* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Kambodja resa.  (läst 3126 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
  • Kön: Man
SV: Kambodja resa.
« Svar #60 skrivet: 08 november 2011, 18:49:18 »
Fan så fint det låter Jackswede!
Du får lite försprång på det goda, men sen blire sprint uppför trappen på Sharky bar ;) ... Den dagen jag sprintar i 35gradig värme....

Undra om man skulle boka på ytterligare en dag i PP... Nä, en dag kan du få ha för dig själv Jackswede ;)
Vi springer nog på varandra i Snooky ändå.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #61 skrivet: 10 november 2011, 15:13:45 »
En Aussie polare som jag nämnt ganska ofta fick tag på mitt nummer och sms'a mig inatt, samtidigt som jag hade jordens diarr'e för den delen, haha, undra om det betyder något...

Kommer stanna i Phnom Penh en vecka till, så 9dagar minst från den 5'e, beroende på om han orkar dra till Snooky eller inte efter några dagars hårt festande.
Så det var bara att boka på mer tid på Tonle Sap guesthouse (pickled parrot).

Visste ju jag skulle ta tid i PP, dock inte när, kanske är skönt att få slappa på stranden efter 9nätters partaj!.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 83
« Svar #62 skrivet: 10 november 2011, 19:45:55 »
Ja, då får jag ju försprång igen och hinner undersöka och boka det bästa godiset i Snooky.  :yahoo

Men jag åker ju hem tidigare, så då kan du ta hand om det som inte är utslitet. Sen vågar jag inte bo så långt från bryggeriet. Tänk om ni dricker torrt i PP och det tar fyra timmar att få upp ölen från Snooky. Det är alltid säkrast att bo där bryggeriet ligger.  :burp
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #63 skrivet: 11 november 2011, 13:47:26 »
Haha, ja, någon chans att vi dricker PP torrt finns nog inte, om vi inte har alkis Bruce med oss.. Han drack bira som en annan andas, sen fick han sina fix ideer om att han bara kunde äta tex toast med skinka och ost, eller pizza slicer från ett speciellt ställe...
Hans lever måste våndas varje ggn han tänkte på kambodja.

Han var 36 tror jag, såg äldre ut än mig, mer sliten, nött. Kedjerökte och drack bira konstant. Han såg det som att han tjänade pengar på att röka och dricka i kambodja, i gruvbyn där han köpte cigg låg priset på 18$ per paket!!.... Det var visst några mil till närmsta andra butik...
Fanns inte en tillstymmelse till fett på hans kropp, den var som en torr kvist, fast han hade muskler, det märkte man.

"I dont plan on living past 40" Var hans sätt att se på tillvaron. Han var nöjd med att dricka och röka ihjäl sig. Ingen jävel skulle säga åt honom hur han skulle leva sitt liv.
Ändå var han nöjd med livet enligt han själv, han gillade att leva. Skojig man.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
« Svar #64 skrivet: 12 november 2011, 13:47:40 »
En gång har jag varit med om att dricka stället torrt. det var i gamla Jugoslavien någon gång på 80-talet. En bar på det hotell vi bodde fick slut på ölen.

När jag skulle beställa framåt småtimmarna så sa bartendern "Sorrry, no more". Det tolkades naturligtvis som att jag var för full och jag försökte förklara att jag inte var full. Då sa han "No, no. We have no more beer. Finshed". Duktiga svenska grabbar!
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #65 skrivet: 13 november 2011, 09:36:08 »
Hehe, bra jobbat ;)

En rolig anekdot som jag och en polare råkade ut för i bulgarien i våran lilla hotellbar (har jag för mig det var), polarn beställer en drink, jag vill ha en white russian och får någon kommentar på bulgariska tillbaka från den ganska griniga bartendern.
Efter polarn fått och druckit halva sin drink så sitter jag fortfarande utan nåt...  White Russian!  Igen till bartendern, som säger samma sak, tittar på mig som om jag vore dum i huvet, då sticker jag till med ett "Please?"  Varvid han mumlar något ohörbart och går därifrån...
Det tar honom 5minuter att dyka upp igen, vid det laget vill polarn ha en ny drink, och jag får äntligen min white russian då han tydligen hämtat kahlua i ett litet glas...
Tar mig säkert 2min att svepa den och beställa en till- Varvid bartendern säger samma sak och går iväg igen... Han hämtar kahlua till 1drink varje ggn....
I en bar som ligger flera hundra meter därifrån, bredvid oss ligger ett snabbköp där man kan köpa kahlua... Men nejdå...Han ska prompt iväg till den andra baren och hämta där.

Bästa med saken var ju att polarn och jag redan var bra på arslet, så vi satt ju bara och skrattade när han sa saker till oss som vi inte förstod, vi var inte dumdryga eller något sånt, men han snackade bara bulgariska, något som inte funkade på 2 pruttfulla svenskar.
Hans blick när jag säger "Please?" Visade att han fröstod att jag inte drev med honom, men han ville ändå inte gå och hämta.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #66 skrivet: 04 december 2011, 10:04:01 »
 :yahoo :yahoo :yahoo
Då har man äntligen landat i asien igen, visserligen en dag kvar till kambodja, men Bangkok har ju desto mer att erbjuda...

Tog ett sunkhotell en gata ner från Nana, Crown hotel eller vad det nu heter, får se om jag hittar hit inatt...

Nu ska jag nog ut och checka runt lite, vore ju värt en soapy direkt nu när man är nere....
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #67 skrivet: 04 december 2011, 11:08:50 »
:yahoo :yahoo :yahoo
Då har man äntligen landat i asien igen, visserligen en dag kvar till kambodja, men Bangkok har ju desto mer att erbjuda...

Tog ett sunkhotell en gata ner från Nana, Crown hotel eller vad det nu heter, får se om jag hittar hit inatt...

Nu ska jag nog ut och checka runt lite, vore ju värt en soapy direkt nu när man är nere....
Du måste ju hålla dig ren :-)
Om du redan har duschat så gå till lollipops på Soi 10, ångrar att jag inte gick in där men för mig drog biran nästan lika mycket som damerna.
Känns som om jag missar så mycket, undrar hur många ggr man ska åka innan man lär sig prioritera rätt.

Utloggad Hellgon

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #68 skrivet: 14 januari 2012, 17:57:52 »
En liten episod från en bar i Phnom Penh.

Jag går in på Rose’s bar när en stor man som pratar i telefon vid bardisken vinkar till sig mig med sin fria hand. Jag går fram till honom och han frågar med australiensisk dialekt –”Where you from?” Jag svarar ”Sweden” varvid han säger ”For some reason I just love Swedish butter” och fortsätter sitt mobilsamtal.

Stämning är på topp med bra musik och många brudar i lokalen. Jag står och pratar med en tjej bredvid ”cashiern” när en japan kommer fram. Tydligen vill han höra japansk musik istället för väst-musiken som spelas eftersom han ideligen säger ”japeno, japeno”.  Tjejerna bara fnittrar och japanen lomar vidare utan sin önskemusik. När jag frågar en tjej vad de fnittrar åt, svarar hon –”You know, in khmer japeno means pussy”

Om japanen till slut fick sin japeno vet jag inget, men chansen är stor att han lyckades.

Jag bara älskar detta land.

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
« Svar #69 skrivet: 14 januari 2012, 23:05:04 »
det verkar som vi blir fler och fler som älskar detta land. Kungen och jag har varit förälskade i detta land (och några brudar) länge. Det glädjer mig att vi blir fler och snart har vi kanske vår egen kambodjatråd. Jag har bara varit hemma i två veckor och gör inget annat än planerar nästa resa.

Rose bar var tidigare ett stammisställe för mig, men det sket sig med en dam där och jag gick aldrig dit under senaste resan, för att undvika problem.

Lycka till i ditt fortsatta utforskande av "my beer, my country"!
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 26