0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tjena, tänkte starta en egen tråd för första ggn, är nybliven medlem men hoppas ni överser med det
Om man beställer genom MrJet, får man biljetterna konfirmerade direkt?Är de tillförlitliga? Har aldrig använt mig av dem tidigare.
Har själv bokat via Mr Jet många ggr. såväl Asien (singapore) som "inrikes" Oslo-Arlanda och har aldrig upplevt några problem. Konfirmation via E-Post med bokningsnummer och "hela faderullan" kommer i inboxen efter bara någon minut. Aldrig upplevt något strul så är nog bara tuta och köra
Kurios, jag tar ett utförligt svar imorrn, måste isäng nu då det är 12timmars imorrn och jag är kranförare (gäller att vara på alerten...).
@KuriosStannar till ngn dag före nyår. Flyger hem från den 29:e dec. Det finns absolut plats för några pilsner från min sida.
Går det direktflyg från Phuket till Kambodja? Blev sugen på en tur nu också när vi ändå är nere så länge i vinter.Kommer du (Kurios) till Patong också, eller nöjer du dig med 3 veckor i Kambodja?
Det blir tre veckor i Kambodja i mitten av januari.
Jävlar vad skönt att det är klart. Nu blir resan något kortare än vad jag räknat med, drygt två månader mot de nästan tre som jag först hade tänkt mig. Men vad gör det, det finns många som inte ens kommer iväg två veckor så man ska vara glad att man har möjlighet att resa.
Vad blir det utöver de 3 veckorna i Kambodja, nåt annat kul som du undanhåller en god vän?
Nja, efter att ha våndats sedan jag sist lämnade det leende landet så blir det ju en tur även till Patong.I nuläget ser det ut att bli mellan fem och sex veckor där, dvs till mitten av mars lite drygt.
Du borde känna mig så pass bra vid det här laget att du vet att det inte är mycket jag undanhåller, särskilt inte för goda vänner.Jag svarade på det tidigare men det försvann kanske i all text.Det blir Patong och eventuellt någon tur till Krabi. Flyget går hem den 17:e mars från och eventuellt avslutar jag med två eller tre dagar där.Nu har man äntligen något att se fram mot. Jag har ju varit på det klara med att jag ska åka, bara inte när och vart.Men efter att ha läst Kambodjakungens berättelser så blev jag sugen på att kolla hur det är där.Andlins berättelser har gjort mig sugen på Ao Nang.Det kan vara bra att ha lite alternativ till semesterort.Kan det vara så väl att vi hinner träffas där den här gången?
Det tjatas för mycket tyckte jag sist men det kanske blir bättre det med? Annars så finns det ju gott om andra platser som gärna tar emot våra pengar, så det finns ingen anledning att krusa alltför mycket, inte ens av sentimentala skäl.
Har hört så mycket om Pattis nu att jag måste se det innan det bara är ryssjävlar där.
Fan, varje ggn jag skriver om ställena får jag ryckningar i de nedre regionerna och en drömsk blick ut mot fönstret.... Längtar så sjukt mycket!
Men efter att ha läst Kambodjakungens berättelser så blev jag sugen på att kolla hur det är där.
Andlins berättelser har gjort mig sugen på Ao Nang.
Vi har ju bokat vinter 18 dec-28 jan och våren är inte bokan än, brukar bli rund 20-25 mars och april ut.(Det ser väl inte ut som att vi kommer att sammanträffa till vintern heller...)Då min grabb råkade ut för en olycka dagarna innan midsommar och skall opereras "inom 6 månader" igen så finns det en viss risk att vi flyttar vintersemestern till i början av januari beroende på hur/när operationen blir av. Det känns inte så bra att kasta sig ner till Asien veckan efter operation med tanke på bakterier o.s.v.
Mitten på jan bli nog bättre, då hinner jag komma ner igen innan ni åker hem
Oerhört glad att kunna inspirera. Samtidigt vill jag baissa stället lite, nu med lite distans så är byn kanske inte riktigt lika bra som jag hade det. Jag har inte så mycket liknande att jämföra med, med rätt attityd har man kanske samma flyt var man än hamnar. Att ta med sig en skönhet som verkar helt förälskad i dig till Railey är en upplevelse som jag inte hade velat vara utan. Det tror jag att du skulle uppskatta och det hoppas jag att du får uppleva om du åker dit. Tror tom att du skulle uppskatta det ännu mer än jag eftersom du verkar vara mer av en sol o badkille.
Själv är jag lite orolig för att åka dit igen, jag lämnade två tjejer missnöjda eftersom jag inte kunde låta bli att kolla om det fanns grönare gräs.Man vill ju inte att de thailändska kirurgerna ska få utöva sin expertis på mig.
Landar ju i Bankok 21/1 och håller på att planera resten, har utryckt önskemål om att få träffa "Kungen" i Pattis över en malt eller två tidigare. Nu med nya ideér som inte är spikade finns det hopp om att få se er båda i Kambodja. En guidad tur i PP eller sinnyville av Kambodjakungen kan inte vara fel
Har nu fått ihop 79,5 komptimmar som kommer att tas ut i början på november, då blir det en tvåveckorsresa till . Det är alldeles för långt till januari, måste få något febernedsättande innan dess.
Skall bli kul att läsa din reseberättälse om denna resa när du kommer hem igen. Om roliga händelser och tokiga upptåg, önskar dig en trevlig resa.
Ojoj, har man gett folk såna härliga förväntningar om kambodja så får man väl gängspö av hela forumet om inte resorna faller väl ut Blir riktigt nervös nu, men kan bara hoppas att alla förväntningar infrias eller ptja, att det mesta blir bra iaf... @Andlin vore riktigt kul att få visa lite ställen i PP och Sinnyville. Jag kommer fixa kambodjanskt simkort så fort jag kommer ner, och skicka numret till dem som vill ha det via här på forumet, varning bara, kan komma något fyllesms tillbaka mitt i natta om jag hittar på något för roligt... Hmmmm, ... klockan går väldigt sakta just nu....9'e augusti... - 3dec.... Det är en bit dit... Bara hänga i och jobba.
Det är nog ingen fara. De blir nog glada av att se dig igen.Men låt dem vara den här gången, prata gärna med dem och var trevlig men ta inte med dem hem. Då kan de tro att du kom tillbaka för deras skull så säg bara att du ska vila upp dig och vara en butterfly den här resan.Sköter du det snyggt så kan ni ju vara kompisar istället. Det är aldrig fel att ha några man vet hjälper till om det skulle behövas någon gång.
Någon berättelse ska jag säkert kunna få till.Eventuellt köper jag en liten dator och tar med mig på resan, har inte bestämt mig än.
Visst kan det vara skönt med ett kortare uppehåll från vardagen men varför inte spara både pengar och komptid till en längre resa. Jag brukar säga att tre veckor är det minsta och en månad är bra, då slipper man hålla på med VISA. Själv föredrar jag lite längre resor och motstår frestelsen att ta en sommarresa. Det är helt klart värt det när semestern äntligen kommer.
Jäklar vad du kommer få jobba när du ska örfila upp mig i kambodja Kurios Kommer bli rena rama ufc matcherna de dagar vi springer på varandra... Passa dig bara, för jag har ett ganska grymt stående giljotingrepp Och förlorar du ska jag tvinga dig att bära flipflops en hel vecka...
jag är kranförare (gäller att vara på alerten...).
Tänkte på ditt kameraköp, det skiljer sig jättemycket i priser på kamerorna. Sverige är skitdyrt jämnfört med i aisen på dessa tekniska prylar. Själv ska jag investera i ett objektiv nästan gång jag mellanlandar i sing, förhoppningsviss snart det är nästan 30 % billigare. Sedan köper jag oftast på flygplatsen eller de större affärerna, skumraskaffärer undviker jag pågrund av risk av förfalskningar.
Då har man äntligen landat i asien igen, visserligen en dag kvar till kambodja, men Bangkok har ju desto mer att erbjuda...Tog ett sunkhotell en gata ner från Nana, Crown hotel eller vad det nu heter, får se om jag hittar hit inatt...Nu ska jag nog ut och checka runt lite, vore ju värt en soapy direkt nu när man är nere....