* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Sommarpriser med Finnair  (läst 1534 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
  • Kön: Man
Sommarpriser med Finnair
« skrivet: 11 maj 2011, 14:54:13 »
Saxar lite från nyhetsbrev från Ticket som kom idag.

Finnair har just nu mycket förmånliga flygbiljetter från Stockholm, Göteborg och Norrköping till Bangkok från 5 590 kr, så boka redan i dag.

Prisexempel fr Stockholm.
Flyg till Venedig fr 1 890:-
Flyg till Lissabon fr 2 190:-
Flyg till Bangkok fr 5 529:- (reseperiod 12 maj- 30 juni 2011)
Finnair öppnar ny rutt till Singapore den 30 maj, flyg fr 6 490:-

PS. Finnair släpper sin Asienkampanj på fredag den 13 maj, så häng på ”låset”!

http://www.ticket.se/flyg/bolag/finnair
//Ozz

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
SV: Sommarpriser med Finnair
« Svar #1 skrivet: 11 maj 2011, 15:34:34 »
Jag jämförde min resa som jag bokat med Thai air och åker den 30 maj och kommer hem den 14 augusti betalade jag över 10 000 kr börjar flyga från Göteborg till Köpenhamn.

Samma datum och från Göteborg till Helsingfors skulle jag bara få betala 7666 kr för.

Vad jag har förstått så har Finnair fina plan att flyga med så när det inte skiljer någon nämnvärt i restid och ett stopp för mig på bägge resorna och skiljer så pass mycket i pris då är det kanske daxs att byta flygbolag.
« Senast ändrad: 11 maj 2011, 15:40:50 av Happyman »

Utloggad ia56

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 76
« Svar #2 skrivet: 11 maj 2011, 16:41:26 »
Flyga med Finnair och byta i Helsingfors låter kanon till det priset...kommer garanterat vara strulfritt...
Hade nog lagt emellan för att få resa med dem istället för Aerosvit via Kiev (3900kr)...kommer garanterat vara strul...
 :drunk

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #3 skrivet: 11 maj 2011, 18:23:55 »
Jag flög med Finnair förra vintern och det ha helt ok, typ 2 timmar i helsingfors va inte så farligt. Fina plan och bra underhållssystem.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #4 skrivet: 11 maj 2011, 21:30:48 »
Jag jämförde min resa som jag bokat med Thai air och åker den 30 maj och kommer hem den 14 augusti betalade jag över 10 000 kr börjar flyga från Göteborg till Köpenhamn.

Samma datum och från Göteborg till Helsingfors skulle jag bara få betala 7666 kr för.

Vad jag har förstått så har Finnair fina plan att flyga med så när det inte skiljer någon nämnvärt i restid och ett stopp för mig på bägge resorna och skiljer så pass mycket i pris då är det kanske daxs att byta flygbolag.

Flyga med Finnair( :thumbsup) eller Thai med sina gamla slitna 747:or från 80 talet är inget snack, Finnair vinner 10 gånger av 10, finns ingenting som är Thai's fördel och om nån kommer med en sliten klyscha om att flygvärdinnorna är snyggare så jo det kan hända att dom är men i mitt senaste fall(2 veckor sedan) så krävs det att man tycker om pojkar för att hålla med då 9 av 10 var det och den gamla suggan som var tjej hade jag heldre sett varit kille.

Finnair har nya fina plan med egen tv i stolen nått Thai inte är framme vid ännu, allt snack om att Thai är så jävla bra har jag aldrig förstått, den enda fördelen enligt mig är att dom flyger från skandinaviska flygplatser på vintern då hela europa inte har insett att det faktiskt kan snöa samt att dom har fantastiska lågsäsongspriser, där finns det inget att snacka om.

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #5 skrivet: 11 maj 2011, 21:39:08 »
Bokade Thai Air för resa till Bangkok den 28:e Maj igår hos AOB Travel.
4.944:- inkl. skatter, bokningsavgift, kortavgift etc.

Förvånandsvärt bra!

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #6 skrivet: 11 maj 2011, 22:25:43 »
Det verkar som jag har skaffat en dyr resa Brunos resa med Thai air för 4994 kr verkar vara ett kanonköp(är det en månads biljett ?) mot min som har betalat mer än dubbelt.

Även nästa gång jag åker till Thailand (december) så har jag redan bokat med Thai men plåster på såret då är att jag blir uppgraderad till business class.

Har Finnair någon form av bonus kort?

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #7 skrivet: 11 maj 2011, 22:39:13 »
4944:- det låter sjukt billigt. Grattis till ett bra pris, hoppas du kommer med planet också för det priset! Låter sinnessjukt billigt och jag tyckte jag kom billigt undan jag. Grattis, eller vad skriver man? :)
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
« Svar #8 skrivet: 12 maj 2011, 06:04:48 »
Thai har sommarpriser Maj-Juni samt Augusti-September.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #9 skrivet: 12 maj 2011, 07:48:25 »
Tog mitt första steg i min framtida val av flygbolag och skaffade Finnair Plus kort.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #10 skrivet: 12 maj 2011, 11:22:50 »
För styvt 12 h dit och dito hem är det ju snorigt billigt med ett högkvalitativt flygbolag.

Det rycker i avtryckarfingret minsann. :hmm
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
« Svar #11 skrivet: 12 maj 2011, 16:31:17 »
Flyga med Finnair( :thumbsup) eller Thai med sina gamla slitna 747:or från 80 talet är inget snack, Finnair vinner 10 gånger av 10, finns ingenting som är Thai's fördel och om nån kommer med en sliten klyscha om att flygvärdinnorna är snyggare så jo det kan hända att dom är men i mitt senaste fall(2 veckor sedan) så krävs det att man tycker om pojkar för att hålla med då 9 av 10 var det och den gamla suggan som var tjej hade jag heldre sett varit kille.

Finnair har nya fina plan med egen tv i stolen nått Thai inte är framme vid ännu, allt snack om att Thai är så jävla bra har jag aldrig förstått, den enda fördelen enligt mig är att dom flyger från skandinaviska flygplatser på vintern då hela europa inte har insett att det faktiskt kan snöa samt att dom har fantastiska lågsäsongspriser, där finns det inget att snacka om.

Själv åkte jag med Finnair senast, ok de har en skärm i varje stolsrygg med filmer som oftast är textade på kinesiska och finska. Urusel mat samt begränsat dricka. Avståndet mellan stolarna är kortare än med "gamla slitna 747" och ett byte i Helsingfors tar ju alltid en extra tid.....
Nej, jag kommer nog att flyga direktflyg med Thai framöver där maten är superb och inget byte. Filmer har jag på min iPad så jag behöver inget annat.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #12 skrivet: 13 maj 2011, 20:39:50 »
Bokade i vinter med Finnair, som jag tyckte var bra sist jag åkte med dem, blev riktigt överraskad sist dock, när jag flög med Aeroflot med mellanlandning i moskva, skitfint plan, tv i varje rygg, bra mat, lite trångt kanske, men jag är 185 och väger 125kilo ska tilläggas.

Vinter bokningen tordes jag fan inte göra med aeroflot, då jag fick höra av de jag reste med vilka problem de fått med incheckningar och borttappat bagage samt ändrade rutter... Min tripp gick smärtfritt dock.
Kostade mig 7600 för en 3månaders biljett i vinter med Finnair, helt överkomligt tycker jag 3dec-sista feb.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 121
« Svar #13 skrivet: 07 augusti 2011, 16:07:34 »
Om man sammanfattar låter det som om Finnair är ett verkligt alternativ att överväga, kanske med Quatar som bubblare om man står ut med stoppet i Doha...

En kul variant som jag sett med Turkish är att man vissa tider kan få en billig biljett med stopp i Istanbul uppemot 20h. Blir ju faktiskt möjligt att se sig om där på den tiden, nästan som en extra minisemester som tillägg till huvudmenyn  :-)

Vet dock inte hur det är med tjejer i Istanbul, av vad jag läst verkar det inte helt enkelt att hitta några bra. Finns det någon här på forumet som provat?
Längtar tillbaka!

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #14 skrivet: 07 augusti 2011, 17:14:44 »
Finnair är ok.
Trångt, men det är det väl på alla plan i ekonomiklassen. Maten var ok från Helsingfors, men tillbaka från Bangkok mindre bra. Ett par omgångar av drycker ingick i priset och sedan fick man pröjsa själv.

Priset, som jag betalade var 9750 Sek och då var det utan mellanlandningar.

Det finns i reklamen otroligt låga priser på resorna (och nu skriver jag inte om just Finnair), men åtminstone hittar inte jag det låga priset i verkligheten. Jag tror att det är bara för att locka kunderna bli sugna på att resa och besöka deras webbsidor. Om man ringer dom, så är det ett begränsat antal stolar och de är alla slutsålda. Eller så tar resan till Bankok flera dagar, med en survival natt i Moskva.

Summa sumarum: Finnair är det flygbolag, som vi anlitar.

Utloggad Supernova

• V.I.P
  • Antal inlägg: 107
« Svar #15 skrivet: 08 augusti 2011, 05:33:30 »
Använd flygresor.se det är mycket lättare än att kolla på olika sidor, då denna sida samlar de stora flygbolagen och diverse resebyråer tillsammans och gör en sökning på avresa och återresa. Har hittat sjuka priser på den sidan, och oftast om man bokar (som jag gjorde denna gången, sista minuten till Thailand) så fick jag betala 3200kr med en mellan landning i Kiev) notera att detta inte var t/r men det var endå skapligt pris, med tanke på så kort varsel.

Utloggad LexAndreas

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 121
« Svar #16 skrivet: 08 augusti 2011, 12:41:26 »
Håller med, flygresor.se är bra. Effektiv sökmotor, även om jag saknar en sorteringsfunktion ibland. Vore ännu bättre om man kunde filtrera på flygbolag. Har försökt använda deras flik med bolagssök, men fick den inte att fungera. Kanske bara jag som gör något fel?

Inser att det där med Istanbul var  off-topic  sorry!
Längtar tillbaka!

Utloggad Spinn

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 34
« Svar #17 skrivet: 22 september 2011, 21:40:25 »
jag åkte med thai air 30/4 och hem 29/5 det gick på 4571:- inklusive allt, lätt det bästa jag gjort.

Utloggad ipadlover1

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #18 skrivet: 22 september 2011, 22:50:20 »
Har betalat ca 5300:- med avb skydd bägge gångerna i år... Men kan nån förklara varför det är dubbelt så dyrt att flyga från BKK t&r ...? Tjejen ska komma över och hälsa på en sväng snart...Finns det något knep? :coffee

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #19 skrivet: 23 september 2011, 00:04:39 »
Be henne söka genom resebyråer därnere, kommer inte ihåg vem det var men de fick ned priset med en jävla massa.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #20 skrivet: 23 september 2011, 00:18:27 »
Har en polare som har en tjej från Laos, ska höra med honom imorrn, men jag vet han jobbar F.M denna veckan, så han är svår att få tag i, men han sa han hade en del tips om jag ville ta hem en donna från Thailand m.m. ... Återkommer!
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad ipadlover1

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #21 skrivet: 25 september 2011, 19:00:09 »
Tackar...fick höra av en kompis som jobbar i Phuket att många tar sig över till Malaysia för att sen via London ta sig hem till Svedala...Thai Airways är dyrast enligt honom...
Problemet är kanske att för en ensam Thaitjej byta plan 2ggr på 2 olika stora flygplatser inte alltid är en så bra idé... :hmm

Utloggad Gurka79

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #22 skrivet: 22 december 2011, 22:23:34 »
Flög med finnair i somras....lite dåligt att man inte har fri drick hela vägen, men annars en kanon fin kärra.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #23 skrivet: 23 december 2011, 13:36:27 »
Hörde att Finnair kör en kampanj nu. Det är risk att det är sista dagen på denna men om man letar så kolla deras sida nu.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #24 skrivet: 23 december 2011, 15:32:41 »
Jag är så sné på Finnair, två resor har jag bokat från Bromma 20:30 på fredagskvällen. Båda gångerna har planet blivit inställt, första gången fick jag åka 17:30 från Bromma, nästa gång blev jag ombokad till 20:40 från Arlanda. Största anledningen till att jag bokade från Bromma är att jag då har gångavstånd från jobbet, istället för att i lugn och ro sitta på kontoret och fixa det sista innan jag åker så fick jag stressa dit och sitta 3 timmar extra och vänta på Helsinki airport. Jag tror det här blir sista gången med Finnair, dom får vara lika billiga som Aerosvit om jag ska boka en resa till med dom. Tveksamt då också, jag provar nog lika gärna något annat lågprisbolag istället.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 25