* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Omröstning

Vad föredrar ni? Thailand eller Filippinerna? Thaitjejer eller Filippintjejer?

Thailand
Filippinerna
Thaitjejer
Filippintjejer

Författare Ämne: Filippinerna eller Thailand  (läst 2216 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dave_lu

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
  • Kön: Man
Filippinerna eller Thailand
« skrivet: 07 maj 2011, 07:43:32 »
Hej jag tänkte för första gången resa själv till thailand eller filippinerna vilket av länderna är lättast att resa själv i
vilket av länderna tycker ni bäst om för och nakdelar med länderna tycker ni bäst om thai tjejer eller filippinska tjejer

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
SV: Filippinerna eller Thailand
« Svar #1 skrivet: 07 maj 2011, 20:02:08 »
Hej jag tänkte för första gången resa själv till thailand eller filippinerna vilket av länderna är lättast att resa själv i
vilket av länderna tycker ni bäst om för och nakdelar med länderna tycker ni bäst om thai tjejer eller filippinska tjejer

Forumet riktar sig främst till dem som gillar Thailand och thaibrudar så av den anledningen tror jag att de flesta föredrar Thailand, annars skulle jag bli förvånad. :)
(Någon kanske skulle starta ett FS-forum och se om det blir lika populärt som detta.)

Däremot finns det de som varit i båda länderna och kan jämföra, något jag inte har eller kan. Jag är nöjd med det jag får uppleva i Thailand men det kan hända att man en dag hamnar i Filippinerna också, om inte annat så för att själv se hur det är.

Men i Thailand är det inga bekymmer att resa själv hur det är med den saken i Filippinerna får någon annan svara på.

Angående brudar så har de nog både för och nackdelar om man jämför dem med varandra rent generellt. Även den frågan överlämnar jag med varm hand till de med personlig erfarenhet.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #2 skrivet: 07 maj 2011, 20:36:46 »

Finns inget lättare land att resa i än Thailand....Om jag vore du skulle jag välja Thailand först för att bli lite varm i kläderna och sedan resa vidare...Och brudarna då lättare att hitta 10poängare i THailand än vad det är i Fili men annars är det inte så stor skillnad mer än att engelskan är bättre på tjejerna i Fili....Snål som man är så gillar jag Fili mer än Thailand pga priserna...Du får 3st cigg paket för priset av vad ett kostar i Thailand...Men nästa månad bär det nog av till Thailand för mig efter ett uppehåll därifrån på 3 år......

Utloggad Daiva

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #3 skrivet: 07 maj 2011, 20:48:02 »
Verkar som om hela Asien har 5 gånger mer utbygd turistnäring än vad vi har.
Och mer gästvänliga med.
Så länge Du har Pengar på Kontot vill säga.

lol

Men när det kommer till brudarna så är den enda sanning jag kommit fram till är

Dom Är Alla Olika 

lol

Personligen är jag i Ph för naturens skull
Helt vidunderlig natur, Helt vilt

Men rent strategiskt så tror jag det kan vara klokt o vränga sej med Kineserna istället.
Rent ekonomiskt alltså.
« Senast ändrad: 07 maj 2011, 20:57:57 av Daiva »

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 412
« Svar #4 skrivet: 07 maj 2011, 20:52:30 »
Stor fördel med Filippinerna är att tjejerna snackar mycket bra engelska vilket gör kommunikationen väl fungerande. Däremot är ju kulturen rätt usel om jag får säga mitt... Dom är också mycket vackra men det är jävulskt mycket mer misär i Filippinerna än i Thailand.

Verkar som om Air Asia har lagt ned sin linje till Clark. Men du kan ta dig emellan Thailand och Filippinerna enkelt med Cebu Pacific Air som flyger Bangkok - Manila och Bangkok - Clark dagligen. Billigt är det också! hittar enkel resa från 1399 THB, 300 kr! Upplev det bästa av två världar! Skit i Manila är min uppmaning, bara slum. Clark med Angeles City är väl iofs slummigt också men mycket hög densitet med tjejer. Om du räknar antal knullbara damer/kvadratkilometer så är det nog Angeles City god tvåa efter ettan Pattaya.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #5 skrivet: 07 maj 2011, 21:15:37 »
Stor fördel med Filippinerna är att tjejerna snackar mycket bra engelska vilket gör kommunikationen väl fungerande. Däremot är ju kulturen rätt usel om jag får säga mitt... Dom är också mycket vackra men det är jävulskt mycket mer misär i Filippinerna än i Thailand.

Verkar som om Air Asia har lagt ned sin linje till Clark. Men du kan ta dig emellan Thailand och Filippinerna enkelt med Cebu Pacific Air som flyger Bangkok - Manila och Bangkok - Clark dagligen. Billigt är det också! hittar enkel resa från 1399 THB, 300 kr! Upplev det bästa av två världar! Skit i Manila är min uppmaning, bara slum. Clark med Angeles City är väl iofs slummigt också men mycket hög densitet med tjejer. Om du räknar antal knullbara damer/kvadratkilometer så är det nog Angeles City god tvåa efter ettan Pattaya.
Problemet med cebu pacific är att flygen från Bangkok startar vid midnatt och du är vid clark 4 på morgonen......

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #6 skrivet: 07 maj 2011, 21:56:28 »
Däremot är ju kulturen rätt usel om jag får säga mitt...

Kulturen "usel"?
Nog för att den kanske inte är enhetlig då hela öriket är en sammanslagning av många olika klan-riken med påbrå från alla omkringliggande länderna.

Menar du levernet i sig eller Ph-kultur kontra Th-kultur?
Har det med att Th är buddhistiskt med alla vackra byggnader att göra?

Jag blev väldigt nyfiken på att höra en utveckling av detta.  :)
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
« Svar #7 skrivet: 08 maj 2011, 04:11:09 »
Nu har jag lagt in en omröstning i tråden så det är bara att klicka i de alternativen man föredrar.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #8 skrivet: 08 maj 2011, 05:45:38 »
Skall du resa själv och det är din första resa så är det lätta svaret Thailand.

Verkar som om Air Asia har lagt ned sin linje till Clark. Men du kan ta dig emellan Thailand och Filippinerna enkelt med Cebu Pacific Air som flyger Bangkok - Manila och Bangkok - Clark dagligen.

Ja här var det fullt av felaktigheter, jo Air Asia flyger fortfarande till Clark men man måste flyga över Kuala Lumpur och Tiger flyger över Singapore.

Cebu Pacifiq är att föredra, men dom flyger inte dagligen, dom flyger tisdag och lördag bara

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 412
« Svar #9 skrivet: 09 maj 2011, 19:25:21 »
Kulturen "usel"?
Nog för att den kanske inte är enhetlig då hela öriket är en sammanslagning av många olika klan-riken med påbrå från alla omkringliggande länderna.

Menar du levernet i sig eller Ph-kultur kontra Th-kultur?
Har det med att Th är buddhistiskt med alla vackra byggnader att göra?

Jag blev väldigt nyfiken på att höra en utveckling av detta.  :)

Qbase... ja jag kanske överdrev lite... det jag upplevt med Filippinerna är att det är så jävla amerikaniserat. Som en amerikansk koloni.. Jag tycker det är mycket mysigare när det kommer små söta tjejer som sätter händerna ihop och niger när du kollar på dom ;)

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 10 maj 2011, 10:23:14 »
Qbase... ja jag kanske överdrev lite... det jag upplevt med Filippinerna är att det är så jävla amerikaniserat. Som en amerikansk koloni.. Jag tycker det är mycket mysigare när det kommer små söta tjejer som sätter händerna ihop och niger när du kollar på dom ;)

Ja men då förstår jag vad du menar.
Inte heller konstigt då styrelseskicket är kopierat från USA och därmed lyser igenom i samhället.

Jag väljer däremot att se fördelarna med det.
Med det menar jag att man får en asiatisk tjej med en dos västerländskt tänk.
Det kan underlätta en del i vissa frågor.

Men jag håller även med om din poäng beträffande tjejer.  :)

Utloggad ULVVF

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #11 skrivet: 16 maj 2011, 14:44:44 »
Angeles City har väl ganska så hög brottslighet? Om det är så farligt som ryktet säger vet jag inte.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #12 skrivet: 16 maj 2011, 19:50:04 »
Angeles City har väl ganska så hög brottslighet? Om det är så farligt som ryktet säger vet jag inte.
Varje gogo bar har en vakt utanför polisen sitter längst ner på fields ave och dom kör även med polisbilar förbi hela tiden....Polisstationen ligger vid Fields ave.......Aldrig hört om turister som är påverkade av hög kriminalitet i Angeles men däremot hört om olika gäng runt Angeles som gör upp lite i bland....Skulle tippa på att det större chans att bli rånad eller ner slagen i Pattaya än i Angeles...

Utloggad Daiva

• V.I.P
« Svar #13 skrivet: 16 maj 2011, 21:34:23 »
När det gäller poliser ,så har jag väl aldrig sett så många "Money guards" och poliser, och Check points, som i Filipinerna. I varge affär står det en beväpnad typ o kollar.
Tog ett tag o vänja mej vid alla vapen omkring mej där. Man ser det är andvända vapen med.
 Men sedan kom jag på att det var mej dom skyddade. Blev kompis med en del o det var helt vanliga underbetalda människor.
Tydligen var där en hotbild av muslimska terorister som gjorde dom nervösa. Pratades om kidnappningar o utpressning, men jag fick aldrig något konkret exempel på det.
Sedan kom det fram att eftersom det är småöar , så eventuella brottslingar är lätta o ta för kustbevakningen.
Det hela var mest snack.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #14 skrivet: 16 maj 2011, 21:37:54 »
Svårt att välja, jag hade velat kryssa i alla 4 alternativen  :crazy:

Men i mitt läge måste jag inte välja, jag testar en sak i taget och återkommer då jag har bestämt mig, om jag nånsin gör det :P
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #15 skrivet: 17 maj 2011, 01:08:33 »
När det gäller poliser ,så har jag väl aldrig sett så många "Money guards" och poliser, och Check points, som i Filipinerna. I varge affär står det en beväpnad typ o kollar.
Tog ett tag o vänja mej vid alla vapen omkring mej där. Man ser det är andvända vapen med.
 Men sedan kom jag på att det var mej dom skyddade. Blev kompis med en del o det var helt vanliga underbetalda människor.
Tydligen var där en hotbild av muslimska terorister som gjorde dom nervösa. Pratades om kidnappningar o utpressning, men jag fick aldrig något konkret exempel på det.
Sedan kom det fram att eftersom det är småöar , så eventuella brottslingar är lätta o ta för kustbevakningen.
Det hela var mest snack.

Utan att ens ha varit där som du varit, har jag en viss inblick i detta och det är ju faktiskt så att det till och från pågår ett krig i de södra delarna av Ph mellan muslimer och militär.
Är ju likadant i Thailand fast inte riktigt lika illa.
Den sydligaste delen av Thailand vill lixom sydligste delen av Ph bli en självständig, muslimsk del. Alternativt tillhöra de närmaste muslimska länderna, Malaysia respektive Indonesien.

Att det förekommer kidnappningar för lösensummor av västerlänningar på främst Mindanao är bekräftat men om det även förekommer i Visayas och Luzon så är det nog i väldigt begränsad skala. Har själv bara hört om Mindanao.

Att det finns många beväpnade vakter i banker, affärer och lite överallt förvånar mig inte alls med tanke på Ph:s brokiga historia och nuvarande fattigdom tillsammans med den religiösa och politiska instabiliteten.
Fattigdom föder kriminalitet och i mitt eget fall vet vi inte ens om vi (jag och min flickvän) kommer att stanna någon längre tid i hennes hus just pga lokalbefolkning (yngre män i gäng) som kan tänkas råna oss antingen för att jag är västerlänning eller för att hon arbetat många år utomlands och kan förväntas vara "rik".
Men risken finns uppenbarligen då hon fört upp detta på tapeten och bara för en kort tid sedan blev en snubbe ihjälskjuten nattetid i samma område. Om just det var ett rån är jag däremot osäker på.

Som tur är, har jag vant mig vid att se vapen i de mest alldagliga situationer i ett annat utsatt land och på det sättet känner jag mig rätt förberedd inför min egen första resa till Ph.
Faktum är att jag med mina erfarenheter hittills, mer och mer ser hur naivt vårt egna lilla Sverige är.
Är väl fan inte konstigt att det finns folk som försöker råna banker och affärer när det är fri lejd in utan check-up om vad man har i väskan/påsen eller påstoppat i kläderna.

Tror det är hugget som stucket vad gäller "ordinär" kriminalitet och scamming i Th och Ph, men fattigdomskriminaliteten är med säkerhet ett snäpp värre i Ph.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #16 skrivet: 17 maj 2011, 01:27:47 »
Lät ju lite farligt det där Qbase, kan du inte ens besöka din tös hemtrakter utan att riskera att bli kidnappad så känns det lite jobbigt! Hoppas att ni är försiktiga och att inget händer vid en eventuell resa dit!
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 17 maj 2011, 01:50:50 »
Lät ju lite farligt det där Qbase, kan du inte ens besöka din tös hemtrakter utan att riskera att bli kidnappad så känns det lite jobbigt! Hoppas att ni är försiktiga och att inget händer vid en eventuell resa dit!

Man lever bara en gång som bekant.. :D

Skämt åsido så ska vi inte till Mindanao så kidnappning oroar jag mig inte för. Däremot blev hon av med sin värnpliktiga kusin för 2 år sedan som blev skickad till "muslimkriget" på Mindanao.
Med "av" så menar jag avliden.

Luzon är hennes härkomst och där återfinns ju tex Metro Manila och största staden Quezon och då är det mer det som jag kallar för fattigdomskriminalitet som finns med i bakhuvudet.
Nu ska vi iofs mer norrut än så, men det kan hända mkt på vägen oxå. 
Vill minnas att någon redan fastställt i tråden, bör man väl inte hänga på sig alla guldsmycken man äger och Nikon-kameran kan man kanske kamoflage-måla :-)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #18 skrivet: 17 maj 2011, 02:02:24 »
Man lever bara en gång som bekant.. :D

Skämt åsido så ska vi inte till Mindanao så kidnappning oroar jag mig inte för. Däremot blev hon av med sin värnpliktiga kusin för 2 år sedan som blev skickad till "muslimkriget" på Mindanao.
Med "av" så menar jag avliden.

Luzon är hennes härkomst och där återfinns ju tex Metro Manila och största staden Quezon och då är det mer det som jag kallar för fattigdomskriminalitet som finns med i bakhuvudet.
Nu ska vi iofs mer norrut än så, men det kan hända mkt på vägen oxå. 
Vill minnas att någon redan fastställt i tråden, bör man väl inte hänga på sig alla guldsmycken man äger och Nikon-kameran kan man kanske kamoflage-måla :-)

5 behandlingar av spray-on tan kanske hjälper? För att kamoflagera sig och smälta in alltså.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Daiva

• V.I.P
« Svar #19 skrivet: 17 maj 2011, 14:45:47 »
Om faran !

Det var väl en vecka sedan en Britisk turist blev halshuggen i en affär på , var det Kanarieöarna ?

Det hade aldrig kunnat hända dag-tid i Phil, han hade inte kommit halvvägs med alla säkerhetsvakter.
Brukar sticka till hotellvakterna ett par hundringar för o hålla dom på gott humör. Tillhöt god ton liksom.

Nattetid är en helt annan femma.
Där skall man vara väldigt försiktig med o hellst inte gå ut alls.
Vissa ställen kanske o då med infött sällskap.

Annars så vid flygplatsen i Puerto Princesa så är där en stor skyllt som säger ( Tack alla turister som tillfört så mycket, för staden. )

Alla är väl medvetna om vilken kassako turisterna är , o ve den som ger sej på en turist i Filipinerna. Den blir inte ute länge i frihet.

Dom ända tjuvar jag har träffat på var ett gäng Danskar som stal alla mina tändare. Fina stormtändare, engångs, men iaf.
Well. Jag drack deras kaffe gratis, så det kanske jämnar ut sej
       lol

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 22
  • *Totalt: 25