0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej jag tänkte för första gången resa själv till thailand eller filippinerna vilket av länderna är lättast att resa själv i vilket av länderna tycker ni bäst om för och nakdelar med länderna tycker ni bäst om thai tjejer eller filippinska tjejer
Stor fördel med Filippinerna är att tjejerna snackar mycket bra engelska vilket gör kommunikationen väl fungerande. Däremot är ju kulturen rätt usel om jag får säga mitt... Dom är också mycket vackra men det är jävulskt mycket mer misär i Filippinerna än i Thailand.Verkar som om Air Asia har lagt ned sin linje till Clark. Men du kan ta dig emellan Thailand och Filippinerna enkelt med Cebu Pacific Air som flyger Bangkok - Manila och Bangkok - Clark dagligen. Billigt är det också! hittar enkel resa från 1399 THB, 300 kr! Upplev det bästa av två världar! Skit i Manila är min uppmaning, bara slum. Clark med Angeles City är väl iofs slummigt också men mycket hög densitet med tjejer. Om du räknar antal knullbara damer/kvadratkilometer så är det nog Angeles City god tvåa efter ettan Pattaya.
Däremot är ju kulturen rätt usel om jag får säga mitt...
Verkar som om Air Asia har lagt ned sin linje till Clark. Men du kan ta dig emellan Thailand och Filippinerna enkelt med Cebu Pacific Air som flyger Bangkok - Manila och Bangkok - Clark dagligen.
Kulturen "usel"? Nog för att den kanske inte är enhetlig då hela öriket är en sammanslagning av många olika klan-riken med påbrå från alla omkringliggande länderna. Menar du levernet i sig eller Ph-kultur kontra Th-kultur? Har det med att Th är buddhistiskt med alla vackra byggnader att göra? Jag blev väldigt nyfiken på att höra en utveckling av detta.
Qbase... ja jag kanske överdrev lite... det jag upplevt med Filippinerna är att det är så jävla amerikaniserat. Som en amerikansk koloni.. Jag tycker det är mycket mysigare när det kommer små söta tjejer som sätter händerna ihop och niger när du kollar på dom
Angeles City har väl ganska så hög brottslighet? Om det är så farligt som ryktet säger vet jag inte.
När det gäller poliser ,så har jag väl aldrig sett så många "Money guards" och poliser, och Check points, som i Filipinerna. I varge affär står det en beväpnad typ o kollar.Tog ett tag o vänja mej vid alla vapen omkring mej där. Man ser det är andvända vapen med. Men sedan kom jag på att det var mej dom skyddade. Blev kompis med en del o det var helt vanliga underbetalda människor.Tydligen var där en hotbild av muslimska terorister som gjorde dom nervösa. Pratades om kidnappningar o utpressning, men jag fick aldrig något konkret exempel på det.Sedan kom det fram att eftersom det är småöar , så eventuella brottslingar är lätta o ta för kustbevakningen.Det hela var mest snack.
Lät ju lite farligt det där Qbase, kan du inte ens besöka din tös hemtrakter utan att riskera att bli kidnappad så känns det lite jobbigt! Hoppas att ni är försiktiga och att inget händer vid en eventuell resa dit!
Man lever bara en gång som bekant.. Skämt åsido så ska vi inte till Mindanao så kidnappning oroar jag mig inte för. Däremot blev hon av med sin värnpliktiga kusin för 2 år sedan som blev skickad till "muslimkriget" på Mindanao. Med "av" så menar jag avliden.Luzon är hennes härkomst och där återfinns ju tex Metro Manila och största staden Quezon och då är det mer det som jag kallar för fattigdomskriminalitet som finns med i bakhuvudet. Nu ska vi iofs mer norrut än så, men det kan hända mkt på vägen oxå. Vill minnas att någon redan fastställt i tråden, bör man väl inte hänga på sig alla guldsmycken man äger och Nikon-kameran kan man kanske kamoflage-måla