0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Först måste jag väl hälsa fetfisken välkommen tillbaks efter några års tysthet. Har Du någon koll på platlik och chang?Sista resan jag gjorde blev det faktiskt mest Gin å tonic.Magen funkade hela resan utan större besvär.Dricker ju annars en hel del changar. Men magen brukar ju tyvärr braka ihop.
Chang blir det mest under dagen (och vatten såklart). Senare försöker jag variera mig en del men GT brukar stå sig i längden. Är rätt gött att gå och köpa massa lime och be att få den uppskuren så man kan blanda sig en Vodka Lime. ^^ Har även fastnat för Mekhong med soda eller pepsi max oxå (ibland med en skvätt Lipovitan om jag är sleten). Nu blev man lite sugen... Men det blir kebab och cola ikväll istället! Nån som brukar dricka Irish coffee där nere? Glömmer alltid bort det men är ju aldrig fel efter maten när man är i sverige. ^^
Gör ett nytt försök. Mekhong,cola och lipo var/är min favoritdricka när jag och mina kompisar börja åka till thailand.Probelmet för mig och en del av minna kompisr var att jag och några av kompisarna hade problem att sova om vi inte var helt dyngraka när vi kröp till sängs.
Få se... Chang till frukost(ibland när jag e bakis iaf), chang till lunch, chang till middag, chang till kvällsfika(eller ja, den där flottiga burgaren eller vad det nu är, man tar på hemvägen). Varvar med många Jack&Coke och ibland Rum&Coke och min nya favorit Breezer med apelsinsmak. Visst det slinker ner lite vatten på stranden under dagen också men det är bara när det är som varmast. Fan låter ju som alkoholist nu men det är bara under semestern.
Fan det låter ju precis som jag
Hur är det med whisky? Har läst någonstans att det inte finns i Thailand så blir det likadant som med gin dvs smuggla in vilket verkar lite överambitiöst men nödvändigt.Ursäkta att jag kommer med en fråga isf svar på frågan men har inte varit i Thailand. Än. Planerar en resa till hösten dock.