* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Vad dricker du i LOS?  (läst 1348 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 349
  • Kön: Man
Vad dricker du i LOS?
« skrivet: 05 maj 2011, 21:26:18 »
För mej blir det chang och jack o cola
men min favvo öl är carlsberg men sen den försvann i thailand så får det bli san miguel men den är för dyr för mej 80-100/ båtar
« Senast ändrad: 05 maj 2011, 21:32:54 av Kurios »
Öl, så mycket mer än bara en frukostdryck

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6295
SV: Vad dricker du i LOS?
« Svar #1 skrivet: 05 maj 2011, 21:42:18 »
Det brukar bli 3-4 Singha som grund de kvällar jag går ut. Efter det blir det till största delen vodka och apelsinjuice. Tidigare blev det nästan bara öl men då får man ju pissa nästan halva kvällen.

Sedan är det sällan jag dricker öl eller annan alkohol under dagtid. Jag äter en del frukt och dricker vatten och färsk juice eller smothies. En iskaffe kan det också bli vid tillfälle.

Ska jag inte gå ut så är jag hellre helt nykter och har inga problem med det. Tvärtom föredrar jag att vara nykter framförallt när man vaknar dagen efter.

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #2 skrivet: 05 maj 2011, 22:04:42 »
Jag dricker mest Singha om jag tar alkohol... Dricker sällan öl på dagen utan tar hellre vatten el någon läsk... När jag äter så tar jag helst vatten el läsk, sällan jag tar öl till maten...  Är jag ute efter mycket rus så blir det vodka med redbull. Ren redbull blir det ett par varje dag oxå... Det är en av mina laster både hemma o i LOS
Semester 14nov till 19 dec. Så gutt...

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #3 skrivet: 05 maj 2011, 22:14:16 »
Få se... Chang till frukost(ibland när jag e bakis iaf), chang till lunch, chang till middag, chang till kvällsfika(eller ja, den där flottiga burgaren eller vad det nu är, man tar på hemvägen). Varvar med många Jack&Coke och ibland Rum&Coke och min nya favorit Breezer med apelsinsmak. Visst det slinker ner lite vatten på stranden under dagen också men det är bara när det är som varmast. Fan låter ju som alkoholist nu men det är bara under semestern.

Edit: Favvodrinken är dock White Russian(måste leva upp till mitt nick) men det är lite svårt att få på de flesta ställen. Bosses Bar på Koh Chang gör dock en grym sådan, stark som tusan oxå. 
« Senast ändrad: 05 maj 2011, 22:26:24 av the dude »
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #4 skrivet: 05 maj 2011, 22:23:43 »
Nypressad apelsinjuice på morgonen är inte dumt. Jag är nog lite lustig för min favoritdryck är mjölk med jordgubbsmak.Under de flesta dagarna så dricker jag max 1-2 öl men mest vatten.

På kvällarna brukar jag lägga grunden med öl och alltid om det finns Chang som är den klart godaste ölen. Brukar sedan bli en blandning av det som finns i baren för jag tröttnar oftast på att bara dricka en sort. Är förtjust i att "shota" med de sorter som finns i baren mellan shortarna är det drinkar och öl som gäller.

Vet att det är idiotiskt att blanda för man mår dåligt dagen efter. Nu ser givitvis inte alla kvällar ut så har för det skulle jag inte palla med men när det är en festkväll så är det en redig festkväll och ofta kommer damerna i baren också igång för man försöker dela med sig av morgondagens bakfylla genom att bjuda friskt.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #5 skrivet: 06 maj 2011, 01:13:28 »
Mjölk, alla förekommande asiatiska öl-fabrikat och breezers samt Sprite i nämnd ordning.
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #6 skrivet: 06 maj 2011, 01:48:11 »
Först måste jag väl hälsa fetfisken välkommen tillbaks efter några års tysthet.  :thumbsup
Har Du någon koll på platlik och chang?

Sista resan jag gjorde blev det faktiskt mest Gin å tonic.
Magen funkade hela resan utan större besvär.
Dricker ju annars en hel del changar. Men magen brukar ju tyvärr braka ihop.

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #7 skrivet: 06 maj 2011, 02:47:25 »
Först måste jag väl hälsa fetfisken välkommen tillbaks efter några års tysthet.  :thumbsup
Har Du någon koll på platlik och chang?

Sista resan jag gjorde blev det faktiskt mest Gin å tonic.
Magen funkade hela resan utan större besvär.
Dricker ju annars en hel del changar. Men magen brukar ju tyvärr braka ihop.

Man tackar
Platlik, Chang och deras anonyme bror har jag ingen aning om vad dom fyller livets hårda bana med
men roliga var dom.
När det gäller gin så älskar jag Bombay Sapphire med mycke is men utan tonic.
Men hitta den i los är inte lätt.
Ofta for man en super kopian av gordon's gin vilket smakar F*N och hans J****R'S moster.
Så man har blivit lite av en gin snobb som köper den i tyskland och smugglar den till LOS/filippinerna.
För att sedan dricka den med en grymt dyr korkavgift och en god Cigarr

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #8 skrivet: 06 maj 2011, 08:31:28 »
Öl, vatten, iskaffe och en o annan drink. I nämnd ordning tror jag det blir t.o.m.

Antagligen var det pga värmen jag valde öl istället för drinkar, men jag är mer en ölmänniska antar jag!? Samma sak med kaffet, iskaffet smakade bättre där än hemma och svalkade gott i en varm strupe. Sedan försökte jag alltid ha med vatten så det räckte om man gick till stranden etc. vad gäller drinkar så är GT en favorit för egen del också.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad peki

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #9 skrivet: 06 maj 2011, 19:15:07 »
Hur är det med whisky? Har läst någonstans att det inte finns i Thailand så blir det likadant som med gin dvs smuggla in vilket verkar lite överambitiöst men nödvändigt.

Ursäkta att jag kommer med en fråga isf svar på frågan men har inte varit i Thailand. Än. Planerar en resa till hösten dock.

Utloggad stekerik

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 30
« Svar #10 skrivet: 06 maj 2011, 19:43:58 »
Chang blir det mest under dagen (och vatten såklart). Senare försöker jag variera mig en del men GT brukar stå sig i längden. Är rätt gött att gå och köpa massa lime och be att få den uppskuren så man kan blanda sig en Vodka Lime. ^^ Har även fastnat för Mekhong med soda eller pepsi max oxå (ibland med en skvätt Lipovitan om jag är sleten). Nu blev man lite sugen...  :burp Men det blir kebab och cola ikväll istället!  :-)

Nån som brukar dricka Irish coffee där nere? Glömmer alltid bort det men är ju aldrig fel efter maten när man är i sverige. ^^   :P

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #11 skrivet: 06 maj 2011, 19:58:03 »
Chang blir det mest under dagen (och vatten såklart). Senare försöker jag variera mig en del men GT brukar stå sig i längden. Är rätt gött att gå och köpa massa lime och be att få den uppskuren så man kan blanda sig en Vodka Lime. ^^ Har även fastnat för Mekhong med soda eller pepsi max oxå (ibland med en skvätt Lipovitan om jag är sleten). Nu blev man lite sugen...  :burp Men det blir kebab och cola ikväll istället!  :-)

Nån som brukar dricka Irish coffee där nere? Glömmer alltid bort det men är ju aldrig fel efter maten när man är i sverige. ^^   :P

Gör ett nytt försök. Mekhong,cola och lipo var/är min favoritdricka när jag och mina kompisar börja åka till thailand.Probelmet för mig och en del av minna kompisr var att jag och några av kompisarna hade problem att sova om vi inte var helt dyngraka när vi kröp till sängs.

Utloggad stekerik

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 30
« Svar #12 skrivet: 06 maj 2011, 20:10:12 »
Gör ett nytt försök. Mekhong,cola och lipo var/är min favoritdricka när jag och mina kompisar börja åka till thailand.Probelmet för mig och en del av minna kompisr var att jag och några av kompisarna hade problem att sova om vi inte var helt dyngraka när vi kröp till sängs.

Haha,  kan tänka mig det. :-) Ja det gäller att inte dricka för mycket av den goda drycken. :P Är lätt att få i sig lite för mycket om man väl börjat dock. Därför mest värt att satsa på det om man är lite seg på dagen eller nåt. ^^ Fasen föra med massa Lipo och vodka rebull sen gå ut och drick bucket med vodka shark kan bli lite väl galet. :D

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 273
« Svar #13 skrivet: 06 maj 2011, 23:17:06 »
Få se... Chang till frukost(ibland när jag e bakis iaf), chang till lunch, chang till middag, chang till kvällsfika(eller ja, den där flottiga burgaren eller vad det nu är, man tar på hemvägen). Varvar med många Jack&Coke och ibland Rum&Coke och min nya favorit Breezer med apelsinsmak. Visst det slinker ner lite vatten på stranden under dagen också men det är bara när det är som varmast. Fan låter ju som alkoholist nu men det är bara under semestern.

Fan det låter ju precis som jag  :burp

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #14 skrivet: 07 maj 2011, 01:57:52 »
Fan det låter ju precis som jag  :burp

me 2  o)  :burp

jag säger som min Signatur: Öl, så mycket mer än bara en frukostdryck  :hb :hb

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #15 skrivet: 07 maj 2011, 02:10:11 »
Hur är det med whisky? Har läst någonstans att det inte finns i Thailand så blir det likadant som med gin dvs smuggla in vilket verkar lite överambitiöst men nödvändigt.

Ursäkta att jag kommer med en fråga isf svar på frågan men har inte varit i Thailand. Än. Planerar en resa till hösten dock.
allt finns där men alla barer tar inte in dom
när det gäller whisky så dricker jag nästan bara jack och det har alla barer
men när vi kommer till gin så finns det mycke o önska från alla barer

det klar att det kommer kosta mer och få en schysst gin o tonic
men det gör det redan om man vill ha en schysst whisky o coke eller rom o coke
så det bord inte vara ett problem

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #16 skrivet: 07 maj 2011, 08:59:08 »
Trevligt att se, att flera har Chang som favorit istället för Singhapisset.

Betr. whisky så finns det importerad skotsk i vilken byhålemarket som helst. Seveneleven har alltid 1000pipes.

Enda nackdelen är att importwhiskyn kostar ungefär lika mycket som på systemet i Svedala.

Ville jag bli berusad för en billig penning pinade jag i mej thaiwhisky á ca 100 bath/helrör. Den går ju att blanda med något försonande.

Utloggad peki

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #17 skrivet: 07 maj 2011, 14:20:32 »
Tack fatfish!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #18 skrivet: 13 maj 2011, 17:10:30 »
I thailand blir det mest: Chang, Vodka med apelsinjuice (screwdriver).

I kambodja blir det mest : Anchor, Tiger, Angkor, Screwdrivers.

Börjar kvällen med öl, ska jag ha något med mig hem brukar jag bara dricka öl, annars blir det en hel del Screwdrivers, tills jag trillar av barstolen.
White russian är ju en annan favorit, men inte i asien dock, vet inte varför...
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kunta1

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #19 skrivet: 13 maj 2011, 18:08:56 »
Morronprutten White Grouse med massor av is, under dagen en hel del Chang, på kvällen blir det Sang Som(när dom medhavda Captain Morgan Gold Spice är slut) & Cola med lika mkt is som sänkte Titanic.....

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 24
  • *Totalt: 27