* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Någon som har tips om Kambodja?  (läst 1681 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 349
  • Kön: Man
Någon som har tips om Kambodja?
« skrivet: 05 maj 2011, 20:41:31 »
är det någon som har varit där och kan ge lite tips  
« Senast ändrad: 05 maj 2011, 21:14:13 av Kurios »
Öl, så mycket mer än bara en frukostdryck

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
SV: Någon som har tips om Kambodja?
« Svar #1 skrivet: 06 maj 2011, 13:37:14 »
Det var ett tag sedan jag såg dig här inne. Tänker du överge Thailand?
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #2 skrivet: 06 maj 2011, 23:18:53 »
Hehe nää inte har jag gett upp Los men ibland måste man testa nya marker för att uppskatta dom gamla  ;)

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #3 skrivet: 07 maj 2011, 09:23:19 »
Hehe nää inte har jag gett upp Los men ibland måste man testa nya marker för att uppskatta dom gamla  ;)
Ja så är det. Men det är kul att du kommer in igen  :thumbsup
« Senast ändrad: 07 maj 2011, 21:36:03 av Hud »
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #4 skrivet: 12 maj 2011, 22:46:54 »
Kanske har lite tips, vad vill du veta mer speciellt?
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #5 skrivet: 13 maj 2011, 16:56:52 »
Ok, här kommer lite Kambodja info. Jag har varit en ganska flitig besökare här sedan 4 år tebax, och längtar redan tillbaka.
Phnom Penh (PP) heter huvudstaden, största turiststaden är Siam Reap (med sitt tempelkomplex Angkor Wat), och flest badturister ser du i Sihanoukville (mitt paradis).
Valutan är Riel, men du får ut amerikanska dollar i ATM'sen, växlingskursen ligger normalt (alla 4 åren jag varit där) på 4000riel = 1 dollar.
1 öl på populäraste diskot kostar 3$, Tigerfat öl på samma ställe 2$, en "grogg" vanligtvis 3$. Ladydrinks runt 3-3.5$
Barfee runt 5-7$  Fatöl kostar på vissa ställen från 0.5$ alltså mindre än 4 spänn! vanligast är dock 1$ till 1.5$ för draften (som oftast är Angkor-inhemskt, görs i sinnyville eller Anchor som egentligen uttalas precis som den andra ölen, men i kambodja säger man anshor...)

BÄSTA baren i hela PP är utan tvekan http://www.sharkysofcambodia.com/home.html , en rock'n roll bar som ofta har live uppträdanden som oftare är bra än dåliga ;) Här börjar man kvällarna om man är på LT ST frilansar koll, då många tjejer börjar sina kvällar här. Från 21-23hänger de här, sedan drar de vidare till olika barer. Ett annat hett tips är Walkabout bar, där hänger flertalet frilansare hela dagarna då det är ett 24/7 ställe.
Det finns inte det nattliv som Bangkok/Pattis eller andra stora thaimetropoler kan erbjuda, men jag måste erkänna att jag gillar att vara här, fastnade en månad i PP sist... Det mest "kända" diskot eller nattklubben är http://www.facebook.com/pages/Heart-of-Darkness/27537079084  som är riktigt litet i jämförelse med andra städers diskon. Andra ställen är tex, Pontoon (lite nyare).

Tjej priset ligger runt 20$-30$ men det verkar gå uppåt tyvärr, då det blir fler och fler som åker dit. Nu kan man få pruta ner dem från 50$(hutlöst)på vissa ställen.

Finns en del billigare ställen, s.k. Chicken farms där khmererna själva gärna går, där kostar det vanligen 5$ ST, och är riktigt äckliga ställen kan jag tipsa om, dock finns en del finingar där.
Favvo stället i Phnom Penh (huvudstaden) blir nog Street 104, ett australiensiskt hak som kallas "Pickled Parrot/Ton le sap guest house" Du har även ett 7/11 på gatan samt ett norskt guesthouse som jag glömt namnet på, förutom de ca:10 lady barerna som ligger där.
Kambodjanska tjejer är vanligtvis lite mörkare i hyn mot thai tjejer, medans de inhyrda vietnamesiska är som regel lite blekare (och mer vana).

Hela Phnom Penh känns mer som en stad i storleken norrköping mot stockholm, som dess folkmängd är som.

Standarden på hotell och rum är lägre än i thailand, du betalar iofs mindre oftast. Mitt rum med kyl och ac låg på mellan 15-18 dollar per natt/högsäsong. Men du kan få rum på guest houses för 5dollar natten om du bor länge med bara fläkt, Jag gjorde en deal på 7$natten för ac och fläkt på ett guesthouse i Sihanoukville, dock skulle jag stanna i en månad var det tänkt och han skulle ha alla pengar direkt.

Maten är mer dragen mot franskt än mot annan europeisk matkultur, med painriche och sånt. I PP finns flera riktigt bra restauranger längs med Riverside (den flashiga delen av stan) de har inget Mcdonalds än (iaf inte i mars 2011) dock finns KFC (kentucky fried chicken) på flera ställen.

Hela landet håller på att förnya sig självt, man ser fortfarande folk i Soriya shopping mall som aldrig åkt rulltrappa i hela sitt liv, såg mitt ex åka rulltrappa med sin mor och lillasyster för första ggn där, sånt man inte ser varje dag i sverige...

I PP så ska en tuk tuk aldrig kosta mer än 2-3dollar om du inte åker till flygplatsen, då kostar det runt 7-10dollar.

Visum...  Du får visum när du kommer in i landet, via flygplatsen så kostar det runt 25dollar (kommer inte ihåg exakt) har du inget "passkort" på dig själv så kostar det 1 dollar extra =)  vilket kan vara skönt att veta. Taxi eller tuk tuk in till centrum kostar 7-10dollar vanligtvis. Moppetaxi är lite billigare vanligtvis, men jag föredrar tuktuk, man sitter skönare och känner sig lite säkrare (falsk säkerhet kanske).
Bara så ni vet så kostar det att flyga ut ur landet också... cirka 25dollar där med...

Vill man förlänga visumet så fråga i hotell lobbyn eller på guesthouset, de kan fixa det åt dig.

Kambodja är väl som thailand var för 20 år sedan, det finns mycket att förbättra, men mycket kommer förloras...

Bästa bussbolaget som jag åkt med är "Mekong Express" finns toa ombord (i nödfall) ;).

Att åka buss är tokbilligt jämfört med taxi, men taxi är vanligtvis nån timme snabbare till Siam reap/Sihanoukville  som är de 2 största turistställena jag känner till.
Sihanoukville är som sagt mitt paradis, det finns ett gäng stränder runt stan, men min favorit är Otres beach, som ligger lite avsides från mainstranden.
Det byggs flitigt i stan dock, och snart kommer de flesta stränderna vara hotellägda om jag förstått det rätt, tyvärr! 
Finns en del svensk ställen i Sinnyville, "The small hotel" är svenskägt sedan massor med år av en riktigt trevlig karl som heter Henrik, han brukar ha tid och förklara saker och ting för nykomlingar i kambodja, dock är det ett familjehotell, så man kanske inte blir så poppis om man drar dit sina ST och LT. Har aldrig bott hos honom själv, men anses vara renare och trevligare än på många andra ställen.

Hoppas det inte bara var en vägg av text utan även lite nyttig info där.
Tack för mig ;)
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #6 skrivet: 13 maj 2011, 17:10:58 »
Tack för en mycket bra och lärorikt information.

Shianoukville verkar vara en härlig avkopplande "badort" men finns det lite hålligång och damer där eller tar man med någon vän från PP eller liknande ställen ?
« Senast ändrad: 13 maj 2011, 17:33:39 av Happyman »

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #7 skrivet: 13 maj 2011, 20:17:40 »
Det finns flera ställen i Sihanoukville som har tjejer i baren, samt ett par frilansar ställen.
Freedom bar heter nog den kändaste baren med frilansare, där bör man vara ganska tidigt om man vill ha "godbitarna" dock mycket "ice" rökande tjejer... Lite varning här I sihanoukville angående frilansare, många av dem är tyvärr "crackhoror" de som jobbar på barerna är mindre benägna att ägna sig åt det vad jag har sett och hört iaf.Freedom ligger mitt i centrum, om man kan säga centrum om sihanoukville, som mest är utspridd längs huvudgatan. Det finns en kulle som heter Victory hill, där ligger de flesta girlie barerna på en gata som faktiskt har ett av de bästa matställena i Sinnyville "The Look" heter den restaurangen/baren.
Tropicana heter en lady bar som har en mycket trevlig australiensisk ägare som heter Dean, och det ligger en hel del längs med den gatan.

Sen har man en tillbyggd gata nästan nere vid stranden som heter Golden Lion Plaza (golden lions är en rondell mot stranden) där ligger 4-5 barer med väldigt lite folk vanligtvis, men dock damer till salu. En svensk bar fanns där förr, men ägaren har dragit vidare Viking bar heter den väl än tror jag, hehe.

Sen har man ju diskoteket Utopia som framåt natten känns som det rätta stället att hitta frilansare på, eller kanske någon semestrande blondinella, vad vet jag... Själv gillar jag nog mer exotiskt kött =)

Dock är förslaget att ta med sig en från PP inte helt fel, då massor av tjejerna älskar att åka dit ;) (låter som om jag legat med alla därnere,vilket jag velat men inte hunnit än,då jag hade tjej i 4år där.)

Det finns en s.k. sleazy bordell kallad Blue Mountain också, dit kan man dra om man verkligen behöver lätta på trycket, billigt och snabbt.
Åker man ner mot hamnen (kambodjas enda...) så finner man lite skummare ställen som man inte alltid känner sig helt säker på (men gör man det i stockholm en lördagkväll på tunnelbanan?) bland annat finns khmerernas egna därnere, de s.k. chicken farmsen... Inget jag rekommenderar, men tjejerna kan vara riktigt fina där, dock är stället som hämtat ur någon dokumentärfilm för äcklighet.

Fan, det är så mycket jag vill berätta, haha. Folk har sagt till mig att Sinnyville är som pattaya för 20 år sedan.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #8 skrivet: 13 maj 2011, 20:37:14 »
Kanonbra info att ha i framtiden! :thumbsup
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #9 skrivet: 13 maj 2011, 20:42:28 »
Kambodjakungen en sak måste jag säga är att du har valt rätt nick.

Man kan nästan tro att du gillar Kambodja och då framförallt Shianoukville  :).

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 13 maj 2011, 21:24:58 »
Haha, jag föll pladask för landet, och för tjejen jag träffa i 4 år också. Men det som fått mig att älska kambodja är nog fanimig alla människor jag mött på mina resor och som jag skulle vilja att alla fick möta, har aldrig ansett mig vara social och trevlig, men får alltid nya vänner när jag reser, och de gamla vännerna möter man upp och så blir man ett gäng helt plötsligt.
Måste berätta om första Australiern jag överhuvudtaget mött utomlands. Han heter Robert och är en riktig whorist (liksom mig).

Jag sitter och tar en bärs efter maten på Freedom bar i sihanoukville, en ganska lång och smal man i 45års åldern undrar på engelska om stolen bredvid mig är ledig.
Självklart säger jag, sitt ner ta en bärs. Mannen sätter sig ner och vänder sig mot mig efter att han beställt sin Vodka Orange.
(här måste jag gå över te engelska,då det är en historia han berättar)

A man walks into his house with a goat on a leash, he closes the door and walks up the stairs to the main bedroom.
He walks into the bedroom, his wife awakes from her sleep as he enters.
He looks at his wife and says
"This is the pig I fuck when you have a headache"
His wife is abit startled and says to her husband
"That is not a pig dear, thats a goat"
The man looks at his wife and says
"Well, I wasnt talking to you"....

Han drar historien rätt upp och ner varvid jag nästan spottar öl över halva baren när min hjärna fattar skämtet, sen drar han en till historia medans jag fortfarande skrattar så jag kiknar, den har jag dock glömt bort...

Efter det presenterar han sig såsom Rob, och vi blev väldigt bra polare efter det. ROB, I miss you, you cunt.

Tyvärr slutade han åka till kambodja 1år efteråt, så vi har inte setts sedan dess, bara mailats.
Han lärde mig allt man behöver kunna när det gäller tjejer som vill ha pengar, det var trots allt min första asientripp.
Vi var ganska hårda men hjärtliga mot varandra och hans nickname för mig kommer jag aldrig glömma.
Drink up you "Fat swedish cunt". Alltid med ett leende på läpparna och en vodka orange i handen, han bjöd på sig själv hela tiden, alltid snabb med att skoja och ge kommentarer och komplimanger.

Jag hoppas alla får möta en sån skön snubbe nån gång i livet.(fick fan tår i ögat när jag tänker tillbaka på hur mycket kul vi hade ihop)

3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 14 maj 2011, 17:56:56 »
Hur står det till med engelskan där? Är ölen drickbar och hur funkar det rent praktiskt att turista där? Inbillar mig att jag läste att du bara varit där tillsammans med flickvän (och dessa nämnda australiensarna) Är det enkelt, eller det är svårt att vara farang där (borträknat från tiggare o dyl. du nämnde i en annan tråd) Är det gott om barer för en ensam farang, eller det funkar inte på samma sätt som i Thailand? Ber om ursäkt om jag missat svaren på några av mina frågor bland alla de intressanta inlägg du gjort på din korta tid här.

Tomtebloss, Det går utmärkt att turista ensam där, jag är tydligen en magnet för div roliga och knasiga människor, så träffar alltid andra att hänga med.
Engelskan är väl som i thailand, ibland bättre ibland sämre, det finns fortfarande en hel del tjejer som inte kan ett ord engelska. En riktig pärla jag hittade på st.104 kunde bara säga "Dom" och då mena hon "condom". Jävligt synd då hon var riktigt livad och skoj i sängen.

Ölen är helt klart drickbar, jag borstar tänderna med kranvattnet varannan resa ungefär, vet inte varför jag kör med buteljvatten ibland, men får för mig saker antar jag, hehe.
Vanligaste ölsorterna : Angkor (kambodjanskt) Anchor (bryggs på licens), Tiger, Leo, Lao, finns chang och singha på en del ställen, har hittat i butik Tysk Weissbeer, men var mer kuriosa än nåt annat.
Barer för ensamma turister som saknar kroppsvärme från annan finns det gott om, i Phnom Phen (huvudstan) ligger det flera sk. lady bar gator, priserna och kvaliten är som vanligt ojämn, man får shoppa runt...

Det är extremt enkelt att vara utlänning (heter Barang i kambodja ) många stories om kambodja ligger ju några år tebax i tiden, hur farligt det är osv.
Jag känner mig tryggare där på en gata på natten än jag gör i stockholms tunnelbana en lördag kväll själv.
Men envisas man med att visa hundra dollarssedelbuntar och feta guldsmycken över hela kroppen så lockar man nog fram en och annan dålig sida.
Använd sunt förnuft helt enkelt.

Thailand har bättre kommunikationer mellan städerna, inge snack där, går inte att jämföra. Sihanoukville har en flygplats som ska öppna i år ( det har de sagt i 7år eller mer nu...) så man får ta vissa saker med en nypa salt.

Om du hyr motorcykel eller bil, så se till att ha Internationellt körkort, men gärna även fixa det kambodjanska för utlänningar. Då stoppandet av utlänningar på moppe verkar vara polisens stora kassako. Kan kosta allt från 1.25$ till 100$ beroende på hur mycket polisen i fråga är skuldsatt....

Visst fan, har helt glömt bort en sak som väldigt många turister gör så fort de sätter sin fot i kambodja, Röker på..
Marijuana och hasch samt div andra droger finns i överflöd och de flesta tuk tuk förarna kommer fråga om du vill ha...
Jag skiter i vilket man gillar, är en öl och vodka/orange snubbe själv, så jag tackar artigt nej, men skiter i om folk i baren röker på, bara de inte blåser rök på mig när jag äter, för då kan jag bli en sur 125kilos snubbe.

Tjejbarerna är väl kanske inte lika gogo inspirerade som de i thailand, då det är förbjudet att visa bla Tuttarna i kambodja.
De kan vara lite blyga när man fått hem dem också, men det har hänt mig i thailand också. Knulla är ok, men att visa sig i duschen, nej fy!
« Senast ändrad: 14 maj 2011, 19:25:03 av Kurios »
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #12 skrivet: 14 maj 2011, 18:55:33 »
Tusen tack för ett utförligt svar på min fråga!  :thumbsup

Låter som om jag inte heller ska välja bort Kambodja då, men vilka städer är det som "gäller"? Jag rör inte heller några droger mer än alkohol, om man nu väljer att kalla det en drog. Ja, vissa hävdar säkert att snus är en drog också, men jag klassar personligen ordet "droger" till sånt som klassas som narkotika här hemma i Sverige.

Jag är nyfiken på mycket av asien, mycket vad gäller kulturellt, men även så har jag ett litet öga öppet för kommande bosättningsplatser kallare årstider, även om det är 20+ år tills det är dags för pension för egen del.

Har ju varit lite skraj för Kambodja pga medias inflytande då, men om du säger att det är lugnare där än i t-banan i Sthlm, så lugnar det mig en hel del. Men det är samma när det gäller Vietnam, Laos etc. Man vet inte riktigt vad man ska tro, därför är dina rapporter här ett väldigt välkommet inslag på denna eminenta sida!

TACK!
Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #13 skrivet: 14 maj 2011, 19:48:33 »
Tack själv!
Kan dra en anekdot om några australiensare som var väldigt rädda för 2 av mina favvo ställen, en hade hört man blir drogad på Sharky's , något jag aldrig ens hört talas om där, ägarna är riktigt trevliga och måna om sina kunder, och för 4år sedan eller 3... skitesamme, så blev en kambodjan skjuten på "Heart of darkness", så nu gick de inte till de ställena... HALLÅ! 3år sen??!! Dels drog de upp att de visiterade alla på heart, vilket är jävligt nice om du frågar mig, då är ju chansen betydligt mindre att vapen kommer in enligt mig. En av mina favoritpolare som heter Steve tittade bara på sina landsmän och vände sig bort med ordet pussies viskandes i vinden, fy fan vilken nice effekt det fick, vi fick med dem till sharky's och där fick de gula febern =) och gick hem ganska snart ;)

Städer...  Huvudstaden är Phnom Penh, känns mer som en mellanstor svensk stad än som en miljonstad.
Siam Reap - med sina imponerande tempel runt ikring, Angkor Wat. värt en titt enligt mig om man gillar kultur/historia /tempel.
Sihanoukville- Badturisternas stad. Finns allt som finns i PP, bara i mindre mängd.
Kampot - Nästan på gränsen till thailand, soft liten stad som har en del Expats i sig, har själv inte varit där så mycket.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #14 skrivet: 14 maj 2011, 20:22:02 »
Siam Reap - med sina imponerande tempel runt ikring, Angkor Wat. värt en titt enligt mig om man gillar kultur/historia /tempel.

Världens, i mitt tycke mest fascinerande byggnadsverk ska definitivt besökas framöver.
Antar att du varit där...är det lika imponerande som på bild?

Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #15 skrivet: 14 maj 2011, 20:26:24 »
Helt sant, Angkor Wat är ett ställe som jag gärna skulle vilja uppleva på plats jag med. Och min oro för det jag fått höra och varit orolig för själv med att resa till Kambodja har definitivt bleknat med dina inlägg i dina trådar. Så nu har jag ytterligare ett resmål att beta av antar jag. Lite ska man väl hinna med innan det är dags för att bege sig 9 fot under marknivån.

Härligt med blandade erfarenheter och jag tycker det är underbart att ta del av dina erfarenheter!
MVH
Tomteblosset
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #16 skrivet: 14 maj 2011, 23:50:16 »
Känner att jag måste gå in i den här tråden.
Har funderat ett tag på Kambodja, men jag känner mig också lite osäker. Kan vi samla ihop oss och åka i grupp?

Någon intresserad?

//Bruno

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 17 maj 2011, 01:30:20 »
Angkor Wat är riktigt mäktigt, det är inte bara huvudtemplet som är facinerande, utan runt i kring finns ju 100tals andra tempel.

Det var faktiskt mitt enda resmål i kambodja, var inte meningen att jag skulle bli fast där, utan thailand skulle vara huvudmålet, så rätt/fel det kan bli..

Jag var där med några vänner i en heldag, mitt i högsäsongen i jan, tokvarmt och svettigt utan dess like, men det var det värt, polarn bajsade ju i byxan högst upp i huvudtemplet  lol lol lol  så bara det gjorde hela dagen värd att uppleva  :yahoo
Runt huvudtemplet har de huggit ut sjukt snygga "serier" med div krig som de hade/som gudarna hade, missa inte dessa, de finns på muren som går runt huvudtemplet.
Att gå runt en heldag var vad jag pallade med, efter 4-5timmar så blir det mest "aha ett tempel till", och man är ganska mör i värmen.

Åkte dit med mitt ex och hennes lillasyster samt mamman, och det var en upplevelse det med, såg lite andra sidor av templena men framför allt fick jag se hennes mamma bli helt exalterad, då hon aldrig varit där.
Man måste nog fan se angkor wat om man är i kambodja mer än en vecka, annars har man missat något, om du frågar mig.
Det är så mycket turister där nu, så snart är väl halva bortnött, man får färre och färre vägar att gå på, då jag sett mina föräldrars bilder nu, och snackat med dem.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #18 skrivet: 17 maj 2011, 02:01:37 »

.........polarn bajsade ju i byxan högst upp i huvudtemplet  lol lol lol  så bara det gjorde hela dagen värd att uppleva  :yahoo

Jag hoppas att det inte är en sed som måste praktiseras av minst en i sällskapet..  :-)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #19 skrivet: 17 maj 2011, 02:10:41 »
Jag var där med några vänner i en heldag, mitt i högsäsongen i jan, tokvarmt och svettigt utan dess like, men det var det värt, polarn bajsade ju i byxan högst upp i huvudtemplet  lol lol lol  så bara det gjorde hela dagen värd att uppleva  :yahoo

Börjar osökt att tänka på en sketch av Claes Eriksson i Galenskaparna, "Bankbundet bajsade baken brun" osv:

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #20 skrivet: 17 maj 2011, 02:16:14 »
Hahahah!!! Även om Claes E. känns väldigt OT i "tips om Kambodja" så går det hem..

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #21 skrivet: 17 maj 2011, 02:28:54 »
Klart sevärd, och nej, man måste inte låta en i sällskapet bajsa i byxan...

Kvällen innan hade varit ganska tuff med alkohol och i hans fall diverse annat (upp till honom...) han drog dock inte av några elefantlika saker om ni vill veta, utan som han sade själv: "Det kom mest vatten".....

Åh du ljuva diarre!
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #22 skrivet: 17 maj 2011, 02:32:47 »
Hahahah!!! Även om Claes E. känns väldigt OT i "tips om Kambodja" så går det hem..
Nä du tog upp bajsandet! Nu när timmen börjar bli sen och bajsskämten kommer fram är det kanske dags att lägga sig. Ska fan på gymet imorn så man måste vila upp sig lite.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #23 skrivet: 17 maj 2011, 02:39:06 »
Klart sevärd, och nej, man måste inte låta en i sällskapet bajsa i byxan...

Kvällen innan hade varit ganska tuff med alkohol och i hans fall diverse annat (upp till honom...) han drog dock inte av några elefantlika saker om ni vill veta, utan som han sade själv: "Det kom mest vatten".....

Åh du ljuva diarre!

Ja, det var eg varför jag ville veta. Jag bockar och bugar omvänt.  :)

Nä du tog upp bajsandet! Nu när timmen börjar bli sen och bajsskämten kommer fram är det kanske dags att lägga sig. Ska fan på gymet imorn så man måste vila upp sig lite.

Ja du har rätt i skitsaken.  off-topic

Ha d gott på gymmet! Kambodja-hälsningar  ::)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #24 skrivet: 17 maj 2011, 02:46:00 »

Ja du har rätt i skitsaken.  off-topic

Ha d gott på gymmet! Kambodja-hälsningar  ::)
:D
Ha det så gött, godnatt! :thumbsup

Utloggad fatfish

• Brons V.I.P
« Svar #25 skrivet: 19 maj 2011, 21:55:40 »
 :clap: WOW :clap: här fick man mycket fin info
man tackar  :wai2