0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den klart bästa Thai maten i Sverige är när man blir hembjuden hos någon kompis som är är gift eller har flickvän från Thai.Min favorit rätt är nog niddelsoppan .
Jasså "niddelsoppa" är din grej alltså? Ja det är mycket möjligt att det är som du säger men tanken med tråden är att få och dela tips om lite mer offentliga ställen runt om i Sverige som sticker ut smakmässigt och är värda ett besök, samlade i en och samma tråd. Utöver alla Kina-ställen som finns överallt och som blandar alla möjliga kök.
Haha det blev visst lite stavfel man får gissa sig till vilken soppa det är som jag gillar .Har inte varit på någon kanon Thai restaurang sist var jag på chili Thai i Borås och det var så där, däremot chili Thai i Jönköping var betydligt bättre.Den bästa som jag har varit på har jag glömt namnet på den ligger mellan avenyn och heden och den var den restaurang som jag har ätit på i Sverige som har varit närmast restaurang smak som det är Thailand .(förutom niddelsoppa då) .
Fast det var ju ett rätt kul felstavande så jag tror jag börjar använda mig av samma uttryck hädanefter. Och sen kom det några bra tips oxå. Synd du ej kom ihåg namnet på den ena. Blir enklare då, men du kanske har det på tungan och kan spotta ut det framöver. Vi får se.
Provade deras sushi för jag har inte ätit det innan, kan säga att jag vet vad wasabi är nu i alla fall...
Och hur föll wasabin i smaken då? Somliga älskar det, andra (som jag) är inte riktigt lika förtjusta.