0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
"min syster är lite krävande" och sedan ville hon inte prata mer om den saken.Äpplet faller inte så långt från trädet.även om jag sagt att jag kunde kompromissa något och i nödfall skicka mer pengar.Precis vad hon ville höra och kommer att utnyttja när buffeln eller moster dör.14 slag på en bruttorunda på 78, då måste du sänkt dig rejält. Grattis!
Ozz, vilken solskenshistoria ditt liv är! Din thaitjej var alltså 17 år när ni träffades och ni har varit tillsammans i 27 år nu skriver du! Helt underbart! Hur gammal var du när ni träffades? Var och hur träffades ni?
Men något som många glömmer är att vårda sitt förhållande och göra roliga saker även efter så lång tid. Det har vi verkligen gjort och de som träffat mig/oss här på forumet kan nog intyga att vi har lika "kul" som alla singlar i . Ibland hittar man rätt direkt.
Jag har inte skickat ett öre till min "flickvän" och vi har fortfarande kontakt. Tänk er för vad ni lägger pengarna på!MVH Tomtebloss
En sak jag kan tipsa er som ringer en del ned till Thailand (ifall ni nu inte redan visste det). Har köpt på mig 400 min samtalstid till mobil i Thailand för €7,69 (inkl. moms). Ringer via skype och pratar i headset från min bärbara dator. Lite klumpigare än mobil, men klart mycket billigare Tidigare ringde jag ned och betalade minutpris innan jag började kolla upp om det inte fanns bättre alternativ. Här kommer en länk till "premunerationssidan till Thailand": http://buy.skype.com/paymonthly/#TH
Hej!Nyfiken bara, hur gammal är du själv?Vilket företag använde hon sig av när hon gjorde/gör sitt Visa?Å det med att ringa till thailand, jag använder mig av www.voipdiscount.com då kostar det 0,01€/min och kan köras igenom din Iphone, vilket är väldigt smidigt.Lycka till!
Kan meddela att mitt brev fortfarande är på vift. Tror att den kan ha stoppats i tullen. Tack kära Posten för den finfina service ni gav mig när jag skulle skicka ned brevet. Inte fan visste jag att innehållet måste tulldeklareras. Expediten på "Postens företagscenter" som satte glatt på rätt mängd frimärken och tog hand om kuvertet för mig borde få kicken för bristande kompetens. Var osäker på vad som gällde och därför gick jag dit. Hade jag inte lagt i de där bathen, så hade värdet varit under 2.000 sek och kanske slunkit igenom. Nu skulle man visst fylla i någon blankett som skulle följas med i 2 ex. Ringde för ett par dagar sedan till kundservice och de sade ungefär som så att: "Sorry, men vi kan inte göra ett skit", du får vänta och se. Vänta får jag väl göra ett tag till. Öppnar de kuvertet borde de kunna lista ut vem som skickat brevet och på så sätt höra av sig till mig då det finns telefonnummer och kopior på pass med underskift etc. Känns lite olustigt att ha allt underlag för identitetsstöld på vift, även om risken att man drabbas av detta är försvinnande liten så finns den där ändå.Vet inte vad det kostar att gå till Visacentret. Kan meddela detta när jag vet mer. Min tös har nu tillfrisknat, så på måndag skall hon dra till Bangkok för att lämna in ansökan. Sedan kommer nyårsfirandet emellan, så det lär ta cirka 2 veckor innan vi får besked skulle jag tro. Kan dock inte se annat än att vi borde få grönt ljus.
Att de sen festar till det lite - det har ju varit songkran, det är som att be en svensk att inte dricka runt nyår gissar jag, förvisso är inget öppet här i anslutning till det svenska nyåret, men det är det uppenbarligen i Thailand.
Fy för tusan, det låter som om du lever med kniven på strupen! Hoppas allt löser sig på bästa sätt, men du har redan hittat ett andra alternativ Är du säker på vad du vill, eller du räknar med att skaffa flera alternativ om det inte går hela vägen? Kom av mig lite här o nu, vet inte om jag ska önska lycka till, eller vad!?
På den obligatoriska fikapausen efter 9 hål fiskade jag upp mobilen ur baggen och hade fått ett meddelande från min tös: "Sorry! I forget mobile at home. Visa OK!!!!!!!!"
Jahapp. Ytterliggare bakslag eller inte??? Vad tror ni? Jag som haft sån j-vla flax hittills? Faktum är det det nu är klart Flygbiljetten här fixad och betald av mig samt utskriven av min tös. Nu är det mindre än ett dygn tills hon sitter på flyget mot Arlanda. Känns riktigt bra.Slutet gott allting gott... tror jag. Kan höra av mig om några dagar / veckor för att rapportera om hur det går.
Tjenare, alla trogna trådläsare Nu är hon äntligen här, min kära Thailändska. Hon var sprudlande glad när hon klev ut i ankomsthallen. Vi gick genast till bilen och for iväg hemåt. Idag har vi hunnit med en del. Efter husesyn och upp-packning så ringde hon hem till sin bästa vän i Thailand via Skype och pratade en liten stund. När sedan resdammet blev bortspolat i dushen, så var det dags att äta lunch. Frågade om det behagades med att gå och käka Svensk mat, men hon tyckte jag kunde väl laga till något ikväll istället, så testar vi på den där Thaihaket som jag sagt nyligen öppnat i staden. Ok, det hade jag inget emot.Efter maten blev det en sväng till The Phone House och hon gillade Comviq-hunden på omslaget. Nu kan hon ta emot samtal och även ringa inrikessamtal. Därefter blev det en tur till biblioteket där vi lånade en bok med cd-skiva, då hon tänkt sig lära sig Svenska på egen hand nu när hon inte får gå SFI p.g.a. turistvisum. Efter det åkte vi och shoppade ingredienser till kvällen matlagning. Sedan har jetlagen gjort sig påmind, dessutom var jag också uppe före tuppen för att ta mig till Arlanda. Så vi åkte hem och lade oss för att vila lite, men en timme senare ringde de från Jobbet, så jag passade på att kliva upp. Har därefter ägnat eftermiddagen åt att surfa lite och lira lite dataspel. Hon sover fortfarande.Det kommer nog bli riktigt bra det här. Tack för alla lyckönskningar och ha det bra. Hör av mig i framtiden.
Ett stort grattis till både golfaren och Nutkurt.Vad kostar det att få all papper som behövs för att få hit dom små liven?
det beror på vad du menar med att ta hit de söta sakerna. Menar du en kort vistelse på 3 månader eller ett UT. Gäller det 3 månader så är det väl följande saker som borde ingå.* pass - ca 1000 - 1500 bath* visum ca 1000 sek (tror jag, någon annan kanske vet mer exakt, kolla på migrations verketshemsida)* flygbiljetten ToR
...Frågan jag ställer mig kanske inte hör hemma här men jag undrar dock hur ni får det ekonomiska att gå ihop. Kommer ta examen om 1 år och går in i ett yrke som ger kanske 23-25 000 kronor i månaden. Ska man då bo i en 2 eller 3 och ha bil i framtiden så krävs det väl att sin framtida partner ochså skaffar sig ett jobb för att man skall kunna leva något sånär drägligt och kunna resa ner till thailand ibland ochså. Har din kvinna nå planer på att jobba med något lämligt i framtiden??
Härligt att det går bra för er, jag måste erkänna att jag hade mina aningar men nu är de som bortblåsta! Kör hårt och var vis =)
På dagarna är hon nu ibland tillsammans med vänner som inte jobbar (och lirar kort), ibland vill hon ned till restaurangen där två av hennes vänner jobbar och ibland vill hon vara hemma för sig själv. Hon ringer sällan ned till Thailand nu. Tycker det är ett gott tecken som betyder att hon kommit tillrätta i Sverige och att hon trivs här. Vi höres.
Så... Där är vi idag. Då vi sökte elektroniskt, så utlovar de en handläggningstid på 3 månader. Vilket borde innebära att vi får besked senast sista februari. Hoppas såklart att det kortare tid.