Det här passar mig
Klick! möter "Färjan"-Håkan i paradiset
Från helvetet till semesterparadiset. Kokainskandalen blev början på ett nytt liv för ”Färjan”-Håkan Hallin. Han har spolat lyckopillren, dumpat flickvännen, blivit miljonär och bosatt sig i Thailand, där han driver flera barer och är omsvärmad av heta brudar. Det är inga konstigheter – när Klick! möter honom i paradiset.
Precis som för kung Carl XVI Gustaf var 2010 ett år han helst vill glömma. Barkungen Håkan Hallin, 42, var djupt deprimerad, åt antidepressiva medel, drack för mycket och blev ertappad med att dra en lina kokain. Han slog i botten, men är på banan igen när Klick! möter honom i hans nya hemland Thailand.
– Jag säger som kungen. Jag har vänt blad och gått vidare.
Det är lördag morgon i semesterorten Patong. Fem månader har gått sedan kokainskandalen. ”Färjan”-profilen hämtar upp oss utanför vårt hotell i en vit limousin för vidare färd mot ”Håkans bar 2” i grannorten Karon. Han är solbränd, ledigt klädd och berättar att han nu driver två barer och en partybåt i semesterparadiset tillsammans med två svenska kollegor. Trion har stora planer på att bygga upp ett bar- och restaurangimperium i Thailand och letar nu efter fler ställen att etablera sig på.
– Vi vill göra ”Håkans bar” till ett koncept.
’Mår bättre än på länge’
Det var efter att Nöjesbladet i september avslöjade att Håkan tagit kokain på en parkbänk i Skarpnäck utanför Stockholm tillsammans med ett gäng ungdomar som allt det negativa vände.
– Jag har fruktansvärd ångest för det som hände, men någonstans tror jag ändå att det var meningen. Att jag skulle ta det här steget. Jag sålde min lägenhet och tjänade 1,3 miljoner kronor. Dagen efter satt jag på ett plan till Thailand.
Här fick Håkan snart tag på en 85 kvadratmeter stor hyreslägenhet med jacuzzi på taket, ett gäng nya vänner och framförallt ny energi.
– Jag mår bättre än på mycket länge och har slutat knapra lyckopiller. Det här livet passar mig, säger han och ler.
Egen Partybåt
Just denna dag är humöret på topp. Han har inte bara sina nära vänner med sig på ut på ”Håkans partybåt”, som avgår tre dagar i veckan, utan också Stockholmstjejen Linda Nani, 22, som han bor granne med i Phuket. De smörjer in varandra med kokosolja och hånglar såväl uppe på båtens soldränkta vip-hylla, som nere i det korallblå vattnet. Den mörka skönheten diggar Håkan.
– Håkan får mig att skratta och må bra. Han är visserligen lika gammal som min mamma, men jag märker inte av åldersskillnaden, säger hon.
Håkan beskriver Linda som en rolig och avslappnad person. Men han understryker för Klick! att deras relation mest är av det vänskapliga slaget.
– Linda är en bra tjej, men det är mer en semesterromans. Jag är fortfarande singel.
Det var så sent som i januari som Håkan bröt upp med flickvännen Jessica Falke, 26, efter en längre tids on-off-förhållande.
– Det klickade inte riktigt mellan oss och till slut kände vi båda att det bästa var att gå skilda vägar, förklarar Håkan.
Skamliga förslag
Men det går som sagt ingen tjejnöd på honom. Han blir ofta uppraggad och säger sig som bartender ”ha förtur hos brudarna”. Flera gånger har de tropiska partynätterna slutat med efterfest hemma i Håkans jacuzzi.
– Det blir bad, skoj och hejåhå. Jag är en kille som gillar att ha roligt och visst har jag brudar runt omkring mig. Ibland kommer de med skamliga förslag, men å andra sidan tar man inte första bästa. Jag har blivit lite kräsen med åren.
Hur Håkans drömtjej ska vara vet han inte riktigt. Det viktigaste är att det finns rätt kemi. Han säger sig själv vara generös, modig och social i ett förhållande, men han letar inte aktivt efter kärlek.
– Den får komma när den kommer. Jag har inte bråttom.
Källa: Aftonbladet Plus
[attachment deleted by admin]