* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Hur många dagar är det egentligen kvar del 3  (läst 23448 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Kön: Man
  • Pussi - As good as it looks.
SV: Hur många dagar är det egentligen kvar del 3
« Svar #620 skrivet: 26 januari 2012, 21:08:10 »
Resfeber 18 dagar i förskott? Då har du säkert väntat länge på att åka?  :D

Jag förväntar mig ingen resfeber för egen del, men sist jag kollade var det 38 dagar kvar (och 17 timmar)  det börjar närma sig så smått här med. Men du får gärna ta min resfeber också om du vill, för jag tror inte den uppenbarar sig denna gången heller.  :q

Härligt att läsa alla rapporter i realtid mer eller mindre och det mildrar inte min längtan heller, men man känner ändå sig närvarande på nåt sätt, får passa på att tacka alla som delar med sig av sina dagar i paradiset. Ingen nämnd, ingen glömd!?

MVH Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #621 skrivet: 27 januari 2012, 19:27:10 »
7 dagar och några timmar innan jag landar i Bangkok.
Men det är mycket arbete kvar på dom dagarna.
Somnar nog gott på flyget  :sleepy2:
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad jackswede

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 83
« Svar #622 skrivet: 27 januari 2012, 19:57:33 »
Hur många dagar? 18 timmar till Thai airways tar mig härifrån. YYYEEESSS!
27 mars - 8 april
22 juni - 22 juli
återigen i Kambodja

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #623 skrivet: 27 januari 2012, 22:00:27 »
Tror jag är nere på 25 dagar nu?
Kommer bli "magiskt" särskilt nu när jag verkar ha hittat min brother in crime, när det gäller trolleritricks i Tomtebloss. Har inte hållit på med det på länge men igår fick jag inspiration av dig och jag har gjort om ett gammalt trick så att det blev en kanongrej att fixa tjejers telefonnummer, inte för att det är så svårt iofs, men ändå ett kul sätt!
Blir nog en massa magitricks i barerna för att underhålla damerna med två trollkarlar! :-)
Vill ner till värmen igen! :(

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #624 skrivet: 27 januari 2012, 23:37:29 »
37 dagar och 14 timmar.... Det rör på sig som det heter.

Ohoj duden - jodå, jag har placerat en order och kollat lite andra småtrick på nätet som jag kanske fixar utan tillbehör  även efter lite alkoholkonsumtion. Fast jag aktar mig för att göra sånt som kräver allt för mycket fingerfärdighet från min sida, för man vill ju inte åka dit och bli avslöjad i en bar. Går säkert fint att lura till sig lite telefonnummer också om man nu känner för det. Jag kan låna ut ett och annat trick och vi kommer säkert på ett sätt att få dem att skriva sitt nummer på ett spelkort eller en sedel om allt levereras enl. planen.

Vi ska säkert kunna hitta en trevlig repertoar och jag kommer att akta mig att ta tjejers nummer (eller snarare akta mig för att lämna ut mitt) när jag är nere, men jag ska säkert kunna lura till mig ett och annat nummer i LOS på mer än ett sätt ;)

Det är allt lite skoj att träna på lite tricks här hemma medan man tänker på de underbara varelsernas leenden efter ett väl utfört trick i en bar. Ja, nu slog längtan till igen - minusgrader utomhus och inget upphetsande att titta på heller såklart, så mycket kläder tjejer har på sig här, helt klart avtändande i jämförelsen. Men men, nu är jag kvar i det kalla norden, men som sagt var. Det börjar närma sig sakta men säkert!

Hokus pokus min vän :)
« Senast ändrad: 27 januari 2012, 23:41:05 av Tomtebloss »

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #625 skrivet: 28 januari 2012, 03:20:47 »
37 dagar och 14 timmar.... Det rör på sig som det heter.

Ohoj duden - jodå, jag har placerat en order och kollat lite andra småtrick på nätet som jag kanske fixar utan tillbehör  även efter lite alkoholkonsumtion. Fast jag aktar mig för att göra sånt som kräver allt för mycket fingerfärdighet från min sida, för man vill ju inte åka dit och bli avslöjad i en bar. Går säkert fint att lura till sig lite telefonnummer också om man nu känner för det. Jag kan låna ut ett och annat trick och vi kommer säkert på ett sätt att få dem att skriva sitt nummer på ett spelkort eller en sedel om allt levereras enl. planen.

Vi ska säkert kunna hitta en trevlig repertoar och jag kommer att akta mig att ta tjejers nummer (eller snarare akta mig för att lämna ut mitt) när jag är nere, men jag ska säkert kunna lura till mig ett och annat nummer i LOS på mer än ett sätt ;)

Det är allt lite skoj att träna på lite tricks här hemma medan man tänker på de underbara varelsernas leenden efter ett väl utfört trick i en bar. Ja, nu slog längtan till igen - minusgrader utomhus och inget upphetsande att titta på heller såklart, så mycket kläder tjejer har på sig här, helt klart avtändande i jämförelsen. Men men, nu är jag kvar i det kalla norden, men som sagt var. Det börjar närma sig sakta men säkert!

Hokus pokus min vän :)
Så hade man då landat.. 37 dag stackars sate  ;)
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad dollar

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
« Svar #626 skrivet: 28 januari 2012, 22:15:43 »
Då bär de' äntligen av..15 tim kvar tills flyget går ner till LOS !!  :yahoo  :hb Kan tänka mej o. fira me' en el. två öl på flygplatsen..  :burp Gött e' de' !!  :thumbsup

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #627 skrivet: 29 januari 2012, 11:46:39 »
Så hade man då landat.. 37 dag stackars sate  ;)

Jo tack, jag vet att det är synd om mig, men jag får vara glad för det lilla. :D

Nu har jag fått hotell bekräftat och det kommer att bli China Garden. Jag fick t.o.m. hyra ex-managerns rum de första dagarna av min vistelse och lovar en hotellrecension och förmodligen en och annan recension ytterligare om andra förehavanden under resans gång. Antar det kommer att bli en del datortid över då hotellet saknar pool och Mars är uppenbarligen en varmare månad än Oktober rent generellt.

Så det kommer att bli 3 nätter i en enrumslägenhet på översta våningen, sedan kommer jag att bo i ett deluxe rum på första våningen för 800 THB per natt under 6 nätter. Sista veckan (inkl. hemresedagen) kommer jag att bo i ett jacuzzi rum och det kostar 1500 THB per natt - det billigaste jag hört talas om i Pattaya. Få se hur många tjejer jag får plats med i den baljan, för det är ingen joiner fee om jag skulle få för mig att tömma en bar ytterligare en gång. Men jag ska se till att tjejerna klarar av att interagera med varandra denna gången isåfall. Inte småpussar i baren och fnitter från badrummet, det har jag redan provat på.....

Skönt att det delmålet är avklarat och här är en länk till det bokade hotellet. Inte så mycket bilder, men det räcker till. Ang. pool så finns det en på grannhotellet och om man betalar 100 THB så får man möjlighet att nyttja deras pool enl. uppgifter på ett annat forum. De 20 meterna jag tvingas gå emellan ska jag väl klara på mina ostadiga ben, efter en helnatt i Pattaya?

http://www.chinagardenpattaya.com/

Var lite osäker på hotellets placering förut, men det ligger tydligen mitt emellan soi buakhao och 3:rd road, i det som är förlängningen av soi Diana. Adressen säger Moo 10 Soi Lengkee....

Ja, vad är det kvar nu? 35 dagar och nånting. Men tiden flyger ju när man har roligt  :coffee

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #628 skrivet: 29 januari 2012, 12:41:43 »

Var lite osäker på hotellets placering förut, men det ligger tydligen mitt emellan soi buakhao och 3:rd road, i det som är förlängningen av soi Diana. Adressen säger Moo 10 Soi Lengkee....

Ja, vad är det kvar nu? 35 dagar och nånting. Men tiden flyger ju när man har roligt  :coffee

Ja hotellet ligger några meter upp från Opey där jag bokat för i april. Rätt bra läge, man går ner för gatan förbi Family Mart och 7/11 så är man på Soi Diana, några steg från LK Metro och barområdet på Diana inte minst. Nids bar och Inn love är ju där.
Nid (jag hon baren är döpt efter) har visst en bar uppe däromkring China Garden också om jag inte minns fel.

Hur många dagar det är kvar....
Det enorma antalet står nedanför.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #629 skrivet: 29 januari 2012, 17:03:23 »
Stämmer bra finns en Nids bar där också med likadan skylt, såg den när jag gick förbi på väg till Buffalo Bar.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #630 skrivet: 29 januari 2012, 20:40:14 »
Jo tack, jag vet att det är synd om mig, men jag får vara glad för det lilla. :D

Nu har jag fått hotell bekräftat och det kommer att bli China Garden. Jag fick t.o.m. hyra ex-managerns rum de första dagarna av min vistelse och lovar en hotellrecension och förmodligen en och annan recension ytterligare om andra förehavanden under resans gång. Antar det kommer att bli en del datortid över då hotellet saknar pool och Mars är uppenbarligen en varmare månad än Oktober rent generellt.

Så det kommer att bli 3 nätter i en enrumslägenhet på översta våningen, sedan kommer jag att bo i ett deluxe rum på första våningen för 800 THB per natt under 6 nätter. Sista veckan (inkl. hemresedagen) kommer jag att bo i ett jacuzzi rum och det kostar 1500 THB per natt - det billigaste jag hört talas om i Pattaya. Få se hur många tjejer jag får plats med i den baljan, för det är ingen joiner fee om jag skulle få för mig att tömma en bar ytterligare en gång. Men jag ska se till att tjejerna klarar av att interagera med varandra denna gången isåfall. Inte småpussar i baren och fnitter från badrummet, det har jag redan provat på.....

Skönt att det delmålet är avklarat och här är en länk till det bokade hotellet. Inte så mycket bilder, men det räcker till. Ang. pool så finns det en på grannhotellet och om man betalar 100 THB så får man möjlighet att nyttja deras pool enl. uppgifter på ett annat forum. De 20 meterna jag tvingas gå emellan ska jag väl klara på mina ostadiga ben, efter en helnatt i Pattaya?

http://www.chinagardenpattaya.com/

Bor jag på Diana Inn så är det bara att du tar med badbrallorna dit!
Får se om jag bor där eller om jag kollar in nåt annat ställe men jag kan nog hänga vid poolen ändå, poolkillen känner ju igen mig så d e nog inga problems.
China garden var jag lite nyfiken på så det får du visa mig. JW visade mig ju deras rum på soi Chayapoon och det såg bra ut och verkade billigt. Ska nog gå förbi och ta visitkort.
« Senast ändrad: 29 januari 2012, 20:46:38 av the dude »

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #631 skrivet: 01 februari 2012, 07:01:55 »
Bara 2 dagars jobb innan jag drar. Kallt som fan ute och längtan är stor  :yahoo
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #632 skrivet: 04 februari 2012, 18:50:29 »
Bor jag på Diana Inn så är det bara att du tar med badbrallorna dit!
Får se om jag bor där eller om jag kollar in nåt annat ställe men jag kan nog hänga vid poolen ändå, poolkillen känner ju igen mig så d e nog inga problems.
China garden var jag lite nyfiken på så det får du visa mig. JW visade mig ju deras rum på soi Chayapoon och det såg bra ut och verkade billigt. Ska nog gå förbi och ta visitkort.

Du får lämna id i receptionen, så tar vi en ST-visning på rummet ;) Nädå, självklart så kan du få se rummet/rummen medan jag bor där, det ser otroligt fräscht ut, managern svarade snabbt och priserna är väldigt rimliga tycker jag. Hade ett par ytterligare alternativ, men de var inte lediga just den perioden jag är där, men jag är inte alls besviken för det. Kommer att bli kalasbra gissar jag!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #633 skrivet: 04 februari 2012, 20:47:59 »
Du får lämna id i receptionen, så tar vi en ST-visning på rummet ;) Nädå, självklart så kan du få se rummet/rummen medan jag bor där, det ser otroligt fräscht ut, managern svarade snabbt och priserna är väldigt rimliga tycker jag. Hade ett par ytterligare alternativ, men de var inte lediga just den perioden jag är där, men jag är inte alls besviken för det. Kommer att bli kalasbra gissar jag!
lol lol lol

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #634 skrivet: 07 februari 2012, 12:47:10 »
vet inte om jag är glad eller ledsen att jag sov bort hela gårdagen (vaknade 22:40 efter 16 timmars sömn) det positiva var väl att det vart en dag mindre kvar att vänta.
om 12 dagar och 19½ timme så sitter jag på planet,
ska fira med en Pad thai nu tänkte jag :)

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #635 skrivet: 07 februari 2012, 13:02:58 »
2 veckor kvar börjar närma sig ensiffrigt! :)

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #636 skrivet: 07 februari 2012, 13:45:55 »
27 dagar, men men....... Tiden må gå sakta just nu, men snart flyger de iväg. Jisses vad jag drömmer mig dit just nu, känns nästan som lite resfeber redan, eller är det bara en uns av längtan jag känner av?

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1558
« Svar #637 skrivet: 08 februari 2012, 19:29:57 »
2 veckor kvar börjar närma sig ensiffrigt! :)
"Copy-bump" 2 veckor kvar idag här också, fan vad det går långsamt.
//Ozz

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #638 skrivet: 08 februari 2012, 20:01:10 »
För mig går den fort som fasen och jag har skitmycket att göra innan avfärd så det kommer nog att gå i ett nafs! Känns som att det bara är ett par dagar kvar på ett sätt.
Egentligen är det 2 veckor kvar idag, till jag landar alltså, det är väl det som räknas trots allt?

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #639 skrivet: 08 februari 2012, 20:20:54 »
jobba jobba äta lunch, samma sak händer imorgon. Ja, det är bara slutspurten kvar, sen sitter man på planet 8:e februari idag och jag åker den 5:e mars..... Vad blir det? 27 dagar? Jag är kass på matte.

* Info

• *Totala Poster: 110160
  • *Total Ämnen: 5344
  • *Online idag: 32
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 5
  • *Gäster: 20
  • *Totalt: 25