* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Boende Pattaya  (läst 5167 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Sold

• V.I.P
  • Antal inlägg: 110
  • Kön: Man
Boende Pattaya
« skrivet: 14 februari 2011, 19:07:37 »
Har läst lite om www.arecalodge.com på forumet men undrar om det är någon som kanske har lite info angående följande:

Hur ser wifi möjligheterna ut på detta hotell?Rummen,lobbyn? Bättre på Areca eller Evergreen?

Safeboxarna på rummen,hur stora är dom? Får man plats med värdesaker PLUS en laptop?

Var rekommenderas rum? Den gamla Areca delen eller nybyggda Evergreen?

Mvh Mattias

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
SV: Boende Pattaya
« Svar #1 skrivet: 15 februari 2011, 07:48:14 »
I mitt tycke så är Areca ett skithotell.
WIFI fungerar hyfsat, men är lite beroende på var ditt rum är beläget.
Safe-Boxen är minimal, jag fick inte plats med min lilla laptop när jag var där, men passet gick in.
I och för sig så var boxen så dåligt fatsatt i väggen, så det skulle nog vara en lätt match att dra loss skåpet och ta det med sig.

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #2 skrivet: 15 februari 2011, 09:53:31 »
Håller med Bruno till 100%, bodde i den nya delen förra året, rummen helt okey, men vid utcheckningen uppstod en del problem :
priset per natt, som hade angivits vid bokningen hade helt plötsligt justerats uppåt och när jag påtalade detta, dök den kvinnliga chefen upp, en thaländsk motsvarighet till Treblinka-Hilda. Hon var enormt otrevlig, på ett sätt jag aldrig har sett någon thailändare vara, skrek och hotade att tillkalla polis, ville inte nes diskutera för att lösa problemet. Aldrig mer  :nono:

Har bott på LK Royal Suite, Soi Buakow de senaste gångerna, helt ok, 1500 för vanligt rum, hyffsat stort, bra WIFI, rent och snyggt och c:a 3 år gammalt

Utloggad Sold

• V.I.P
« Svar #3 skrivet: 15 februari 2011, 20:35:07 »
I mitt tycke så är Areca ett skithotell.
WIFI fungerar hyfsat, men är lite beroende på var ditt rum är beläget.
Safe-Boxen är minimal, jag fick inte plats med min lilla laptop när jag var där, men passet gick in.
I och för sig så var boxen så dåligt fatsatt i väggen, så det skulle nog vara en lätt match att dra loss skåpet och ta det med sig.

Håller med Bruno till 100%, bodde i den nya delen förra året, rummen helt okey, men vid utcheckningen uppstod en del problem :
priset per natt, som hade angivits vid bokningen hade helt plötsligt justerats uppåt och när jag påtalade detta, dök den kvinnliga chefen upp, en thaländsk motsvarighet till Treblinka-Hilda. Hon var enormt otrevlig, på ett sätt jag aldrig har sett någon thailändare vara, skrek och hotade att tillkalla polis, ville inte nes diskutera för att lösa problemet. Aldrig mer  :nono:

Har bott på LK Royal Suite, Soi Buakow de senaste gångerna, helt ok, 1500 för vanligt rum, hyffsat stort, bra WIFI, rent och snyggt och c:a 3 år gammalt
Det där lät ju inget vidare. Treblinka-Hilda klarar man sig gärna utan.Har läst lite på andra kanaler och även här på forumet att det skulle vara ett hyfsat hotell.
Finns ju oändligt med hotell att välja på.Men det löser sig.Jag är ju inte i Thailand för att sitta på hotellrummet.(Jo jag vet att jag kommer tillbringa mycket tid där  :P ) Men jag nöjer mig med fräscht,air-con och pool.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
« Svar #4 skrivet: 15 februari 2011, 20:52:52 »
Det där lät ju inget vidare. Treblinka-Hilda klarar man sig gärna utan.Har läst lite på andra kanaler och även här på forumet att det skulle vara ett hyfsat hotell.
Finns ju oändligt med hotell att välja på.Men det löser sig.Jag är ju inte i Thailand för att sitta på hotellrummet.(Jo jag vet att jag kommer tillbringa mycket tid där  :P ) Men jag nöjer mig med fräscht,air-con och pool.

Diana Inn i korsningen second road och soi Diana var ok. Shysst pool skyddad från trafiken, ingen joiner fee och jäkligt centralt. Försök undvika rum högst upp då det inte fanns hiss, jobbigt efter shoppingrundan att gå 4 trappor upp.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #5 skrivet: 15 februari 2011, 20:54:16 »
Kan vekligen rekomendera detta hotell: http://pattayabayresort.com bor alltid där när jag är i Pattaya :thumbsup

Utloggad Sold

• V.I.P
« Svar #6 skrivet: 15 februari 2011, 23:12:04 »
Kan vekligen rekomendera detta hotell: http://pattayabayresort.com bor alltid där när jag är i Pattaya :thumbsup
Tack för tipset!Verkar vara ett schysst hotell med bra priser.Verkar även vara ett guldläge.
Men jag vill gärna ligga och slappa vid poolen en timme eller två med en god bok.Blir det inte extremt varmt där uppe på taket?

Utloggad Sold

• V.I.P
« Svar #7 skrivet: 15 februari 2011, 23:20:04 »
Diana Inn i korsningen second road och soi Diana var ok. Shysst pool skyddad från trafiken, ingen joiner fee och jäkligt centralt. Försök undvika rum högst upp då det inte fanns hiss, jobbigt efter shoppingrundan att gå 4 trappor upp.
Ser verkligen helt okej ut.Prisvärt med ett skönt poolområde. Men angående läget.Är det inte mycket trafik och ljud typ dygnet runt? Gissar såklart att det är livat dygnet runt i Pattaya men skulle gärna bo där det inte är 24/7 rock and roll.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #8 skrivet: 15 februari 2011, 23:44:04 »
Ser verkligen helt okej ut.Prisvärt med ett skönt poolområde. Men angående läget.Är det inte mycket trafik och ljud typ dygnet runt? Gissar såklart att det är livat dygnet runt i Pattaya men skulle gärna bo där det inte är 24/7 rock and roll.
Jag tyckte att fönstren var bra isolerade så jag hörde knappt någon trafik eller musik. Fast iofs så gick jag sällan hem innan kl. 02:00 då barerna officellt stänger. Ofta har dom öppet längre men de brukar dra ner eller stänga av musiken. Sen på Walking så finns ju discotek som har öppet till solen är uppe. Poolområdet låg inne mellan byggnaderna på en gård så det var väldigt lugnt där.
Det enda negativa var dels att depositboxen i receptionen stängde 20:00 samt AC´n i mitt rum som bara hade av/på-läge. Vet inte om det var så i alla rum dock. Tror jag bara var så frälst i hela Pattayagrejen och hotellet låg bra till, bara att gå ut och hoppa på en songtaew och åka till soi 6 när man ätit frukost och få sig en omgång. Sen ner på Beach Road och åka tillbaka till MBK för att shoppa lite, chilla vid poolen och sedan strosa ner till Walking.

Innan det så bodde jag på Sawasdee Siam(finns på agoda.se) och visst det går att sova nån natt där men jag rekommenderar det inte. Poolområdet låg precis bredvid en vältrafikerad väg med bara en 1 meters hög vägg, så det var inte så inbjudande att bada där. Fönstret i mitt rum gick inte att stänga helt och det låg en karaokebar nånstans där nere och ljudet studsade rakt in i mitt rum. Så jag hade falsk sång fram till 02 där, inte så kul.
« Senast ändrad: 15 februari 2011, 23:47:53 av the dude »

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #9 skrivet: 15 februari 2011, 23:59:40 »
Jag tyckte att fönstren var bra isolerade så jag hörde knappt någon trafik eller musik. Fast iofs så gick jag sällan hem innan kl. 02:00 då barerna officellt stänger. Ofta har dom öppet längre men de brukar dra ner eller stänga av musiken. Sen på Walking så finns ju discotek som har öppet till solen är uppe. Poolområdet låg inne mellan byggnaderna på en gård så det var väldigt lugnt där.
Det enda negativa var dels att depositboxen i receptionen stängde 20:00 samt AC´n i mitt rum som bara hade av/på-läge. Vet inte om det var så i alla rum dock. Tror jag bara var så frälst i hela Pattayagrejen och hotellet låg bra till, bara att gå ut och hoppa på en songtaew och åka till soi 6 när man ätit frukost och få sig en omgång. Sen ner på Beach Road och åka tillbaka till MBK för att shoppa lite, chilla vid poolen och sedan strosa ner till Walking.

Innan det så bodde jag på Sawasdee Siam(finns på agoda.se) och visst det går att sova nån natt där men jag rekommenderar det inte. Poolområdet låg precis bredvid en vältrafikerad väg med bara en 1 meters hög vägg, så det var inte så inbjudande att bada där. Fönstret i mitt rum gick inte att stänga helt och det låg en karaokebar nånstans där nere och ljudet studsade rakt in i mitt rum. Så jag hade falsk sång fram till 02 där, inte så kul.

Ber om ursäkt för en nybörjarfråga - men finns det ett MBK även i Pattaya? Vi var i BKK och jag trodde det var det enda MBK som fanns. Nåja, kan hända min fråga är dum, men jag har faktiskt ingen aning och jag inbillade mig att BKK´s MBK var det enda..... Hann ju aldrig med Pattaya denna omgången, men att åka mellan Pattaya och BKK låter lite långsökt, så jag antar att det finns ett MBK även i Pattaya då?

Hur som helst, jag är glad för tipsen på både hotell och shopping. Så det blir en nyfiken fråga av detta inlägg. Det skulle bespara en dag i BKK i det fall nu Pattaya blir ett aktuellt resmål inför nästa resa - som jag inte ens kan gissa när det blir av längre. Har hört att shopping och allt skulle vara billigare i Pattaya än övriga ställen i Thailand, men Fillipinerna lockar också - och så många chanser får jag inte att åka som jag hade önskat.

MVH Tomtebloss
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 16 februari 2011, 00:20:11 »
Ber om ursäkt för en nybörjarfråga - men finns det ett MBK även i Pattaya? Vi var i BKK och jag trodde det var det enda MBK som fanns. Nåja, kan hända min fråga är dum, men jag har faktiskt ingen aning och jag inbillade mig att BKK´s MBK var det enda..... Hann ju aldrig med Pattaya denna omgången, men att åka mellan Pattaya och BKK låter lite långsökt, så jag antar att det finns ett MBK även i Pattaya då?

Hur som helst, jag är glad för tipsen på både hotell och shopping. Så det blir en nyfiken fråga av detta inlägg. Det skulle bespara en dag i BKK i det fall nu Pattaya blir ett aktuellt resmål inför nästa resa - som jag inte ens kan gissa när det blir av längre. Har hört att shopping och allt skulle vara billigare i Pattaya än övriga ställen i Thailand, men Fillipinerna lockar också - och så många chanser får jag inte att åka som jag hade önskat.

MVH Tomtebloss
Hahaha opps det blev lite fel! lol
Jag menade Mike´s Shopping Mall som finns i Pattaya. De börjar båda på M så därav feltänket. Sorry sorry! :-)
Mike´s går väl inte direkt att jämföra med MBK, mkt större i BKK.
Jag upplevde shoppingen som bättre på MBK än på Mike´s och faktiskt lite billigare också... fast jag är ju inge bra på att pruta så.
Sen finns en del utomhusmarknader i pattis, eller ja under tak men öppet. Jag har inte såå bra koll på shopping i Pattaya pga tidsbrist och lathet men det finns ganska mycket sånt där oxå, bl.a Central oc säkert andra ställen också. Nån annan kanske vet mer?

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #11 skrivet: 16 februari 2011, 00:29:00 »
Hahaha opps det blev lite fel! lol
Jag menade Mike´s Shopping Mall som finns i Pattaya. De börjar båda på M så därav feltänket. Sorry sorry! :-)
Mike´s går väl inte direkt att jämföra med MBK, mkt större i BKK.
Jag upplevde shoppingen som bättre på MBK än på Mike´s och faktiskt lite billigare också... fast jag är ju inge bra på att pruta så.
Sen finns en del utomhusmarknader i pattis, eller ja under tak men öppet. Jag har inte såå bra koll på shopping i Pattaya pga tidsbrist och lathet men det finns ganska mycket sånt där oxå, bl.a Central oc säkert andra ställen också. Nån annan kanske vet mer?
Det är lugnt, var bara jag som började fundera lite. Blev väldigt osäker själv, men jag har ju inte varit i Pattaya heller, men det är lugnt, lätt att skriva fel när man har många upplevelser med sig, så det är helt okej. Ingen skada skedd!

Ha en fortsatt trevlig natt duden och jag ser fram emot att läsa om din nästa resa!  :thumbsup

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #12 skrivet: 16 februari 2011, 00:33:38 »
Det är lugnt, var bara jag som började fundera lite. Blev väldigt osäker själv, men jag har ju inte varit i Pattaya heller, men det är lugnt, lätt att skriva fel när man har många upplevelser med sig, så det är helt okej. Ingen skada skedd!

Ha en fortsatt trevlig natt duden och jag ser fram emot att läsa om din nästa resa!  :thumbsup
Ja ibland är inte huvudet helt med på noterna!

Tack detsamma, jag ska försöka komma ihåg vad som händer även på denna resa. Lite svårt ibland med all  :burp :drunk

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #13 skrivet: 16 februari 2011, 00:48:49 »
Ja ibland är inte huvudet helt med på noterna!

Tack detsamma, jag ska försöka komma ihåg vad som händer även på denna resa. Lite svårt ibland med all  :burp :drunk

Som sagt var - ingen skada skedd, se bara till att ha så skoj du kan och delge oss stackare som aldrig kommer iväg. Vet hur diffust det kan bli efter, men sånt är livet. Bara du har trevligt och delger från dina minnesbilder så blir jag glad.Passar på att önska en trevlig resa i förskott, det är ju inte långt kvar för din del.

Verkar som om alla kan ta sig till LOS, men av nån anledning blir jag alltid strandsatt. Njut åt mig med!

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #14 skrivet: 16 februari 2011, 07:07:16 »
Tack för tipset!Verkar vara ett schysst hotell med bra priser.Verkar även vara ett guldläge.
Men jag vill gärna ligga och slappa vid poolen en timme eller två med en god bok.Blir det inte extremt varmt där uppe på taket?

Nej det är ju det det inte blir, det fläktar ju lite där uppe, väldigt skönt att ligga där och slappa faktiskt.

Pattaya är billigt att handla i, går man till marknaden på Soi Boakhow, änden mot Pattaya Thai som är tisdagar och fredagar kan man få tag på väldigt billiga kläder om man nu eftersöker det.

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #15 skrivet: 16 februari 2011, 09:25:22 »
Sawasdee Pattaya Hotel
Adress:    367 M.10 Soi Dianna Inn, Pattaya 2 Rd.

Superiorrum och inkl frukost.

Helt OK hotell och bra pris. Jag betalade 875 spänn för 6 nätter (november 2010). Om jag nu kommer ihåg rätt och inte blandar ihop hotellen var rummet stort och med pentry.

Utloggad Bamse

• V.I.P
  • Antal inlägg: 129
« Svar #16 skrivet: 16 februari 2011, 10:43:10 »
A.A Residence brukar jag bo på Guld läge å Nära t Tahitian Queen ligger på Soi 13 :hb

Utloggad soder

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 3
« Svar #17 skrivet: 17 februari 2011, 23:05:57 »
Ar det nagon som har bott paTim's Boutique Hotel i Pattay
Har last att det ska vara riktigt bra

Eddi

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 19 februari 2011, 04:46:22 »
Helgmarknaden på Thepprasit road är nog den största och bästa. Varje Fredag o Lördag 18 till 2230.
Annars billigt handla är marknaden på Soi buakhao, tisdagr o Fredagar. Eller Night plaza på 2a vägen. Där går det att pruta bra.

Boende...Areca lodge och Diana Inn är 2 bra ställen, man får mycket för pengarna och nära till allt skoj. Robins Nest är ett guesthouse, dom tar 500 baht/natten. Också på Soi Diana.

Utloggad Sold

• V.I.P
« Svar #19 skrivet: 19 februari 2011, 20:40:59 »
Helgmarknaden på Thepprasit road är nog den största och bästa. Varje Fredag o Lördag 18 till 2230.
Annars billigt handla är marknaden på Soi buakhao, tisdagr o Fredagar. Eller Night plaza på 2a vägen. Där går det att pruta bra.

Boende...Areca lodge och Diana Inn är 2 bra ställen, man får mycket för pengarna och nära till allt skoj. Robins Nest är ett guesthouse, dom tar 500 baht/natten. Också på Soi Diana.
Lutar för egen del åt Areca trots lite negativa saker tidigare i tråden.Gillar läget och poolområdet.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #20 skrivet: 20 februari 2011, 02:55:59 »
Med dom priserna Areca har så är Pattaya bay mycket bättre.

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5056
« Svar #21 skrivet: 21 februari 2011, 06:38:37 »
Lutar för egen del åt Areca trots lite negativa saker tidigare i tråden.Gillar läget och poolområdet.

Har bott där tre gånger och är bara positiv. Boka helst genom en bokningssajt på Internet så får du de bästa priserna  :thumbsup

Utloggad äktakärlek

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 108
« Svar #22 skrivet: 23 februari 2011, 08:56:50 »
Bor just nu på Diana på second road , mellan soi 11 , 12  tror jag. Baksidan på Mikes.
Helt ok för 800 bth.

Utloggad Peo

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 14
« Svar #23 skrivet: 23 februari 2011, 14:42:47 »
Personligen tycker jag Diana Inn i korsningen av second och soi Diana är ett bra hotell med bra priser. Poolen ok och ligger nära barer och LK Metro nära till walking street också om man orkar dit.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #24 skrivet: 18 mars 2011, 08:10:01 »
Funderar på att boka in mig på det hotel som Johan Lat rekomenderade nämligen Pattaya Bay Resort som loger bra till och har godkända månadspriser. Har de 2 senaste gångerna jag har varit i Pattaya hyrde jag ett rum (Diamond ) men de har nu nya ägare.

Nu till min fråga till någon som vet det är väll inga problem att ta upp kvinnor på rummet och att hotellet skall ha extra betalt för det( har varit med om det 2-3 gånger).

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #25 skrivet: 19 mars 2011, 01:54:10 »
Funderar på att boka in mig på det hotel som Johan Lat rekomenderade nämligen Pattaya Bay Resort som loger bra till och har godkända månadspriser. Har de 2 senaste gångerna jag har varit i Pattaya hyrde jag ett rum (Diamond ) men de har nu nya ägare.

Nu till min fråga till någon som vet det är väll inga problem att ta upp kvinnor på rummet och att hotellet skall ha extra betalt för det( har varit med om det 2-3 gånger).

Har du en "nattgäst" med dig är det inga problem iallafall, inget extra betalt för det, rummet är för två personer och man får alltid frukost kuponger för två, vad som händer om du tar med dig två damer vet jag inte.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #26 skrivet: 19 mars 2011, 02:11:05 »
Det var skönt att höra att de inte tar något exstra med en nattgäst, får testa om de tar exstra med 2 "gäster" :-).

Ringde och kollade vad de skulle ta för en månad och det var 31000 om jag inte missminner mig , frågade aldrig om man kunde pressa ner priset om man stannade ytterliggare 1 och en halv månad till.

Tack för upplysningen Johan

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #27 skrivet: 19 mars 2011, 02:24:04 »
Sorry dags att sova priset var på 2 månader :scratch.

Utloggad Starchild

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #28 skrivet: 02 april 2011, 03:16:58 »
Jag kan oxå rekommendera Pattaya bay resort.. Har bott där flera gånger och ja ska dit igen nästa vecka...

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #29 skrivet: 02 april 2011, 05:37:50 »
Jag kan oxå rekommendera Pattaya bay resort.. Har bott där flera gånger och ja ska dit igen nästa vecka...
Det låter som jag har valt rätt hotel. Hoppas du får en trevlig vistelse där och värm upp hotellet till jag kommer i slutet av maj :).

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 273
« Svar #30 skrivet: 02 april 2011, 15:23:00 »
Någon som har erfarenhet av Baywalk Residence?
Planerar testa det hotellet första veckan juli...... :hb

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #31 skrivet: 03 april 2011, 20:30:53 »
Någon som har erfarenhet av Baywalk Residence?
Planerar testa det hotellet första veckan juli...... :hb

Jag bodde där vid årsskiftet. Perfekt läge nära allt viktigt!
Mycket stora rum och tyst luftkonditionering = långt ifrån sängen.
Lite tråkig lobby och ingen frukost, men frukost kan man hitta överallt.
Kommer nog att bo där igen....

Utloggad wihste

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 273
« Svar #32 skrivet: 10 april 2011, 20:24:15 »
Jag bodde där vid årsskiftet. Perfekt läge nära allt viktigt!
Mycket stora rum och tyst luftkonditionering = långt ifrån sängen.
Lite tråkig lobby och ingen frukost, men frukost kan man hitta överallt.
Kommer nog att bo där igen....

Då var det bokat och klart på Baywalk Residence 1-10 juli och sen bär det av till Phuket.  :yahoo

Utloggad Spectra

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #33 skrivet: 13 april 2011, 18:17:16 »
Har bott flera ggr på Sabai Resort uppe vid Big C...klockrent ställe. Kommer bo där igen.
Visst..ok, en bit från Walking Street, men det är ju bar att hoppa upp på ett flak och åka dit.

Bokar alltid via www.agoda.se
Billigt..bra och ger bonus. Sist hade jag poäng som räckte till 3 gratisnätter.

Utloggad Dagge

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 392
« Svar #34 skrivet: 25 april 2011, 08:41:19 »
Är det någon som har bott på Secrets Hotel i Pattaya?
Jag funderar på att bo där i aug när jag åker ner och skulle vilja veta om det är något att ha.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #35 skrivet: 25 april 2011, 09:08:36 »
Är det någon som har bott på Secrets Hotel i Pattaya?
Jag funderar på att bo där i aug när jag åker ner och skulle vilja veta om det är något att ha.
Uturn med flera har skrivit lite om detta på TS så sök på TS sökmotor så hittar du lite omdöme och tankar.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #36 skrivet: 25 april 2011, 09:26:50 »
Uturn med flera har skrivit lite om detta på TSsök på TS sökmotor så hittar du lite omdöme och tankar.

:clap: :clap: :clap:
Ett bra råd. :thumbsup

Här är två trådar men det finns fler.
http://www.thaisex.se/index.php/topic,3148.0.html
http://www.thaisex.se/index.php/topic,831.0.html

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
« Svar #37 skrivet: 17 juni 2011, 20:39:10 »
Hej på er har läst igenom (och kollat på hotellen) men inget verkar klara mina två krav:

-pool
-gratis Internet

Någon som har tips på hotell i Pattaya, som klarar de två kraven, och som har bra pris.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #38 skrivet: 17 juni 2011, 22:59:15 »
Hej på er har läst igenom (och kollat på hotellen) men inget verkar klara mina två krav:

-pool
-gratis Internet

Någon som har tips på hotell i Pattaya, som klarar de två kraven, och som har bra pris.

Vet ju inte riktigt vilka hotell du har kollat på i denna tråden men du måste gå in på hemsidorna eller söka på dom på internet så står det på hemsidorna om dom har pool(heter samma på engelska) och gratis internet skrivs som WIFI eller free wifi, ja vet att dom flesta av hotellena som diskuterats(utom dom billigaste) har både pool och gratis internet tex Areca, Diana Inn och Pattaya Bay.

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #39 skrivet: 18 juni 2011, 09:38:48 »
Har kollat igen .. insåg att det är skillnad mellan hotellens egen hemsida och Agoda.

Ett hotell som skriver att Internet är gratis, och samtidigt står det att Internet kostar extra. Bokar jag inte.

Eller free wifi... in lobby ;-)

Utloggad 6läraren

• Hangaround
  • **
« Svar #40 skrivet: 09 juli 2011, 03:24:59 »
Jag valde detta hotellet pga pris, pool och gratis Internet.
Har funkat kanonbra!! mysigt och lugnt ställe. jag gillar iof att promenera, för hotellet ligger på soi 1, så det är en bit till walking street.

http://www.agoda.com/asia/thailand/pattaya/nantra_de_boutique_hotel.html

Utloggad neuthrino

• V.I.P
  • Antal inlägg: 142
« Svar #41 skrivet: 09 juli 2011, 20:38:29 »
Ett hotel som jag till slut hamnade på under min rookie resa var royal twins, fin lobby och mycket bra rum iaf. delux rummen. Eftersom det är ett twin hotel bör den nya delen väljas då den är fräschare. Kan varmt rekommendera. Hotellet är tyst, mysiga rum och de har även pool =)

http://www.royaltwinspattaya.com/

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #42 skrivet: 27 juli 2011, 15:43:16 »

Är till 99 % säker på att jag bokar detta några dagar åt mig och väninnan. Verkar definitivt vara mycket hotell för pengarna  :thumbsup

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #43 skrivet: 28 juli 2011, 10:18:06 »
Vi var 2-nätter på Mercurie, för dm hade ett erbjudande på 330sek på thai sidorna. När ddet skulle betalas var priset 720sek/natt.

Bytte till Dynastian Inn på Soi 13 och priset är 1080baht, när man stannar över 7-nätter.
Hyfsat hotell, rent och snyggt, rummet inte nåt jättestort. Free trådlös internet och, som jag har registrerat kan man ta damer med.
Nackdelar är en pytteliten pool på takvåningen och ingen utsikt från balkongen.

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #44 skrivet: 28 juli 2011, 18:15:33 »
Är till 99 % säker på att jag bokar detta några dagar åt mig och väninnan. Verkar definitivt vara mycket hotell för pengarna  :thumbsup

Kunde inte hålla mig längre så jag bokade ett standardrum på LK Royal Suite  :)
7 500 THB för fem nätter kan man inte klaga på  :thumbsup

Utloggad Hickan

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #45 skrivet: 27 oktober 2011, 13:04:08 »
Hej allihop

Har någon koll på ifall det överlag är "gratis" att ta med tjejer på rummet på hotellen som kostar kring 2000 thb natten?

Tänkte på de nämnda hotellen i tråden dvs Baywalk Residence etc...

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #46 skrivet: 28 oktober 2011, 04:35:11 »
De e nog inga problem brukar bo på ett ställe som kostar ca 800 bath per natt å till och med där e de gratis å jävligt fint hotell för övrigt med pool å frächa rum!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #47 skrivet: 28 oktober 2011, 10:43:33 »
De e nog inga problem brukar bo på ett ställe som kostar ca 800 bath per natt å till och med där e de gratis å jävligt fint hotell för övrigt med pool å frächa rum!

Vad heter det stället då?

Utloggad Jompa

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 33
« Svar #48 skrivet: 30 oktober 2011, 13:10:12 »
Opay the plays e inte säker på stavningen. väg beskrivning mitt e mot mike shoping mall går förbi kiss på vänster sidan förljer vägen upp å för bi första väg korsningen så ligger de på höra sidan.

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #49 skrivet: 30 oktober 2011, 13:29:18 »
http://www.opeydeplacepattaya.com/index.html

Jag återkommer om närmare info om hotellet snart, checkar in där på onsdag morgon.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #50 skrivet: 31 oktober 2011, 02:56:01 »
jag bodde på New Day Night, jag var riktigt nöjd med det, fina fräscha rum, lobyn ger bra intryck trevlig personal, finns svimingpool (var aldrig där) jag tror att jag betalade 1000THB per dag (genom tuk-tuk resebyrå så kan vara överpris?) inklusive frukostkuponger som tyvärr inte blev utnyttjade då jag alltid sov till eftermiddagen
jag rekommenderar hotellet, av dom tre som jag var på så var detta bäst och då var det inte ens det dyraste.
dock så verkar man inte kunna boka via internet nu? :S
http://www.agoda.se/asia/thailand/pattaya/new_day_night_hotel.html

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #51 skrivet: 03 november 2011, 23:39:56 »
jag bodde på New Day Night, jag var riktigt nöjd med det, fina fräscha rum, lobyn ger bra intryck trevlig personal, finns svimingpool (var aldrig där) jag tror att jag betalade 1000THB per dag (genom tuk-tuk resebyrå så kan vara överpris?) inklusive frukostkuponger som tyvärr inte blev utnyttjade då jag alltid sov till eftermiddagen
jag rekommenderar hotellet, av dom tre som jag var på så var detta bäst och då var det inte ens det dyraste.
dock så verkar man inte kunna boka via internet nu? :S
http://www.agoda.se/asia/thailand/pattaya/new_day_night_hotel.html

Hotellet är under renovering.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #52 skrivet: 04 november 2011, 01:02:27 »
Hotellet är under renovering.
ok tack, det förklarar saken.
hur såg eller vet du det?

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Reboot

• V.I.P
  • Antal inlägg: 168
« Svar #53 skrivet: 04 november 2011, 09:14:32 »
ok tack, det förklarar saken.
hur såg eller vet du det?
Jag bor här.

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #54 skrivet: 16 december 2011, 01:32:23 »
Ett hotel som jag till slut hamnade på under min rookie resa var royal twins, fin lobby och mycket bra rum iaf. delux rummen. Eftersom det är ett twin hotel bör den nya delen väljas då den är fräschare. Kan varmt rekommendera. Hotellet är tyst, mysiga rum och de har även pool =)

http://www.royaltwinspattaya.com/
Har också varit där med bokas inte igen då man ville ha xtra betalt om man tog upp damer till rummet.. nästa resa blir det LK Royal Suite hört mycket gott om det !
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad fd Rookie

• V.I.P
  • Antal inlägg: 186
« Svar #55 skrivet: 16 december 2011, 08:04:34 »
Just det ja. skulle recensera Opey de Place.

Bodde där 5 nätter och det var inga som helst problem. Städpersonalen väntade tålmodigt på att jag pallrade mig ur rummet någon gång efter 12 på dagen. Hon brukade fråga om det var ok att städa.
Hade ett billigare rum, var rätt mycket bokat, balkong men mot en gränd på baksidan. Kostade 880 Bath per natt om jag inte minns fel.
Helt ok pool och fiket var också bra. Inga problem att ta med damer upp men tar man två så kostar det extra. De behöll ID-kort i receptionen.

Fungerar bra och passar mig utmärkt, nåt kvarter ifrån cirkusen så det är lugnt och fint. Nästa gång hoppas jag få ett rum med balkong mot gatan.

Utloggad thecorporal

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #56 skrivet: 26 december 2011, 19:47:28 »
Så vad tror ni?

1. Bara flygstol ner eller hela paketet med hotell inbakat?
2. I vilket fall - vilket hotell och vilken kostnad per dygn bör man acceptera?
3. Vill gärna ta dykcert. Är det möjligt i Pattaya?

Mvh Corpralen

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #57 skrivet: 26 december 2011, 20:55:49 »
Så vad tror ni?

1. Bara flygstol ner eller hela paketet med hotell inbakat?
Beror på vad du är ute efter. Men för mig är det alltid bara en stol. Även om det blir reguljärflygningar för mig. Hotell finns det hur många som helst.
Bara att söka här på forumet så får du lite tips
Citera
2. I vilket fall - vilket hotell och vilken kostnad per dygn bör man acceptera?
Det beror på standard och årstid.
Det är svårt att tala om. Högsäsong ger högre priser och mer lyx kostar. Ska du ta med någon på rummet så måste du kolla om det går och i fall det kostar mer.
Men använd sökfunktionen igen så får du lite svar.
Citera
Mvh Corpralen
Det är det säkert.
Jag har inte varit där. Men andra kanske svarar. Om inte så funkar säkert att googla.
Om det är något mer som du funderar över som det inte finns svar på här på forumet är du välkommen att fråga igen.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #58 skrivet: 28 december 2011, 12:02:28 »

Mvh Corpralen

Ja det går att ta dykcert i Pattaya också, mina jobbarkompisar gjorde det, var en svensk kille(mycket trevlig) i Jomtien som utbildade dom. Kan dock sägas att det inte är världens bästa dykning där men skall man ta cert så duger det.

Utloggad Ling Yai

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #59 skrivet: 29 december 2011, 15:57:03 »
Slängde upp en video från Pattaya Bay Resort:

Pattaya Bay Resort Mini-Suite

Hotellet är bra men frukosten helt värdelös, särskilt när man(som jag  :D ) oftast är bakis och behöver allt annat än totalt misslyckad En/Am-breakfast med halvråa ägg, kalla låtsaskorvar, osaltat smör, mjuka toast´s, och ljummet, svagt perkulator-kaffe med mycket sump.
Alla thai-varianter på frukostmenyn är de sämsta thairätterna jag någonsin ätit. Förutom nudelsoppan med ingefära, citrongräs, nån form av gräslök och god chilimix blandat med kai/moo(kyckling/fläskkött).
Den soppan och juicen är det enda man kan njuta det minsta lilla av från frukostmenyn.
Nej, tacka vet jag en väl tillagad(och tilltagen) buffé och poolside-slappande som start på dagen i LOS. (Nåja, efter lite taktak och byebye såklart  ;) )

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #60 skrivet: 06 januari 2012, 00:27:22 »
Slängde upp en video från Pattaya Bay Resort:

Pattaya Bay Resort Mini-Suite

Nej, tacka vet jag en väl tillagad(och tilltagen) buffé och poolside-slappande som start på dagen i LOS. (Nåja, efter lite taktak och byebye såklart  ;) )
  Bye bye också du är som älgtjuren hehehe
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad paxelsson

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 69
« Svar #61 skrivet: 12 april 2012, 17:38:13 »
Överlag, hur är frukostarna i Pattaya. Är det värt att ta ett rum där frukost ingår eller är det bättre att skita i det och gå ut och äta istället. Vad tycker ni?

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #62 skrivet: 12 april 2012, 20:07:25 »
 off-topic Lite...   Har aldrig varit i Pattis, men tycker överlag att frulle är inte värt att ta på hotellet, då jag oftast sover till 12...

Gillar ju att titta på tjejer på disco... Så det blir sällan tidiga morgnar för mig iaf.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 23
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 1
  • *Gäster: 16
  • *Totalt: 17