0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
I mitt tycke så är Areca ett skithotell.WIFI fungerar hyfsat, men är lite beroende på var ditt rum är beläget.Safe-Boxen är minimal, jag fick inte plats med min lilla laptop när jag var där, men passet gick in.I och för sig så var boxen så dåligt fatsatt i väggen, så det skulle nog vara en lätt match att dra loss skåpet och ta det med sig.
Håller med Bruno till 100%, bodde i den nya delen förra året, rummen helt okey, men vid utcheckningen uppstod en del problem :priset per natt, som hade angivits vid bokningen hade helt plötsligt justerats uppåt och när jag påtalade detta, dök den kvinnliga chefen upp, en thaländsk motsvarighet till Treblinka-Hilda. Hon var enormt otrevlig, på ett sätt jag aldrig har sett någon thailändare vara, skrek och hotade att tillkalla polis, ville inte nes diskutera för att lösa problemet. Aldrig mer Har bott på LK Royal Suite, Soi Buakow de senaste gångerna, helt ok, 1500 för vanligt rum, hyffsat stort, bra WIFI, rent och snyggt och c:a 3 år gammalt
Det där lät ju inget vidare. Treblinka-Hilda klarar man sig gärna utan.Har läst lite på andra kanaler och även här på forumet att det skulle vara ett hyfsat hotell.Finns ju oändligt med hotell att välja på.Men det löser sig.Jag är ju inte i Thailand för att sitta på hotellrummet.(Jo jag vet att jag kommer tillbringa mycket tid där ) Men jag nöjer mig med fräscht,air-con och pool.
Kan vekligen rekomendera detta hotell: http://pattayabayresort.com bor alltid där när jag är i Pattaya
Diana Inn i korsningen second road och soi Diana var ok. Shysst pool skyddad från trafiken, ingen joiner fee och jäkligt centralt. Försök undvika rum högst upp då det inte fanns hiss, jobbigt efter shoppingrundan att gå 4 trappor upp.
Ser verkligen helt okej ut.Prisvärt med ett skönt poolområde. Men angående läget.Är det inte mycket trafik och ljud typ dygnet runt? Gissar såklart att det är livat dygnet runt i Pattaya men skulle gärna bo där det inte är 24/7 rock and roll.
Jag tyckte att fönstren var bra isolerade så jag hörde knappt någon trafik eller musik. Fast iofs så gick jag sällan hem innan kl. 02:00 då barerna officellt stänger. Ofta har dom öppet längre men de brukar dra ner eller stänga av musiken. Sen på Walking så finns ju discotek som har öppet till solen är uppe. Poolområdet låg inne mellan byggnaderna på en gård så det var väldigt lugnt där.Det enda negativa var dels att depositboxen i receptionen stängde 20:00 samt ´n i mitt rum som bara hade av/på-läge. Vet inte om det var så i alla rum dock. Tror jag bara var så frälst i hela Pattayagrejen och hotellet låg bra till, bara att gå ut och hoppa på en songtaew och åka till soi 6 när man ätit frukost och få sig en omgång. Sen ner på Beach Road och åka tillbaka till MBK för att shoppa lite, chilla vid poolen och sedan strosa ner till Walking.Innan det så bodde jag på Sawasdee Siam(finns på agoda.se) och visst det går att sova nån natt där men jag rekommenderar det inte. Poolområdet låg precis bredvid en vältrafikerad väg med bara en 1 meters hög vägg, så det var inte så inbjudande att bada där. Fönstret i mitt rum gick inte att stänga helt och det låg en karaokebar nånstans där nere och ljudet studsade rakt in i mitt rum. Så jag hade falsk sång fram till 02 där, inte så kul.
Ber om ursäkt för en nybörjarfråga - men finns det ett MBK även i Pattaya? Vi var i och jag trodde det var det enda MBK som fanns. Nåja, kan hända min fråga är dum, men jag har faktiskt ingen aning och jag inbillade mig att ´s MBK var det enda..... Hann ju aldrig med Pattaya denna omgången, men att åka mellan Pattaya och låter lite långsökt, så jag antar att det finns ett MBK även i Pattaya då? Hur som helst, jag är glad för tipsen på både hotell och shopping. Så det blir en nyfiken fråga av detta inlägg. Det skulle bespara en dag i i det fall nu Pattaya blir ett aktuellt resmål inför nästa resa - som jag inte ens kan gissa när det blir av längre. Har hört att shopping och allt skulle vara billigare i Pattaya än övriga ställen i Thailand, men Fillipinerna lockar också - och så många chanser får jag inte att åka som jag hade önskat.MVH Tomtebloss
Hahaha opps det blev lite fel! Jag menade Mike´s Shopping Mall som finns i Pattaya. De börjar båda på M så därav feltänket. Sorry sorry! Mike´s går väl inte direkt att jämföra med MBK, mkt större i .Jag upplevde shoppingen som bättre på MBK än på Mike´s och faktiskt lite billigare också... fast jag är ju inge bra på att pruta så. Sen finns en del utomhusmarknader i pattis, eller ja under tak men öppet. Jag har inte såå bra koll på shopping i Pattaya pga tidsbrist och lathet men det finns ganska mycket sånt där oxå, bl.a Central oc säkert andra ställen också. Nån annan kanske vet mer?
Det är lugnt, var bara jag som började fundera lite. Blev väldigt osäker själv, men jag har ju inte varit i Pattaya heller, men det är lugnt, lätt att skriva fel när man har många upplevelser med sig, så det är helt okej. Ingen skada skedd!Ha en fortsatt trevlig natt duden och jag ser fram emot att läsa om din nästa resa!
Ja ibland är inte huvudet helt med på noterna!Tack detsamma, jag ska försöka komma ihåg vad som händer även på denna resa. Lite svårt ibland med all
Tack för tipset!Verkar vara ett schysst hotell med bra priser.Verkar även vara ett guldläge.Men jag vill gärna ligga och slappa vid poolen en timme eller två med en god bok.Blir det inte extremt varmt där uppe på taket?
Helgmarknaden på Thepprasit road är nog den största och bästa. Varje Fredag o Lördag 18 till 2230.Annars billigt handla är marknaden på Soi buakhao, tisdagr o Fredagar. Eller Night plaza på 2a vägen. Där går det att pruta bra.Boende...Areca lodge och Diana Inn är 2 bra ställen, man får mycket för pengarna och nära till allt skoj. Robins Nest är ett guesthouse, dom tar 500 baht/natten. Också på Soi Diana.
Lutar för egen del åt Areca trots lite negativa saker tidigare i tråden.Gillar läget och poolområdet.
Funderar på att boka in mig på det hotel som Johan Lat rekomenderade nämligen Pattaya Bay Resort som loger bra till och har godkända månadspriser. Har de 2 senaste gångerna jag har varit i Pattaya hyrde jag ett rum (Diamond ) men de har nu nya ägare.Nu till min fråga till någon som vet det är väll inga problem att ta upp kvinnor på rummet och att hotellet skall ha extra betalt för det( har varit med om det 2-3 gånger).
Jag kan oxå rekommendera Pattaya bay resort.. Har bott där flera gånger och ja ska dit igen nästa vecka...
Någon som har erfarenhet av Baywalk Residence? Planerar testa det hotellet första veckan juli......
Jag bodde där vid årsskiftet. Perfekt läge nära allt viktigt!Mycket stora rum och tyst luftkonditionering = långt ifrån sängen.Lite tråkig lobby och ingen frukost, men frukost kan man hitta överallt.Kommer nog att bo där igen....
Är det någon som har bott på Secrets Hotel i Pattaya?Jag funderar på att bo där i aug när jag åker ner och skulle vilja veta om det är något att ha.
Uturn med flera har skrivit lite om detta på så sök på sökmotor så hittar du lite omdöme och tankar.
Hej på er har läst igenom (och kollat på hotellen) men inget verkar klara mina två krav:-pool-gratis InternetNågon som har tips på hotell i Pattaya, som klarar de två kraven, och som har bra pris.
Har bott på LK Royal Suite, Soi Buakow de senaste gångerna, helt ok, 1500 för vanligt rum, hyffsat stort, bra WIFI, rent och snyggt och c:a 3 år gammalt
Är till 99 % säker på att jag bokar detta några dagar åt mig och väninnan. Verkar definitivt vara mycket hotell för pengarna
De e nog inga problem brukar bo på ett ställe som kostar ca 800 bath per natt å till och med där e de gratis å jävligt fint hotell för övrigt med pool å frächa rum!
jag bodde på New Day Night, jag var riktigt nöjd med det, fina fräscha rum, lobyn ger bra intryck trevlig personal, finns svimingpool (var aldrig där) jag tror att jag betalade 1000THB per dag (genom tuk-tuk resebyrå så kan vara överpris?) inklusive frukostkuponger som tyvärr inte blev utnyttjade då jag alltid sov till eftermiddagenjag rekommenderar hotellet, av dom tre som jag var på så var detta bäst och då var det inte ens det dyraste.dock så verkar man inte kunna boka via internet nu? :Shttp://www.agoda.se/asia/thailand/pattaya/new_day_night_hotel.html
Hotellet är under renovering.
ok tack, det förklarar saken.hur såg eller vet du det?
Ett hotel som jag till slut hamnade på under min rookie resa var royal twins, fin lobby och mycket bra rum iaf. delux rummen. Eftersom det är ett twin hotel bör den nya delen väljas då den är fräschare. Kan varmt rekommendera. Hotellet är tyst, mysiga rum och de har även pool =)http://www.royaltwinspattaya.com/
Så vad tror ni?1. Bara flygstol ner eller hela paketet med hotell inbakat?
2. I vilket fall - vilket hotell och vilken kostnad per dygn bör man acceptera?
3. Vill gärna ta dykcert. Är det möjligt i Pattaya?Mvh Corpralen
Slängde upp en video från Pattaya Bay Resort:Pattaya Bay Resort Mini-SuiteNej, tacka vet jag en väl tillagad(och tilltagen) buffé och poolside-slappande som start på dagen i . (Nåja, efter lite taktak och byebye såklart )