0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Edit: Vad brukar "superior" innebära i ? Har jämfört standardrum med superior och det står typ samma. Hmm..
Det var bra bit från Nana och Soi Cowboy men å andra sidan låg det precis vid en Skytrain-station och så finns ju taxi oxå.
Jag har bott i standard rum och superior på olika hotell.Standard rummen brukar ha det superior rummen har. Men det kan vara småsaker som skiljer.Tillgång till fönster och fönster du kan se ut genom kan vara en skillnad.På det första hotellet jag kom till i Thailand så hade dom fönster längst uppe på väggen. Inget man kunde se ut genom på standard rummen.På superior på samma hotell så hade jag ett helfönster där jag såg ut.Jag vill ha ett fösnter att se ut genom där jag bor. Känns lite som ett fängelse annars.Om man får gratis vatten och gratis wifi har varit andra saker som skillt hotellrummen åt. Men ska man bara bo där i två nätter kanske det inte spelar någon roll.
Jo jag misstänkte det. Tack för att du konstaterade det. Men jag gick på att det verkade fräscht och billigt, med wifi och nära till BTS och sedan har jag en liten förkärlek för mindre "kryp-in". Gillar att få en mer personlig kontakt med innehavarna vilket det normalt brukar innebära. Hoppas det blir suvemang!
Hehe..ja, är det fönster är det ett plus om man kan se ut. Och kanske vågar man även hoppas på någon sorts kvalificerad utsikt.
Nja såå långt är det väl inte. Jag såg på agoda's karta att det var 2 stationer bort från cowboy så det tar bara några minuter att åka. Om man går så får man väl bara räkna med att bli ganska svettig i värmen bara.
Då testade jag intilliggande Smart Suites. Var betydligt billigare:http://www.smartsuites11.com/
Jag har dom senaste 2 resorna bott på Royal Ivory Hotel som ligger på Soi4.Jag tycker stället är helt okej.Bokar Du via agoda så kostar ett rum ca 1200 bath inkl frukost och Wifi.Jag vet inte riktigt vilken prisklass Du tänkt dig.Dom har pool på taket och gratis Wifi på alla rum.Inget extra tar dom för dambesök på rummet.Det ligger en bit ner på Soi 4 iofs.Jag brukar inte ha några problem att gå mellan Soi nana och cowboy.Tycker det är ganska skoj och gå emellan dom soierna.Händer en massa skoj och stök där på nätterna.Då byts T-shirts handlarna ut mot små barer och matvagnar.Brukar hålla öppet till morgon timmarna.Kan vara hur kul som helst att glida omkring där och träffa folk.
Ja, det funderade jag på men till slut föll det bort. Tyckte det var väldigt skiftande omdömen. Så tänkte ev kika på det på riktigt innan jag kanske beslutar mig för att stanna lite där med. Du verkar iaf övertygat positiv och det vägde ett skålpund. Minst! Apropå t-shirts.. Läste att fillingar inte alltid är så populärt att lämna in på tvätt i . Så då är frågan, funkar -underwear fint eller måste man bunkra upp halva bagaget med fillingar?Ursäkta den intima, fullständigt -frågan!
Jag kollade just agoda och de hade specialpriser på ca 900baht, iaf på de dagarna jag måste boka. En faktor som väger tungt är att det inte kostar att ta med damsällskap så jag ska ha detta hotell i åtanke. Det tar inte så himla lång tid att gå mellan nana och cowboy men jag blev iaf alldeles svettig av den promenaden. Kanske gick lite för fort pga fyllan, som jag brukar göra i det tillståndet dock.
Apropå t-shirts.. Läste att fillingar inte alltid är så populärt att lämna in på tvätt i . Så då är frågan, funkar -underwear fint eller måste man bunkra upp halva bagaget med fillingar?Ursäkta den intima, fullständigt -frågan!
Jag köpte på mig lite kallingar sista veckan när jag inte orkade lämna in på tvätt, vilket är konstigt när det är mycket jobbigare att pruta och handla än att lämna in på tvätt. Fick höra att det kunde vara en idé att tvätta kallingar och sockar man köper där innan man änvänder dom pga risk för utslag och sånt pga saker som kan finnas på tyget från fabriken. Jag hade dock inga problem med dom fillingar jag köpte och använde där. Nu när jag har tvättat dom ett antal gånger så märks det att det är lite sämre kvalité än t.ex Dressmans men dom håller ihop än så länge. Dom var väl inte så jättebilliga heller, skyltat för 100baht styck och var väldigt svåra att pruta ned. Jag är dock dålig på att pruta så det kan vara lite av problemet.
Du har för bråttom... Och då missar Du ju en massa skoj.. hehe
Du får väl gå i Krilles prutskola nästa gång då.. hehe
nanatai mansion... ett fint hotel med kryp avstånd till nana plaza
Mycket kul men informativt blev det att läsa helt plötsligt. Tänk vad mumma-svettiga fillingar kan förlösa.. För att besvara Johan Lat, så skulle det kanske inte vara något problem eftersom ett tvätteri vill tjäna pengar som alla andra. Men grundat på thailändsk sed är underkläder och strumpor enligt annat thailandsforum något man tvättar själv och aldrig överlåter åt någon annan. Ja, jag vet inte. Men då vet jag iaf att det inte verkar vara något problem. Men sedan verkar en del haft problem med kläder som de lämnat in på tvätt. Och mina stilfulla fillingar får ju inte gå ett sådant öde till mötes. Okej, får väl leta reda på ful-fillingarna då.Helt seriöst, att döma av övriga inlägg från Dude och krille, så får jag väl lägga tbax allt underwear jag gallrade ut för några timmar sen. Verkar inte bättre. Taskig kvalitet (tex sladder) eller indränka kemikalier känns föga attraktivt.
Vad har man för val som turist i fall man inte vill tvätta själv eller fylla väskan med underkläder.Jag lämnar alltid in tvätten under mina resor.Inget prblem, förutom en gång då tvätten gav mig fel paket. Men det löste sig snabbt
Men sedan verkar en del haft problem med kläder som de lämnat in på tvätt. Och mina stilfulla fillingar får ju inte gå ett sådant öde till mötes. Okej, får väl leta reda på ful-fillingarna då.Helt seriöst, att döma av övriga inlägg från Dude och krille, så får jag väl lägga tbax allt underwear jag gallrade ut för några timmar sen. Verkar inte bättre. Taskig kvalitet (tex sladder) eller indränka kemikalier känns föga attraktivt.
Jag rekommenderar liksom Krille Royal Ivory. Bra boende till lågt pris. Ca 5 minuters promenad till Annie´s och Nana. Om man kommer så långt för alla massageställen. Jag har också bott på Woraburi hotell, ca 50 meter längre ner på Soi 4. Ungefär samma standard och prisklass (förutom dyr minibar) men jag håller Royal Ivory som snäppet bättre. Dambesök utan avgift en självklarhet på båda ställena.
Fast i höstas hade Woraburi en skylt uppe om att dom tog 300baht i administrativa avgifter(ta emot tjejens leg) efter kl.22:00, när man tog med dambesök. Det är precis därför jag INTE vill bo där igen.Royal Ivory lät som ett bra alternativ.
Det jag hört av en kollega är att dom använder mycket klorin där nere så alla kläder blir lite blekta. Han hade ett par svarta byxor som blev gråa efter 5 veckor.Om man köper strumpos och fillingar så kan man ju antingen lämna in dom på tvätt eller skölja dom ordentligt eller till och ta med handtvättmedel, så att man sköljer bort eventuella obehagliga saker som kemikalier eller metallspån från fabriken.Men som sagt, så köpte jag kallingar och hade dom på och det var inga probs alls. Fast man kan ju ha otur?Det kan ju till och med vara en bra idé att köpa kalsonger där nere så att man inte förstör sina favvofillingar. Med tanke på att en del damer kommer att se dina fllingar så ta inte med alltför fula såna bara!
fint som fan.........nanataimansion.comsukhumvit soi 4 (soi nana)standard room 900 bdeluxe 1100 bnu åker jag direkt till pattis men förut brukade jag bo en 2-3 nätter där dom har en gratis tuktuk som skjutsar ner dej en bit på stan å väldans fina å fräscha rum
Med tanke på att en del damer kommer att se dina fllingar så ta inte med alltför fula såna bara!
Ang. diskussionen om att lämna fillingar till laundry, dom tjejer jag umgåtts med har aldrig lämnat in sina underkläderutan tvättat dom själva. Övriga kläder får laundry ta hand om.Kanske anses ofint bland thaiare att låta andra tvätta smutsiga trosor.Själv har jag inga problem med att langa in fillingar på tvätt.
Har precis bokat mitt ankomstboende i Bangkok för en natt.Och det blev Ivory. Största rummet med frukost. 303 sek gick det loss på.Fan jag landar så sent i . 15.30Blir väl full rulle direkt.Först in och på rummet och ta en dusch och få bort resdammet.Sen en promenad och bort mot beergarden på soi 7.Annies ligger ju efter den promenaden. Kanske man ska ta och tvätta sig där istället.. Fan ingen dum idé...
Låter som en mkt bra idé! Fan tror jag bokar där när jag åker oxå... blir enklast så, är less på att kolla upp hotell och en rekommendation gör saken lättare.
Det gör Du rätt i.Men det jag tycker är bra kan ju en annan tycka är piss.Men gillade Diana så tror jag Du kommer gilla Ivory.Finns pool på taket, Bara beställa upp Chang och sitta och njuta...
Ja det blir nog bra. Jag vet ju exakt vart det är också vilket är en fördel. Det är mest bra värde för pengarna i förhållande till läget som är det viktiga för mig. Det jag inte gilade med Diana var att ´n bara hade av/på-lägen men den kanske var trasig i just mitt rum? Däremot var poolen och läget kanon!Ja du jag längtar till den första Changen vid poolen, satan vad jag längtar! Nu tänkte jag bara hitta shysst boende nära barer med damer på Kae Bae men jag har ingen aning var dom finns där. Lyckades jag få iväg mitt till dig? Är lite ofokuserad ibland så jag kommer inte ihåg.
Min absolut första resa till gjorde jag med Eddie för flera år sedan.Då hade vi bokat Hotel Ambassador på Soi 13 vid Sukhumvit.Kanon hotell var det då och dom tog inget extra för dambesök.Bodde på samma hotell igen 2009.Hade varit ute på stan och träffat en dam som skulle följa med upp på rummet.Men när vi kom in i lobbyn så möttes vi upp utav security personal.Vi blev ombedda att följa med till deras disk.Där visade dom en lite skylt där det stod att dom tog en extra avgift på 1000Bath förbesökare som inte var registrerade på mitt rum.Jag fick till och med ett kvitto av dom, efter lite protester... Vet inte varför jag ville ha ett kvitto då men jag var hyfsat irriterad då.http://www.amtel.co.th/Så där bor jag aldrig mer och rekommenderar ingen att boka på det hotellet...
Jag har hittat mitt favorithotell i .S Sukhumvit Suites.1600 bath, men jag tycker ändå att det är billigt (för det jag får)! Utmärkta rum med tyst , personal som bryr sig. Krypavstånd till BTS och Soi Cowboy. Extra gäst kostar inget.Ligger i hörnet mellan Asoke och Sukhumvit, 5 meter itll trappen upp till Asoke BTS.//Bruno
Jag har hittat mitt favorithotell i Bangkok.S Sukhumvit Suites.1600 bath, men jag tycker ändå att det är billigt (för det jag får)! Utmärkta rum med tyst Angeles City eller AirCon, personal som bryr sig. Krypavstånd till BTS och Soi Cowboy. Extra gäst kostar inget.Ligger i hörnet mellan Asoke och Sukhumvit, 5 meter itll trappen upp till Asoke BTS.//Bruno
Många bra tips här. Det blir nog till att prova Ivory vid nästa besök i
För min del med. Tänkte dra dit och spana in läget strax. Lika bra vara ute i "god tid" för flytt såvida de har några ledig rum.
På nåt hotell jag bodde på och ville förlänga nån extra natt sa dom att jag var tvungen att boka via agoda om jag ville få till det billigare priset
Det lät ju inget vidare.Jag har alltid blivit väl bemött när jag kommit dit.Men om jag förstår Dig rätt så var hotellet okej ändåförutom att du fick ett dåligt bemötande vid incheckningen?Snubbarna i baren/resturangen har också varit trevliga och hjälpttill på alla sätt och vis.
sjalv har jag just bokat in mig pa grand majestic plaza. Ligger p[ topp p[ vissa guest friendy sajter
Kolla på sukhumvit Psycho's hemsida, där finns en del recensioner av hotell och annat som kan vara av intresse....
Finns det sajter där man kan kolla in "guestfriendly" hotell också? Du får gärna dela med dig adressen! MVHTomtebloss
En lite fråga..Guestfriendly har man ju läst lite om.Vad kan man generellt säga vilka som INTE är guestfriendly? Är det "finare" hotell? Hotell som vill vara rumsrena? Eller vad är det?
Det finns flera styckenhttp://bangkok2night.com/hotels/guest_friendly.shtmlhttp://www.bangkokguestfriendlyhotels.com/luxury-guest-friendly-hotels.htmlTackar och bockar. Jag googlade efter liknande info då det begav sig, men fann inget sådant här då. Suveränt bra, är tacksam för tipsen! http://www.reservethaihotels.com/Bangkok/bangkok-guest-friendly-hotels.html
Jag gillar Stable Lodge på sukhomvith soi 8 . Danskägt (iaf förr) underbara smörrebröd med ålborg till. Liten pool inte mycket att hurra för iofs. Ligger bra nära loliras, nana och hela det klabbet om det är det man letar efter.
27 dagar kvar... Bokade Royal Ivory hotel Sukhumvit för 1000baht natten (latestays.com)...Fan vad soft
Läste på Sukhumvit-psycho att Royal Ivory ska vara guest fiendly men deras senaste review är från 2009 så det kanske har ändrats...http://www.sukhumvit-psycho.com/hotels/hotels-bangkok/
Jag bodde där för två veckor sedan och när jag läste i pärmen på hotellet så skulle det kosta 500 om man tog upp på någon på rummet över natten. Men om dom verkligen tar den avgiften vet jag inte?!
Bodde på Woraburi soi4 2 veckor i Januari 2011 och tog upp massor av damer till rummet. Ibland 2 samtidigt. Inga problem eller avgifter alls.Jag hade IOf bokat rum för två så det kanske gör skillnad. Kostade inget extra och möjligheten att bjuda damen på frukost finns ju då.
Jo hade ju bokat för 2 oxå, det kommer automatiskt upp det alternativet på agoda. Kanske var för att det var mina absolut första dagar någonsin i som dom gjorde så. Inget annat hotell har ens nämnt saken. Dom hade iaf en lapp i receptionen där det stod att avgiften togs ut för dambesök efter 22:00. Vilken tid kom du oftast hem?Dom kanske har tagit bort det nu?
jag orkar inte läsa hela tråden men här har du lite tips Woraburi på soi 4 är helt OkeyNana Hotel om du vill bo nära nana plazamen har du mycke thai air poäng så ska du bo på Amari Boulevard soi 5 mittemot foodland där dom har billig mat eller så går du 100m till höger där Gullivers ligger med lite bättre mat. Brudar har du på beer garden på soi 7 eller gå till nana paza (200-300m).Det finns många små barer runt 5:an och 7:an med fina damer
Hur är Thai air kortet kopplat där? Får man billigare pris eller får man exstra Thai poäng när man bor där. Om det gäller priset hur många poäng kostar det då för att få ner priset?
2009 fick man 3B/poäng + 500B för en dam, så ett rum för 6600B (Superior Room) kosta 1250 poäng + 500B/natt men då måste du minst bo där i 5 dagar så det blir 6 250 poäng + 2500B 2007 bode jag 12 nätter för 15000 poäng och 10000 B i ett Deluxe Corner Room normal pris var då 8900 B/natt och nät priset var 4900B/natt
Jag bokade via internet, direkt på deras egen hemsida, för endast EN person men man fick per automatik frukostbiljetter för TVÅ för varje bokat dygn tillsammans med koden för den trådlösa uppkopplingen som ju då fungerade sådär. Bokade upp mig på först 4 dygn och förlängde med ytterligare 4 och hade sällskap både före och efter 22:00, men oftast efter den tidpunkten. Och alla fick frukost och jag blev inte fattigare. Kan väl helt enkelt vara så att det varierar lite då.
Låter jättebra. Vet du mera hotel i Thailand (främst i Bangkok,Pattaya) som har samarbete med Thai air? Eller vet du vad man kan ta reda på extra förmåner.Tack för informationen fatfish
Nu pratar väl du om Royal Ivory eller? Jag menade woraburi, på royal ivory var det inga problem med dambesök, inte ens när jag hade med mig två.