0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Edit: Vad brukar "superior" innebära i ? Har jämfört standardrum med superior och det står typ samma. Hmm..
Det var bra bit från Nana och Soi Cowboy men å andra sidan låg det precis vid en Skytrain-station och så finns ju taxi oxå.
Jag har bott i standard rum och superior på olika hotell.Standard rummen brukar ha det superior rummen har. Men det kan vara småsaker som skiljer.Tillgång till fönster och fönster du kan se ut genom kan vara en skillnad.På det första hotellet jag kom till i Thailand så hade dom fönster längst uppe på väggen. Inget man kunde se ut genom på standard rummen.På superior på samma hotell så hade jag ett helfönster där jag såg ut.Jag vill ha ett fösnter att se ut genom där jag bor. Känns lite som ett fängelse annars.Om man får gratis vatten och gratis wifi har varit andra saker som skillt hotellrummen åt. Men ska man bara bo där i två nätter kanske det inte spelar någon roll.
Jo jag misstänkte det. Tack för att du konstaterade det. Men jag gick på att det verkade fräscht och billigt, med wifi och nära till BTS och sedan har jag en liten förkärlek för mindre "kryp-in". Gillar att få en mer personlig kontakt med innehavarna vilket det normalt brukar innebära. Hoppas det blir suvemang!
Hehe..ja, är det fönster är det ett plus om man kan se ut. Och kanske vågar man även hoppas på någon sorts kvalificerad utsikt.
Nja såå långt är det väl inte. Jag såg på agoda's karta att det var 2 stationer bort från cowboy så det tar bara några minuter att åka. Om man går så får man väl bara räkna med att bli ganska svettig i värmen bara.
Då testade jag intilliggande Smart Suites. Var betydligt billigare:http://www.smartsuites11.com/
Jag har dom senaste 2 resorna bott på Royal Ivory Hotel som ligger på Soi4.Jag tycker stället är helt okej.Bokar Du via agoda så kostar ett rum ca 1200 bath inkl frukost och Wifi.Jag vet inte riktigt vilken prisklass Du tänkt dig.Dom har pool på taket och gratis Wifi på alla rum.Inget extra tar dom för dambesök på rummet.Det ligger en bit ner på Soi 4 iofs.Jag brukar inte ha några problem att gå mellan Soi nana och cowboy.Tycker det är ganska skoj och gå emellan dom soierna.Händer en massa skoj och stök där på nätterna.Då byts T-shirts handlarna ut mot små barer och matvagnar.Brukar hålla öppet till morgon timmarna.Kan vara hur kul som helst att glida omkring där och träffa folk.
Ja, det funderade jag på men till slut föll det bort. Tyckte det var väldigt skiftande omdömen. Så tänkte ev kika på det på riktigt innan jag kanske beslutar mig för att stanna lite där med. Du verkar iaf övertygat positiv och det vägde ett skålpund. Minst! Apropå t-shirts.. Läste att fillingar inte alltid är så populärt att lämna in på tvätt i . Så då är frågan, funkar -underwear fint eller måste man bunkra upp halva bagaget med fillingar?Ursäkta den intima, fullständigt -frågan!
Jag kollade just agoda och de hade specialpriser på ca 900baht, iaf på de dagarna jag måste boka. En faktor som väger tungt är att det inte kostar att ta med damsällskap så jag ska ha detta hotell i åtanke. Det tar inte så himla lång tid att gå mellan nana och cowboy men jag blev iaf alldeles svettig av den promenaden. Kanske gick lite för fort pga fyllan, som jag brukar göra i det tillståndet dock.
Apropå t-shirts.. Läste att fillingar inte alltid är så populärt att lämna in på tvätt i . Så då är frågan, funkar -underwear fint eller måste man bunkra upp halva bagaget med fillingar?Ursäkta den intima, fullständigt -frågan!
Jag köpte på mig lite kallingar sista veckan när jag inte orkade lämna in på tvätt, vilket är konstigt när det är mycket jobbigare att pruta och handla än att lämna in på tvätt. Fick höra att det kunde vara en idé att tvätta kallingar och sockar man köper där innan man änvänder dom pga risk för utslag och sånt pga saker som kan finnas på tyget från fabriken. Jag hade dock inga problem med dom fillingar jag köpte och använde där. Nu när jag har tvättat dom ett antal gånger så märks det att det är lite sämre kvalité än t.ex Dressmans men dom håller ihop än så länge. Dom var väl inte så jättebilliga heller, skyltat för 100baht styck och var väldigt svåra att pruta ned. Jag är dock dålig på att pruta så det kan vara lite av problemet.