0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Någon som är därnere som vet vem det kan ha varit? Jag har ett gäng polare därnere, men inte hört något.
Vart skulle Rob84? Han verkade vara en trogen Patong-besökare..Och inte har han vart online sedan han for iväg..förvisso bara för några dagar sedan.
Jag landar i phuket den 22 och drar vidare till samui samma dag, har tänkt att bo i chaweng kanske en vecka innan jag sticker till patong för resten av tiden.
Nej de har inte släppt namnen än för de harmeddelat deras släktingar.Från Phuket Gazette;The names of both of the deceased are being withheld by the Phuket Gazette pending notification of next-of-kin. The 32-year-old Swede died in front of the Duangjitt Resort in Patong when, according to a witness, he struck an electric pole and was thrown under a passing six-wheeled truck. Rescue workers at the scene told the Gazette that he was crushed and died instantly.
Han skulle till Samui en vecka och sedan till Patong enligt det här inlägget av honom tidigare:
Hu så hemskt. Men det är alltså 2 döda, varav en svensk? Oavsett - tänk er för. Såg många kliva på sina moppar direkt efter att ha suttit i baren - det är farligt nog i den trafiken även utan alkohol i kroppen. Jag kör hoj fort i Sverige, men jag skulle aldrig sätta mig på en moppe där. Såg en olycka (allvarlig) från hotellfönstret bl.a. och jag tyckte inte det var värt att riskera hälsan ens i Phuket med deras taximaffia. Och måste hyra ni moppe - se till att ni har hjälm på när ni använder den.
Har vid ett flertal tillfällen gjort detsamma själv när jag bodde i Karon. I Karon är det nästan ett måste att ha hoj om man inte vill betala dessa hutlösa priser de vill ha för tuktuk. Men oftast har ju tjejerna själva hojar som de skjutsar dig på.Till mitt otroligt svaga försvar så körde jag varken fort, långa sträckor eller särskilt berusad, men det är tillräckligt för att vara för mycket för att man ska vara ok. Numera kör jag endast i undantagsfall om man vill ut och se sig omkring på ön och då är det mest på dagtid och i nyktert tillstånd.
För skjutsen till flygplatsen från Patong ville taximaffian ha 700-800 THB (!) för 2 pers. Men över gatan från Lamai inn fanns en resebyrå som erbjöd tjänsten för endast 150 THB per person..
Vem är det som åker med dom tuk tuk som står över allt? finns ju typ hundratalet i Patong. Åker aldrig tuk tuk tar en taxi meter från flygplatsen sen beställer jag en taxi via resebyrå.....
För 150 baht är det en delad minibuss man får åka med.Egen taxi kan man få för ca 400 baht.Åker jag med någon privat brukar jag ge dem 500.
Charterturisterna som är där i en till två veckor bryr sig inte. De tycker att det är lite exotiskt att åka tuktuk och tack vare deras sätt att tänka så stiger också priserna på allt annat.
Verkar bara finnas Pattaya kvar i Thailand ditt man kan åka och Bangkok...Fast jag har hört att Pattaya har invaderats av Ryssar....
Varför inte åka till Kosum Phisai, 4 mil öster om Khon Kaen.Där är det garanterat ryssfritt.....iofs finns det inga barer heller.Dit ska jag flytta när jag blir ännu äldre, tillsammans med frugan.Har redan fiskodling och ett gäng rai för riset, så det finns att göra.Varför sitta i baren och hälla i sig bärs när man kan slita på risfälten....
Ja det kan man ju undra. Men kommer du att orka det när du blir...ännu...äldre?
I detta fall hade inte en hjälm hjälpt