* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Svensk död i trafikolycka i Thailand  (läst 2601 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
Svensk död i trafikolycka i Thailand
« skrivet: 23 januari 2011, 16:47:55 »
Svensk död i trafikolycka i Thailand. Blev påkörd
En svensk man i 30-årsåldern omkom i går i en trafikolycka i Patong i Thailand.
Enligt vittnen körde han in i en elstolpe med sin motorcykel, och blev därefter påkörd av en lastbil, skriver Phuket Gazette.
– Vi har fått bekräftelse från Thailand på att det här har skett. Mannens anhöriga är inte underrättade än, säger Tobias Nilsson på UD:s presstjänst.
UD jobbar nu med att försöka få tag i mannens familj.

Källa: www.aftonbladet.se

« Senast ändrad: 23 januari 2011, 19:10:26 av ThaiSex Se »

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3082
  • Kön: Man
    • Thai Sex . Se
SV: Svensk död i trafikolycka i Thailand
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2011, 19:11:07 »
Någon som är därnere som vet vem det kan ha varit? Jag har ett gäng polare därnere, men inte hört något.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #2 skrivet: 23 januari 2011, 19:13:22 »
Vart skulle Rob84?
Han verkade vara en trogen Patong-besökare..
Och inte har han vart online sedan han for iväg..förvisso bara för några dagar sedan.

Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #3 skrivet: 23 januari 2011, 19:25:25 »
Någon som är därnere som vet vem det kan ha varit? Jag har ett gäng polare därnere, men inte hört något.

Nej de har inte släppt namnen än för de harmeddelat deras släktingar.

Från Phuket Gazette;
The names of both of the deceased are being withheld by the Phuket Gazette pending notification of next-of-kin.

The 32-year-old Swede died in front of the Duangjitt Resort in Patong when, according to a witness, he struck an electric pole and was thrown under a passing six-wheeled truck. Rescue workers at the scene told the Gazette that he was crushed and died instantly.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #4 skrivet: 23 januari 2011, 19:30:52 »
Vart skulle Rob84?
Han verkade vara en trogen Patong-besökare..
Och inte har han vart online sedan han for iväg..förvisso bara för några dagar sedan.

Han skulle till Samui en vecka och sedan till Patong enligt det här inlägget av honom tidigare:

Jag landar i phuket den 22 och drar vidare till samui samma dag, har tänkt att bo i chaweng kanske en vecka innan jag sticker till patong för resten av tiden.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #5 skrivet: 23 januari 2011, 19:40:42 »
Nej de har inte släppt namnen än för de harmeddelat deras släktingar.

Från Phuket Gazette;
The names of both of the deceased are being withheld by the Phuket Gazette pending notification of next-of-kin.

The 32-year-old Swede died in front of the Duangjitt Resort in Patong when, according to a witness, he struck an electric pole and was thrown under a passing six-wheeled truck. Rescue workers at the scene told the Gazette that he was crushed and died instantly.

Fy fan!  :'(

Han skulle till Samui en vecka och sedan till Patong enligt det här inlägget av honom tidigare:

Ok, tack för infon. Hitta jag inte trots att jag letade förut.

Utloggad Bingo

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
« Svar #6 skrivet: 23 januari 2011, 19:48:45 »
Jag har också två polare i Patong nu och ingen av dem svarar på luren...  :hmm

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #7 skrivet: 23 januari 2011, 20:06:38 »
Hu så hemskt. Men det är alltså 2 döda, varav en svensk?

Oavsett - tänk er för. Såg många kliva på sina moppar direkt efter att ha suttit i baren - det är farligt nog i den trafiken även utan alkohol i kroppen. Jag kör hoj fort i Sverige, men jag skulle aldrig sätta mig på en moppe där. Såg en olycka (allvarlig) från hotellfönstret bl.a. och jag tyckte inte det var värt att riskera hälsan ens i Phuket med deras taximaffia. Och måste hyra ni moppe - se till att ni har hjälm på när ni använder den.
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #8 skrivet: 23 januari 2011, 20:18:33 »

Oavsett - tänk er för. Såg många kliva på sina moppar direkt efter att ha suttit i baren - det är farligt nog i den trafiken även utan alkohol i kroppen. Jag kör hoj fort i Sverige, men jag skulle aldrig sätta mig på en moppe där. Såg en olycka (allvarlig) från hotellfönstret bl.a. och jag tyckte inte det var värt att riskera hälsan ens i Phuket med deras taximaffia. Och måste hyra ni moppe - se till att ni har hjälm på när ni använder den.
I detta fall hade inte en hjälm hjälpt

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #9 skrivet: 23 januari 2011, 20:43:06 »

Har vid ett flertal tillfällen gjort detsamma själv när jag bodde i Karon. :nono:
I Karon är det nästan ett måste att ha hoj om man inte vill betala dessa hutlösa priser de vill ha för tuktuk. Men oftast har ju tjejerna själva hojar som de skjutsar dig på.

Till mitt otroligt svaga försvar så körde jag varken fort, långa sträckor eller särskilt berusad, men det är tillräckligt för att vara för mycket för att man ska vara ok. Numera kör jag endast i undantagsfall om man vill ut och se sig omkring på ön och då är det mest på dagtid och i nyktert tillstånd.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #10 skrivet: 23 januari 2011, 20:58:07 »
Har vid ett flertal tillfällen gjort detsamma själv när jag bodde i Karon. :nono:
I Karon är det nästan ett måste att ha hoj om man inte vill betala dessa hutlösa priser de vill ha för tuktuk. Men oftast har ju tjejerna själva hojar som de skjutsar dig på.

Till mitt otroligt svaga försvar så körde jag varken fort, långa sträckor eller särskilt berusad, men det är tillräckligt för att vara för mycket för att man ska vara ok. Numera kör jag endast i undantagsfall om man vill ut och se sig omkring på ön och då är det mest på dagtid och i nyktert tillstånd.

Sant, jag blev bjuden till Patong på hennes moppe. Då hade jag sett henne dricka en Singha och en ladydrink. Jag sa åt henne att jag aldrig i livet åker med henne och att hon inte skulle köra onykter. Hon tänkte efter och lät bli. Vi tog tuktuk dagen efter och det var förvisso dyrt och han körde som om han hade stulit tuktuken, men vi satt säkrare än på moppen.

Och hur vet man hur mycket de druckit som sitter i bilarna som kör på gatan? Nä, jag blev skraj när jag såg det - verkar som om ingen bryr sig. Men det är inte värt att bli ett kolli för att man vill spara några baht. Men tack vare taximaffian drar jag mig för Phuket igen, även om jag gillade stränderna och det klara havet där.

För skjutsen till flygplatsen från Patong ville taximaffian ha 700-800 THB (!) för 2 pers. Men över gatan från Lamai inn fanns en resebyrå som erbjöd tjänsten för endast 150 THB per person. Man kanske kunde hört med dem för att få tag i en "ärligare" människa för att skjutsa en? Jag såg EN ärlig taxi i Phuket, men den hade redan passagerare.... Absolut trist för Phuket, men de förlorar en massa turister i att inte stävja den maffian, jag vill inte åka dit igen tack vare det. I så fall till Patong direkt.

Trist att behöva riskera liv och lem pga att maffian pressar upp priserna på taxiresorna.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #11 skrivet: 23 januari 2011, 21:01:37 »
Vem är det som åker med dom tuk tuk som står över allt? finns ju typ hundratalet i Patong. Åker aldrig tuk tuk tar en taxi meter från flygplatsen sen beställer jag en taxi via resebyrå.....

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #12 skrivet: 23 januari 2011, 21:33:16 »
För skjutsen till flygplatsen från Patong ville taximaffian ha 700-800 THB (!) för 2 pers. Men över gatan från Lamai inn fanns en resebyrå som erbjöd tjänsten för endast 150 THB per person..
För 150 baht är det en delad minibuss man får åka med.
Egen taxi kan man få för ca 400 baht.
Åker jag med någon privat brukar jag ge dem 500.

Vem är det som åker med dom tuk tuk som står över allt? finns ju typ hundratalet i Patong. Åker aldrig tuk tuk tar en taxi meter från flygplatsen sen beställer jag en taxi via resebyrå.....
Charterturisterna som är där i en till två veckor bryr sig inte. De tycker att det är lite exotiskt att åka tuktuk och tack vare deras sätt att tänka så stiger också priserna på allt annat.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #13 skrivet: 23 januari 2011, 21:52:24 »
För 150 baht är det en delad minibuss man får åka med.
Egen taxi kan man få för ca 400 baht.
Åker jag med någon privat brukar jag ge dem 500.
Det är sant, det var en delad minibuss. Men taxipriset var om man max var 2 personer. Det blir 350-400/person och det tyckte jag var allt för mycket. Är ju bara att boka nån timme innan. Ja och sen tycker jag inte att man ska gynna dom alls. Önskar jag hittat en ärlig taxi där, jag hade inte gett honom lika mycket som jag betalt för en tuktuk, men jag hade gett bra dricks och frågat efter hans nummer. Nä, tuktukmaffian gillade jag inte alls.
Charterturisterna som är där i en till två veckor bryr sig inte. De tycker att det är lite exotiskt att åka tuktuk och tack vare deras sätt att tänka så stiger också priserna på allt annat.
Helt sant, men de hade ju fått bra dricks ändå av de som ser det som exotiskt. Så de hade kunnat hålla rimligare prisnivå för oss andra. Men det finns en koppling till fritidsresor och always tippar jag på, för båda har väl direktflyg till Phuket? Vad vet jag? Trist på ett fint ställe!

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
« Svar #14 skrivet: 23 januari 2011, 21:59:01 »
Verkar bara finnas Pattaya kvar i Thailand ditt man kan åka och Bangkok...Fast jag har hört att Pattaya har invaderats av Ryssar....

Eddi

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 24 januari 2011, 04:07:45 »
Verkar bara finnas Pattaya kvar i Thailand ditt man kan åka och Bangkok...Fast jag har hört att Pattaya har invaderats av Ryssar....

Nog är det mycket ryssar här, men dom är harmlösa. Familjer som har nollkoll, går runt som får på Walkingstreet med en "herde" som kan lite engelska...

Utloggad hakpet

• V.I.P
  • Antal inlägg: 158
« Svar #16 skrivet: 24 januari 2011, 10:22:00 »

Varför inte åka till Kosum Phisai, 4 mil öster om Khon Kaen.
Där är det garanterat ryssfritt.....iofs finns det inga barer heller.
Dit ska jag flytta när jag blir ännu äldre, tillsammans med frugan.
Har redan fiskodling och ett gäng rai för riset, så det finns att göra.
Varför sitta i baren och hälla i sig bärs när man kan slita på risfälten.... ;)

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #17 skrivet: 24 januari 2011, 10:27:36 »
Varför inte åka till Kosum Phisai, 4 mil öster om Khon Kaen.
Där är det garanterat ryssfritt.....iofs finns det inga barer heller.
Dit ska jag flytta när jag blir ännu äldre, tillsammans med frugan.
Har redan fiskodling och ett gäng rai för riset, så det finns att göra.
Varför sitta i baren och hälla i sig bärs när man kan slita på risfälten.... ;)

Ja det kan man ju undra.  :dontknow:

Men kommer du att orka det när du blir...ännu...äldre?  :-)

Utloggad Bingo

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
« Svar #18 skrivet: 24 januari 2011, 12:57:28 »
Då har jag lyckat få tag i mina polare iaf. De hade inte hört nåt om det där nere men det är väl inte så jäkla konstigt kanske.

Ja det kan man ju undra.  :dontknow:

Men kommer du att orka det när du blir...ännu...äldre?  :-)

Bara att skaffa ett par knoddar som gör jobbet ;)

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #19 skrivet: 24 januari 2011, 13:15:06 »
I detta fall hade inte en hjälm hjälpt
Nä, det kunde jag med räkna ut, men jag har hört talas om andra fall där det slutat med skallskador, därav mitt råd. Hyr man moppe/mc så se till att man får en hjälm till, eller köp en. Är inte värt att riskera sin hälsa.

Samma sak med rådet att inte köra onykter, till sist tror jag man suddar bort fler och fler gränser. Är lite synd att det är så laglöst i Thailand, man vet ju aldrig vad man möter, därför avstod jag att hyra där, även om jag kör mc här hemma då. 

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 22
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 22