* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Vilket ställe tycker ni bäst om?  (läst 2100 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad frech

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
  • Kön: Man
Vilket ställe tycker ni bäst om?
« skrivet: 23 januari 2011, 11:19:59 »
Tänkte bara höra med er som varit runt lite i Thailand om vilket ställe som ni tycker bäst om Pattaya/Jomtien eller Phuket/Patong.
Och varför? För- och nackdelar. Eller om det finns andra bra platser, förutom Bangkok då?

Eddi

• Gäst
SV: Vilket ställe tycker ni bäst om?
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2011, 14:59:57 »
Phuket: Skitfina stränder och Bangla road och monsun som faan och APDYRT!
Pattaya/Jomtien: Fula stränder och supermycket party och jämnaste klimatet och troligtvis billigaste turistorten i Thailand.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #2 skrivet: 23 januari 2011, 16:15:07 »
Jag har hittills varit mest på Phuket och gillar det för att det finns en hel del fina stränder där, något som står högt upp på min lista eftersom jag är en sol och bad människa och måste ha tillgång till sand mellan tårna för att känna att jag har semester.

Sedan är det enkelt att ta olika turer till flera av öarna som ligger i närheten för att dyka, snorkla och slappa.

Phuket är ju mycket mer än bara Patong och Bangla Road, men jag har den senaste tiden fastnat för Patong och klarar mig fint där utan att betala för mycket överpriser. Det är lagom stort och har det mesta av vad man behöver.

Bangkok är för stort för att jag ska trivas och Pattaya tyckte jag var lite för mycket av det mesta. Men det beror till största delen på sällskapet. Med rätt sällskap så spelar det mindre roll var man befinner sig bara man är i LOS.

Men att åka till Pattaya med fast damsällskap kan jag inte se mig själv göra. :hmm
Enligt mig är det en plats för aktiviteter och frestelser man bör pröva som singel i första hand. :hb

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
  • Antal inlägg: 143
« Svar #3 skrivet: 23 januari 2011, 16:36:11 »
Hua Hin är bäst för mig som är en singelresenär som gillar golf. En runda här kostar cirka 2.300 - 3.100 bath beroende på om du vill spela top-end banor eller mer standardbanor. Kommer undan med ett par tusen bath billigare än både Pattaya och Phuket.

Hua Hin har även möjlighet till fina badmöjligheter om man vill så. Utflyktsmässigt vet jag faktiskt inte, eftersom jag inte varit någonstans runtomkring.

Pattaya: Har varit där en gång. Rejält partyställe och utbudet av damsällskap är mycket stort. Planen var att åka tillbaks på nästa resa (dvs nu den 4:e feb), men efter att jag träffat en mycket trevlig donna i Hua Hin, så återvänder jag dit istället.

Phuket: Fantastiska dykmöjligheter. Damutbudet mindre än i Pattaya, men okej. Iaf när jag var där senast.

Utloggad Bingo

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
« Svar #4 skrivet: 24 januari 2011, 14:26:13 »
Kanske lite  off-topic men jag gillar ju Koh Samui alltså. Det är lätt att ta sig dit. 1 timme flyg från bkk och sen har du 15 innan du är på ditt hotellrum... perfekt enligt mig.
Sen finns det ju en hel del aktiviteter att sysselsätta sig med om man tröttnar på damerna. Det finns riktigt fina vattenfall att besöka, många olika vattensporter, en ganska bra muy thai arena osv. Riktigt bra stränder här också.
Sen har du ju Koh Phangan och Koh Tao i närheten också. Kalasbra.

Nackdelen är väl att det blir ganska tjötigt att bara stanna på Samui en längre tid, men som sagt det finns andra öar i närheten.
Patong och Pattaya i all ära men jag tröttnar efter ett par dagar där, speciellt i Patong.

Utloggad qbrick32

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 8
« Svar #5 skrivet: 24 januari 2011, 16:19:51 »
Det är nog väldigt individuellt vad man tycker.. men jag måste säga phuket/patong ändo.. utbudet av damer är såklart betydligt större i pattis men jag föredrar ändo Phuket området, stränder som många sagt och känns mer semester på nåt sätt. Finns öar att åka till och bara på phuket finns cirka 5 stränder som är grymma. Det osäkra med patong just nu bara är väl vad som händer där, (var där senast i dec) känns som myndigheter har en del nya planer för bangla och närliggande gator.

Angående prisläget så visst är det något dyrare, men lär man sig med rätt hotel etc så klarar man sig bra, jag ex har hookat ut en skön lirare som kör mig och mitt sällskap var fan vi vill på hela ön en heldag för några hundra bath, helt ok tycker jag.

Utloggad perren

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #6 skrivet: 24 januari 2011, 22:42:50 »
Hade du frågat innan sista resan hade svaret varit givet (kom hem för en vecka sedan).För mig består en bra resa  av både bad, sol, party och brudar. Stränderna på phuket och öarna utanför slår Pattaya med hästlängder ,men det känns som Phuket (patong ) håller på att tappa partyfolket, kanske lite överdrivet för visst är det fortfarande ett jäkla röj , men att jämföra med Pattaya glöm det. Det känns lite som Patong är stället dit charter turisterna åker in för att ta en drink och kolla på `hororna och torskarna (vi) sen åker dom tillbaka till sina dyra resorts och är jätteglada att dom slipper bo i Patong.Första gången jag var i Patong var 98 och jag gillar inte utvecklingen som håller på att ske.

Så var det med stränderna i Pattaya , den har blivit bättre dom sista åren, men att bo i Pattya utan pool skulle inte funka för mig.

Stranden i Jomtien är bättre men kan ej jämföras med Phuket. Priserna skiljer sig mer och mer för varje år ,phuket blir dyrare men i Pattaya händer knappt något alls . Mitt förslag åk ner till Pattaya hitta en brud du trivs med ,åk ner till koh samet (en timme från Pattaya med bil +båt ut) grymma stränder ,perfekt när man vill komma ifrån lite.

Utloggad Zuta

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #7 skrivet: 27 mars 2011, 13:22:56 »

Stranden i Jomtien är bättre men kan ej jämföras med Phuket. Priserna skiljer sig mer och mer för varje år ,phuket blir dyrare men i Pattaya händer knappt något alls . Mitt förslag åk ner till Pattaya hitta en brud du trivs med ,åk ner till koh samet (en timme från Pattaya med bil +båt ut) grymma stränder ,perfekt när man vill komma ifrån lite.

Kan hålla med i nästa allt. Finns även bra hotell i Jomtien med bra pol. Samet är riktigt fint och att det bara ligger en timme fr pattis gör det inte sämre. Jag brukar ta en dags turer till Samet vilket är perfekt. Spendera dagarna där och partaja på kvällerna i pattis.
På en dags turerna är det fullt med Ryska turister, förra året blev jag vän med två fina Ryskor på båten. Vi spenderade mkt tid på stranden och när de fick reda på att jag jobbar som massör kom vi närmare varandra ;) dvs. jag fick massera dem ett par ggr  under de kommande dagarna vi åkte till samet.
Det blev dock inte mer än så, tyvärr måste jag göra er besvikna och framför allt själv var jag också mkt besviken över detta. De lät mig att ta på dem rätt närgånget men de var inte intresserade av mer för att de var "upptagna" där hemma och att de hade vänner med på resan som kunde skvallra.... vågade ärligt talat heller inte göra så mkt mer då snubbarna i deras stora sällskap såg ut att ha nackat ett par kycklingar i sina dagar :) Tyvärr är det fördomarna som talar eftersom alla var egentligen riktigt schyssta.

/Z

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
« Svar #8 skrivet: 27 mars 2011, 13:47:17 »
Hua Hin är bäst för mig som är en singelresenär som gillar golf. En runda här kostar cirka 2.300 - 3.100 bath beroende på om du vill spela top-end banor eller mer standardbanor. Kommer undan med ett par tusen bath billigare än både Pattaya och Phuket.

Hua Hin har även möjlighet till fina badmöjligheter om man vill så. Utflyktsmässigt vet jag faktiskt inte, eftersom jag inte varit någonstans runtomkring.

Pattaya: Har varit där en gång. Rejält partyställe och utbudet av damsällskap är mycket stort. Planen var att åka tillbaks på nästa resa (dvs nu den 4:e feb), men efter att jag träffat en mycket trevlig donna i Hua Hin, så återvänder jag dit istället.

Phuket: Fantastiska dykmöjligheter. Damutbudet mindre än i Pattaya, men okej. Iaf när jag var där senast.
Vad kostar det i pattaya? För 10 år sedan gick det på 1100-200 bath, vet att det har blivit betydligt dyrare. Åkte då mest med Scandalic. Har inte spelat i thailand sedan då.

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #9 skrivet: 11 maj 2011, 21:55:12 »
Jag är väl lite konstig, men jag gillar Bangkok skarpt, kanske för att jag inte är någon beach-nisse.

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #10 skrivet: 13 maj 2011, 16:07:14 »
Aldrig varit i Pattis, gillade Kosa Mett skarpt, om man vill relaxa enbart, fanns väl en och annan tjej där med, men utbudet var begränsat...
Bangkok har växt i mina ögon, tar alltid några dagar där innan jag åker hem igen, främst runt nana plaza, som jag gillar starkt.
Hua hin var väl ok, stor strand, lite mysiga bargator, en hel del polare har fastnat i den stan.

Men får jag välja helt själv så är det inte Thailand, utan Kambodja- Sihanoukville som jag helst åker till.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #11 skrivet: 13 maj 2011, 16:28:59 »
Om du gillar hålligånget kring Nana Plaza så kommer du säkert gilla Pattaya för där är det bra fart men mycket större.

Tyvärr finns det ingen bra badstrand där om du ville hitta det får du nog ta en båt till någon av öarna utanför Pattaya .

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #12 skrivet: 13 maj 2011, 17:01:24 »
Kommer ta Pattaya på "hemvägen" på min nästa resa, ska bli riktigt kul då jag är i asien som singel för egentligen första ggn sedan jag började åka dit.
Har hunnit bli en riktig horkarl för att uttrycka mig milt bara under sista resan, då mitt ex dumpa mig  :wank:

Synd bara att det finns så lite semester och för lite pengar för att man ska kunna resa runt så mycket man vill. Är en vanlig sketen arbetare, så måste ju ligga i om jag ska få mina 2.5månader om året.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad rpi

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 36
« Svar #13 skrivet: 16 maj 2011, 15:43:58 »
Skulle nog rekomendera Pattaya - det finns något för var och en, alla är välkomna och ingen är sär.
Själv så såg jag för några år sedan en Klinkand Harekrishna snubbe bak på en moppetaxi.  :hmm
Alla blir Glada i Pattaya  :hb
Fina stränder fins, men lite utanför själva huvudorten.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #14 skrivet: 17 maj 2011, 15:16:49 »
Skulle nog rekomendera Pattaya - det finns något för var och en, alla är välkomna och ingen är sär.
Själv så såg jag för några år sedan en Klinkand Harekrishna snubbe bak på en moppetaxi.  :hmm
Alla blir Glada i Pattaya  :hb
Fina stränder fins, men lite utanför själva huvudorten.
Vill bara instämma att alla blir glada i Pattaya. Om det är jomtien du menar tycker jag inte de är speciella men du kanske menar yttligare en bit utanför och där finns det redigt bra stränder.

Nu är jag ingen redig beachboyså det gör mig inget speciellt att stränderna i pattaya är perfekta.

Utloggad rpi

• Junior
  • *
« Svar #15 skrivet: 17 maj 2011, 19:03:33 »
Nja, Jomtien är ju inte precis beachernas beach, nä man får nog göra sig omaket att åka lite längre bort, T.ex Sata Hip - stavningen kan vara fel - men man behöver inte åka så långt.
Ut på Sukomvit och sedan nästa lilla samhälle och ner till stranden.

Utloggad Happyman

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
« Svar #16 skrivet: 17 maj 2011, 19:32:35 »
Nja, Jomtien är ju inte precis beachernas beach, nä man får nog göra sig omaket att åka lite längre bort, T.ex Sata Hip - stavningen kan vara fel - men man behöver inte åka så långt.
Ut på Sukomvit och sedan nästa lilla samhälle och ner till stranden.
Okej då är jag med Sattahip har jag varit och tom hyrde ett hotelrum när jag hade min första träff med "kassörskan" på mitt hotel och där var det en jätte fin beach.

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #17 skrivet: 17 maj 2011, 22:45:19 »
Jag har aldrig varit i Phuket men däremot tillbringat en hel del tid i Pattaya. Jag gillar det perverterade stället. Och priserna är ju hisnande - låga. Tyvärr (?) råkade jag ju bli monogam där efter ett tag och sol- o bad tog överhand. Med all rätt kan man gnälla över den usla Pattaya Beachen, Jomtien är bättre, men med risk för att vara tjatig; Man tar färjan över till ön Kho Lan (ca 20 min) och har sju mer eller mindre förträffliga stränder att välja på.

Utloggad rpi

• Junior
  • *
« Svar #18 skrivet: 18 maj 2011, 11:26:41 »
Sant Kho Lan är int långt borta och väl värt ett besök,
Phuket besökte jag 1999 var då äve på phi phi, men efter att ha sett bilder därifrån - alltså på senare tid - så bestämde jag mig för att inte åka tillbaka, allt där är förstört.
Pattaya däremot har ju alltid varit förstört, så man förväntar sig inte mer.

Utloggad Visslar

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 15
« Svar #19 skrivet: 07 juni 2011, 18:49:14 »
Gillar nog Phuket bäst både gällande stränder och nattliv. Bangkok är för rörigt för mig. Var på Samui för några år sedan (tyvärr med ex-skabben) så det blev inte mycket intresse för kvinnorna då. Nu skall det dock resas tillbaka, och tar gärna emot tips vad rör flickor och Samui.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #20 skrivet: 30 juni 2011, 15:16:06 »
Kommer ta Pattaya på "hemvägen" på min nästa resa, ska bli riktigt kul då jag är i asien som singel för egentligen första ggn sedan jag började åka dit.
Har hunnit bli en riktig horkarl för att uttrycka mig milt bara under sista resan, då mitt ex dumpa mig  :wank:

Synd bara att det finns så lite semester och för lite pengar för att man ska kunna resa runt så mycket man vill. Är en vanlig sketen arbetare, så måste ju ligga i om jag ska få mina 2.5månader om året.

Om jag har räknat rätt så kan vi vara där samtidigt. Eller mina planer är rätt lösa än så länge.
Det skulle iaf vara trevligt om jag fick bjuda på en bira eller två då.  :hb :drunk

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #21 skrivet: 30 juni 2011, 21:23:59 »
Det skulle inte vara helt fel med gratis bira  :P   :burp

Fast du får ju låta mig bjuda igen ;) 

Kan väl utveckla hela träffgrejen när vi kommer närmre tiden för resan.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad neuthrino

• V.I.P
  • Antal inlägg: 142
« Svar #22 skrivet: 30 juni 2011, 23:16:30 »
Själv trivs jag bra i bkk under 2-3dgar för att sedan dra vidare till pattaya. Därifrån kan man ju också ta sig till koh larn som är en mysig ö men även koh samet. För mig är det viktigt att ha nära till både bkk och stranden, tyvärr en liten svår ekvation att få ihop. Men phuket har riktigt fina stränder..önskade att pattaya kunde erbjuda liknande.

Utloggad andlin

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 234
« Svar #23 skrivet: 01 juli 2011, 00:15:30 »
K-K: Det är så långt kvar, så vi kollar resplanerna sen.

Utloggad rpi

• Junior
  • *
« Svar #24 skrivet: 10 augusti 2011, 19:27:08 »
Om man får tycka till lite.
Pattaya är "outstanding" det finns något får var och en,
damer för den som vill ha det, bad för den som vil ha det,
och vart man än vill åka i Thailand så är det sällan mer än en dags tur med hyrd bil, man behöver inte ens köra själv.
Bara att slappna av i baksätet, med lämplit sällskap och vald dryck.

Utloggad rocky

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 62
« Svar #25 skrivet: 10 augusti 2011, 23:15:43 »
Tre till fyra dagar i Bangkok får räcka. Annies vid nana plaza lockar och en sväng till soi cowboy e aldrig fel. Har ni tittat till på termee någon gång smockfullt med damer. :clap:

Jag tycker bäst om Pattaya och livet där med brudar o hålligång för alla. :burp
enkelt att åka sen det blev motorväg från Bangkok. :clap:

Koh samui är trevlig avstickare någon vecka.
öl är hälsa  hälsa oftare

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #26 skrivet: 12 augusti 2011, 08:31:56 »
Tre till fyra dagar i Bangkok får räcka. Annies vid nana plaza lockar och en sväng till soi cowboy e aldrig fel. Har ni tittat till på termee någon gång smockfullt med damer. :clap:

Jag tycker bäst om Pattaya och livet där med brudar o hålligång för alla. :burp
enkelt att åka sen det blev motorväg från Bangkok. :clap:

Koh samui är trevlig avstickare någon vecka.

Jag tycker bäst om Annies. BKK är underbart i tre dar. Med ålderns rätt tillbringar jag min tid i Hua hin. Jag har allt jag behöver där. Tyvärr är vissa damer där lite "arga" :D på mig. Jag brukar planera en hel del innan jag åker,men på plats stannar jag iaf på ett ställe. Jag skyller återigen på ålder,men det beror väl på lättja :hb
Marching on together, LEEDS UTD

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 22
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 17
  • *Totalt: 20