0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Stranden i Jomtien är bättre men kan ej jämföras med Phuket. Priserna skiljer sig mer och mer för varje år ,phuket blir dyrare men i Pattaya händer knappt något alls . Mitt förslag åk ner till Pattaya hitta en brud du trivs med ,åk ner till koh samet (en timme från Pattaya med bil +båt ut) grymma stränder ,perfekt när man vill komma ifrån lite.
Hua Hin är bäst för mig som är en singelresenär som gillar golf. En runda här kostar cirka 2.300 - 3.100 bath beroende på om du vill spela top-end banor eller mer standardbanor. Kommer undan med ett par tusen bath billigare än både Pattaya och Phuket.Hua Hin har även möjlighet till fina badmöjligheter om man vill så. Utflyktsmässigt vet jag faktiskt inte, eftersom jag inte varit någonstans runtomkring.Pattaya: Har varit där en gång. Rejält partyställe och utbudet av damsällskap är mycket stort. Planen var att åka tillbaks på nästa resa (dvs nu den 4:e feb), men efter att jag träffat en mycket trevlig donna i Hua Hin, så återvänder jag dit istället.Phuket: Fantastiska dykmöjligheter. Damutbudet mindre än i Pattaya, men okej. Iaf när jag var där senast.
Skulle nog rekomendera Pattaya - det finns något för var och en, alla är välkomna och ingen är sär.Själv så såg jag för några år sedan en Klinkand Harekrishna snubbe bak på en moppetaxi. Alla blir Glada i Pattaya Fina stränder fins, men lite utanför själva huvudorten.
Nja, Jomtien är ju inte precis beachernas beach, nä man får nog göra sig omaket att åka lite längre bort, T.ex Sata Hip - stavningen kan vara fel - men man behöver inte åka så långt.Ut på Sukomvit och sedan nästa lilla samhälle och ner till stranden.
Kommer ta Pattaya på "hemvägen" på min nästa resa, ska bli riktigt kul då jag är i asien som singel för egentligen första ggn sedan jag började åka dit.Har hunnit bli en riktig horkarl för att uttrycka mig milt bara under sista resan, då mitt ex dumpa mig Synd bara att det finns så lite semester och för lite pengar för att man ska kunna resa runt så mycket man vill. Är en vanlig sketen arbetare, så måste ju ligga i om jag ska få mina 2.5månader om året.
Tre till fyra dagar i Bangkok får räcka. Annies vid nana plaza lockar och en sväng till soi cowboy e aldrig fel. Har ni tittat till på termee någon gång smockfullt med damer. Jag tycker bäst om Pattaya och livet där med brudar o hålligång för alla. enkelt att åka sen det blev motorväg från Bangkok. Koh samui är trevlig avstickare någon vecka.