0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Klart bäst med visa och ATM Tänk på att det är begränsat hur mycket man kan ta ut. Kolla vad ni kan innan ni åker så ni inte står utan pengar.
Du kan ju inte vara borta flera månader o leva på ATM.
Varför skulle man inte kunna vara borta flera månader och leva på ATM. hänger inte med hur det inte skulle vara möjligt?
Förstår du inte det?Finns ett ganska bra skäl för det. Du får försöka lista ut det själv.
Nej jag hänger inte med.. Handlar det om den lilla kostnaden som det kostar att ta ut eller vad är poängen? Om man lever en längre tid där nere så bränner man ju inte lika mycket pengar som man gör på tex en 2 veckors semester. Så då är väl inte avgiften man betalar något att orda om?
Nej det har nog inte med kostnaden för uttagen att göra.Det här är ju en öppen tråd så man ska väl inte gå in på detaljer.
Ett annat sätt är ju att öppna thai-konto.Jag har 4 st nu. Å varför undrar ni kanske? Har man kasikorn i phuket så har man inte samma förmåner i tex bangkok..Så jag har kasikorn-konto i bkk, samui och phuket. Och sen har jag även siam commercial bank i phuket.Så för jag över de pengarna jag tänker använda. Är det panik med pengar så tar jag visa-koret.En överföring tar ca 2-3 dagar.Jag tycker att det är mer praktiskt att ta med det konto-kortet ut på kvällarna.
Jag fattar det inte heller. Du får gärna skicka ett meddelande till mig och förklara. 2009 var jag nere i tre månader och använde mig enbart av mitt VISA-kort.Först ca 50000 baht på Suvvan så att man hade ett litet rörelsekapital, sedan plockade jag ut 20000 vid behov. Brukade ha omkring den summan i safetyboxen till oförutsedda utgifter eller bra att ha-pengar.Några gånger när jag behövde lite större summor, tog jag med mig passet och kortet till en bank och det var aldrig några problem.Om inget revolutionerande har hänt den sista tiden, (Jag väntar ivrigt på ett klargörande ) så kommer jag antagligen att göra detsamma nästa gång.
med klargörande är skickat...
Sen kan det vara bra att kolla att man har ett relativt fräscht kort och gärna ett extrakort med sig så att man inte hamnar i min sits där magnetremsan på mitt kort slutade funka. Det är inte kul att stå utan pengar i Los där det finns så mycket frestelser.
känner igen känslan, mitt kort fastnade i en atm andra dagen på en 3 veckor resa tur man har en snäll mor som skickade pengar med western union så man klarade sig