* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Omröstning

Rakat, ansat eller vildvuxet? Hur vill ni ha det?

Jag är helt renrakad.
Jag är ansad och delvis rakad.
Jag låter det växa vilt.
Min partner ska vara helt renrakad.
Min partner ska vara ansad och delvis rakad.
Min partner ska låta det växa vilt.

Författare Ämne: Rakade män och lurviga kvinnor, eller?  (läst 6370 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad jves

• V.I.P
  • Antal inlägg: 102
  • Kön: Man
SV: Rakade män och lurviga kvinnor, eller?
« Svar #80 skrivet: 14 januari 2012, 10:56:30 »
Oj  o)

Visste inte att detta var ett så pass känsligt ämne, jag trodde ironin skulle lysa igenom mitt inägg. Jag antog att folk insåg att jag spelade på stereotypen om att alla som inte är "macho-mannen" är homosexella som fanns för 10 år sedan.

Tydligen har folk tagit illa vid sig och isåfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Skulle nog ha lagt till lite skojjiga smilys till mitt uttalande. Ska nog tänka mer på vad jag skriver i fortsättningen.

Sköt om er där ute  :thumbsup

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #81 skrivet: 14 januari 2012, 12:45:26 »
Är alltid lite skeptiskt till killar som "stylar" sin willy... Sitter dom och beundrar den i spegeln sen? Nej, visst kan jag väl förstå om någon tjej fått en att göra det, men på eget bevåg känns det som om man är lite mer intresserad av det manliga könsorganet än det kvinliga... inte för att det skulle vara något del med det förståss.

Har inga problem med folk som är lagda åt det hållet men det är inte min kopp av te
Samma här håller med dig, jag kan tycka att en helrakad killkuk ser lite gay och onaturligt ut och det står jag för.

Sedan när någon var inne på det att som "straight" kille pippa ladyboys det kan jag fasen inte fatta...men dom som gör det har jag absolut inga problem med but keep me out of it  ;)
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #82 skrivet: 14 januari 2012, 13:05:56 »
@jves:

Det där var ett lite cyniskt uttalande tyckte jag. Det finns lägen då man ombeds raka pungen också - i mitt fall för en sterilisering. Efter att ha rakat den en gång så måste jag erkänna att jag inte fixar den sticksiga, obehagliga känslan av skäggstubb i mitt eget underrede. I det fallet var det varken frågan om styling eller inverkan av nån kvinnlig partner.

Även om jag ibland njuter lite extra av känslan att fastna som en sugkopp tillsammans med en tjej som också är helrakad så har jag lärt mig att njuta av hur jag ser ut nu, men jag njöt även innan jag rakade av den kalufsen för att reda ut begreppen, men just den extrakänslan saknade jag förut....

Jag kollar inte i spegeln, så det praktiska går före det estetiska för egen del. Det är upp till dig att vara skeptisk till mig, men cynism tycker jag är värre än en välansad pung hos en medmänniska om jag får tillägga min alldeles egna mening. Jag behöver ju inte se den andra personens pung, men cynismen kan lysa igenom 2 lager kläder utan vidare.

MVH
Tomtebloss
Att raka pungen är ju inte det som var riktigt frågan det gör undertecknad också utan det gällade helrkade snubbar.

Att få tycka och tänka är väl lite det som är vitsen på ett forum naturligtvis balanserat och inte med personangrepp.

No hard feelings dudes  :wai2
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #83 skrivet: 14 januari 2012, 13:29:31 »
Jag valde att ta åt mig igår och idag är jag spik nykter men kan trots det inte på något vis se varken ironi eller humorism.
Ämnet är inte känsligt i sig eftersom åsikten är fri men argumentationen gör ju potatisen het på eget bevåg.

Om man inte förstår kan det bara rekommenderas att man sätter sig in i saker och vandrar utanför sin egen egocentriska cynism.
Självklart skall man ägna sig åt vad som passar ens egna intressen och att man inte har problem i avseendet med vad andra sysslar med.
Att lägga in värdeord såsom "gay" och "bögigt" i något som var och varannan man faktiskt sysslar med och som inte är förenat med att man uppskattar en gurka i kanal 2 under tipsextra, det tyder på en verklig stereotyp som själv ställer sig i manegen för att skojas med.
Den åsikten står jag för.

Diskussionen om straight och pippa ladyboy är omöjlig att genomföra så länge uppfattningen att ladyboy är det samma som att vara gay är vedertagen.

Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad thaiman

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #84 skrivet: 14 januari 2012, 21:19:01 »
va fan e proplemet upp till var o en om tjejerna gillar helrakat så kör de gör jag

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #85 skrivet: 14 januari 2012, 21:23:55 »
Att raka pungen är ju inte det som var riktigt frågan det gör undertecknad också utan det gällade helrkade snubbar.

Att få tycka och tänka är väl lite det som är vitsen på ett forum naturligtvis balanserat och inte med personangrepp.

No hard feelings dudes  :wai2
Det var ju inte dig jag syftade på igår, som du säkert redan förstått. Men jag ska svara till den som skrev uttalandet jag riktade min kritik mot nedan:
Oj  o)

Visste inte att detta var ett så pass känsligt ämne, jag trodde ironin skulle lysa igenom mitt inägg. Jag antog att folk insåg att jag spelade på stereotypen om att alla som inte är "macho-mannen" är homosexella som fanns för 10 år sedan.

Tydligen har folk tagit illa vid sig och isåfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Skulle nog ha lagt till lite skojjiga smilys till mitt uttalande. Ska nog tänka mer på vad jag skriver i fortsättningen.

Sköt om er där ute  :thumbsup

Tar inte illa upp personligen, men du generaliserad väldigt grovt och precis som du redan fått antydningar om så var ordvalen dåliga i vissa avseenden och själv är jag osäker på om det hade hjälpt med smileys i sammanhanget.

Sarkasm eller ironi? Jag hade väldigt svårt att tyda ironin eller sarkasmen på sättet ditt förra inlägg var skrivet på också. Ibland är det svårt att formulera sig i skrift, men då försöker iaf jag använda mildare uttryck än de du använde av respekt för andra som inte ser saker och ting på samma sätt, även när jag försöker vara ironisk/sarkastisk (hoppas det!)

Jag kan svara för mig själv, står för egna beslut och accepterar såklart att andra människor har andra värderingar. Vissa värderingar andra andra har är ibland över min förmåga att förstå, men för den sakens skull försöker jag inte döma, påverka, eller sortera dem i fack. Vill de bleka sitt rövhål, äta surströmming till frukost, cykla vätternrundan, åka till Ullared och stå i kö i 4 timmar för att komma in, eller gå på bögklubb är det upp till dem, bara jag slipper vara med eller att de gör det hemma hos mitt.

Nä, jag har inga horn i sidan till nån, ville mest markera att jag tyckte det var ett klumpigt formulerat inlägg, hoppas du noterat det nu!

Nöjd och glad - kexchoklad och jag rakade återigen pungen i duschen förut idag - utan att ha en spegel med mig......
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad jves

• V.I.P
  • Antal inlägg: 102
« Svar #86 skrivet: 14 januari 2012, 23:24:46 »
Noterat.

Har du vägarna förbi Gbg eller om vi är i LOS samtidigt bjuder jag på en öl.

Inloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #87 skrivet: 15 januari 2012, 01:34:22 »
Nemas problemas - jag åker förbi Götet varannan vecka i principip, men jag har inte möjlighet att stanna till och ta en öl då. Men det var ju bra att det gick fram till den det berörde.... En kopp kaffe kanske hade funkat bättre? Ja, det hade det nog för egen del iaf.

Jag bjuder gärna på första ölen i LOS annars och det finns som sagt var inga horn i sidan till nån. Jag har haft det helvete jag tycker jag förtjänat och lite till redan. Men det är en annan historia :)

Trevlig lördagsnatt, eller blir det söndagsmorgon vid denna tiden? Snart läggdags kom jag på..... Ska bara hälla lite wirre i telningens läskglas så kan jag knoppa en stund jag med  :crazy:

Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Chingchang

• V.I.P
  • Antal inlägg: 120
« Svar #88 skrivet: 04 april 2012, 12:51:20 »
Gillar rakat hemma i Sverige, men Asiaternas små musar är perfekta med den lilla buske dom har

Utloggad Just_me

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #89 skrivet: 06 april 2012, 17:38:58 »
Det är ju allas egna beslut om man vill vara rakad el ej... För mej började det med att jag rakade pungen o sedan  blev det så att jag tog bort mer o mer vilket resulterade i att jag nog går under benämningen helrakad nu. Kan bara säga att jag trivs med det... Annars så skulle jag inte fortsätta... Men det är även uppskattat av dom tjejer jag träffat. Både asiater o svenska.
Semester 14nov till 19 dec. Så gutt...

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #90 skrivet: 06 april 2012, 17:56:47 »
Jag körde helrakat senast, även pungen för första gången.
Detta resulterade i att jag fick rim job och hela altet slickat, utan att be om det dessutom  :yahoo

Dock så gick något snett sista gången jag körde med Veet, huden sa ifrån om jag uttrycker det milt...

Nu har alla kvinnor varit helt rakade så jag skulle gärna vilja ha en lite hårig/trimnad mus som omväxling :)

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad thaiman

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #91 skrivet: 06 april 2012, 18:51:52 »
själv är jag helrakad o gillar damerna som är de o släta o fina  :crazy:

Utloggad kambodjakungen

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1082
« Svar #92 skrivet: 06 april 2012, 21:51:30 »
Tro mig mp86 - man behöver inte vara rakad för att få ett rimjob... Det enda ett sånt ger mig är kittlingar dock, blir inte det minsta upphetsad av att någon suger/slickar runt mitt rövhål, då jag verkar vara väldigt kittlig just där - attans...

Sist jag fick mig ett rimjob med hela slick/sug grejen så tappade jag bort ståndet i all kittlighet och skratt, men hon tyckte det var kul ändå, tror att hon gick igång på att slicka röv mer än någon annan.
Som namnet antyder är jag mer Kambodja än Thailands resenär.
3Dec - 29Feb  Kambodja.

Utloggad mp86

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 554
  • "Aha, vi har en äkta brat på forumet."
« Svar #93 skrivet: 06 april 2012, 21:58:50 »
KK, nej det finns ju undantag, men generellt så är det lättare att få dom extratjänsterna om det inte är världens vildvuxna ogräsodling.

Jag hade en gång en som sa att hon ville slicka min pung men sa att hon inte skulle göra det just för att jag inte rakat mig där  :banghead

Jag uppskattade slickandet, tyckte inte att det kittlade på något dåligt sätt, jag var väldigt avslappnad med den tjejen, jag kanske skulle uppleva det annorlunda om det var någon annan som jag inte kunda slappna av med på samma sätt

Befinner mig i Pattaya 12/6-21/6 (preliminärt även 15-23/10 och 4-28/2 och Songkran (2-23/4(?) 2013)
Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute efter midnatt

Utloggad Rolf sv

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 66
« Svar #94 skrivet: 07 april 2012, 07:51:58 »
Jag föredrar rakat på tjejen, gilla inte att hitta en skäggbiff där nere, själv ansar jag lite runtomkring och ibland blir det rakad pung :pottytrain2:
Ja då var det klart, flyger till Bangkok 27/7 för vidare färd till Pattaya

Utloggad leroy20

• V.I.P
  • Antal inlägg: 127
« Svar #95 skrivet: 07 april 2012, 20:04:48 »
Helrakat för båda e det som gäller.. Hår i käften e vidrigt när man slickar fisk o choklad grottan

Utloggad kille_lkpg

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #96 skrivet: 07 april 2012, 20:12:37 »
Min preferens är rakat med en tofs, helt slätt ser lite spooky ut tycker jag och för egen del är det kortklippt med slät pung, är gudaskönt när den slickas på.

Utloggad paxelsson

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 69
« Svar #97 skrivet: 10 april 2012, 12:39:50 »
Helrakat såklart!!

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 22
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 3
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 22