* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Klädkodex  (läst 929 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
  • Kön: Man
Klädkodex
« skrivet: 04 september 2010, 16:40:20 »
Hej,

En fundering. När jag var nere i Thailand senast, så knatade jag ibland omkring i min sköna luftiga sport-thsirt, som dock är knallröd. Tror jag fick några kommentarer av Thai som jag inte uppfattade och tänkte inte på det uppblossande problemet med rödskjortorna.

Så här kommer min fundering:
Som falang, är det okej att klä sig i gult respektive rött när man är därnere, eller bör man undvika att bära någon/båda av färgerna? Ni som har lite mer erfarenhet, vad säger ni?

Utloggad knasen

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 51
SV: Klädkodex
« Svar #1 skrivet: 04 september 2010, 17:15:56 »
Enligt min flickvän så kvittar det för falanger att bära rött gult eller orange

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #2 skrivet: 04 september 2010, 19:20:57 »
Jag kör med det som jag har med mig och är rent.
Har inte så mycket gult. Men en del rött.
Ingen har sagt något till mig i alla fall.

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
« Svar #3 skrivet: 04 september 2010, 20:02:11 »
Tack för svaren!

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3070
    • Thai Sex . Se
« Svar #4 skrivet: 04 september 2010, 20:08:05 »
Om man själv inte försöker visa sig på styva linan och visa att man är medveten om sitt klädval bry dom sig nog inte.

MEN om du skulle börja diskutera politik med någon på fyllan då kan det var väldigt viktigt vilken färg man har på kläderna.

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
« Svar #5 skrivet: 04 september 2010, 20:37:43 »
Att diskutera politik med andra nationaliteter kan förstöra en hel kväll. Därför pratar jag aldrig politik och utalar mig aldrig varken positivt eller negativt om exempelvis USA:s förehavanden, stening av kvinnor i arabländerna, eller kungahusen runtom i världen.

Så vitt jag vet, så har jag inte gjort det även om jag varit full som en kastrull.

Tror många skulle ha bra mycket roligare på sina semestrar om de gjorde som jag. Har sett och hört turister som ogillar varandra för att ledningen i staterna gör det.

Sorry lite  off-topic, men kanske bra tips för en del på forumet ändå.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #6 skrivet: 05 september 2010, 09:19:22 »
Att diskutera politik med andra nationaliteter kan förstöra en hel kväll. Därför pratar jag aldrig politik och utalar mig aldrig varken positivt eller negativt om exempelvis USA:s förehavanden, stening av kvinnor i arabländerna, eller kungahusen runtom i världen.

Så vitt jag vet, så har jag inte gjort det även om jag varit full som en kastrull.

Tror många skulle ha bra mycket roligare på sina semestrar om de gjorde som jag. Har sett och hört turister som ogillar varandra för att ledningen i staterna gör det.
Sorry lite  off-topic, men kanske bra tips för en del på forumet ändå.

Håller med dig, det hade varit roligare. Jag själv, vet att man ska aldrig prata politik,religion, arbete när man onykter.... För då risken stor, att de blir osämja :'(
« Senast ändrad: 05 september 2010, 09:30:33 av Kurios »
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Altec

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #7 skrivet: 05 september 2010, 09:46:37 »
Apropå ämnen att inte ta upp i andra länder så kan jag bidra med att man ska aldrig upp samurajer eller ninja i diskussion i Japan, fick min kolega erfara. Lite off topic dock. :)

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 253
« Svar #8 skrivet: 05 september 2010, 11:08:50 »
Min erfarenhet från Songkran-firandet vid sjön strax utanför Surin är att det spelade väldigt stor roll att jag hade ett rött linne på mej. Mitt thailändska sällskap var skitsura över att all uppmärksamhet riktades mot mej. Men man måste ju förstås hålla färgen och göra tummen upp för rödskjortorna i en sådan situation.

Utloggad Rob84

• V.I.P
  • Antal inlägg: 182
« Svar #9 skrivet: 05 september 2010, 18:01:20 »
Sen bör man undvika att gå runt i shorts,linne och sandaler alltför ofta. Thaiarna gillar inte sånt, plus så stöter jag på fler och fler thailändskor som inte gillar svenska män, tycker inte att vi är särskilt trevliga verkar det som

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1398
« Svar #10 skrivet: 06 september 2010, 01:43:05 »
Sen bör man undvika att gå runt i shorts,linne och sandaler alltför ofta. Thaiarna gillar inte sånt, plus så stöter jag på fler och fler thailändskor som inte gillar svenska män, tycker inte att vi är särskilt trevliga verkar det som
Lät litegrann som att ursäkta sig för att man finns. Jag menar, vad ska man annars ha på sig i den värmen? Kom ihåg senast jag var i Asien, jag svettades dygnet runt, t.o.m kl.03:00 ståendes under takfläkten med en kall öl i handen. Sen kan man ju alltid säga att man är Norsk om det verkar vara ett problem.
Snart dags igen, feb-mar 2012! :D

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 509
  • Thailandskåt skåning
« Svar #11 skrivet: 07 september 2010, 03:22:50 »

Tycker det känns helt tvärtom bland alla de jag pratar och har pratat med...

Vi ligger högt på rankingen...
Mvh Pappa

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #12 skrivet: 07 september 2010, 04:07:34 »

Ja! Det med shorts,linne och sandaler är det mindre status på , då är man en simpel arbetare. För vara litte "finare" så ska manha långbyxor skjorta o skor.
Samma som de tycker vi är tokiga med sola oss för att bli bruna, de gör allt för bli ljusare hy, för det anses vara finare..

Tro över lag thiadamer gillar svenskar, för vi ser dem jämnlika jämnfört med många andra .... som behandlar dem skit
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad ramlosa

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 80
« Svar #13 skrivet: 09 september 2010, 07:49:59 »
på dagarna när man glider omkring är la shorts,t-shirt och flipp-flopp okej, men ska man gå ut och äta en bit mat på kvällen eller på nått disco, fan, klä på upp er, så ser jävla illa ut annars.. på med absolut torr :)

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106533
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 46
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 13
  • *Gäster: 34
  • *Totalt: 47