* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Första resan - Äntligen!  (läst 8000 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
SV: Första resan - Äntligen!
« Svar #60 skrivet: 21 september 2010, 23:50:32 »
Det tror jag säkert..
När du är där borta så är det bara att hoppa in och fråga oss här om det är någe du undrar över..

Höres imorron..nu blir det sängen...godnatt
Ja jag kommer nog hålla er hyfsat upplysta över hur det går. Sen när jag kommer hem så kanske det blir mer detaljerat i VIP:en.
Nattinatt jag ska surfa vidare i mina förberedelser.
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #61 skrivet: 25 september 2010, 04:00:08 »
Snabb fråga. Ni som har bokat hotell via www.agoda.se , är det säkert att fylla i sitt kreditkortsnummer när man bokar via deras hemsida?
Betalar man så fort man bokar eller behövs kreditkortsnumret bara för att boka?

Jag är alltid lite nojig med att lämna ut kreditkortsnummer på nätet.
Jag är som vanligt sent ute med allt men å andra sidan bestämde jag mig just för att börja i Bkk ändå.

Edit: Nevermind, jag har nu bokat och det verkade fungera. Fin voucher fick man också. :thumbsup Det blev Woraburi hotel på Sukhumvit soi 4, några hundra meter från Nana. :hb Såg hyfsat ut, med pool och ganska billigt också. Får återkomma med en recension av det stället.

Fan nu börjar jag sitta på nålar här, på tisdag smäller det ju! :yahoo Undrans om man ska börja vistelsen med en soapy på Annie`s, eller en session på Eden för att starta upp dagen? Sen kan man spara Nana till kvällen. Så mycket valmöjligheter så lite tid! :D
« Senast ändrad: 25 september 2010, 04:56:29 av the_dude »

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
  • Kön: Man
« Svar #62 skrivet: 25 september 2010, 08:19:09 »
Så mycket valmöjligheter så lite tid! :D
Så sant, så sant. :D

Men stressa inte igenom allt utan ta det som det kommer.
Det är inte hela världen om man har några saker kvar att utforska vid nästa resa. :)

Man hittar några favoritställen som man återkommer till och sedan hittar man alltid några nya guldkorn på nästan varje resa.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #63 skrivet: 25 september 2010, 09:39:39 »
Snabb fråga. Ni som har bokat hotell via www.agoda.se , är det säkert att fylla i sitt kreditkortsnummer när man bokar via deras hemsida?
Betalar man så fort man bokar eller behövs kreditkortsnumret bara för att boka?

Jag är alltid lite nojig med att lämna ut kreditkortsnummer på nätet.
Jag är som vanligt sent ute med allt men å andra sidan bestämde jag mig just för att börja i Bkk ändå.

Edit: Nevermind, jag har nu bokat och det verkade fungera. Fin voucher fick man också. :thumbsup Det blev Woraburi hotel på Sukhumvit soi 4, några hundra meter från Nana. :hb Såg hyfsat ut, med pool och ganska billigt också. Får återkomma med en recension av det stället.

Fan nu börjar jag sitta på nålar här, på tisdag smäller det ju! :yahoo Undrans om man ska börja vistelsen med en soapy på Annie`s, eller en session på Eden för att starta upp dagen? Sen kan man spara Nana till kvällen. Så mycket valmöjligheter så lite tid! :D

Jag har alltid bokat mina rum genom agoda och det har fungerat kanon bra.
Om pengarna dras direkt eller vid in-ut checkningen borde jag ju veta.
Men jag kommer inte ihåg det nu...  :thumbsup
Dom har dessutom ett poängsystem där Du kan spara poäng och när Du har tillräckligt
många poäng så kan Du använda det som betalning.
Jag har aldrig använt mina poäng, så det kontot är ganska välfyllt.. (o:

« Senast ändrad: 25 september 2010, 09:46:35 av krille thai »

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #64 skrivet: 25 september 2010, 15:33:02 »
Jag tror att pengarna drogs direkt. Fan vad skönt det känns nu! Nu behöver jag inte göra nåt speciellt innan jag åker förutom att packa väskan och ta mig till flygplatsen.  :-)
Jo jag kommer nog att prova mig fram. Trots att jag har försökt att läsa på så känns det som om jag bara har skrapat på ytan. Jag meddelar hur det går vid tillfälle.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #65 skrivet: 25 september 2010, 15:37:05 »
Det blev Woraburi hotel på Sukhumvit soi 4, några hundra meter från Nana. :hb Såg hyfsat ut, med pool och ganska billigt också. Får återkomma med en recension av det stället.

Jag har bott där och det är ett helt okej hotell. Det är en bit in vilket gör att det är lungt utanför hotellet.
Det tar några minuter upp till Nana och Skytrain stationen. Men det är inte speciellt långt.
Dom har en lite pool på taket som jag inte han bada i.
Rummet var helt okej enligt mig utan att vara i toppskick.
Bra frukost och mat i övrigt.
Ha en bra resa.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #66 skrivet: 25 september 2010, 16:03:44 »
Jag tror att pengarna drogs direkt. Fan vad skönt det känns nu! Nu behöver jag inte göra nåt speciellt innan jag åker förutom att packa väskan och ta mig till flygplatsen.  :-)
Jo jag kommer nog att prova mig fram. Trots att jag har försökt att läsa på så känns det som om jag bara har skrapat på ytan. Jag meddelar hur det går vid tillfälle.
Jo så gör dom ja..
Men när Du checkar in på hotellet så vill dom har kreditkortet
och dra det i kortmaskinen.
När Du checkar ut får du slippen tillbaka isär riven och Du ser att dom inte tagit betalt en gång till.
Dom gör det istället för att Du ska lägga deposition för det som finns i minibaren.

Kan förstå att det känns toppen nu några dagar innan avresa.
Riktigt avundsjuk är man ju också.
Men jag ska ner i vinter och då får jag mitt...  :thumbsup

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #67 skrivet: 26 september 2010, 04:27:20 »
Jo så gör dom ja..
Men när Du checkar in på hotellet så vill dom har kreditkortet
och dra det i kortmaskinen.
När Du checkar ut får du slippen tillbaka isär riven och Du ser att dom inte tagit betalt en gång till.
Dom gör det istället för att Du ska lägga deposition för det som finns i minibaren.

Kan förstå att det känns toppen nu några dagar innan avresa.
Riktigt avundsjuk är man ju också.
Men jag ska ner i vinter och då får jag mitt...  :thumbsup
Vid bokning hos Agoda belastas kontot direkt efter beställningen.

Woraburi hotel har jag pausat på vid förra hemresan samt nu vid ankomsten innan vidare färd mot Isaan.

Mycket bra val om man vill lägga pengar på trevligare saker än hotellrum. Helt OK, oslagbart pris i förhållande till det man får.

På Woraburi lägger man 1000 b i deposition. Hörde inte talas om någon kortdragning. Depositionen får man tillbaka, minus ev. uttag ur minibaren. Låt inte tillfälliga nattliga besökare ta alltför mycket ur kylskåpet bara! (Min nattgäst lyckades förtära samt plocka med sig för 1600 b).

"Krypavstånd" från hotellet till Nana Plaza och Annie´s som ligger lite undanskymt på v sida mitt emot N P.
« Senast ändrad: 26 september 2010, 08:32:55 av Kurios »

Utloggad dollar

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
« Svar #68 skrivet: 26 september 2010, 19:39:09 »
Tjena skytten...tänkte bara nämna att... :qför ett par år sen tog dom betalt för damsällskap(300B per dam) :wank:
 Vet ej hur de' e' idagsläget... ??? Har inte bott där sen dess ! :nono: Ha en trevlig resa... :thumbsup

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #69 skrivet: 26 september 2010, 22:04:04 »
Tjena skytten...tänkte bara nämna att... :qför ett par år sen tog dom betalt för damsällskap(300B per dam) :wank:
 Vet ej hur de' e' idagsläget... ??? Har inte bott där sen dess ! :nono: Ha en trevlig resa... :thumbsup
Dom var då listat som ett guestfriendly hotell på en sida jag hittade innan jag bokade.

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #70 skrivet: 26 september 2010, 22:07:10 »
Skriv ett mail till dem och fråga, om de svarar "No", skriv ut mailet och ta med dig (som bevis)!

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #71 skrivet: 27 september 2010, 17:55:47 »

Men jag vet, eftersom jag bott där vid två tillfällen, senast 31/8-2/9.
När resan började. Och inte slutar på ett bra tag ännu. Du måste väl ha sett osedvanligt nördig och lättlurad ut om dom ville ha betalt för damsällskap. Bokar man ett hotellrum för två, så är det för två, mera komplicerat är det inte. (Samma pris för en eller två, man betalar för rummet, så man är ju osedvanligt korkat om man i beställningen bokar för een person. även om det inte spelar så stor roll)

Skulle man till äventyrs hamna på ett hotell som kräver betalt för besökande "gäster" (vilket aldrig har drabbat mej) så är det ju bara att dra därifrån och be dom dra dit pepparn växer.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #72 skrivet: 27 september 2010, 21:27:16 »
Men jag vet, eftersom jag bott där vid två tillfällen, senast 31/8-2/9.
När resan började. Och inte slutar på ett bra tag ännu. Du måste väl ha sett osedvanligt nördig och lättlurad ut om dom ville ha betalt för damsällskap. Bokar man ett hotellrum för två, så är det för två, mera komplicerat är det inte. (Samma pris för en eller två, man betalar för rummet, så man är ju osedvanligt korkat om man i beställningen bokar för een person. även om det inte spelar så stor roll)

Skulle man till äventyrs hamna på ett hotell som kräver betalt för besökande "gäster" (vilket aldrig har drabbat mej) så är det ju bara att dra därifrån och be dom dra dit pepparn växer.

Ja jag har iaf bokat för ett dubbelrum för 2 så det borde vara lugnt.

Ja nu är det mindre än ett dygn tills mitt anslutningsflyg lyfter och jag känner mig inte lite pirrig. Snacka om resfeber! Jag vet att allt kommer ordna sig och jag är inte orolig för något. Det är inte första gången jag drar iväg själv så det känns lugnt men denna gången är det ändå lite annorlunda. Jag vet inte om det har att göra med längden på resan eller att jag har sett fram emot att åka till Thailand så länge. Det är nog en kombination av båda dessa faktorer. September har nog varit den längsta månaden i mitt liv tack vare väntan på denna resa. Jag kommer nog vara som ett barn i en godisaffär först, jag vill verkligen prova allt men jag får nog ta det lite lugnt.
Ja nu kanske jag ska börja packa... få se vilken väska... hm lägger fram lite kallingar och annat och ser hur mycket det blir först.
Jag uppdaterar hur all går vid tillfälle.

Utloggad want_u_

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 82
« Svar #73 skrivet: 27 september 2010, 21:40:23 »
 :v lycka till ..
hoppas å få höra allt om din resa ..
hat det så bra
 :yahoo

inte så avundsjuk  :q

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #74 skrivet: 29 september 2010, 10:21:45 »
Någon som befinner sig i Pattaya i slutet av Oktober.
Jag finns där sista veckan den månaden, kan vara kul att träffas!

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #75 skrivet: 29 september 2010, 14:38:37 »
Ja nu är jag på plats iaf jetlagad som tusan. Sov hela eftermiddagen men är fortfarande trött. Inte på humör alls för att gå ut men jag tänkte tvinga mig själv med att troligtvis gå förbi på Annie's för en soapy med lite boom boom. Jag tänkte att om jag har en naken thailänska som gnider sig mot mig så kanske jag vaknar till. Jag uppdaterar hur det går. Höres!

Utloggad want_u_

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 82
« Svar #76 skrivet: 29 september 2010, 15:33:56 »
Ja efter en sopey så vaknar du nog till..
Hoppas du får de trevligt å lycka till inte såå avis på dig  :banghead
Hälsa alla vackra tjejer ifrån mig .. så sitter jag här å  :wank: drömmer mig bort..
hoppas på dagliga rapporter om hur de går ..

måste boka resa .nu

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 558
« Svar #77 skrivet: 29 september 2010, 18:10:46 »
FUSK!!!!!!!

fan vad kul för dig nu då...hoppas du får det super ikväll..eller vid det här lagret just nu så sitter nu väl på Nana och dregglar :P hehe
ha det så jävla nice nu...

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #78 skrivet: 29 september 2010, 20:53:24 »
Jag var på Woraburi i juni å då var det skylltat att dom tar 300bath för besökare på rummet, dock så är det lungt ifall man har "fast" sällskap å checkar in samtidigt.
Ska man använda poolen så bör man ta med sig alla pengar då städerskorna är riktigt klåfingriga, vart av med 4000bath en gång när dom städade  fool
Sista dagen så lämnade jag in en liten påse med tvätt å det gick på 1200bath, hade ju varit billigare att köpa kläderna nya...

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #79 skrivet: 30 september 2010, 01:24:48 »
Ja jag såg oxå den skylten, 300 i administrativa kostnader my ass, sista gången jag bor här. Dom tog inte betalt nar jag tog damen hem men jag får väl räkningen sen. Jag tog iaf en soapy på annies men det var mer oljemassagemed boom boom på slutet. Jag tror hon hette Nit nr. 19. Efter sexeg så lade hon sig i sked och skulle mysa. Det var dock allt, blev inte så mycket soapy. Ett tips är att be dom stänga av ACn. Sen var jag lagom trött och skulle bara kolla in Nana lite innan sängdags. Gick ett varv i Nana innan jag satte mig ner i en bar och började snacka med en snubbe från Australien. Vi tog sedan an nana big time med besök på diverse gogos med spanking/ dusch/ pingpong shower. Denna snubbe verkade känna allt och alla där så det blev en redig tur. När pengarna tog slut så hämtade vi mera och begav oss tillbaka tills allt hade stängt. Allt och alla flörtade med oss innan vi hittade varsin tjej att ta hem. Just det det var en till kille från england som skulle bjuda mig på en tjej vilket jag inte riktigt trodde på men döm av min förvåning när jag skulle betala damen i fråga efter vår gosestund så ville hon inte ta emot pengar eftersom hon redan fått av UK-snubben.
Helt galet kul kväll! I love LOS!

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 19
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 1
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 20