* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Första resan - Äntligen!  (läst 7677 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1398
SV: Första resan - Äntligen!
« Svar #20 skrivet: 04 september 2010, 05:47:34 »
Själv bor jag alltid på Areca Lodge i Pattaya. Toppenställe till bra priser som ligger på Soi Diana Inn, lite off men ändå centralt och nära till allt. Kan med fördel bokas via Agoda  :)

Jo jag har sneglat lite på Areca också. Det finns så mycket att välja på att jag blir alldeles vimsig. Visst är areca bra när det gäller nattliga gäster, ingen extra avgift?
Snart dags igen, feb-mar 2012! :D

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
  • Kön: Man
« Svar #21 skrivet: 04 september 2010, 05:52:24 »
Själv bor jag alltid på Areca Lodge i Pattaya. Toppenställe till bra priser som ligger på Soi Diana Inn, lite off men ändå centralt och nära till allt. Kan med fördel bokas via Agoda  :)

Och jag som bokade för någon vecka sedan direct på Arecas hemsida. Agoda erbjuder priser som är 100kr billigare per natt än den jag fick ge.  :banghead

Man lär så länge man lever, brukar det ju heta. Nu vet jag vad jag ska boka med för verktyg nästa gång  :thumbsup

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5047
« Svar #22 skrivet: 04 september 2010, 05:59:18 »
Jo jag har sneglat lite på Areca också. Det finns så mycket att välja på att jag blir alldeles vimsig. Visst är areca bra när det gäller nattliga gäster, ingen extra avgift?

Nejdå, inga problem med medföljande gäst. Bara registrering i receptionen  :thumbsup

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #23 skrivet: 04 september 2010, 06:04:05 »
Nejdå, inga problem med medföljande gäst. Bara registrering i receptionen  :thumbsup
Ja det skulle vara surt om man tog ett annat hotell och bokade upp hela vistelsen och inte tänkte på det. :banghead

Utloggad gotte

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5047
« Svar #24 skrivet: 04 september 2010, 06:13:37 »
Ja det skulle vara surt om man tog ett annat hotell och bokade upp hela vistelsen och inte tänkte på det. :banghead
Ja man lär sig ju av misstagen för det har ju hänt och att man fått betala 300 THB/natten för medföljande gäst  >:(

Utloggad Bruno

• Mongler
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 154
« Svar #25 skrivet: 05 september 2010, 14:02:28 »
Vad jag hört ska det faktiskt gå bussar direkt till Pattis från flygplatsen numera men jag har ingen riktig koll då jag alltid bokar en SUV med dessa...

http://orientalescape.com/thailand/transfer/bangkok.html

En kanonfräsch Toyota Fortuner SUV för 2150 THB så åker man ståndaktigt.  ;)

Verkar vara lite slöseri på pengar som man kan använda till att förbättra ekonomin på någon farm i Isaan.
under 200 bath för bussen funkar bra.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #26 skrivet: 06 september 2010, 01:15:23 »
Jag hittade en länk till ett typ bungalow-hotell i Pattaya som verkade riktigt intressant. Är det nån som har bott där?
www.chabahutresortpattaya.com

Utloggad hubbatix

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #27 skrivet: 06 september 2010, 10:42:12 »
jag bodde på penthouse i pattis blev definitivt alldeles för mycket...

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
« Svar #28 skrivet: 06 september 2010, 10:56:38 »
jag bodde på penthouse i pattis blev definitivt alldeles för mycket...
Vad menar du nu?
Vad var det som blev för mycket tycker du?

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Nypan

• Nypan är för det mesta glad, men ibland lite tjurig
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 437
  • Varför inte ...
« Svar #29 skrivet: 06 september 2010, 14:54:21 »
Ja man lär sig ju av misstagen för det har ju hänt och att man fått betala 300 THB/natten för medföljande gäst  >:(
OBS  !!!!!
Alla bröder som gästar Thai och andra länder i Asien.
Betala ALDRIG för tjejen på hotellen, du har ett dubbelrum, (inte som hemma då du betalar per person) och då har du rätt att vara 2 på rummet, skulle det bli fler av någon anledning så kan det diskuteras.
Detta förekommer att nattpersonalen vill tjäna extra men det är inget som hotellledningen många gånger ens känner till. Som vanligt Ett Phuketfenomen.
Visa leg måste ALLA tjejer göra.Ta för fan inte med någon som Ej Fyllt 20 år, alltså är född 2032 eller tidigare.Du kan räka mycket illa ut om tjejen är yngre.
Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 558
« Svar #30 skrivet: 06 september 2010, 17:16:51 »
OBS  !!!!!
Betala ALDRIG för tjejen på hotellen, du har ett dubbelrum, (inte som hemma då du betalar per person) och då har du rätt att vara 2 på rummet, skulle det bli fler av någon anledning så kan det diskuteras.
Detta förekommer att nattpersonalen vill tjäna extra men det är inget som hotellledningen många gånger ens känner till. Som vanligt Ett Phuketfenomen.
Visa leg måste ALLA tjejer göra.Ta för fan inte med någon som Ej Fyllt 20 år, alltså är född 2032 eller tidigare.Du kan räka mycket illa ut om tjejen är yngre.

Första gången jag var i thai så kommer jag ihop att dom la på 300 bath för varje natt jag tog hem någon på våran slut nota.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #31 skrivet: 06 september 2010, 17:19:25 »
OBS  !!!!!
Just det dom har ju en annan tidsräkning. Så om tjejen är född 2032 så är hon 20 år och om hon är född 2033 är hon för ung? Kan vara bra att hålla reda på innan man drar hem dom. Kan man förresten utgå från att de på soi 6 är tillräckligt gamla? Dom som drar med en till st-rummen alltså.

Utloggad v-power

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #32 skrivet: 06 september 2010, 20:46:42 »
Just det dom har ju en annan tidsräkning. Så om tjejen är född 2032 så är hon 20 år och om hon är född 2033 är hon för ung? Kan vara bra att hålla reda på innan man drar hem dom. Kan man förresten utgå från att de på soi 6 är tillräckligt gamla? Dom som drar med en till st-rummen alltså.

Vad jag vet så ska thailand ligga 543år före oss i tideräkningen så då är det år 2553 där nu så är dom födda 2533 så är det ju ok men vet ej om alla tjejerna som jobbar i barerna är 20år och uppåt så man ska nog kolla legitimationen om man är osäker.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #33 skrivet: 06 september 2010, 23:10:14 »
Vad jag vet så ska thailand ligga 543år före oss i tideräkningen så då är det år 2553 där nu så är dom födda 2533 så är det ju ok men vet ej om alla tjejerna som jobbar i barerna är 20år och uppåt så man ska nog kolla legitimationen om man är osäker.

Googlade lite och hittade denna förklaring och du verkar ha räknat rätt så 2533 och äldre är väl vad som gäller.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #34 skrivet: 07 september 2010, 01:18:49 »
Ok planerna börjar ta form.
Jag tror jag skippar Bangkok och åker direkt till Pattaya. :thumbsup Måste bara hitta ett bra boende först eller så bokar jag 2 nätter och hittar nåt bättre på plats? Får se hur det blir, jag har så mycket information om olika hotell, saker att göra, bussinformation, snorkling, shopping, barer osv att det snurrar i huvudet! :scratch
Jag blev ordentligt intresserad av www.chabahutresortpattaya.com pga att det såg så hmla mysigt ut med alla växter och poolen osv. Dock blev jag lite konfunderad över en sak som stod under "rates&reservation". Det stod nåt om betalningssätt, att man skulle sätta in pengar på ett konto och sedan maila för att fråga om pengarna kommit in. Jag vet inte vad ni tycker men inte fan kommer jag att sätta in pengar på ett bankkonto och sedan hoppas att det ordnar sig! Är jag bara nojig eller har jag rätt? Jag menar; Hur vet jag att detta ställe ens finns på riktigt, det kan vara en fejk? I´m just saying.
Är det någon som vet av ett annat lika mysigt ställe i Pattaya?

Jaja nog om det. Sen när jag varit i Pattis i cirkus en vecka så tänkte jag ta mig ner till Koh Chang för lite snorkling/fisketurer och annat kul med Bang Bao Bay som utgångspunkt. Jag försöker fortfarande hitta ett bra boende på White Sand. Tips? Gärna nära nåt slags uteliv, mysigt, strandnära.
Eventuellt tar jag med mig en bartjej från Pattis om jag hittar nån vettig. Annars får jag väl försöka hitta nån på White Sand Beach. Sen när jag är less, eller längtar tillbaka till partylivet i Pattis så åker jag tillbaka tillvidare. Ev. så åker jag till Bkk de sista 2 dagarna för lite shopping mm innan jag sätter mig på planet hem och deppar ihop för den kommande kalla vintern som väntar. Fan lyssna bara på Mr.Optimist som redan har ångest inför hemresan innan jag ens tagit mig iväg. Haha..! lol

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 509
  • Thailandskåt skåning
« Svar #35 skrivet: 07 september 2010, 03:30:48 »
Verkar vara lite slöseri på pengar som man kan använda till att förbättra ekonomin på någon farm i Isaan.
under 200 bath för bussen funkar bra.

Personligen bara hatar jag bussar och har jag semester hatar jag bussar ännu mer...  :wank:

Dessutom med fru och en liten dotter på 2 så är det ganska nice med direkttransport till hotellentrén...

Med tanke på de pengar man bränner så känns det som en droppe i havet ändå och vi klarar nog att stötta familjen ändå utan att kursa...  ;)

Men visst... är man ensam så kanske man kunde börja fundera på bussen ;)
Mvh Pappa

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5066
« Svar #36 skrivet: 07 september 2010, 05:30:52 »
Ok planerna börjar ta form.
Jag tror jag skippar Bangkok och åker direkt till Pattaya. :thumbsup Måste bara hitta ett bra boende först eller så bokar jag 2 nätter och hittar nåt bättre på plats? Får se hur det blir, jag har så mycket information om olika hotell, saker att göra, bussinformation, snorkling, shopping, barer osv att det snurrar i huvudet! :scratch
Jag blev ordentligt intresserad av www.chabahutresortpattaya.com pga att det såg så hmla mysigt ut med alla växter och poolen osv. Dock blev jag lite konfunderad över en sak som stod under "rates&reservation". Det stod nåt om betalningssätt, att man skulle sätta in pengar på ett konto och sedan maila för att fråga om pengarna kommit in. Jag vet inte vad ni tycker men inte fan kommer jag att sätta in pengar på ett bankkonto och sedan hoppas att det ordnar sig! Är jag bara nojig eller har jag rätt? Jag menar; Hur vet jag att detta ställe ens finns på riktigt, det kan vara en fejk? I´m just saying.
Är det någon som vet av ett annat lika mysigt ställe i Pattaya?

Jaja nog om det. Sen när jag varit i Pattis i cirkus en vecka så tänkte jag ta mig ner till Koh Chang för lite snorkling/fisketurer och annat kul med Bang Bao Bay som utgångspunkt. Jag försöker fortfarande hitta ett bra boende på White Sand. Tips? Gärna nära nåt slags uteliv, mysigt, strandnära.
Eventuellt tar jag med mig en bartjej från Pattis om jag hittar nån vettig. Annars får jag väl försöka hitta nån på White Sand Beach. Sen när jag är less, eller längtar tillbaka till partylivet i Pattis så åker jag tillbaka tillvidare. Ev. så åker jag till Bkk de sista 2 dagarna för lite shopping mm innan jag sätter mig på planet hem och deppar ihop för den kommande kalla vintern som väntar. Fan lyssna bara på Mr.Optimist som redan har ångest inför hemresan innan jag ens tagit mig iväg. Haha..! lol

Tja..

Bang Bao Bay är iofs ganska kul ställe.
En lång pir med massor med restauranger butiker och några ställen man kan bo på.
Men det är inget bad läge efter den piren.
Det finns en hyfsat fin strand ca 15min därifrån.
Men om Du tänkt att åka mellan Bang Bao och withsand så får Du skumpa runt i en bath buss ca 30 till 40 min enkel väg.
Du kan ju iofs hyra moped billigt och fara runt på ön och kolla boende. Men kör försiktigt och se dig för noga när Du ska korsa vägen. Använd hjälm.
Det finns massor med bra boende.
Vill Du bo på ett hyfsat bra och vänligt ställe så kan jag rekommendera  http://www.koh-changresortel.com/
Det ligger ca 25 min från Witesand (Gå tid)
Priserna gör Du upp bäst på plats. Jag brukar få ett rum för 1000 bath per natt där, inkl frukost.
På Kai Bae beach finns det också bra boende för runt 1000 bath per natt inkl frukost.
Där kan Du bo precis vid strandkanten.

Tror Du gör rätt i som tar BKK på hemvägen...

UT PRELLI 27 FEB 2011

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #37 skrivet: 07 september 2010, 15:36:38 »
Jag formulerade mig kanske konstigt men jag hade inte tänkt bo i Bang Bao. Däremot tänkte jag ta mig dit med antingen bahtbussen eller moppe för att åka med nån båt till de lite mindre öarna söder om Koh Chang, koh wai t.ex, och kanske snorkla eller nåt. Ommdet är nånstans som jag kommer att hyra moppe så är det på Koh Chang, jag vågar inte göra det i Pattaya. Jag kör ju mc här hemma så jag tror att jag kommer att gilla att cruisa runt där.
Tack för tipset på hotell, ska kolla upp det mer noggrant när jag kommer hem från jobbet inatt.

Jo en till sak jag hade tänkt göra var att passa på att gå till tandläkaren. Någon som vet av nån bra sån i Pattis?

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 509
  • Thailandskåt skåning
« Svar #38 skrivet: 09 september 2010, 00:03:28 »
K.B Resort ligger kanon nere vid vattnet i Kai Bae Beach och deras frukostbuffé är underbart fin.
Har bott där ett antal ggr.
Mvh Pappa

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5066
« Svar #39 skrivet: 09 september 2010, 06:09:35 »
K.B Resort ligger kanon nere vid vattnet i Kai Bae Beach och deras frukostbuffé är underbart fin.
Har bott där ett antal ggr.

Kan jag hålla med om.
Trevlig personal där också.  :thumbsup
Har också bott där flertal gånger...
http://www.kbresort.com/

UT PRELLI 27 FEB 2011

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 48