0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Roligt att läsa om era erfarenheter då jag själv åker nu i mitten av november. Är borta i ca 3 veckor. Håller därför just nu och kollar på hotell. Av en slump så hamnade jag här och hittade denna läsvärda tråd. Men jag undrar om de priser på övernattning i hotell som finns på nätet överenstämmer med verkligheten. Ska man boka hemma i Sverige på nätet? Eller gör man det där? Man vill inte bli blåst innan man rest dit Jag tänkte först åka till Koh Chang och fixa brännan innan jag avslutar på Pattaya. När jag kollar hotell o bungalows på nätet verkar priserna skyhöga. Hade tänkt bo på något billigt ställe för högst 900 baht (200 kr). Finns det boende för det priset? Isåfall vore jag tacksam för tips. Jag har inga som helst krav på boendet utan gärna så enkelt som möjligt. Jo förresten har jag ett krav. Jag vill gärna bo på eller nära White sand beach.Min plan är att leva snålt i Koh Chang och flashigt i Pattaya
Tack. Jag ska kolla upp det. Bör nog boka 1-2 nätter och leta efter något billigare sedan. Eller åka till nån billigare ö i närheten. Om det nu är billigare nån annanstans.
Koh chang är ganska bra iaf om man vill träffa brudar oxå. Tyckte att det var ganska billigt där. En bra sak med agoda.se är att man ofta får billigare pris än om man bokar direkt på hotellet plus att man får bonus om man reggar sig. Fast det finns ju en massa hotell som inte finns på agoda som kan vara billiga. En annan ö som ligger i närheten är Koh Samet men där är det betydligt mindre nattliv, om det finns nåt alls. Jag har inte varit där själv men folk brukar rekommendera att bjuda med en bardam från Pattaya dit om man vill ägna sig och sänggymnastik. Sen har jag hört att det inte ska finnas uttagsautomater där så cash bör man ta med. På Koh Chang finns det även barer med damer nere vid Kae Bae beach tydligen om man inte vill bo på just White Sand Beach.
var på koh chang för 8 år sen gillade ön skarpt. fast inga thai damer där då.enbart backpackers, men antar att det har ändrats.Hur ligger det till med priser på ön (damer, öl , mat, boende?)
En annan ö som ligger i närheten är Koh Samet men där är det betydligt mindre nattliv, om det finns nåt alls. Jag har inte varit där själv men folk brukar rekommendera att bjuda med en bardam från Pattaya dit om man vill ägna sig och sänggymnastik. Sen har jag hört att det inte ska finnas uttagsautomater där så cash bör man ta med.
Jag var på Samet i mars i år och jag kan intyga att nattlivet är som en påse skit. Som tur va träffade jag en rar tös i Rayong som följde med. Restaurangerna stängde kl 22 och sen var det mer eller mindre knäpptyst på stranden. Ang ATM så finns det nu på ön.På det hela taget så kan det vara värt ett kort besök över en natt eller två om man bara vill se nåt nytt men förvänta er inte mer än fin sand och dåliga vägar. Det var en riktigt koordinerad och samkörd fireshow på kvällarna också.Sorry for Offtopic... men nån kanske har nytta av infon.
Jag har funderingar på att åka till grannöarna Ko mak, Ko kut. Ko samet lockar inte så mycket.Hur är nattlivet i Hat Kaibae jämfört med White sand beach? Pubar, damer, massageställen osv.Sedan undrar jag om "adult hotels" i Pattaya. Typ Penthouse. Det vore spännande att uppleva i Sin city. Är det någon som bott där och/eller rekomenderar det? Eller på något annat liknande "adult" ställe i Pattaya.
Har bokat Alina Resort Hotel deluxe-varianten för ett par heta nätter. Jag undrar om massageutbudet. Vilka rekommenderas i Koh Chang om man inte vill utnyttja hotellens spas?Vilka uteställen rekommenderas? Finns det disco där och isåfall vart är det lättast att hitta en brud att ta med sig? Eller är det ölpubarna som gäller?
Skulle också testa Dream teen massage som ligger ganska nära mitt hotell men jag kom aldrig så långt då jag alltid lyckades hamna på en bar på vägen . Är det någon som varit på Dream teen? http://www.dream-teen-pattaya.com/
Själv bor jag alltid på Areca Lodge i Pattaya. Toppenställe till bra priser som ligger på Soi Diana Inn, lite off men ändå centralt och nära till allt. Kan med fördel bokas via Agoda