* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Första resan - Äntligen!  (läst 8000 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1534
SV: Första resan - Äntligen!
« Svar #140 skrivet: 30 oktober 2010, 22:33:22 »
Roligt att läsa om era erfarenheter då jag själv åker nu i mitten av november. Är borta i ca 3 veckor. Håller därför just nu och kollar på hotell. Av en slump så hamnade jag här och hittade denna läsvärda tråd. Men jag undrar om de priser på övernattning i hotell som finns på nätet överenstämmer med verkligheten. Ska man boka hemma i Sverige på nätet? Eller gör man det där? Man vill inte bli blåst innan man rest dit :nono:

Jag tänkte först åka till Koh Chang och fixa brännan innan jag avslutar på Pattaya. När jag kollar hotell o bungalows på nätet verkar priserna skyhöga. Hade tänkt bo på något billigt ställe för högst 900 baht (200 kr). Finns det boende för det priset? Isåfall vore jag tacksam för tips. Jag har inga som helst krav på boendet utan gärna så enkelt som möjligt. Jo förresten har jag ett krav. Jag vill gärna bo på eller nära White sand beach.

Min plan är att leva snålt i Koh Chang och flashigt i Pattaya :-)

Tja cru kul att du hittat hit!
Gå in på www.agoda.se där finns massor med hotell i olika prisklasser. Man kan boka några nätter och sedan går runt och fråga på andra ställen. Jag bodde på Alina Resort på White Sand Beach för 800baht i bungalow och senare hotellrum för 1000baht per natt. Det var ganska nära barerna och nära till stranden plus pool. Det fanns ett grannhotell som skyltade med rum för 700baht. Är det högsäsong så kanske det blir svårare att hitta rum på plats kanske.
« Senast ändrad: 31 oktober 2010, 03:44:38 av the_dude »
Vill ner till värmen igen! :(

Utloggad cru

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #141 skrivet: 31 oktober 2010, 22:18:55 »
Tack. Jag ska kolla upp det. Bör nog boka 1-2 nätter och leta efter något billigare sedan. Eller åka till nån billigare ö i närheten. Om det nu är billigare nån annanstans.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #142 skrivet: 31 oktober 2010, 23:29:37 »
Tack. Jag ska kolla upp det. Bör nog boka 1-2 nätter och leta efter något billigare sedan. Eller åka till nån billigare ö i närheten. Om det nu är billigare nån annanstans.
Koh chang är ganska bra iaf om man vill träffa brudar oxå. Tyckte att det var ganska billigt där. En bra sak med agoda.se är att man ofta får billigare pris än om man bokar direkt på hotellet plus att man får bonus om man reggar sig. Fast det finns ju en massa hotell som inte finns på agoda som kan vara billiga.

En annan ö som ligger i närheten är Koh Samet men där är det betydligt mindre nattliv, om det finns nåt alls. Jag har inte varit där själv men folk brukar rekommendera att bjuda med en bardam från Pattaya dit om man vill ägna sig och sänggymnastik. Sen har jag hört att det inte ska finnas uttagsautomater där så cash bör man ta med.

På Koh Chang finns det även barer med damer nere vid Kae Bae beach tydligen om man inte vill bo på just White Sand Beach.

Utloggad swedi83

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #143 skrivet: 01 november 2010, 13:04:06 »
Koh chang är ganska bra iaf om man vill träffa brudar oxå. Tyckte att det var ganska billigt där. En bra sak med agoda.se är att man ofta får billigare pris än om man bokar direkt på hotellet plus att man får bonus om man reggar sig. Fast det finns ju en massa hotell som inte finns på agoda som kan vara billiga.

En annan ö som ligger i närheten är Koh Samet men där är det betydligt mindre nattliv, om det finns nåt alls. Jag har inte varit där själv men folk brukar rekommendera att bjuda med en bardam från Pattaya dit om man vill ägna sig och sänggymnastik. Sen har jag hört att det inte ska finnas uttagsautomater där så cash bör man ta med.

På Koh Chang finns det även barer med damer nere vid Kae Bae beach tydligen om man inte vill bo på just White Sand Beach.

var på koh chang för 8 år sen gillade ön skarpt. fast inga thai damer där då.
enbart backpackers, men antar att det har ändrats.
Hur ligger det till med priser på ön (damer, öl , mat, boende?)

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #144 skrivet: 01 november 2010, 13:41:44 »
var på koh chang för 8 år sen gillade ön skarpt. fast inga thai damer där då.
enbart backpackers, men antar att det har ändrats.
Hur ligger det till med priser på ön (damer, öl , mat, boende?)

Priserna var väl ganska liknande de i Bkk och Pattaya tyckte jag men jag var mest på White sand beach. Mat på restaurang från ca 100-150 och uppåt, öl 65-95, boende går säkert att hitta billigare men jag bodde för 700-1000, damerna ville 1000 short time och 1200-uppåt long time, beroende på vem man frågade.
Var inte så påtaglig backpackerstämning, mycket olika turister och karlar med damer i handen syntes överallt. Detta var i oktober iaf.

Utloggad Bingo

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 60
  • Kön: Man
« Svar #145 skrivet: 01 november 2010, 22:24:23 »

Jag var på Samet i mars i år och jag kan intyga att nattlivet är som en påse skit. Som tur va träffade jag en rar tös i Rayong som följde med. Restaurangerna stängde kl 22 och sen var det mer eller mindre knäpptyst på stranden. Ang ATM så finns det nu på ön.
På det hela taget så kan det vara värt ett kort besök över en natt eller två om man bara vill se nåt nytt men förvänta er inte mer än fin sand och dåliga vägar. Det var en riktigt koordinerad och samkörd fireshow på kvällarna också.
Sorry for Offtopic... men nån kanske har nytta av infon.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #146 skrivet: 01 november 2010, 23:32:51 »
Jag var på Samet i mars i år och jag kan intyga att nattlivet är som en påse skit. Som tur va träffade jag en rar tös i Rayong som följde med. Restaurangerna stängde kl 22 och sen var det mer eller mindre knäpptyst på stranden. Ang ATM så finns det nu på ön.
På det hela taget så kan det vara värt ett kort besök över en natt eller två om man bara vill se nåt nytt men förvänta er inte mer än fin sand och dåliga vägar. Det var en riktigt koordinerad och samkörd fireshow på kvällarna också.
Sorry for Offtopic... men nån kanske har nytta av infon.
Nä det var väl inte off-topic. "Cru" ville veta lite om andra öar i närheten så informationen var bra.

Utloggad cru

• Junior
  • *
« Svar #147 skrivet: 02 november 2010, 10:02:00 »
Jag har funderingar på att åka till grannöarna Ko mak, Ko kut. Ko samet lockar inte så mycket.

Hur är nattlivet i Hat Kaibae jämfört med White sand beach? Pubar, damer, massageställen osv.

Sedan undrar jag om "adult hotels" i Pattaya. Typ Penthouse. Det vore spännande att uppleva i Sin city. Är det någon som bott där och/eller rekomenderar det? Eller på något annat liknande "adult" ställe i Pattaya.

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #148 skrivet: 02 november 2010, 12:50:41 »
Jag har funderingar på att åka till grannöarna Ko mak, Ko kut. Ko samet lockar inte så mycket.

Hur är nattlivet i Hat Kaibae jämfört med White sand beach? Pubar, damer, massageställen osv.

Sedan undrar jag om "adult hotels" i Pattaya. Typ Penthouse. Det vore spännande att uppleva i Sin city. Är det någon som bott där och/eller rekomenderar det? Eller på något annat liknande "adult" ställe i Pattaya.
Det går att bo på småöarna söder om Koh Chang. Där lär det inte finnas nåt uteliv alls dock.

Det ska finnas ett beergarden mellan WSB och Kai Bae men det vet nog Krille Thai mer om,  jag har inte varit där.

Vad är adult hotel?

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 509
  • Thailandskåt skåning
« Svar #149 skrivet: 02 november 2010, 19:35:49 »
Tycker man att Samet är för lugnt ska man nog undvika öarna söder om Koh Chang som är riktigt döda i jämförelse...  :'(

Själv har jag bott både på WSB , Kai Bae Beach och Lonely Beach och jag trivs klart bäst på KB men det är naturligtvis en smaksak.

Det finns ett gäng barer med "personal" i KB men inget överdrivet...

Mvh Pappa

Utloggad cru

• Junior
  • *
« Svar #150 skrivet: 03 november 2010, 00:01:11 »
Adult hotel:http://www.penthousehotel.com/index_1.html

För de riktigt vuxna  :P
« Senast ändrad: 03 november 2010, 13:11:21 av Hud »

Utloggad cru

• Junior
  • *
« Svar #151 skrivet: 06 november 2010, 00:05:28 »
Har bokat Alina Resort Hotel deluxe-varianten för ett par heta nätter. Jag undrar om massageutbudet. Vilka rekommenderas i Koh Chang om man inte vill utnyttja hotellens spas?
Vilka uteställen rekommenderas? Finns det disco där och isåfall vart är det lättast att hitta en brud att ta med sig? Eller är det ölpubarna som gäller?

Utloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #152 skrivet: 06 november 2010, 03:53:20 »
Har bokat Alina Resort Hotel deluxe-varianten för ett par heta nätter. Jag undrar om massageutbudet. Vilka rekommenderas i Koh Chang om man inte vill utnyttja hotellens spas?
Vilka uteställen rekommenderas? Finns det disco där och isåfall vart är det lättast att hitta en brud att ta med sig? Eller är det ölpubarna som gäller?
Jag brukar inte ta massage med undantag för soapy i Bkk då. Det finns massageställen här och där längst huvudgatan men jag vet inte om det erbjuds mer än just massage där. Det är nog inte samma utbud av sånt som i Bkk eller Pattaya, om det ens finns?

Det ska finnas iaf ett disco på WSB, det sa tjejerna på barerna iaf men jag var aldrig dit. Det är ett ställe som heter typ "Sabai Bar" som ska vara som ett disco. Fråga vem som helst när du kommer dit.

På discot lär det finnas tjejer som du kan ha kul med. Alternativt så går du bara till barerna och hittar en eller flera trevliga tjejer att ta med dit. Annars så kan du ju flörta med tjejerna på massageställena eller i gatustånden eller vart som helst, man vet aldrig vem som kan tänkas följa med.

Barerna finns söder om Alinas och discot norrut. Det är inte så himla långt att gå.

Utloggad cru

• Junior
  • *
« Svar #153 skrivet: 02 december 2010, 10:17:11 »
Har haft en underbar resa i Pattaya och Koh Chang med många kvinnliga erfarenheter. Tyvärr så skippade jag Penthouse och hotell med jacuzzi. Jag hade egentligen tänkt boka 1-2 nätter där men det hade bara blivit kaka på kaka känndes det som. Bodde på soi Honey  ovanför soi 10 där det finns lite billigare och enklare ställen.  Där finns också väldigt mycket massageställen bl.a Honey body massage. Detta ställe testade jag och kan bara säga att det fanns väldigt fina damer där. Men väldigt dyrt med thailänska mått. Skulle också testa Dream teen massage som ligger ganska nära mitt hotell men jag kom aldrig så långt då jag alltid lyckades hamna  på en bar på vägen :drunk. Är det någon som varit på Dream teen? http://www.dream-teen-pattaya.com/ Va också inne i Rasputin body massage men vände i dörren då brudarna där inte höll måttet.

Pattaya lär man säkerligen åka tillbaka till. Klart häftigt ställe.

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #154 skrivet: 02 december 2010, 17:04:43 »
Skulle också testa Dream teen massage som ligger ganska nära mitt hotell men jag kom aldrig så långt då jag alltid lyckades hamna  på en bar på vägen :drunk. Är det någon som varit på Dream teen? http://www.dream-teen-pattaya.com/

Vid närmare närmare eftertanke råkade jag faktiskt slinka in där för drygt tre månader sedan, på min nedresa till "tanten". Möjligt att jag hade otur, men det var ingen höjdare. Då är Annie´s säkrare för överkomligt pris. Tycker jag.

Utloggad Sold

• V.I.P
  • Antal inlägg: 110
« Svar #155 skrivet: 25 januari 2011, 11:14:44 »
Själv bor jag alltid på Areca Lodge i Pattaya. Toppenställe till bra priser som ligger på Soi Diana Inn, lite off men ändå centralt och nära till allt. Kan med fördel bokas via Agoda  :)

Går lite  off-topic

Har några frågor angående detta hotell

Hur ser wifi möjligheterna ut på detta hotell?Rummen,lobbyn? Bättre på Areca eller Evergreen?

Safeboxarna på rummen,hur stora är dom? Får man plats med pass,pengar mm PLUS en laptop?

Var rekommenderas rum? Den gamla Areca delen eller nybyggda Evergreen?

Mvh Mattias

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 19
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 1
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 20