* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Patong-Pattaya  (läst 947 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1372
  • Kön: Man
Patong-Pattaya
« skrivet: 29 augusti 2010, 09:58:39 »
Ja da har man varit nere ett par dagar och fast det ar regnsasong sa har inte jag sett mycket regn, kom nan skur ett par kvallar sen men det har varit sol mesta tiden. Resan ner gick valdigt bra men dom fick ropa pa mig pa Arlanda och gaten var stangd nar jag val kom dit, lite val tajt mellan flygen for jag gick direkt till gaten efter jag landat.

Det ar valdigt lite folk nere, jag har aldrig varit med om natt liknande sen efter Tsunamin och inne pa barsoierna sa ar det nastan tomt. Det ar ju som vanligt tittare som gar upp och ner langs Bangla men inte ens dar ar det nan trangsel, inte ens en hel hog med folk som tittar in pa Soi Katoy, men igar var det ratt mycket folk ute som det brukar vara pa lordagar men jag tog det ratt lugnt och kollade pa fotboll(heja Arsenal :yahoo) och jag misstanker att det ar ganska tomt idag igen.

Vad galler gamla Bangla Bar eller kliniken som det hette senast sa har det verkligen gatt i graven, till och med trappan upp har forsvunnit dar den viker runt hornet sa man vet inte vad som skall handa dar.

Ja detta far racka for nu, jag gor val en ny uppdatering om ett par dagar, har ju ingen egen dator med mig och springer inte ner dorrarna pa internet cafeerna precis, nu skall jag ta en lang promenad med musik i lurarna(AC/DC med Bon Scott pa sang) och sen blir det en liten lur och efter det ner och stimulera turistekonomin och kanske nan stackars familj i Isaans familje ekonomi.

Perren Pomacen smakar bra och dom har borjat lara sig sjalva att ge fan i att stoppa i Lime, dom fragar forst ;), utvecklingen gar framat.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6022
SV: Patong-Pattaya
« Svar #1 skrivet: 29 augusti 2010, 10:20:33 »
Gött med lite rapporter. :thumbsup

Det är lite lustigt att trots att folk på plats ser att det är betydligt mindre turister på plats så rapporterar de officiella myndigheterna att det är minst lika mycket turister som vanligt om inte mer.
Amazing Thailand :hmm

En extra eloge till dig som tänker på de utsatta familjerna i Isaan. :clap:
Klart att man får ställa upp och hjälpa till när man får möjlighet. :wai2

Ha det gött!

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #2 skrivet: 29 augusti 2010, 11:13:26 »
Upplevde samma fenomen i Pattaya i juni månad, hela Soi:er folktomma, stora bar komplex med inte en människa, lite spoky faktiskt

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #3 skrivet: 29 augusti 2010, 15:42:48 »
Tack för rapporten.
Jag misstänker att det kommer att vara lite sämra med turister ett tag.
Med den dyrare bahten och med allt som hänt så kommer det säkert att bli ett mellan år till vad det gäller besök. Men om det fortsätter att vara lugnt i landet under detta år och början på nästa så har säkert dom flesta glömt bort vad som hänt. Börjar bahten dessutom bli billigare igen så tror jag att det kommer att återhämta sig igen och det är inte bara vi som åker igen.
Jag antar att det är några här som sponsrar olika byar i Thailand hela tiden.
Även då de ej är nere  ::)

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #4 skrivet: 04 september 2010, 12:05:55 »
Ja da var Phuket avklarat for denna gangen och jag kom till Pattaya igar.

Ja hur skall man nu avsluta om phuket, vadret var vaxlande kan man val saga, ena dagen regnade det och nasta var det sol som det brukar vara pa denna tiden av aret. Vad galler folk sa markte man faktiskt en okning pa slutet av min vistelse och det var mest australiensare for det ser man ju latt med sina standiga olflaskor i naven nar dom gar pa Bangla men dom kommer ju ocksa in i barerna sa det marktes faktiskt. Det var en del ryssar dar ocksa men dom verkar ha fatt ett eget litet baromrade som ligger vid stranden vid vagen som gar mellan beach road och Rat-U-Tit norr om bangla, nastan vid Hakans Bar lol, jag gick bara forbi, bade Hakans och ryssarnas.

Ja nu ar jag da i Pattaya och har redan fatt mig en kvall har, borjade kvallen pa Tims bar pa second road(bra musik och musikvideor pa storbildstv, men dock norskt agt ;)). Sen drog jag mig vidare mot Walking Street, blev inte sa mycket drickandes igar da jag ville se pa fotbollen men fick gatt till "nya" Peppermint, ny plats men sag nastan exakt likadant ut inuti, samma upplagg och dar var det packat, gick sen vidare till Living Dolls 2 och dar var det trevligt. Snurrade sen in pa nagra mer Go-Go bla Happy men sen blev det dags for fotboll sa jag avslutade kvallen sen.

Valdigt mycket ryssar, araber och indier/pakistanier har nu, dom star till och med utanfor med skyltar pa arabiska och ryska men inte pa engelska langre men dock markte jag att det var flera stallen som nekade araber/indier att komma in, vi vill inte ha er sort har sa dom bara. Nar man kommer in pa Go-Go barerna sa ar det dock som vanligt mest faranger tyckte jag.

Varit ute och vadrat runt lite idag i kanonvadret som var idag(igar duggade det)och sag att pa soi 8 narmare second road sa hade en del barer forsvunnit och det byggdes hotell men nere vid beach road sa hade det borjat byggas nya beer barer och flera av dom var inte fardig byggda annu.

Nej nu skall jag slappa lite pa rummet innan jag skall ut igen och gora stan, kommer halla mig ifran Walking idag for det ar for mycket folk har pa lordagarna sa det gar knappt att ta sig fram dar, skall nog ga till Buffalo Bar och sen halla mig runt Buakhow, eller sa far jag se.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6022
« Svar #5 skrivet: 04 september 2010, 12:26:42 »
Tack för den rapporten. :thumbsup

Reser du helt ensam eller reser du med någon/ några polare?

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5071
« Svar #6 skrivet: 04 september 2010, 13:35:38 »
Bra med lite rapporter.
Håller med Dig om att Tim bar är riktigt bra.
Där har man startat kvällen några gånger...  :thumbsup

usch va kallt det är, kan jag inte få åka nu?

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #7 skrivet: 04 september 2010, 23:44:52 »
Buffalon pch Buakow är alltid vinnare. Walking Street blir mer sällan för varje besök

Inloggad uffekinjo

• V.I.P
  • Antal inlägg: 123
« Svar #8 skrivet: 06 september 2010, 10:58:53 »
Kul att höra att fler än jag gillar gubbmusiken på Tim. Är det fortfarande lårhöga vita boots som gäller? :P
Walking street valdes bort för många år sedan, just p g a alla arber/indier.
Hoppas det kommer fler rapporter från byn.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
« Svar #9 skrivet: 06 september 2010, 11:51:10 »
Tack för den rapporten. :thumbsup

Reser du helt ensam eller reser du med någon/ några polare?
Jag ar nere sjalv denna gangen.

Det har varit ruggigt hett nu i tva dagar, klarbla himmel och ingen vind, igar var det varst, man kunde knappt ga utanfor rummet sa jag var till och med pa bio igar pa eftermiddagen och sag Machete, riktigt bra film men den far nog ses igen nar det kommer en directors cut for thaicensuren hade nog huggt en del i den. Nej nu skall jag ta en vanlig ryggmassage och sen en lur pa rummet innan jag skall ut och gora stan igen, har inte varit borta vid soi 2-3 och tatt nan ol annu sa det ar val dags, har bara varit dar borta pa dagtid for det finns ju trevliga inrattningar i dom trakterna :D

* Info

• *Antal Medlemmar: 10822
  • *Senast: ErssonG

• *Totala Poster: 106606
  • *Total Ämnen: 5132
  • *Online idag: 52
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 14
  • *Gäster: 25
  • *Totalt: 39