* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Dödade kvinna i Pattaya, nu frisläppt.  (läst 2071 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6022
  • Kön: Man
Dödade kvinna i Pattaya, nu frisläppt.
« skrivet: 24 augusti 2010, 13:42:33 »
Frisläppt i hemlighet, befinner sig i Sverige
Kenneth Eriksson, 46, mördade en prostituerad i semesterorten Pattaya, Thailand. Ett tag hotade dödsstraff.
Nu har han släppts fri och är tillbaka i Sverige.

– Han har gått ner i vikt, säger hans pappa Lennart.
Lennart träffade sin son några dagar efter att han återvänt till Sverige.
– Vi träffades på en hemlig ort, säger hans pappa Lennart Eriksson.
Kenneth Eriksson har avtjänat sitt straff på fem år och fyra månader.
– Hade hade gått ned i vikt. Jag vet inte hur det är med honom mentalt, det behåller han för sig själv, säger pappa Lennart Eriksson.

[float=right][/float]Vill starta om
Enligt UD:s presstjänst lämnade Kenneth Eriksson Thailand 5 juni.
– Han skulle deporteras till Sverige, säger Camilla Åkesson Lindblom på Utrikesdepartementet.
Enligt hans pappa vill han inte bli igenkänd i Sverige.
– Han vill vara anonym ett tag. Det tar lite tid att komma tillbaka och han måste ta itu med livet, säger Lennart Eriksson.
Han är osäker på om sonen besökt hemkommunen Kramfors.
– Jag vet inte var han är i dag. Han har ställe där han utgår ifrån. Men det är hemligt, säger pappan.

Hockeysugen
Barndomskamraten Mikael Lundh, 50, spelade i samma hockeylag, Kramforsalliansen, som Kenneth Eriksson på 80-talet.
När hans kamrat hamnade i det ökända fängelset i Pattaya år 2005 ville han visa sitt stöd.
– Jag mejlade Jan Eliasson och Carl Bildt när Kenneth var orolig för att avrättas, säger Mikael Lundh.
Han säger att Kenneth Eriksson vill integreras i samhället och få ett vanligt jobb.
– Han vill åka skridskor. Förhoppningsvis kan han syssla med idrott igen, säger Mikael Lundh.
När Kenneth Eriksson satt fängslad i Thailand skickade Mikael Lundh ofta klipp med vad som hände inom idrottsvärlden.
– För att hålla humöret uppe.

"Inte meningen"
Kenneth Eriksson erkände att han slagit ihjäl en prostituerad kvinna på sitt hotellrum i turiststaden Pattaya.
Han hävdade att det var ett misstag – han försvarade sig när hon anföll honom med en glasbit.
Kenneth Eriksson, som lärt sig dödligt våld när han tjänstgjorde i franska främlingslegionen, tog stryptag på henne och slog ihjäl henne i duschen.
– Kenneth säger att det inte var meningen, säger Mikael Lundh.

Fem års fängelse
Kenneth Eriksson gömde henne sedan i en stor koffert och släpade ut henne från hotellet innan han dumpade väskan på en byggarbetsplats några hundra meter från hotellet.
Han fångades på hotellets övervakningskameror och greps efter några dagar när han tagit kontakt med svenska ambassaden.
I rätten erkände han sig skyldig till dråp och slapp därmed därmed dödsstraff för mord.
Efter många rättsliga turer dömdes han till fem år och fyra månaders fängelse.
– Han fick vara utomhus under dagarna, säger hans pappa. Tyvärr fick han som utlänning inte jobba i fängelset.

Källa: Aftonbladet

« Senast ändrad: 24 augusti 2010, 23:27:57 av ThaiSex Se »

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
SV: Dödade kvinna i Pattaya, nu frisläppt.
« Svar #1 skrivet: 24 augusti 2010, 22:57:55 »
Svin låt honom ruttna i ett Thai fängelse

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 509
  • Thailandskåt skåning
« Svar #2 skrivet: 26 augusti 2010, 14:40:02 »

Jag försvarar definitivt inte detta men frågan är om du var i samma hotellrum och är man nog att avgöra om han gjorde det med flit...  :hmm

Jag har sett många riktigt knepiga thailändskor som i princip är i stånd att kunna göra vad som helst också...  o)
Mvh Pappa

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #3 skrivet: 27 augusti 2010, 21:24:39 »
Ja det förstås, som att döda sig själv, småstycka sig själv efter att ha dödat sig själv och placerat sig själv i en resväska.som hon naturligtvis innan hon gör allt detta övertalar en oskyldig svensk man att bära ut och placera på en byggplats

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Thailandskåt skåning
« Svar #4 skrivet: 28 augusti 2010, 07:41:17 »
Ja det förstås, som att döda sig själv, småstycka sig själv efter att ha dödat sig själv och placerat sig själv i en resväska.som hon naturligtvis innan hon gör allt detta övertalar en oskyldig svensk man att bära ut och placera på en byggplats

Aahh.... men snälla.... mogna lite...  :banghead

Du vet väl fan inte om det verkligen var en olyckshändelse och hur hade du själv hanterat en sådan situation om det var du själv som hamnade där...

Om det nu varit en olyckshändelse så drabbas man av panik och i ett annat land och speciellt ett land som Thailand där språket för många är ett stort problem, så vet man nog inte riktigt vad man gjort förrän man själv hamnat i en sådan situation.

Dessutom vet jag inte var du fått det ifrån att han styckat henne heller men du verkar ju inte ha så mycket verklighetsförankring kan jag tycka.  :hmm
Mvh Pappa

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #5 skrivet: 28 augusti 2010, 09:04:27 »
Intressant att du ifrågarsätter min verklighetsförankring och desssutom nämner att " du var väl inte i rummet", nej naturligtvis inte, var du?
Du fastställer också "att om det var en olyckshändelse så drabbas man av panik", hur vet du det?? har du varit i ett hotellrum med en död kvinna?

Och om det var en olyckshändelse bör man väl kontakt polisen. Du är med på en sida som handlar om Thailand, ändå uttrycker du dig, citat
"i ett annat land och speciellt som Thailand", ganska negativ ton, jag trodde alla här tyckte om Thailand, det gör i alla fal jag, kompis

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Thailandskåt skåning
« Svar #6 skrivet: 28 augusti 2010, 14:44:16 »
Intressant att du ifrågarsätter min verklighetsförankring och desssutom nämner att " du var väl inte i rummet", nej naturligtvis inte, var du?
Du fastställer också "att om det var en olyckshändelse så drabbas man av panik", hur vet du det?? har du varit i ett hotellrum med en död kvinna?

Och om det var en olyckshändelse bör man väl kontakt polisen. Du är med på en sida som handlar om Thailand, ändå uttrycker du dig, citat
"i ett annat land och speciellt som Thailand", ganska negativ ton, jag trodde alla här tyckte om Thailand, det gör i alla fal jag, kompis

Jag ifrågasätter din verklighetsförankring mest eftersom du själv hittar på vad som hänt då du påstår att han styckat henne också vilket inte jag kan läsa någonstans iaf.

Naturligtvis var jag inte i rummet heller, men det är ju för fan inte jag som dömmer någon heller för vad jag minns var det du som skrev följande tidigare och med detta står upp för att det verkligen är så att han är skyldig.

Jag har knappast varit i ett hotellrum med en död kvinna men jag kan nog tänka mig att det är ganska lätt att få panik då eftersom de flesta människor får panik när det händer en olycka och inte alltid handlar efter hur man handlat om man inte varit inblandad själv vid olyckan.

Det där med att kontakta polisen var ju precis det jag syftade på med "i ett annat land och speciellt som Thailand" med tanke på språksvårigheter och annat som försvårar situationen ganska rejält.

Detta har absolut inget med min inställning till Thailand att göra och jag älskar landet till 100% så det behöver du inte betvivla.

Jag tycker bara inte man ska leka domare på så lösa grunder som jag tycker du gjorde med ditt lilla inlägg.  :q

:wai2 :wai2
« Senast ändrad: 28 augusti 2010, 14:47:26 av pappa35 »
Mvh Pappa

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #7 skrivet: 28 augusti 2010, 15:17:55 »
Okey, det är lugnt :thumbsup

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Thailandskåt skåning
« Svar #8 skrivet: 28 augusti 2010, 19:53:16 »
Okey, det är lugnt :thumbsup

Vi är dock överens om en sak...

OM det nu kunde bevisas att han verkligen var skyldig och det inte var en olyckshändelse så hade han gott kunnat ruttna bort i ett Thaifängelse.

:thumbsup ;)
Mvh Pappa

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1372
« Svar #9 skrivet: 29 augusti 2010, 09:33:45 »
Det var val en katoy han slog ihjal om jag inte minns fel.

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #10 skrivet: 29 augusti 2010, 19:02:33 »
Erkände inte han själv att han tagit livet av henne efter ett par dagars festande ?

Utloggad Storken80

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #11 skrivet: 13 september 2010, 18:15:24 »
Det var val en katoy han slog ihjal om jag inte minns fel.

Bara att köra in den, dom ser ju ut som vilka kvinnor som helst ju.

En polare var i Thailand för några år sedan, och råkade av ett rent misstag få med sig en katoy till rummet, men det sket han i, han fick först en avsugning som var den bästa han fått någonsin, sedan tog han kayoten bakfrån...Sen var han mättad den kvällen. Anledning till att han berättade detta för mig och några till, är att vi kännt varandra sen barnsben.

Resten han tog var damer, men han tog en katoye till, dagen innan han for hem igen. :q

Inloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1404
« Svar #12 skrivet: 14 september 2010, 02:07:23 »
Bara att köra in den, dom ser ju ut som vilka kvinnor som helst ju.

En polare var i Thailand för några år sedan, och råkade av ett rent misstag få med sig en katoy till rummet, men det sket han i, han fick först en avsugning som var den bästa han fått någonsin, sedan tog han kayoten bakfrån...Sen var han mättad den kvällen. Anledning till att han berättade detta för mig och några till, är att vi kännt varandra sen barnsben.

Resten han tog var damer, men han tog en katoye till, dagen innan han for hem igen. :q
Slog han också ihjäl katoyen eller vad snackar du om? fool
Snart dags igen, feb-mar 2012! :D

Utloggad sverker

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 32
« Svar #13 skrivet: 16 oktober 2010, 21:02:20 »
*pappa35* All respekt åt din åsikt, men du tycker inte att det hela verkar skumt? "Inte meningen" känns rätt overkill när man läser om det han erkände sig skyldig till, och hans bakgrund som främlingslegionär. Skulle tro att han kan skatta sig lycklig till det förhållandevis korta straffet.

/Sverre

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Thailandskåt skåning
« Svar #14 skrivet: 17 oktober 2010, 05:14:21 »
*pappa35* All respekt åt din åsikt, men du tycker inte att det hela verkar skumt? "Inte meningen" känns rätt overkill när man läser om det han erkände sig skyldig till, och hans bakgrund som främlingslegionär. Skulle tro att han kan skatta sig lycklig till det förhållandevis korta straffet.

/Sverre

Njae.... ärligt talat inte...

I Thailand är det ju så att du får mildare straff om du erkänner och det kan mycket väl varit som så att han inte var ute efter att döda utan bara försvara sig, men med hans bakgrund så blev det kraftfullare försvar vilket ledde till att motparten dog.
Ungefär som en boxare som försvarar sig slår onödigt hårt för han inte har känslan i att slå försiktigt.
Mvh Pappa

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #15 skrivet: 17 oktober 2010, 05:46:21 »
Njae.... ärligt talat inte...

I Thailand är det ju så att du får mildare straff om du erkänner och det kan mycket väl varit som så att han inte var ute efter att döda utan bara försvara sig, men med hans bakgrund så blev det kraftfullare försvar vilket ledde till att motparten dog.
Ungefär som en boxare som försvarar sig slår onödigt hårt för han inte har känslan i att slå försiktigt.

Jag tro också det var ej meningen det hände. De flesta här vet, vilket humör de kan ha och de ej dras för använda tilltyg. Det kan ha varit en diskution om pengar som denna katoy fick "hjärnsläpp"
Inte fan sitter man stilla och vänta o ringer polisen. Utan han själv spårade ut o fick hjärnsläpp. Vilket är normalt om man är litte "hög" eller berusad"...
Men att sedan stoppa "henne" i en koffert och slänga henne på byggarbetsplats, måste ha varit planerat. I sället för ringa ambassaden o polisen. Där finns inga ursäkter, så visst han kan ruttna i thai fängelset. 
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad pappa35

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Thailandskåt skåning
« Svar #16 skrivet: 17 oktober 2010, 06:16:24 »
Jag tro också det var ej meningen det hände. De flesta här vet, vilket humör de kan ha och de ej dras för använda tilltyg. Det kan ha varit en diskution om pengar som denna katoy fick "hjärnsläpp"
Inte fan sitter man stilla och vänta o ringer polisen. Utan han själv spårade ut o fick hjärnsläpp. Vilket är normalt om man är litte "hög" eller berusad"...
Men att sedan stoppa "henne" i en koffert och slänga henne på byggarbetsplats, måste ha varit planerat. I sället för ringa ambassaden o polisen. Där finns inga ursäkter, så visst han kan ruttna i thai fängelset.  

Tror ju knappast att detta var planerat om han råkat döda henne...
Tror mer på att han handlade i panik faktiskt... men men
Mvh Pappa

* Info

• *Antal Medlemmar: 10822
  • *Senast: ErssonG

• *Totala Poster: 106596
  • *Total Ämnen: 5132
  • *Online idag: 52
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 17
  • *Gäster: 31