* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Nyanlända i Patong, intryck och frågor.  (läst 4005 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
  • Kön: Man
SV: Nyanlända i Patong, intryck och frågor.
« Svar #20 skrivet: 15 augusti 2010, 08:12:08 »
Du kan sluta upp med din avund just nu, och shifta över till medlidande istället. Kom hem inatt, skrev ovan inlägg full o gla. Några timmar senare vaknar ja... mår sjukt illa. Går upp spyr. Och detta har jag gjort nu till och från sedan 3-4 inatt.

Vet inte vad det är. Käkade samma som min ena polare (han äter iofs inte upp salladen). Överlag känner jag mig inte bakfull, har ingen huvudvärk utan mår bara väldigt illa emellanåt när ja ligger ner (men jag orkar inte stå eller sitta hela tiden, har ännu inte fått ner någon ny mat).
Det kan vara salladen men det kan vara vad som helst egentligen.
Frukt ska man alltid skölja innan man äter den.
Tog du Dukoral innan du åkte?
Ni dricker väl inte kranvatten?

Medlidande?
För någon som är i LOS?

Nä nä, här har du inget medlidande att hämta. :nono:
Hellre lite sjuk i LOS än pigg (och liiite avundsjuk) hemma. :D

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #21 skrivet: 15 augusti 2010, 08:16:48 »
Du kan sluta upp med din avund just nu, och shifta över till medlidande istället. Kom hem inatt, skrev ovan inlägg full o gla. Några timmar senare vaknar ja... mår sjukt illa. Går upp spyr. Och detta har jag gjort nu till och från sedan 3-4 inatt.

Vet inte vad det är. Käkade samma som min ena polare (han äter iofs inte upp salladen). Överlag känner jag mig inte bakfull, har ingen huvudvärk utan mår bara väldigt illa emellanåt när ja ligger ner (men jag orkar inte stå eller sitta hela tiden, har ännu inte fått ner någon ny mat).
Gå in på närmaste apotek så får du hjälp.
Om det är något i maten som gör att du mår illa så brukar det lösa sig på några timmar med rätt tabletter.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #22 skrivet: 15 augusti 2010, 08:17:00 »

Har du "koltabletter" ? ta en sådan så det går över eller drick whiskey 1 glas räcker gott och väl... rensar upp magen, kan vara "dålig" mat..
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #23 skrivet: 15 augusti 2010, 08:20:27 »
Nej vi tog inte dukoral innan vi åkte. Jag vaccinerad mig mot hep a och b, och blir nu lite småbitter att min vaccinationsklinik inte kunde informera mig om detta.

Vi dricker inte kranvatten haha, fast å andra sidan tror jag vi hittade något billigt, minere/nesle.

Är koltbletter detsamma som resorb som säljs i svenska apotek? Mina vänner försökte hitta detta nämligen

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #24 skrivet: 15 augusti 2010, 08:30:39 »
Nej vi tog inte dukoral innan vi åkte. Jag vaccinerad mig mot hep a och b, och blir nu lite småbitter att min vaccinationsklinik inte kunde informera mig om detta.

Vi dricker inte kranvatten haha, fast å andra sidan tror jag vi hittade något billigt, minere/nesle.

Är koltbletter detsamma som resorb som säljs i svenska apotek? Mina vänner försökte hitta detta nämligen

Resorb är för vätsketillförsel. Så drick en jäkla massa när du är där nere, det är nästan lag på det. Kan vara du har vätskebrist. Så drick undvik kaffe o öl någon dag. Drick vatten köpt på varuhus..

Kol absorberar gifter. Vissa bakterier utsöndrar ämnen som är giftiga för kroppen (dvs orsakar tex diarré) - de ämnena absorberas av kolet. Men kolet gör varken till eller från för bakterierna och är faktiskt inte särskilt verksamt mot diarré.

Få tag på "ren" kol blanda det med vatten, ha ett glas med litte whiskey sidan om. Drick även om de smakar skit, en matsked med kolvätskan , bruka räcka... 
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #25 skrivet: 15 augusti 2010, 08:48:26 »
Inför min första resa frågade jag vad jag behövde och då sa de att Dukoral var något som man bör ha för magens skull. Magsjuk har jag blivit ändå men då har jag mest varit lös i magen.
Man blir lös i magen om man dricker för dåligt. Det är ett av de första tecknen på att man börjar bli uttorkad.

Även om man tycker att man dricker mycket så är det sällan tillräckligt. Minst tre liter vatten om dagen, helst mer. Det finns något som heter Stronk-K som är ett vätsketillskott som finns att köpa på apoteken och på 7-eleven.

Jag brukar även beställa en flaska vatten då och då under barrundorna för att fylla på.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #26 skrivet: 15 augusti 2010, 09:09:19 »
You guys are the best! Ofantligt många bra och hjälpsamma svar, och jag tror säkert tråden i sig kommer hjälpa många newbies som jag.

Jag mår lite bättre nu. Vi får definitivt inhandla lite av vad ni tipsar om.
Ska försöka käka något också. Allt jag fått i mig är nån vitamintablett.

Jag tror jag dricker bra med vatten överlag. Kisset är aldrig illgult eller kritvitt, och lös i magen har jag inte varit ännu. Något jag borde bli bättre på är vatten under barrundorna däremot, vi alla tre förmodligen, så vi får skärpa oss där.

Danke schön!

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5066
« Svar #27 skrivet: 15 augusti 2010, 10:15:36 »
Härligt med lite live rapporter från LOS.
Det var länge sedan någon skrev live rapporter.

Man blir ju riktigt avund på dig

Trist att du åkte på magsjuka.
Men som precis Kurios sa, Hellre lite sjuk i LOS än frisk hemma i Sverige.

Men är Du säker på att det är magsjuka?
Det kanske bara är gulafebern som hugger tag i dig med våldsam kraft... hehe
Har Du väl fått gulafebern blir du aldrig av med den...  :D :thumbsup
Det stillar sig nog snart och då är det bara gulanfebern som sitter fast i dig.  :P

Hoppas Du tillfrisknar snart från magproblemen så du kan ge dig ut på jakt igen.
Skriv gärna fler live rapporter och kasta gärna in några bilder.

Vi behöver det som är hemma i Sverige och längtar ner, eller gör vi det??  :P
UT PRELLI 27 FEB 2011

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #28 skrivet: 15 augusti 2010, 10:37:50 »
Men är Du säker på att det är magsjuka?
Det kanske bara är gulafebern som hugger tag i dig med våldsam kraft... hehe
Har Du väl fått gulafebern blir du aldrig av med den...  :D :thumbsup
Det stillar sig nog snart och då är det bara gulanfebern som sitter fast i dig.  :P

Ja den gula febern är inte att leka med. :'(

(and i didnt even get laid)

Vänta bara så ska du se att det löser sig inom kort.
En liten varning kan vara på sin plats kanske.

Tror du att du har gula febern nu, så vänta tills att du träffat en riktigt bra tjej. Efter det är man helt körd och det finns inget botemedel att få tag i.

Det enda som lindrar något är en ny resa men den gula febern släpper aldrig taget.

Men jag är inte säker på att jag vill bli botad.
Känslan när man landar i LOS och vet vad man har framför sig är lika skön varje gång. :P  :yahoo

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #29 skrivet: 15 augusti 2010, 14:20:20 »
Ojdå, missade några inlägg. Jag ska försöka få upp lite bilder, det kan bli halvjobbigt då jag skriver genom min mobil.

Idag har i alla fall varit en väldigt lugn dag. Jag är piggare nu än innan, men inte för den sakens skull pigg.
Imorgon ska vi hitta på lite saker i form av shooting range, kanske gocart, bungyjump och liknande. På kvällen blir det sedan lite öl. Vilket påminner mig, jag måste snacka med managern :)

Cigg, vatten, dopp i poolen (som vi för övrigt har helt åt oss själva då knappt inga andra bor här), mer vatten, sedan sova.

Just det. Finns det roligheter på PhiPhi islands? Mång utflykter går dit, och en annan vän sa att vi borde åka dit över någon natt eller två då.

En annan fundering som dök upp i huvudet på mig är den klassiska kondom/STD frågan. UTAN att skapa en diskussion med/mot varandra kring detta, skulle ni vara vänliga och svara på om ni själva
Tar BJ utan kondom?
Går ner på tjejen?
Om svar ja på någon av dessa, när/hur ofta händer detta?
Själv gillar jag att gå ner på tjejen, men kalla mig naiv, det känns säkrare att göra detta i Sverige.
Kondom vid sexandet i sig tar jag som en självklarhet.

Så håller vi diskussonen om för/emot detta borta och ger bara era egna tankar kring det utan att citera någon annan sedan. Det verkar finnas vettiga människor här, jag tror det kommer gå bra :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #30 skrivet: 15 augusti 2010, 16:28:31 »
Så bra att det känns något bättre nu. :thumbsup

Phi-Phi är svårt att uttala sig om för det är väldigt individuellt. Det är fint där men jag tyckte att utbudet på kvällstid var alldeles för dåligt. Lite för mycket turister för min smak.

Men visst, ta en tur dit och bilda dig en egen uppfattning. Ett tips är att ta med någon trevlig tjej för när jag var där, 2008, så fanns det inte särskilt många tjejer där. Boka en natt i förväg eller också kan ni göra det på färjan dit. Sedan kan ni hyra en båt och se er omkring. Som sagt så är det väldigt fint där så en liten tur dit är inga fel.

Citera
Tar BJ utan kondom?
Går ner på tjejen?
Om svar ja på någon av dessa, när/hur ofta händer detta?
På A svarar jag ja, på B svarar jag också ja och på C så fort tillfälle ges. :P

Lägger man ner lite tid på tjejen så får man igen det sedan och det har jag aldrig haft något emot. :yahoo
Det är inte märkvärdigare att vara med en thaitjej mot att vara med någon här. Se till att göra dem nöjda bara så är mycket vunnet.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad fraud419

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 377
« Svar #31 skrivet: 15 augusti 2010, 17:36:29 »
Ojdå, missade några inlägg. Jag ska försöka få upp lite bilder, det kan bli halvjobbigt då jag skriver genom min mobil.
Ruben,
Tack för bra rapporter,men det slog mig när jag läste du skrev från mobilen,det kan bli dyrt...hoppas du är medveten om det bara,eller har du varit smart och fixat ett lokalkort,så man har koll på kostnaden...
Tack igen för lite skön läsning,det ger ett visst sug och abstinens dock.... :'(

Utloggad nidnoy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 55
« Svar #32 skrivet: 15 augusti 2010, 18:44:59 »
Jag kommer ihåg min första resa när jag efter 3 dagar utan att varit pissnödig lyckades klämma ut nåt som liknade sirap :'(  efter det dricker jag alltid minst 1 L vatten innan läggdags.  Vidare har jag provat nästan alla förebyggande kurer mot diarre men insett att dricker jag mej full varje dag i minst en vecka i sverige och bara äter rismat så sprutmålar jag toan rejält efter några dagar så jag tror samma sak händer i thailand eller vad tror ni andra?? :hmm

Utloggad svensson

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #33 skrivet: 15 augusti 2010, 18:58:48 »
Jag äter imodium. Tar en nästan en varje dag men man får se upp att det inte blir stopp. Har lärt mig någolunda hur jag ska dosera beroende på hur jag lever därnere. Brukar även se till att magen är trög när jag ska resa hem. Vad en läkare skulle säga om min huskur vet jag inte men det funkar för mig.

Utloggad funai

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 3
« Svar #34 skrivet: 15 augusti 2010, 20:42:08 »
Du verkar har det trevligt där nere Ruben :)

Själv kommer jag ner till phuket, patong om ca 2 veckor. Har bara varit där nere under högsäsong ett flertal gånger tidigare så jag antar att du inte kan jämföra hur skillnaden är.

Jag åker inte själv men kommer nog att få vara ute o svira ganska mycket själv då de jag reser med inte delar samma intresse hehe.

Så jag undrar: Är det mycket yngre folk i patong nu? svenskar?
 är grabbarna grus öppet och är det nått folk där?

Det kommer bli ganska dyrt och bara sitta på barerna helt själv o bjuda på ladydrinks därför jag undrar, vore roligt om det var lite svenskar i patong man kunde festa med.

Btw Någon som vet om "Roberts"(liveband) i kata har öppet nu under lågsäsongen?

/Funai

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #35 skrivet: 16 augusti 2010, 11:42:47 »
Jag lovar att svara på några frågor senare eller imon. Just nu hade jag tänkt att vara öite egoistisk och bara fråga:
Om man får en flicka, ska man ta taxi/tuktuk hem då? Jag bor 15-20 minuter gångfärd från bangla, och kan tycka att det är trevligt att gå, hålla hand och pussas lite på vägen. Men förväntas man att åka hem till hotellet?

Har fixat ett eget rum nu, 600b per dag, no charge for visitors. Hotellägaren insåg väl bättre pengar än inga alls. 

Hur gör man dagen efter, går hon hem själv då eller vill umgås mer?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #36 skrivet: 16 augusti 2010, 13:04:22 »
Jag lovar att svara på några frågor senare eller imon. Just nu hade jag tänkt att vara öite egoistisk och bara fråga:
Om man får en flicka, ska man ta taxi/tuktuk hem då? Jag bor 15-20 minuter gångfärd från bangla, och kan tycka att det är trevligt att gå, hålla hand och pussas lite på vägen. Men förväntas man att åka hem till hotellet?
Personligen tycker jag att det är lite väl långt att gå. Håll henne i handen på väg till Beachroad men ta en hoj därifrån är tipset från mig. Det är inte omöjligt att ni kan åka två på samma hoj.

Citera
Hur gör man dagen efter, går hon hem själv då eller vill umgås mer?
Det är olika, några vill hem tidigt, de kanske har ett annat jobb på dagen och några vill stanna kvar lite längre. Ibland vill de inte alls gå.

Det beror lite på vad man säger till dem. Gör man klart för dem att det är för en kväll så brukar det inte vara några problem. Ger man dem lite extra pengar till taxi så kan ju det vara en ledtråd om vad man vill..

Säger man inget och de tycker att du är ok så hoppas de nog att de kan stanna kvar. Var rak mot dem så löser det sig.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #37 skrivet: 16 augusti 2010, 17:18:39 »
Svaret på den frågan är helt klart attdu ska ta en taxi eller tuk-tuk.
Jag vet ingen Thaitjej som gillar att gå så långt  :nono:
När det gäller att gå och pussas så brukar inte tjejerna vilja det. Hålla handen brukar funka.
Men uppträdandet som du kan se i baren eller go-go ställena brukar inte vara det som dom vill visa när ni går därifrån.
Det finns en del böcker som du kan läsa där nere som ger dig lite mer tips om vad som gäller.
Det finns en bokaffär på bangla på vänster sida (om du går uppifrån mot stranden). Den ligger nära stranden och har en del böcker på svenska som kan vara av intresse. Jag har för mig att tips om någr av böckerna finns här på forumet  :hmm

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #38 skrivet: 17 augusti 2010, 06:18:40 »
Wall of text incoming :)

Citera
Så jag undrar: Är det mycket yngre folk i patong nu? svenskar?
 är grabbarna grus öppet och är det nått folk där?

Det kommer bli ganska dyrt och bara sitta på barerna helt själv o bjuda på ladydrinks därför jag undrar, vore roligt om det var lite svenskar i patong man kunde festa med.

Jag har inte sett eller hört så många svenskar faktiskt, däremot en hel del Australiensare. Yngre och yngre vet jag inte, den baren jag var på igår var jag dels yngst på, och dels var det typ jag å en till där bara. Samma sak på nästan varje bar på soierna, 1-2gäster per bar. Ute på Bangla dock så får man trängas ibland för att komma fram.

Grabbarna grus har vi inte varit på, vi såg den endast långt in på en soi någonstans.
Kan även meddela att Suzy Wong 2 hade öppet. Mycket trevligt ställe =)

Så kvällen började med att vi tog varsin shot på någon drinkbuss. Sedan ville vi hitta någon trevlig gogo att öla på, och på samma gata som Exotica (såg att någon varnade för den i någon tråd) så fanns just Suzy Wong. Där inne var det lättklädda och barbystade flickor som dansade, och andra flickor som spankade dem med mjuka batonger.

Jag tyckte detta var ganska trevligt, min ena vän var inte lika imponerad, utan formulerar sig såhär "Man kan ju inte gå till sådana ställen, tittar man på en flicka så blir man anfallen".

Härefter blev det en vatten för mig, och öl för mina vänner på heineken draught, där de slapp bli antastade.

Då jag precis skaffat ett eget rum så hade jag planer på att inviga detta, och gick in på en soi. Hittade en trevlig liten bar längst in med ett biljardbord. Fick syn på en söt flicka som jag bjöd på en drink och beställde in en öl till mig själv. Vi spelade, flirtade, och efter ytterligare någon ladydrink och öl så kommer en jätteglad mammasan till mig. Hon vill spela biljard med mig, om jag vinner så bjuder hon på whiskey, om hon vinner så bjuder jag på drinkar åt henne och min nyfunna vän.

Helt på det klara med att jag kommer förlora så godtar jag vadet. Och när jag har 4 bollar kvar och hon 0 så tror jag hon medvetet sänker 8:an i fel hål. Hon kommer med 2 whiskeys, en till mig, en till min flicka och en tequila åt sig själv (betalade endast för tequilan).

En annan tjej kommer fram till min och frågar "He your boyfriend" och hon svarar "Yes". Lite kul tycker jag, jag vet inte om det var meningen att jag skulle höra det.

Nåväl, någon öl därefter så var det dags att gå därifrån. Av någon anledning ville hon inte gå innan 0100? Barrunda + barfine(400) gick på 1100B. Ska jag fortsätta i denna takten så blir det dyra kvällar, samt jag är helt övertygad att de försökte få mig för full för mitt eget bästa... vilket de kanske inte misslyckades fullständigt med.
Brukar barrundorna gå på 700B med drinkar åt sig själv, sin dam och sin mamasan?

Klockan slår 0100 och vi går därifrån, mamasan kramar om mig och  säger att jag måste komma tillbaka nån gång och pekar på andra flickor som är där, och säger att jag slipper barfine. Hon vill att jag kommer tillbaka och säger när, men jag svarar bara att jag inte vet och vi får se. Då låtsasslår hon mig.

Väl ute på Bangla så vill min flicka dansa. Just det. Angående henne. Hon ville ha 2000B för att komma med mig, jag tänkte på vad kurios sa att man bör snåla på annat än flickorna, men detta känndes lite i överkant tyckte jag, så la mig emellan på 1500.

Dansa då alltså, jag ville inte dansa egentligen, men hon var väldigt bestämd över att hon ville dansa med mig. Så vi gick in på hollywood tror jag det hette, och hon fick nog nån gratisöl i baren där som hon ville hälla i mig. Återigen, ibland misstänkte jag skarpt att de ville dricka mig under bordet.

Några låtar senare så går vi ut på Bangla igen. Vi köper lite mat på pinne för 30B, billigt och sjukt gott!
Äter lite på vägen, tar en hoj hem.

Väl hemma så vill hon att jag ska in i duschen först, så jag duschar, och när jag är klar är det hennes tur.
När hon kommer ut så har hon handduken om sig. Jag tror hon är lite blyg, för hon ville ha lampan släckt. Fair enough, det får man väl respektera. Så utan vidare detaljer, happy times följer, gummin far av och på, natt blir till morgon och efter hennes morgondusch får hon 1500B och går ut.

Jag hade nog kunnat träffa en lite mer initiativtagande och vildare flicka. Hon var väldigt på på baren, men i sängen var hon inte alls lika självsäker.

En annan intressant sak är att igår natt var hon väldigt söt. Imorse, inte lika söt (dock inte ful eller avtändande), haha första gången detta råkat ut mig med dagen efter.

Någon varnade mig för att skriva på mobilen, men det är okej då jag har wifi på hotellet.

Utloggad v-power

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #39 skrivet: 17 augusti 2010, 07:55:50 »

Brukar barrundorna gå på 700B med drinkar åt sig själv, sin dam och sin mamasan?

Får först säga att det är riktigt trevlig läsning :thumbsup  önskar att man var därnere nu.

När det gäller kostnaden för en barrunda så låter 700bath för en helkväll som en ganska normal kostnad.

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 48
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 9
  • *Gäster: 37
  • *Totalt: 46