* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Nyanlända i Patong, intryck och frågor.  (läst 4007 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
  • Kön: Man
Nyanlända i Patong, intryck och frågor.
« skrivet: 13 augusti 2010, 19:52:26 »
Tjosan

Jag och två kompisar har nu varit i Patong i två dar, och har några kvar.

Jag har läst lite här på forumet innan, men man kommer uppenbarligen inte ihåg allt.

Väldigt trevligt väder dock, kom en regnskur men sedan var det varmt och molnigt (gillar inte sol... haha jag vet, kanske fel land :))

Vi var ikväll på Bangla Road, tog några öl på Heineken draught (under Roxy a go go). Därefter gick vi till ett ställe mittemot där och spelade biljard. Några öl senare så tänkte vi att vi måste se en Ping-Pong show. Free entry... bra liksom. Väl inne så ville de ha 500B per öl. Vi är inte dem som tar en öl, och sedan nöjer oss med det, utan vi beställer några stycken var, och 500st känndes lite väl mycket.

Första frågan: Kostar det verkligen 500B per öl för att få se en Ping-Pong show, eller whats the deal med det?

För det andra så var vi på några barer på gatan, några vanliga ölbarer, någon där flickor dansade. Men inte någon gång kom det någon flicka som ville underhålla oss. Man såg andra med tjejer, men ingen approachade direkt oss. Varför inte? Är det bara för att vi är 3st?

Efter barerna så tänkte vi att vi drar till Roxy a go go som ändå låg hyggligt nära. Vi gick in, beställde tre Tequila shots, fick sedan ytterligare tre för nån biljett vi hade. 300B för allt, så det var hyggligt vettigt pris tyckte vi. Vi svepte för första shot, satt och tittade på flickorna som dansade. Återigen, ingen flicka som gick fram till oss. Varför?

5-10 minuter senare kom damen som serverade tequila till oss, och den andra tequilan som stod på bordet bokstavligen lyfte hon upp åt oss, gav oss lime och salt, å ville att vi skulle dricka upp. Vi gjorde så, hon lämnade oss sedan. Men hon ville nog att vi skulle beställa in mer efter detta och inte "gratistitta". Lagom salongsberusade som vi vad vid dethär laget så bestämde vi oss för att gå.

Vad gäller på dessa a go gos, måste man konstant dricka eller vad? 500B känns saftigt för en öl, kan det verkligen vara så?

Finns det inga naknare klubbar? Där vi satt, samt Roxy a go go så var det toppar och hotpants som verkade gälla. Vad hände med traditionella klubbar där man sitter framför en naken/halvnaken tjej och stoppar en dollar i troskanten/mellan brösten?

Dagen innan denna så var jag själv på ett massageställe. Tog en oily massage, behöll kallingar på, hon tog sedan av dessa och masserade insidan lår och pungen (sjukt skönt!), hon vände mig om, och kom även till slut till snorren som hon inte var blyg över att "massera". Hon gjorde sedan en juckande rörelse mot mig och frågade om jag ville. Jag sa ja, redo med kondomer, hon ville ha 1500B. Jag trodde att hon skulle rida, och tänkte 1500B för massage + sex är okej. Men så blev inte fallet. Jag gav henne 1500B, hon sög av mig, och lagom upphetsad som man var vid det laget så tog det inte allt för lång tid innan man kom (ingen kondom, kommer jag dö nu (halvt på skoj) :(). Sedan la hon handuken över snorren, och fortsatte massera, jag fick en flaska vatten och när jag gick ut sa hon att jag skulle betala 300B där nere för massagen. Så 1800B gick kalaset på.

Frågor: Hade jag fått ligga, eller kom jag för snabbt, kanske blev jag helt enkelt lurad dum turist som jag är? Vad är rimligt att betala för ett blåsjobb/handjobb på sådant massageställe? Kan man få ligga överhuvudtaget? Jag inser att 1800B är på tok för mycket, men jag får väl se det som learning money.

En annan undring jag har är att jag och polarna delar rum, kan man ta dit en flicka som stannar över trots att dem är där (de gör inget med flickan) eller är det ta in på rum som gäller? Rum som jag sett på Bangla och runtomkring säger 700B/night. Är detta rimligt eller bör man pruta ner det?

Om man vill ha en flicka, som till slut faktiskt kommer fram till en, vad är vettigt att betala för LT? Som jag förstått det så är en 1000B standard för gogo girls/beer ladies. Dock biligare för flickorna som står på gatan?

Jag vet att en del frågor är ren upprepning från liknande frågor tidigare om man söker. Men jag har sökt mycket på forumet, och har halvdålig koll. Jag vore MYCKET tacksam för svar på mina frågor trots allt.

Tack på förhand
Ruben

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
SV: Nyanlända i Patong, intryck och frågor.
« Svar #1 skrivet: 13 augusti 2010, 20:46:54 »
Hej på dig.
Det var en del du råkat ut för och jag ska försöka att svara på det jag kan.

Att de tog 500 baht var nog inklusive en dold inträdesbiljett skulle jag tro. Efter den första beställningen brukar det bli billigare. Annars kan man be om drinklistan först och fråga om priserna om de inte redan finns.

Har varit inne på något ställe som jag inte minns namnet på och där ville de med jämna mellanrum ha en hundring för showen. Där var det hel och halvnaket men namnet är dessvärre borta ur minnet.

Sitter man med en tjej så bjuder man naturligtvis henne och att bjuda mamasan brukar ofta fungera fint för att få henne mer "samarbetsvillig". En glad mamasan är en bra mamasan.

Jag har aldrig varit med om att man fått sitta ensam någon längre tid oavsett vad det är för typ av ställe. Men det är klart att sitter man tre tillsammans och bara pratar med varandra så ser det inte särskilt inbjudande ut. Jag antar att ni var hyfsat ordentliga så att det inte var ert uppträdande som hindrade dem att komma fram?

Angående massagen så hade det kanske blivit mer om du hade klarat att hålla igen något. Kanske, men inte helt säkert. Avtala innan vad du får för pengarna och pruta. 1500 på ett massageställe låter lite mycket även för full service. Men det är läropengar som du riktigt konstaterat.

Varför delar man rum med polarna och varför vill man ta med en tjej dit när de är där? Obegripligt.
Ett eget rum är alltid att föredra även om man är fler på samma resa. Vem vet när man behöver det?

700 baht för ett ST-rum är för mycket. Det kan du få ett eget rum för utan problem vid den här tiden på året.

LT ligger väl på 1000-2000 och det går säkert att få det billigare men som jag alltid brukar säga så är det bättre att snåla in på något annat än brudarna. Mindre än 1000 baht + BF har jag aldrig gett någon men det är upp till var och en.

Hoppas att ni får en fortsatt trevlig resa men försök att få egna rum det första ni gör imorgon när ni vaknat till.

Återkom gärna med fler rapporter under tiden. Har ni frågor försöker vi hjälpa er men att bara höra av sig och låta oss få veta hur ni har det är alltid uppskattat.

Mvh Kurios.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 558
« Svar #2 skrivet: 13 augusti 2010, 21:17:18 »
Första frågan: Kostar det verkligen 500B per öl för att få se en Ping-Pong show, eller whats the deal med det?

Det är bara ping-pong barerna det är så på. Det var länge sen jag var in på en sån men sist kostade det 300 per bira även vatten. Det är deras sätt att ta betalt för allt showande.

För det andra så var vi på några barer på gatan, några vanliga ölbarer, någon där flickor dansade. Men inte någon gång kom det någon flicka som ville underhålla oss. Man såg andra med tjejer, men ingen approachade direkt oss. Varför inte? Är det bara för att vi är 3st?
Om du inte ser alltför avskräckande ut så räcker det enkelt med en liten flört eller en vink så kommer brudarna tippandes till dig. Bjud på en ladydrink så sitter dom kvar och pratar med dig. Och skulle dom inte göra det så är dom förmodligen inte intresserade och då e det bara å glömma och ta nästa.

Efter barerna så tänkte vi att vi drar till Roxy a go go som ändå låg hyggligt nära. Vi gick in, beställde tre Tequila shots, fick sedan ytterligare tre för nån biljett vi hade. 300B för allt, så det var hyggligt vettigt pris tyckte vi. Vi svepte för första shot, satt och tittade på flickorna som dansade. Återigen, ingen flicka som gick fram till oss. Varför?
Finns många andledningar varför inte en tjej kommer fram. Men en sak kan ju vara att dom såg att ni snåla med dricka och därav tror inte att det finns någe pengar att hämta där. Som jag sa tidigare flörta lite och bjud på dricka så fixar sig resten självt.

5-10 minuter senare kom damen som serverade tequila till oss, och den andra tequilan som stod på bordet bokstavligen lyfte hon upp åt oss, gav oss lime och salt, å ville att vi skulle dricka upp. Vi gjorde så, hon lämnade oss sedan. Men hon ville nog att vi skulle beställa in mer efter detta och inte "gratistitta". Lagom salongsberusade som vi vad vid dethär laget så bestämde vi oss för att gå.

Exakt, det är hennes jobba att se till att ni dricker när ni sitter där.

Vad gäller på dessa a go gos, måste man konstant dricka eller vad? 500B känns saftigt för en öl, kan det verkligen vara så?

En öl på a-gogo ligger väl mellan 100-180 bath. Men på ping-pong så stiger priserna.

Finns det inga naknare klubbar? Där vi satt, samt Roxy a go go så var det toppar och hotpants som verkade gälla. Vad hände med traditionella klubbar där man sitter framför en naken/halvnaken tjej och stoppar en dollar i troskanten/mellan brösten?

Joorå det finns naknare klubbar. Kolla runt lite så hittar ni..Vet inte om suzy wong är öppet nu när dom renoverar,kolla där.
Att stoppa pengar i troskanten uppskattar nästan alla brudar det är bara att köra på.

Dagen innan denna så var jag själv på ett massageställe. Tog en oily massage, behöll kallingar på, hon tog sedan av dessa och masserade insidan lår och pungen (sjukt skönt!), hon vände mig om, och kom även till slut till snorren som hon inte var blyg över att "massera". Hon gjorde sedan en juckande rörelse mot mig och frågade om jag ville. Jag sa ja, redo med kondomer, hon ville ha 1500B. Jag trodde att hon skulle rida, och tänkte 1500B för massage + sex är okej. Men så blev inte fallet. Jag gav henne 1500B, hon sög av mig, och lagom upphetsad som man var vid det laget så tog det inte allt för lång tid innan man kom (ingen kondom, kommer jag dö nu (halvt på skoj) :(). Sedan la hon handuken över snorren, och fortsatte massera, jag fick en flaska vatten och när jag gick ut sa hon att jag skulle betala 300B där nere för massagen. Så 1800B gick kalaset på.

Alltid 300 eller 250 eller vad det kan kosta för själva massagen. Men sen vad du och damen kommer överäns om är upp till er. Du kan pruta alla ggr. Dom sätter högt pris på en gång sen får du ju säga till att det är för mycket. Glöm inte att säga till tjejen vad du vill han innan ni börjar med snusket. Jag brukar köra den "jag har bara 500 bath på mig :P" brukar funka för ett avsug. Har även knullat massagetjejer men vafan tar hällre ett avsug efter massagen.

En annan undring jag har är att jag och polarna delar rum, kan man ta dit en flicka som stannar över trots att dem är där (de gör inget med flickan) eller är det ta in på rum som gäller? Rum som jag sett på Bangla och runtomkring säger 700B/night. Är detta rimligt eller bör man pruta ner det?

700 är ok för ett bra rum. Finns skabbiga kortisrum för 300-500 bath också.
Men det med hotellet. Kolla med hotellet först så du vet, alla hotell har olika regler. Ofta så brukar dom ha en extra avgift om du tar med tjej på rummet. Inte för att ni blir fler på rummet utan mer för att hotellet tar ansvar över vad som kan hände. Finare hotell krävar att tjejerna lämnar in sitt ID-kort i receptionen också.

Om man vill ha en flicka, som till slut faktiskt kommer fram till en, vad är vettigt att betala för LT? Som jag förstått det så är en 1000B standard för gogo girls/beer ladies. Dock biligare för flickorna som står på gatan?

Jag skulle inte rekomendera att ta en tjej på gatan av många olika andledningar men det är en annan historia.
Som standard så kanske 1000 bath är för bar tjejerna och gogo tjejerna standard runt 2000-4000 beror lite på vad det är för tjej osv.

Hoppas du blir nöjd med svaren. Ha det så jävla kul där nere nu. Får ni tid så sväng förbi Otop (dagtid samt kvällstid) och ta nån bira i deras småbarer. Tror ni kommer ha kul där.
(Otop är en marknad i patong, bara fråga taxi vart det ligger)

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #3 skrivet: 13 augusti 2010, 21:18:22 »
Haha, Kurios så hann du svara innan mig :P heheh

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #4 skrivet: 13 augusti 2010, 21:40:08 »
Haha, Kurios så hann du svara innan mig :P heheh
Ja men han har säkert inte något emot om fler svarar.

Jag är alltid snabb i vertikalt läge. ;)

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Morre

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 88
« Svar #5 skrivet: 13 augusti 2010, 22:13:58 »
Som fan!! Hur lyckas man med att inte bli antastad på Bangla Road! Lågsäsong iofs men det brukar tjejerna bara bli ihärdigare av. Ni ser inte ut som troll?
Jaja, skål i alla fall och skit i pingisen, fixa eget rum(det är knappast dyrare) och ta en öl till  :drunk
"Sex at age 90 is like trying to shoot pool with a rope."
George Burns

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1372
« Svar #6 skrivet: 13 augusti 2010, 23:29:42 »
Enda jag sett som inte blir påhoppade i barerna är svarta och araber, men annars har det inte spelat nån roll om man varit ensam eller 10 pers, tjejer kommer det ändå.

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #7 skrivet: 14 augusti 2010, 01:23:23 »
Citera
Jag har aldrig varit med om att man fått sitta ensam någon längre tid oavsett vad det är för typ av ställe. Men det är klart att sitter man tre tillsammans och bara pratar med varandra så ser det inte särskilt inbjudande ut. Jag antar att ni var hyfsat ordentliga så att det inte var ert uppträdande som hindrade dem att komma fram?
Nejdå, vi vet absolut hur man uppför sig. Kan ha varit som du säger att vi snackade mycket med varandra och underhöll oss bra själva. Tror inte vi ser helt för jävliga ut, gråter inte över mitt utseende utan är en rätt nöjd 20-ish-åring, särskilt i detta landet.

Jag ler mot tjejerna och är allmänt glad. Det är svårt att vara annat här nere har jag märkt. Och detta med att de inte går fram gäller just barerna vi varit på. Går man på gatan så ler de, man ler tillbaka och säger oftast "No thank you" med ett leende. Och då blir de glada också när man ler och blir ännu mer flirtiga av sig, då blir jag gladare också. Så man ler mer och mer, och när man kommer till slutet av Bangla Road så har man världens retard-smile :D

Citera

Varför delar man rum med polarna och varför vill man ta med en tjej dit när de är där? Obegripligt.
Ett eget rum är alltid att föredra även om man är fler på samma resa. Vem vet när man behöver det?

Du/ni har helt rätt. Detta var ett dumt move av mig, väldigt dumt. Till mitt försvar måste jag dock säga att jag är dum fool. Skämt åsido, den ärliga anledningen är nog att det blev billigast.
Jag får höra med hotellet sedan vad det skulle kosta att byta till mig ett eget rum, frukost är ju redan betald i detta rummet (4000SEK 14 dagar totalt/person). Det borde gå att pruta ner ett mindre rum till under ordinarie priser tycker jag. Vad tycker ni själva är vettigt att lägga?

Och mycket riktigt så tar hotellet 500B for "Visitors". Jag får se hur jag gör, det kanske blir billigast att stå sitt kast, dela rum, och ta en 700B nattsrum då och då. Fan, jag låter både snål och korkad känner jag nu...haha, fast mest är jag nog bitter på mig själv, jag gillar inte "onödiga" kostnader som detta med rummet, men har inga problem med massage/flickor/lady drinks/unna mig saker. Någon förstår kanske vad jag menar och får inte helt fel bild av mig.

Om det finns flera öldamer och man gillar någon särskilt mycket, men en annan kommer fram; hur löser man det utan att trampa på några tår? Och kan man i praktiken fråga om hon/alla öldamer vill följa med mig efter några ladydrinks?

Angående damen som såg till att vi drack. I det tempot skulle de få bära ut mig till slut!

Gatuflickorna, vilken mer anledning än den uppenbara ökade risken för STD är det? nu blev jag ju nyfiken:)

Om man bara vill ha massage, inget sexuellt på Bangla Road, är det bara att säga "Just massage please?" Hur går en oily till då, ska man ta av kallingarna ändå som jag försått det, kommer de ändå massera intimare delar? Har en polare som är mycket lojal till sin flickvän, därur frågan.

Angående barer/gogo/pingong, hur mycket ska man dricka utan att de tycker man än cheap Charlie? Jag menar, vi är inte snåla eller dåliga drickare, men alla har sin gräns! Vår gick vid en ny tequila vad 5e minut när man redan var lite lagom berusad.

Tack som fan för alla svar!! Jag var rädd först att jag skulle få tråkiga sarkastiska svar, ni vet, på detdär viset som människor på internet kan vara. Återigen, tack så oerhört! Jag kommer att uppdatera tråden  med annat än alla våra miljoner frågor också. Kul att ni är intresserade och hjälpsamma, cudos!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #8 skrivet: 14 augusti 2010, 09:31:06 »
Nejdå, vi vet absolut hur man uppför sig. Kan ha varit som du säger att vi snackade mycket med varandra och underhöll oss bra själva. Tror inte vi ser helt för jävliga ut, gråter inte över mitt utseende utan är en rätt nöjd 20-ish-åring, särskilt i detta landet.
Kanske ser ni för unga ut? Det finns tjejer som inte vill vara med riktigt unga killar av olika anledningar. Inte en helt trolig förklaring känner jag men det förekommer.

Citera
Jag ler mot tjejerna och är allmänt glad. Det är svårt att vara annat här nere har jag märkt.
Så sant, så sant. Det är svår att vara sur när man ständigt bemöts av vackra damers leenden. :)

Citera
Du/ni har helt rätt. Detta var ett dumt move av mig, väldigt dumt. Till mitt försvar måste jag dock säga att jag är dum fool. Skämt åsido, den ärliga anledningen är nog att det blev billigast.
Jag får höra med hotellet sedan vad det skulle kosta att byta till mig ett eget rum, frukost är ju redan betald i detta rummet (4000SEK 14 dagar totalt/person). Det borde gå att pruta ner ett mindre rum till under ordinarie priser tycker jag. Vad tycker ni själva är vettigt att lägga?
Det är nog inte helt ovanligt att man delar rum när ett gäng yngre grabbar åker iväg. Det har man ju gjort själv även om det inte var i LOS. Men det är också en sak man lärt sig till nästa gång.

Citera
Och mycket riktigt så tar hotellet 500B for "Visitors". Jag får se hur jag gör, det kanske blir billigast att stå sitt kast, dela rum, och ta en 700B nattsrum då och då. Fan, jag låter både snål och korkad känner jag nu...haha, fast mest är jag nog bitter på mig själv, jag gillar inte "onödiga" kostnader som detta med rummet, men har inga problem med massage/flickor/lady drinks/unna mig saker. Någon förstår kanske vad jag menar och får inte helt fel bild av mig.
Vilket hotell bor ni på? Jag har aldrig betalat extra för någon och kommer aldrig att göra det heller.
Men de flesta hotell brukar ha en gräns för hur många som får bo i rummet. Att ha med sig två "gäster" är ofta inga problem men bor ni redan tre i rummet så kommer ju saken i ett annat läge.

Tidigare hade de ST-rum vid soi Easy. 500 baht för två timmar. För 700 baht får man ett helt ok rum på något guesthouse eller mindre hotell utan problem. Per dygn.

Annars kan man gå ST på någon agogo, de har särskilda rum för det ändamålet.

Skulle ni till slut lyckas med att få någon tjej intresserad av er (sorry för den piken  :D) så kan ni alltid förklara situationen för henne. De brukar kunna komma med ett förslag på hur ni kan lösa det.

Risken är att om du/ni tar hem en tjej till rummet och hon får syn på kompisarna i samma rum så tackar hon för sig och går.

På Christins kan man få en soapy med fullservice från 1800 baht för 90 minuter. Det tycker jag att ni bör testa åtminstone en gång innan ni åker hem.

Citera
Om det finns flera öldamer och man gillar någon särskilt mycket, men en annan kommer fram; hur löser man det utan att trampa på några tår? Och kan man i praktiken fråga om hon/alla öldamer vill följa med mig efter några ladydrinks?
Det är bara att vara ärlig och säga som det är. De förstår för de har varit med om liknande saker tidigare. Tala om för henne vem du är intresserad av så hjälper hon dig. Annars kan du fråga efter mamasan och be henne om hjälp. Som vanligt är en drink väldigt bra för att få henne mer hjälpsam.

Bland det värsta man kan göra är att låta tjejen tro att du är intresserad av henne och sedan när hon "jobbat" en stund med dig, gå till någon annan. Då tappar hon ansiktet inför de andra och det ska man försöka undvika tycker jag. Var rak och ärlig så blir det inga problem.

Citera
Gatuflickorna, vilken mer anledning än den uppenbara ökade risken för STD är det? nu blev jag ju nyfiken:)
De kallas för freelancers eftersom de saknar en arbetsplats. Det kan bero på att de inte vill jobba i en bar och klarar sig själva. Det kan också bero på att de misskött sig på olika sätt så att de inte är välkomna i någon bar. Det kan också vara så att de har någon STD och därför inte får jobba i någon bar.

Tar man med sig en freelancer så är det säkrast att låsa in värdesaker och se till att hon lämnar sitt id-kort hos vakten eller i receptionen. Skulle något oönskat hända så har man ingen stans att vända sig annars. Tar man med en tjej från en bar kan man alltid gå till baren och förklara vad som hänt men en freelancer som inte lämnat sitt id-kort kan vara spårlöst borta.

Om risken är särskilt mycket större för att få STD från dem är jag inte säker på så länge man ser till att ha fullgott skydd under tiden.

Citera
Om man bara vill ha massage, inget sexuellt på Bangla Road, är det bara att säga "Just massage please?" Hur går en oily till då, ska man ta av kallingarna ändå som jag försått det, kommer de ändå massera intimare delar? Har en polare som är mycket lojal till sin flickvän, därur frågan.
Det är olika från ställe till ställe. Börja med att ha kallingarna på och se vad de säger. Vill de att du ska ta av dig dem så kan du säga att du helst vill ha dem på. Ofta vill de att man tar av sig dem för att de inte ska bli oljiga och för att det är lättare för dem att massera.
Går man till en seriösare salong så masserar de inte de intimare delarna men det händer att det känns lite väl närgånget ibland. På de mindre seriösa salongerna så är det ingen tvekan om vad de är ute efter. De är ganska fingerfärdiga där, har jag hört..

Massage på stranden kan ju vara ett annat alternativ, där har jag aldrig varit med om att man får ta av sig helt. Man ligger ju öppet så risken för något oväntat är minimal.

Citera
Angående barer/gogo/pingong, hur mycket ska man dricka utan att de tycker man än cheap Charlie? Jag menar, vi är inte snåla eller dåliga drickare, men alla har sin gräns! Vår gick vid en ny tequila vad 5e minut när man redan var lite lagom berusad.
Var 5:e minut är ju lite väl häftigt kan man ju tycka. Drick i normal takt och bjud gärna tjejerna på någon drink då och då så är det inga problem. Tjatar de om att ni ska dricka mer eller ringa i klockan så finns det andra ställen att gå till. Det är ni och inte de som avgör hur mycket ni ska dricka.

Men samtidigt så måste man komma ihåg att det är deras jobb att se till att ni dricker så mycket som möjligt under tiden ni är där. Det är ju det som är själva grundidén med att driva bar.

Citera
Tack som fan för alla svar!! Jag var rädd först att jag skulle få tråkiga sarkastiska svar, ni vet, på detdär viset som människor på internet kan vara. Återigen, tack så oerhört! Jag kommer att uppdatera tråden  med annat än alla våra miljoner frågor också. Kul att ni är intresserade och hjälpsamma, cudos!
Här försöker vi hjälpa våra bröder och systrar i nöd så gott vi kan. Det är lättare att ge seriösa svar när någon ställer seriösa frågor.

Så fortsätt att fråga så kommer vi att svara så gott det går. Det är bra när fler svarar eftersom vi har olika erfarenheter.

Mvh Kurios.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad mrthailover

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #9 skrivet: 14 augusti 2010, 11:11:48 »
Har ni provat någon av nattklubbarna (disco)?  Det finns flera stycken. Tiger tycker jag är bäst. Ligger på Bangla road.  Nu är det lågsäsong så det kanske inte är så mycket folk.  Till Tiger brukar en del "vanliga" thai tjejer gå efter jobb i internet café, butik, resebyrå etc för att dryga ut sina inkomster. Dit går även bartjejer som inte fått hugg under kvällen, massage tjejer från Christines samt rena free lancers.  Prova det och ragga på samma sätt som du hade gjort i Sverige.  Gå fram, le,  småprata och bjud på en drink.  Här får du bäst valuta för pengarna och det känns naturligt på ett annat sätt. Du slipper barfine.  Jag brukar inte göra upp ett pris i förhand alls och de brukar inte fråga heller. Jag ger dem en donation på morgonen efter och jag brukar inte vara snål så har aldrig haft problem.  Jag tycker inte det känns så kul att prisförhandla innan som på en marknad. 

Christines kan ni inte misslyckas på. Gå dit med en gång för att bli av med "osklulden" så ska du se att allt lossnar efter det  :)Men 1800 bath kommer du inte långt med där. Åtminstonde under högsäsong kostar det över 3000 bath om jag inte missminner mig. Jag var där i Januari i år senast.  Risken är att du skjuter innan där om du kom så snabbt efter olje massage.  Förhandla fram att du vill komma 2 gånger. 

På de flesta mindre massage ställen kan du få knulla.  Jag brukar betala mellan 1000 och 1500 bath inklusive massage, sug och knull och det under högsäsong.  Nu kan du säker pruta.  Det kan dock vara en intressant upplevelse att ställa upp tjejen på alla fyra och dunka på henne så skinkorna daskar med bara ett skynke mellan dig och en gammal kärring som får pedikyr.  Beror på vad du gillar. Romantiskt är det inte..

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #10 skrivet: 14 augusti 2010, 13:53:20 »
Idag har varit en lugn dag. Vi blev inkastade till discot Seduction igår, men sjukt trevlig inkastare faktiskt. Ian tror jag han hette. 1000B för inträde samt öppen bar i två timmar. Svenska och småländska som vi är så har vi hållt oss till vatten under dagen (worked wonders för minibakfyllan idag också). Så dit ska vi hän sedan.

En annan intressant sak som hände nu när vi kom tillbaka till hotellet. Vi har rum 5 meter utanför där de tar bokningar för massage. När vi kom tillbaka så satt där en äldre och en yngre flicka. De vinkade, jag vinkade tillbaka sedan ville de prata med mig. Fine tänkte jag, kul tidsfördriv.

Väl inne på massagerummet så blir det mest konversation med den äldre damen (runt de 50io skulle jag tro, men har ingen aning egentligen. Hon ville att jag skulle gissa hennes ålder, så jag gissade 35). Pratade först om Thailand, Puket, vad jag jobbade med hemma. Hon undrade med hur många uncles jag hade a någon anledning.
Efter en stund så blev det lite mer frispråkigt. Den äldre damen blev flirtig, klämde lite på mig, kom på ursäkter att smeka mig på armen för hon "gillade min hud". Hon undrade om jag varit med en thaiflicka någon gång, jag svarade nej. Då sa hon att hon hade en 20åring till mig, som jag inte skulle behöva betala barfine för.

Den yngre flickan som faktiskt skötte massagen ville att jag skulle boka in mig på en massage med henne imorgon. Fine tänkte jag, jag skippade ju dagens. Hon gav mig även sitt nummer och ville ha mitt. Var detta dumt gjort? Man har ju läst om galna flickor som tror att saker är seriösare än vad de är.
Hon ville även följa med mig till Seduction ikväll, men sa att jag ville gå med mina vänner.

Vad betyder nu allt detta, är jag i en jobbig situation nu? Angående de extra 500B för Visitors, så bor vi på Orchid Hotel. Managern är englesman, och sjukt skön att snacka med.

Har ni provat någon av nattklubbarna (disco)?  Det finns flera stycken. Tiger tycker jag är bäst. Ligger på Bangla road.
Kul nog så sa de jag pratade med att Tiger var kul.

Citera
Christines kan ni inte misslyckas på. Gå dit med en gång för att bli av med "osklulden" så ska du se att allt lossnar efter det  :)Men 1800 bath kommer du inte långt med där. Åtminstonde under högsäsong kostar det över 3000 bath om jag inte missminner mig. Jag var där i Januari i år senast.  Risken är att du skjuter innan där om du kom så snabbt efter olje massage.  Förhandla fram att du vill komma 2 gånger.  
Jag får nog förhandla fram 4 gånger istället. Jag har en viril rackare där nere :(

Ja just det, en annan kul notis angående Kurios lilla teori med att de tyckte hag såg ung ut. De gissade min ålder till 16, om det var menat som en flirt/komplimang eller uppriktigt sagt vet jag inte. De sa åt mig att sluta ljuga när jag sa min ålder. I Sverige är jag dock allt mellan 20-32.

Nu ska det bli lite käk innan vi drar ner till disco.
Tacksamma hälsningar från Ruben i ett Thailand som jag allt mindre och mindre vill lämna för varje dag som går.

EDIT; Jag har inga planer på att ta hem flickor till rummet som jag delar med polarna. JAg tänkte nog inte när jag frågade. Man blir ju skum i huvudet i detta landet, fast på ett bra sätt :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #11 skrivet: 14 augusti 2010, 14:22:09 »
Var detta dumt gjort?
--------------------
Vad betyder nu allt detta, är jag i en jobbig situation nu?

Lite dumt var det och det kan bli om inte jobbigt så lite pinsamt om du skulle komma med en annan tjej.

Flirta gärna med personalen men inget mer.

Citera
Ja just det, en annan kul notis angående Kurios lilla teori med att de tyckte hag såg ung ut. De gissade min ålder till 16, om det var menat som en flirt/komplimang eller uppriktigt sagt vet jag inte. De sa åt mig att sluta ljuga när jag sa min ålder. I Sverige är jag dock allt mellan 20-32.

En teori som inte var så tokig ändå. ;)

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #12 skrivet: 14 augusti 2010, 14:31:59 »
Meh. Man borde kunna överföra era erfarenheter in i mitt huvud.

Jag tror inte de är personal dock, den äldre bodde inte i Patong, första gången här. Massagetjejen bodde en minimarch härifrån, och är inhyrd masserare. Jag har sett 3 olika massagetjejer komma hit nu. Fast jag kanske borde ta en vanlig massage ändå och be happy with it kanske?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #13 skrivet: 14 augusti 2010, 15:01:35 »
En vanlig massage då och då är inte så dumt, ganska avslappnande faktiskt.
Men man kan ju inte springa på massage hela tiden, så kul är det ju inte ens om det är med HE.

Då är det bättre att skaffa en LT så slipper man vara på jakt hela tiden även om det har sin charm det med.

Fast har man en LT så kräver det ju att man har ett eget rum..

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #14 skrivet: 14 augusti 2010, 20:53:44 »
Herregud.... jag finner inga ord. Omg. OMG, OMFG. omg. omfg, herrejävlar! Ursäkta min fjortiska men herrejävlagud.... omg. Jag är mållös.... jag vill så gärna beskriva vad jag känner just nu, men inga ord i världen skulle ge rättvisa åt den lycka och uppspelthet jag känner just nu (and i didnt even get laid)

Som sagt så gick jag och mina två vänner till seduction. Visst vi fick vår öppna bar, men vi kom inte in i VIP våningen som inkastaren hade lovat. Han sa inget om dresscode, uppenbarligen fick man inte ha shorts på sig... Men men, vi dricker så mycket vi orkar i två timmar, tittar på flickor som dansar i kortkort. Bra start på en kväll.

Därefter så bestämmer vi oss för att gå någonstans, vi var ute efter någon mer naken klubb, men vi har svårt att hitta till soierna. Jättesvårt. Man tittar åt sidan hela tiden, och man tror det bara är en två ölbarer som finns där när det i själva verket är en triljard ölbarer längs med en fullpackad gata.

Nåväl, hursomhelst, jag har läst lite om pirat-go-gon, så vi går upp dit. Uppenbarligen var de inte pirater idag utan sjuksköterskor istället. Vi beställde in varsin öl, snackade skit. Man fick lite ögonkontakt och helt plötsligen var en flicka framme, men med min ena lojala kompis, och den andra som har svårt att hålla ögonen öppna så eskalerar jag inget vidare. En flicka blir ihärdig, men jag försöker le och förklara att efter denna ölen så går vi härifrån, hon ger sig dock inte.

En australiensare ser mitt dilemma verkar det som, så han kommer och säter sig i stolen jämte mig och blockerar tjejen ifråga. Väldigt trevlig människa! Han var visst här med fru och barn (öppet förhållande? För ingen fru är väl så naiv?).  Han "räddar" mig och vi snackar lite.

Mina vänner bestämmer sig för att gå hem efter lite för mycket att dricka. Jag blir däremot kvar. Jag behöver kissa. Min nyfunna vän sa att han visste var man kunde göra detta och log. Vi lämnade ölen (visste inte att man kunde/fick gå ifrån så för att komma tillbaka) och han sa åt mig att ta vänster direkt efter vi kom ner från trappan.
"Here, you go first"
Jag fattade inte varför han ville detta, men okej liksom. Jag tror den hette Soi Eric gatan.

Jag kom två steg innan en flicka som stod och dansade slet tag i mig och ville att jag skulle dricka öl. Hon hade så stadigt grepp så att enda sättet att komma därifrån hade varit att dra ner henne, oh det vill man ju inte. Återigen kommer min nyfunna vän till min räddning, för jag kunde inte slita mig från denna underbara flickas blick, leende och byst somt hon gärna ville at jag skulle ha mitt huvud i. Han säger att han är min pappa och att vi ska gå nu... men hon ger sig inte ändå, håller stenhårt i min arm och säger "I want your son, I want to fuck him". Han svarar att hon får inte, för han vakar över mig. Hon ger sig fortfarande inte... Sedan händer något intressant. Han säger till henne
"Give him a break, it is his first day here" och hon släpper taget omedelbart och ber väldigt mycket om ursäkt.

Fråga: Varför kunde man inte slita sig genom att säga, jag vill kissa/jag vill gå häråt/han är min son, utan det som funkade jättebra var att jag var här första dagen, borde jag inte bli bete direkt då?

Nåväl, vi går vidare, och denna proceduren upprepas på lite oliksa sätt för varje meter. Precis längst ner fastnar jag extra mycker för en flicka Dao. Som man blev kär i genom att bara hålla i handen, så ofantlig charmig. Jag lyckades lova att jag skulle komma tillbaka dit senare i veckan och ta en öl.

Min australiensare gav mig dock en regel "Aldrig mer än EN öl på sådana ställen". Detta får mig att fundera, är det skillnad på dessa ölbarer och andra ölbarer?

Väl på väg ut upprepas samma sak på nästa sida. Spännande blev det dock nånstans i mitten när en flicka abrupt stoppade hela vägen för mig. Kramade mig, sedan hade man en tjej till, sedan en till, sedan en till och jag tror det stod 5-6 flickor som försökte dra in mig till deras bar till slut. Genom att ta på mig, placera mina händer på dem, och inte på några som helst blyga ställen heller.
Hur jag lyckades vet jag inte, men jag lyckades komma bort från alla dessa förföriska leenden och kom ut på Bangla road igen. Jag finner inga ord, utan säger bara "Wow" till min kompis. Han svarar:
"Haha, all that for a piss aye?"

Så detta var alltså en minimal upplevelse från Bangla road, som uppenbarligen har MYCKET mer liv i sig när inte drottningen precis har fyllt år!

Jag är kär. Jag vill aldrig lämna Thailand. Jag vill stanna här och ALDRIG mer åka hem! Så sjukt underbar upplevelse så jag önskar bara att jag kunde beskriva alla intryck och känslor i ord.

Jag måste skaffa ett eget rum. Jag kollade genom siten jag bokade, och ett eget rum kostar här 600B per dag. Detta blir ju då exkls 500B för en visitor. Men jag funderar på om managern är tillräckligt för businessman för att ge mig ett rum "inkls" visitors för en 5-700B då jag förklarar att jag annars tar ett rum för 700B någon annanstans när jag vill ha en vän med mig. Han går ju i så fall miste om 10*5-700B.
Vad tror ni om detta?

En annan sak angående min massage jag lyckades boka upp mig på tidigare idag/igår, hon tar inte illa upp om jag säger att jag bara vill ha en massage, trots utväxlande av nummer. Hon kanske räknar med en extra inkomst imorgon? Meh... väldigt osmidigt gjort av mig.

Nu ska jag försöka sova. Om jag kan. Jag är full, uppspelt, lycklig, och allmänt kär i allt och alla just nu! Gonatt!

EDIT: Ja just det. En kul grej till. Under tiden jag gick igenom detta, samt förbi tjejer som drog i en. Sedan när man gick hem var det också flickor som drog i en.... Nu inser jag att jag under HELA denna tiden hade min plånbok lättillgänglig i min bakficka, det hade bara varit tt lyfta den så hade man varit 4000B rikare. Resten har jag inlåst på hotellet. Hursomhelst så är jag väldigt lycklig över att fått behålla min plånbok när jag var ett sådant lätt offer. Jag förstår att detta inte betyder att man ska lita blint på alla och alltid, utan bör ha pllånboken säkrare.
Gonatt!
« Senast ändrad: 14 augusti 2010, 20:59:24 av Ruben_ »

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #15 skrivet: 15 augusti 2010, 01:59:44 »
Fan vad gött att höra att du har det kul... Det är bara början. Det du beskriver och det du har upplevt är en vardag för många här på forumet. Nu kanske du börjar förstå varför så  många inte kan släppa detta land of smile.

Önskar jag vore där jag med just nu. Grymt avensjuk!!!

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #16 skrivet: 15 augusti 2010, 08:03:09 »
Fan vad gött att höra att du har det kul... Det är bara början. Det du beskriver och det du har upplevt är en vardag för många här på forumet. Nu kanske du börjar förstå varför så  många inte kan släppa detta land of smile.

Önskar jag vore där jag med just nu. Grymt avensjuk!!!

Du kan sluta upp med din avund just nu, och shifta över till medlidande istället. Kom hem inatt, skrev ovan inlägg full o gla. Några timmar senare vaknar ja... mår sjukt illa. Går upp spyr. Och detta har jag gjort nu till och från sedan 3-4 inatt.

Vet inte vad det är. Käkade samma som min ena polare (han äter iofs inte upp salladen). Överlag känner jag mig inte bakfull, har ingen huvudvärk utan mår bara väldigt illa emellanåt när ja ligger ner (men jag orkar inte stå eller sitta hela tiden, har ännu inte fått ner någon ny mat).

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #17 skrivet: 15 augusti 2010, 08:06:03 »
Det låter som om någon är på väg att drabbas av den gula febern. :D
Jag kommer ihåg den första gången jag gick igenom en bargata i Karon och brudarna gjorde vad de kunde för att man skulle stnna hos dem. En lite tumultartad upplevelse minst sagt. Men det visade sig att det var inget mot hur det var i soierna på Bangla i Patong.

Det enda jag kunde tänka på just då var att det var helt galet. Du beskrev det riktigt bra tycker jag. :thumbsup

Det finns inget som den första gången och det är kul att höra och se de som varit med om det för första gången. Precis som du säger finns det inga ord att beskriva hur det är utan det måste upplevas.

Citera
Fråga: Varför kunde man inte slita sig genom att säga, jag vill kissa/jag vill gå häråt/han är min son, utan det som funkade jättebra var att jag var här första dagen, borde jag inte bli bete direkt då?
Det kan man göra om än med visst besvär. ;)
Tråkigt nog så vänjer man sig, även om man inte kan tro det i början. När man väl gjort det så förlorar det en del av sin charm och det blir lite jobbigt att inte kunna gå fritt, särskilt om man är riktigt pissnödig. Men det finns jobbigare saker än att ha ett gäng brudar omkring sig som vill att man ska stanna. :)

Citera
Min australiensare gav mig dock en regel "Aldrig mer än EN öl på sådana ställen". Detta får mig att fundera, är det skillnad på dessa ölbarer och andra ölbarer?
Jag vet inte vad han menade med det. Du får fråga honom.

Citera
Men jag funderar på om managern är tillräckligt för businessman för att ge mig ett rum "inkls" visitors för en 5-700B då jag förklarar att jag annars tar ett rum för 700B någon annanstans när jag vill ha en vän med mig. Han går ju i så fall miste om 10*5-700B.
Vad tror ni om detta?
Prata med honom. Han går säker med på det. I Thailand betalar man per rum och inte per person. Kostar rummet 600 baht så ska man inte betala mer oavsett om man har med sig någon gäst.

Däremot kan de ta betalt för frukosten om den ingår i rummet. Men frukosten kan man alltid förhandla bort. Gör upp ett prid direlt med honom och se vad han erbjuder för pris. Är det högre än siten så säger du det och är det billigare eller samma pris så är allt frid och fröjd.

Citera
En annan sak angående min massage jag lyckades boka upp mig på tidigare idag/igår, hon tar inte illa upp om jag säger att jag bara vill ha en massage, trots utväxlande av nummer. Hon kanske räknar med en extra inkomst imorgon? Meh... väldigt osmidigt gjort av mig.
Nej jag tror inte att hon tar illa upp. Du är ju en kund och inkomstkälla för henne och hon blir nog glad över att du återkommer till henne även om det bara är för en vanlig massage.

Sedan tycker jag att du ska lämna plånboken hemma och ha pengarna i fickorna istället. Dela upp upp dem i olika fickor så att du inte bläddrar med för mycket pengar.
Risken att någon skulle ta den är liten men den finns.

Mvh Kurios

P.S. Du har inga bilder du kan lägga upp? Det behöver inte vara på dig eller dina kompisar utan bilder från Bangla är lika uppskattat. D.S.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #18 skrivet: 15 augusti 2010, 08:09:29 »
Kurios han före mig.
Gula febern har slagit till och den går inte att bota.
Men tänk på vad du läst här så blir du inte för blåst där nere.
Men du får ta allt som lärpenger.
För lite "lurad" blir man varje gång.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #19 skrivet: 15 augusti 2010, 08:11:53 »
Helt underbart läsa din hostoria Ruben, du har fått feber ser jag. Hoppas du har ingen botemedel för det ;)
Jag är litte jelous på dig...  :-)
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #20 skrivet: 15 augusti 2010, 08:12:08 »
Du kan sluta upp med din avund just nu, och shifta över till medlidande istället. Kom hem inatt, skrev ovan inlägg full o gla. Några timmar senare vaknar ja... mår sjukt illa. Går upp spyr. Och detta har jag gjort nu till och från sedan 3-4 inatt.

Vet inte vad det är. Käkade samma som min ena polare (han äter iofs inte upp salladen). Överlag känner jag mig inte bakfull, har ingen huvudvärk utan mår bara väldigt illa emellanåt när ja ligger ner (men jag orkar inte stå eller sitta hela tiden, har ännu inte fått ner någon ny mat).
Det kan vara salladen men det kan vara vad som helst egentligen.
Frukt ska man alltid skölja innan man äter den.
Tog du Dukoral innan du åkte?
Ni dricker väl inte kranvatten?

Medlidande?
För någon som är i LOS?

Nä nä, här har du inget medlidande att hämta. :nono:
Hellre lite sjuk i LOS än pigg (och liiite avundsjuk) hemma. :D

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #21 skrivet: 15 augusti 2010, 08:16:48 »

Gå in på närmaste apotek så får du hjälp.
Om det är något i maten som gör att du mår illa så brukar det lösa sig på några timmar med rätt tabletter.

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #22 skrivet: 15 augusti 2010, 08:17:00 »

Har du "koltabletter" ? ta en sådan så det går över eller drick whiskey 1 glas räcker gott och väl... rensar upp magen, kan vara "dålig" mat..
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #23 skrivet: 15 augusti 2010, 08:20:27 »
Nej vi tog inte dukoral innan vi åkte. Jag vaccinerad mig mot hep a och b, och blir nu lite småbitter att min vaccinationsklinik inte kunde informera mig om detta.

Vi dricker inte kranvatten haha, fast å andra sidan tror jag vi hittade något billigt, minere/nesle.

Är koltbletter detsamma som resorb som säljs i svenska apotek? Mina vänner försökte hitta detta nämligen

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #24 skrivet: 15 augusti 2010, 08:30:39 »
Nej vi tog inte dukoral innan vi åkte. Jag vaccinerad mig mot hep a och b, och blir nu lite småbitter att min vaccinationsklinik inte kunde informera mig om detta.

Vi dricker inte kranvatten haha, fast å andra sidan tror jag vi hittade något billigt, minere/nesle.

Är koltbletter detsamma som resorb som säljs i svenska apotek? Mina vänner försökte hitta detta nämligen

Resorb är för vätsketillförsel. Så drick en jäkla massa när du är där nere, det är nästan lag på det. Kan vara du har vätskebrist. Så drick undvik kaffe o öl någon dag. Drick vatten köpt på varuhus..

Kol absorberar gifter. Vissa bakterier utsöndrar ämnen som är giftiga för kroppen (dvs orsakar tex diarré) - de ämnena absorberas av kolet. Men kolet gör varken till eller från för bakterierna och är faktiskt inte särskilt verksamt mot diarré.

Få tag på "ren" kol blanda det med vatten, ha ett glas med litte whiskey sidan om. Drick även om de smakar skit, en matsked med kolvätskan , bruka räcka... 

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #25 skrivet: 15 augusti 2010, 08:48:26 »
Inför min första resa frågade jag vad jag behövde och då sa de att Dukoral var något som man bör ha för magens skull. Magsjuk har jag blivit ändå men då har jag mest varit lös i magen.
Man blir lös i magen om man dricker för dåligt. Det är ett av de första tecknen på att man börjar bli uttorkad.

Även om man tycker att man dricker mycket så är det sällan tillräckligt. Minst tre liter vatten om dagen, helst mer. Det finns något som heter Stronk-K som är ett vätsketillskott som finns att köpa på apoteken och på 7-eleven.

Jag brukar även beställa en flaska vatten då och då under barrundorna för att fylla på.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #26 skrivet: 15 augusti 2010, 09:09:19 »
You guys are the best! Ofantligt många bra och hjälpsamma svar, och jag tror säkert tråden i sig kommer hjälpa många newbies som jag.

Jag mår lite bättre nu. Vi får definitivt inhandla lite av vad ni tipsar om.
Ska försöka käka något också. Allt jag fått i mig är nån vitamintablett.

Jag tror jag dricker bra med vatten överlag. Kisset är aldrig illgult eller kritvitt, och lös i magen har jag inte varit ännu. Något jag borde bli bättre på är vatten under barrundorna däremot, vi alla tre förmodligen, så vi får skärpa oss där.

Danke schön!

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5066
« Svar #27 skrivet: 15 augusti 2010, 10:15:36 »
Härligt med lite live rapporter från LOS.
Det var länge sedan någon skrev live rapporter.

Man blir ju riktigt avund på dig

Trist att du åkte på magsjuka.
Men som precis Kurios sa, Hellre lite sjuk i LOS än frisk hemma i Sverige.

Men är Du säker på att det är magsjuka?
Det kanske bara är gulafebern som hugger tag i dig med våldsam kraft... hehe
Har Du väl fått gulafebern blir du aldrig av med den...  :D :thumbsup
Det stillar sig nog snart och då är det bara gulanfebern som sitter fast i dig.  :P

Hoppas Du tillfrisknar snart från magproblemen så du kan ge dig ut på jakt igen.
Skriv gärna fler live rapporter och kasta gärna in några bilder.

Vi behöver det som är hemma i Sverige och längtar ner, eller gör vi det??  :P
UT PRELLI 27 FEB 2011

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #28 skrivet: 15 augusti 2010, 10:37:50 »
Men är Du säker på att det är magsjuka?
Det kanske bara är gulafebern som hugger tag i dig med våldsam kraft... hehe
Har Du väl fått gulafebern blir du aldrig av med den...  :D :thumbsup
Det stillar sig nog snart och då är det bara gulanfebern som sitter fast i dig.  :P

Ja den gula febern är inte att leka med. :'(

(and i didnt even get laid)

Vänta bara så ska du se att det löser sig inom kort.
En liten varning kan vara på sin plats kanske.

Tror du att du har gula febern nu, så vänta tills att du träffat en riktigt bra tjej. Efter det är man helt körd och det finns inget botemedel att få tag i.

Det enda som lindrar något är en ny resa men den gula febern släpper aldrig taget.

Men jag är inte säker på att jag vill bli botad.
Känslan när man landar i LOS och vet vad man har framför sig är lika skön varje gång. :P  :yahoo

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #29 skrivet: 15 augusti 2010, 14:20:20 »
Ojdå, missade några inlägg. Jag ska försöka få upp lite bilder, det kan bli halvjobbigt då jag skriver genom min mobil.

Idag har i alla fall varit en väldigt lugn dag. Jag är piggare nu än innan, men inte för den sakens skull pigg.
Imorgon ska vi hitta på lite saker i form av shooting range, kanske gocart, bungyjump och liknande. På kvällen blir det sedan lite öl. Vilket påminner mig, jag måste snacka med managern :)

Cigg, vatten, dopp i poolen (som vi för övrigt har helt åt oss själva då knappt inga andra bor här), mer vatten, sedan sova.

Just det. Finns det roligheter på PhiPhi islands? Mång utflykter går dit, och en annan vän sa att vi borde åka dit över någon natt eller två då.

En annan fundering som dök upp i huvudet på mig är den klassiska kondom/STD frågan. UTAN att skapa en diskussion med/mot varandra kring detta, skulle ni vara vänliga och svara på om ni själva
Tar BJ utan kondom?
Går ner på tjejen?
Om svar ja på någon av dessa, när/hur ofta händer detta?
Själv gillar jag att gå ner på tjejen, men kalla mig naiv, det känns säkrare att göra detta i Sverige.
Kondom vid sexandet i sig tar jag som en självklarhet.

Så håller vi diskussonen om för/emot detta borta och ger bara era egna tankar kring det utan att citera någon annan sedan. Det verkar finnas vettiga människor här, jag tror det kommer gå bra :)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #30 skrivet: 15 augusti 2010, 16:28:31 »
Så bra att det känns något bättre nu. :thumbsup

Phi-Phi är svårt att uttala sig om för det är väldigt individuellt. Det är fint där men jag tyckte att utbudet på kvällstid var alldeles för dåligt. Lite för mycket turister för min smak.

Men visst, ta en tur dit och bilda dig en egen uppfattning. Ett tips är att ta med någon trevlig tjej för när jag var där, 2008, så fanns det inte särskilt många tjejer där. Boka en natt i förväg eller också kan ni göra det på färjan dit. Sedan kan ni hyra en båt och se er omkring. Som sagt så är det väldigt fint där så en liten tur dit är inga fel.

Citera
Tar BJ utan kondom?
Går ner på tjejen?
Om svar ja på någon av dessa, när/hur ofta händer detta?
På A svarar jag ja, på B svarar jag också ja och på C så fort tillfälle ges. :P

Lägger man ner lite tid på tjejen så får man igen det sedan och det har jag aldrig haft något emot. :yahoo
Det är inte märkvärdigare att vara med en thaitjej mot att vara med någon här. Se till att göra dem nöjda bara så är mycket vunnet.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad fraud419

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 377
« Svar #31 skrivet: 15 augusti 2010, 17:36:29 »
Ojdå, missade några inlägg. Jag ska försöka få upp lite bilder, det kan bli halvjobbigt då jag skriver genom min mobil.
Ruben,
Tack för bra rapporter,men det slog mig när jag läste du skrev från mobilen,det kan bli dyrt...hoppas du är medveten om det bara,eller har du varit smart och fixat ett lokalkort,så man har koll på kostnaden...
Tack igen för lite skön läsning,det ger ett visst sug och abstinens dock.... :'(

Utloggad nidnoy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 55
« Svar #32 skrivet: 15 augusti 2010, 18:44:59 »
Jag kommer ihåg min första resa när jag efter 3 dagar utan att varit pissnödig lyckades klämma ut nåt som liknade sirap :'(  efter det dricker jag alltid minst 1 L vatten innan läggdags.  Vidare har jag provat nästan alla förebyggande kurer mot diarre men insett att dricker jag mej full varje dag i minst en vecka i sverige och bara äter rismat så sprutmålar jag toan rejält efter några dagar så jag tror samma sak händer i thailand eller vad tror ni andra?? :hmm

Utloggad svensson

• V.I.P
  • Antal inlägg: 114
« Svar #33 skrivet: 15 augusti 2010, 18:58:48 »
Jag äter imodium. Tar en nästan en varje dag men man får se upp att det inte blir stopp. Har lärt mig någolunda hur jag ska dosera beroende på hur jag lever därnere. Brukar även se till att magen är trög när jag ska resa hem. Vad en läkare skulle säga om min huskur vet jag inte men det funkar för mig.

Utloggad funai

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 3
« Svar #34 skrivet: 15 augusti 2010, 20:42:08 »
Du verkar har det trevligt där nere Ruben :)

Själv kommer jag ner till phuket, patong om ca 2 veckor. Har bara varit där nere under högsäsong ett flertal gånger tidigare så jag antar att du inte kan jämföra hur skillnaden är.

Jag åker inte själv men kommer nog att få vara ute o svira ganska mycket själv då de jag reser med inte delar samma intresse hehe.

Så jag undrar: Är det mycket yngre folk i patong nu? svenskar?
 är grabbarna grus öppet och är det nått folk där?

Det kommer bli ganska dyrt och bara sitta på barerna helt själv o bjuda på ladydrinks därför jag undrar, vore roligt om det var lite svenskar i patong man kunde festa med.

Btw Någon som vet om "Roberts"(liveband) i kata har öppet nu under lågsäsongen?

/Funai

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #35 skrivet: 16 augusti 2010, 11:42:47 »
Jag lovar att svara på några frågor senare eller imon. Just nu hade jag tänkt att vara öite egoistisk och bara fråga:
Om man får en flicka, ska man ta taxi/tuktuk hem då? Jag bor 15-20 minuter gångfärd från bangla, och kan tycka att det är trevligt att gå, hålla hand och pussas lite på vägen. Men förväntas man att åka hem till hotellet?

Har fixat ett eget rum nu, 600b per dag, no charge for visitors. Hotellägaren insåg väl bättre pengar än inga alls. 

Hur gör man dagen efter, går hon hem själv då eller vill umgås mer?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #36 skrivet: 16 augusti 2010, 13:04:22 »
Jag lovar att svara på några frågor senare eller imon. Just nu hade jag tänkt att vara öite egoistisk och bara fråga:
Om man får en flicka, ska man ta taxi/tuktuk hem då? Jag bor 15-20 minuter gångfärd från bangla, och kan tycka att det är trevligt att gå, hålla hand och pussas lite på vägen. Men förväntas man att åka hem till hotellet?
Personligen tycker jag att det är lite väl långt att gå. Håll henne i handen på väg till Beachroad men ta en hoj därifrån är tipset från mig. Det är inte omöjligt att ni kan åka två på samma hoj.

Citera
Hur gör man dagen efter, går hon hem själv då eller vill umgås mer?
Det är olika, några vill hem tidigt, de kanske har ett annat jobb på dagen och några vill stanna kvar lite längre. Ibland vill de inte alls gå.

Det beror lite på vad man säger till dem. Gör man klart för dem att det är för en kväll så brukar det inte vara några problem. Ger man dem lite extra pengar till taxi så kan ju det vara en ledtråd om vad man vill..

Säger man inget och de tycker att du är ok så hoppas de nog att de kan stanna kvar. Var rak mot dem så löser det sig.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #37 skrivet: 16 augusti 2010, 17:18:39 »
Svaret på den frågan är helt klart attdu ska ta en taxi eller tuk-tuk.
Jag vet ingen Thaitjej som gillar att gå så långt  :nono:
När det gäller att gå och pussas så brukar inte tjejerna vilja det. Hålla handen brukar funka.
Men uppträdandet som du kan se i baren eller go-go ställena brukar inte vara det som dom vill visa när ni går därifrån.
Det finns en del böcker som du kan läsa där nere som ger dig lite mer tips om vad som gäller.
Det finns en bokaffär på bangla på vänster sida (om du går uppifrån mot stranden). Den ligger nära stranden och har en del böcker på svenska som kan vara av intresse. Jag har för mig att tips om någr av böckerna finns här på forumet  :hmm

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #38 skrivet: 17 augusti 2010, 06:18:40 »
Wall of text incoming :)

Citera
Så jag undrar: Är det mycket yngre folk i patong nu? svenskar?
 är grabbarna grus öppet och är det nått folk där?

Det kommer bli ganska dyrt och bara sitta på barerna helt själv o bjuda på ladydrinks därför jag undrar, vore roligt om det var lite svenskar i patong man kunde festa med.

Jag har inte sett eller hört så många svenskar faktiskt, däremot en hel del Australiensare. Yngre och yngre vet jag inte, den baren jag var på igår var jag dels yngst på, och dels var det typ jag å en till där bara. Samma sak på nästan varje bar på soierna, 1-2gäster per bar. Ute på Bangla dock så får man trängas ibland för att komma fram.

Grabbarna grus har vi inte varit på, vi såg den endast långt in på en soi någonstans.
Kan även meddela att Suzy Wong 2 hade öppet. Mycket trevligt ställe =)

Så kvällen började med att vi tog varsin shot på någon drinkbuss. Sedan ville vi hitta någon trevlig gogo att öla på, och på samma gata som Exotica (såg att någon varnade för den i någon tråd) så fanns just Suzy Wong. Där inne var det lättklädda och barbystade flickor som dansade, och andra flickor som spankade dem med mjuka batonger.

Jag tyckte detta var ganska trevligt, min ena vän var inte lika imponerad, utan formulerar sig såhär "Man kan ju inte gå till sådana ställen, tittar man på en flicka så blir man anfallen".

Härefter blev det en vatten för mig, och öl för mina vänner på heineken draught, där de slapp bli antastade.

Då jag precis skaffat ett eget rum så hade jag planer på att inviga detta, och gick in på en soi. Hittade en trevlig liten bar längst in med ett biljardbord. Fick syn på en söt flicka som jag bjöd på en drink och beställde in en öl till mig själv. Vi spelade, flirtade, och efter ytterligare någon ladydrink och öl så kommer en jätteglad mammasan till mig. Hon vill spela biljard med mig, om jag vinner så bjuder hon på whiskey, om hon vinner så bjuder jag på drinkar åt henne och min nyfunna vän.

Helt på det klara med att jag kommer förlora så godtar jag vadet. Och när jag har 4 bollar kvar och hon 0 så tror jag hon medvetet sänker 8:an i fel hål. Hon kommer med 2 whiskeys, en till mig, en till min flicka och en tequila åt sig själv (betalade endast för tequilan).

En annan tjej kommer fram till min och frågar "He your boyfriend" och hon svarar "Yes". Lite kul tycker jag, jag vet inte om det var meningen att jag skulle höra det.

Nåväl, någon öl därefter så var det dags att gå därifrån. Av någon anledning ville hon inte gå innan 0100? Barrunda + barfine(400) gick på 1100B. Ska jag fortsätta i denna takten så blir det dyra kvällar, samt jag är helt övertygad att de försökte få mig för full för mitt eget bästa... vilket de kanske inte misslyckades fullständigt med.
Brukar barrundorna gå på 700B med drinkar åt sig själv, sin dam och sin mamasan?

Klockan slår 0100 och vi går därifrån, mamasan kramar om mig och  säger att jag måste komma tillbaka nån gång och pekar på andra flickor som är där, och säger att jag slipper barfine. Hon vill att jag kommer tillbaka och säger när, men jag svarar bara att jag inte vet och vi får se. Då låtsasslår hon mig.

Väl ute på Bangla så vill min flicka dansa. Just det. Angående henne. Hon ville ha 2000B för att komma med mig, jag tänkte på vad kurios sa att man bör snåla på annat än flickorna, men detta känndes lite i överkant tyckte jag, så la mig emellan på 1500.

Dansa då alltså, jag ville inte dansa egentligen, men hon var väldigt bestämd över att hon ville dansa med mig. Så vi gick in på hollywood tror jag det hette, och hon fick nog nån gratisöl i baren där som hon ville hälla i mig. Återigen, ibland misstänkte jag skarpt att de ville dricka mig under bordet.

Några låtar senare så går vi ut på Bangla igen. Vi köper lite mat på pinne för 30B, billigt och sjukt gott!
Äter lite på vägen, tar en hoj hem.

Väl hemma så vill hon att jag ska in i duschen först, så jag duschar, och när jag är klar är det hennes tur.
När hon kommer ut så har hon handduken om sig. Jag tror hon är lite blyg, för hon ville ha lampan släckt. Fair enough, det får man väl respektera. Så utan vidare detaljer, happy times följer, gummin far av och på, natt blir till morgon och efter hennes morgondusch får hon 1500B och går ut.

Jag hade nog kunnat träffa en lite mer initiativtagande och vildare flicka. Hon var väldigt på på baren, men i sängen var hon inte alls lika självsäker.

En annan intressant sak är att igår natt var hon väldigt söt. Imorse, inte lika söt (dock inte ful eller avtändande), haha första gången detta råkat ut mig med dagen efter.

Någon varnade mig för att skriva på mobilen, men det är okej då jag har wifi på hotellet.

Utloggad v-power

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #39 skrivet: 17 augusti 2010, 07:55:50 »

Brukar barrundorna gå på 700B med drinkar åt sig själv, sin dam och sin mamasan?

Får först säga att det är riktigt trevlig läsning :thumbsup  önskar att man var därnere nu.

När det gäller kostnaden för en barrunda så låter 700bath för en helkväll som en ganska normal kostnad.

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #40 skrivet: 17 augusti 2010, 08:24:32 »
Det var en halvkväll kan man säga. Slutsumman blev nog 1200 med det jag drack innan dess. Iofs inte mer än 300kr, inte ens det, men man blir ju snål här nere haha.

Just nu regnar det, och har gjort i en timma. Andra gången det regnar under resan, och senast höll det i strax över en timma. Överlag sol med växlande molnighet, bra väder för min del.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #41 skrivet: 17 augusti 2010, 09:15:32 »
Av någon anledning ville hon inte gå innan 0100? Barrunda + barfine(400) gick på 1100B.
Anledningen till det är att de får behålla minst halva barfinen själva efter klockan ett.

Citera
700 baht låter inte särskilt mycket i mina ögon. Det är väl bara 2 drinkar till damerna och någon bira till dig? Det kan man knappast kalla för någon barrunda. För mig är det mindre än vad jag gör av med på en timme även om jag har en fast dam.

Citera
Just det. Angående henne. Hon ville ha 2000B för att komma med mig, jag tänkte på vad kurios sa att man bör snåla på annat än flickorna, men detta känndes lite i överkant tyckte jag, så la mig emellan på 1500.
Det låter väl ok.
Allt är en förhandling och man behöver inte alls gå med på det första budet om man tycker att det är för mycket.
Men jag menade mer att det finns ingen anledning att ge dem några skambud som de till slut går med på bara för att de är i stort behov av pengar.

Citera
När hon kommer ut så har hon handduken om sig. Jag tror hon är lite blyg, för hon ville ha lampan släckt. Fair enough, det får man väl respektera. Så utan vidare detaljer, happy times följer, gummin far av och på, natt blir till morgon och efter hennes morgondusch får hon 1500B och går ut.

Jag hade nog kunnat träffa en lite mer initiativtagande och vildare flicka. Hon var väldigt på på baren, men i sängen var hon inte alls lika självsäker.
Man vet aldrig hur de kommer att uppträda när man väl kommit hem. Det är som ett lotteri, ibland får man jackpot men man får också räkna med en och annan nitlott då och då.

Citera
En annan intressant sak är att igår natt var hon väldigt söt. Imorse, inte lika söt (dock inte ful eller avtändande), haha första gången detta råkat ut mig med dagen efter.
He he, det är konstigt vilken inverkan alkohol kan ha på synen ibland.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #42 skrivet: 17 augusti 2010, 17:54:10 »
Får först säga att det är riktigt trevlig läsning :thumbsup  önskar att man var därnere nu.

När det gäller kostnaden för en barrunda så låter 700bath för en helkväll som en ganska normal kostnad.
lol Hade en normal barunda kostat 700bhat hade jag bott i Thailand nu.....

Utloggad nidnoy

• Hangaround
  • **
« Svar #43 skrivet: 17 augusti 2010, 18:57:04 »
700Bath ??????  Jag brukar ta 1 drink 1 bar i ca 10 barer sen tillbaka till den snyggaste tjejen ( om hon är kvar ) sen ca 5 teuqila till mej o ca 2-3 till tjejen plus nån till mamasan,  andra kvällen i pattaya i vintras kostade 10000 bath inkl tjej 1 dygn.  700 bath kostar ölen på stranden ju :burp

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #44 skrivet: 18 augusti 2010, 06:17:09 »
Igår var en lugn kväll på tjejfronten...detta på grund av grabbarna grus. Vi gick på bangla när en söt tjej och biffig kille kom fram och snackade med oss. De var uppenbarligen svenskar och ville dricka med oss. 50b per tequila 190 per bucket...tror inte jag varit så dragen på hela året.

Sjukt kul hade vi dock, skön musik och trevlig ägare med vänner. Det får nog bli förkväll/natt hos dem fler gånger.

Famous last words från en polare:"Okej grabbar, vi gör såhär med tequilan..."

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #45 skrivet: 18 augusti 2010, 09:36:48 »
Igår var en lugn kväll på tjejfronten...detta på grund av grabbarna grus.

Är du säker på att du gjorde rätt prioritering? :hmm

Får jag välja mellan en helkväll hos Grabbarna Grus eller  :sex: så väljer jag  :sex: sju dagar i veckan!  :P

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. ;)

Ha det fortsatt bra!

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #46 skrivet: 18 augusti 2010, 11:46:52 »
Är du säker på att du gjorde rätt prioritering? :hmm

Får jag välja mellan en helkväll hos Grabbarna Grus eller  :sex: så väljer jag  :sex: sju dagar i veckan!  :P

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. ;)

Ha det fortsatt bra!

Haha, helt sant att dt inte måste vara ena eller andra. Jag är med två polare som är lite mer moraltanter än mig, så det blev en helkväll med dessa, vilket också är lite småroligt. Sedan var grabbarna grus sjukt duktiga på att supa en under bordet:)

Ikväll blir det nog några barrundor dock medans de är hemma bakfulla fool

En liten fundering dök upp:
Ska man undvika den bar man träffade den senaste flickan på? Har ju hört ett och annat om temperamentsfulla flickor här nere om jag skulle vilja ha en annan.
Med undvika menar jag att inte sitta i den baren eller den jämte?

Ja, och en helt annan sak. Brukar ni drickas städerskorna, om ja, hur mycket?
« Senast ändrad: 18 augusti 2010, 14:05:00 av Ruben_ »

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #47 skrivet: 18 augusti 2010, 15:43:45 »
Haha, helt sant att dt inte måste vara ena eller andra. Jag är med två polare som är lite mer moraltanter än mig, så det blev en helkväll med dessa, vilket också är lite småroligt. Sedan var grabbarna grus sjukt duktiga på att supa en under bordet:)

Ikväll blir det nog några barrundor dock medans de är hemma bakfulla fool

Ska man undvika den bar man träffade den senaste flickan på? Har ju hört ett och annat om temperamentsfulla flickor här nere om jag skulle vilja ha en annan.

Dricks till städerskorna gör jag alltid, kan vara småpengar så man slipper asa runt dem. De bruka visa sig Xtra nogrran med sin städning då :p..
Samma som jag försöker alltid underlätta för dem också.
Som typ inte sprida saker överallt på golv eller dylikt. sätta undan skor så de kommer lätt åt golvet o sängen...  med mera...
har sett skräckexempel, där hotelgästerna tar för givet de ska kunna "skita" ner rejält bara för de är gäster...
Nej underlätta för dem, de ger tillbaks :) liksom ge alla småmynt när man åker hem.. för vem behöver det??? litte för oss men mycket för dem..

Utloggad Ken68

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 20
« Svar #48 skrivet: 18 augusti 2010, 17:10:34 »
Bästa tråden jag läst härinne...helt klart.. :clap:
Gillar Rubens tankar o funderingar....o sen se alla kloka/schyssta svar/inlägg/kommentarer...f-n...riktigt bra..

Man känner igen sig själv många gånger..

P.s Hoppas du/ni har det så jäkla bra därnere Ruben   :thumbsup

Utloggad funai

• Nybörjare
« Svar #49 skrivet: 18 augusti 2010, 17:49:27 »
Igår var en lugn kväll på tjejfronten...detta på grund av grabbarna grus. Vi gick på bangla när en söt tjej och biffig kille kom fram och snackade med oss. De var uppenbarligen svenskar och ville dricka med oss. 50b per tequila 190 per bucket...tror inte jag varit så dragen på hela året.

Sjukt kul hade vi dock, skön musik och trevlig ägare med vänner. Det får nog bli förkväll/natt hos dem fler gånger.

Famous last words från en polare:"Okej grabbar, vi gör såhär med tequilan..."

Gött o höra att du har du har kul där nere. Och tack som fan för "live" uppdateringen.

Skönt att grabbarna grus även kör på under lowseason.

Fan va en längtar nu alltså. LOS here I come. Btw Ruben, När drar du hem, kanske kunde klippa en bira där nere annars tillsammans.

Ha ett fint o ta de lugnt med alla buckets :hb

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #50 skrivet: 18 augusti 2010, 19:05:15 »
Ja det tycker jag är en bra idé. Kommer man tillbaka så tror hon att det är för hennes skull och hon kan bli som ett plåster, även om du inte visar något intresse.

Hon ser dig som sin och blir minst sagt sur om du istället väljer någon annan. Ibland får man bara "det onda ögat" från henne men det kan bli värre. En svartsjuk och-eller arg thaitjej är inte att leka med.

Men det kan lika gärna bli helt problemfritt men dagens råd blir ändå att hålla sig därifrån.

Vad säger ni andra?

Citera
Ja det brukar jag göra. I början lämnade jag 20-40 baht i småpengar på en bricka som dricks men de låg alltid kvar orörda. Efter ett tag blev det en liten hög men inte en baht saknades.

Jag tog upp det med en tjej jag träffade när hon undrade varför det låg pengar där och då sa hon att man måste överlämna pengarna personligen för annars blir de liggande.

Sedan fixade hon det och jag tror att de fick omkring 500 varannan vecka eller något liknande. Ibland lämnade vi några 20-bahtare extra om det var något speciellt vi fått hjälp med.

Eftersom det var hon som fixade det så jag är lite osäker på den exakta summan men 500 låter väl rimligt. De låg på mellan 5 och 8000 baht i månadslön så det blev en extra tusenlapp för dem.

Samma som jag försöker alltid underlätta för dem också.
Som typ inte sprida saker överallt på golv eller dylikt. sätta undan skor så de kommer lätt åt golvet o sängen...  med mera...
har sett skräckexempel, där hotelgästerna tar för givet de ska kunna "skita" ner rejält bara för de är gäster...
Det gör jag också så gott det går. Man vill ju ha det så städat som möjligt omkring sig så särskilt stökigt blir det aldrig.

Har jag ätit grillat eller något annat på rummet så lägger jag det oftast i en påse och slänger det direkt. På det viset undgår man att det kommer in myror eller andra kryp på rummet.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #51 skrivet: 18 augusti 2010, 19:11:08 »

Ja det bör du nog göra. Den tjej du var med förra gången tappar ansiktet och blir nog inte så glad.
Om du går med någon annan så ser det inte så bra ut för den andra tjejen (hon dög inte , så du tar en annan). Så du gör bäst i att inte ta någon från samma bar eller baren bredvid.
Enligt mig är det bra att inte ta en tjej från favoritbaren i fall du vill byta. Ta en tjej från en annan bra och gå dit du vill.

Citera
Ja det bruka bli en 500b till den eller om det är fler så får dom en varsin.
Sedan brukar jag lämna lite pengar innan jag åker.
Det gör att man får bättre service under den resa man är på och en bra service nästa gång man kommer i fall dom inte byter personal.
Det har funkat för mig i alla fall.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #52 skrivet: 18 augusti 2010, 19:12:41 »
Bästa tråden jag läst härinne...helt klart.. :clap:
Gillar Rubens tankar o funderingar....o sen se alla kloka/schyssta svar/inlägg/kommentarer...f-n...riktigt bra..
Jag håller med dig. Det är sällan den här typen av trådar dyker upp och man får hoppas att fler har nytta av den.

Det vanligaste är att det dyker upp några frågor inför en resa och när de fått sina svar och åkt iväg så hör man inte något från dem. Ingen feedback överhuvudtaget.

Här får man dels hjälpa till lite och komma med några egna tips i den mån de kan vara till hjälp, och samtidigt är det en liverapportering med i stort sett dagliga uppdateringar. :thumbsup

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad nidnoy

• Hangaround
  • **
« Svar #53 skrivet: 18 augusti 2010, 21:08:56 »
Angående dricksen till städerskorna så måste ni lägga dom på sängen annars tar dom det inte, att ge det till dom personligen är ju lite dumt för då måste ni ju vara där när dom städar annars kan ni ju inte veta om det är flera som städar. Jag brukar ge mellan 40-60 bath om dagen om dom sköter sitt jobb, knackar dom på dörren fast (stör ej) skylten är upphängd = ingen dricks.

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #54 skrivet: 19 augusti 2010, 07:29:54 »
Okej, du får städerskorna lite fickpengar med andra ord.

Det blev en utgång igår till slut. Träffade vad jag trodde var en flicka på pirat-go-go :(

Hursomhelst så gick vi ut, och kasst lokalsinne som jag har så märkte jag inte vilken toalett hon ville gå på först. Jo, självklart den precis jämte ovan nämnda bar och flicka. Hon ledde vägen och höll mig i handen, när jag insåg att detta inte skulle bli bra så sa jag att vi tar en annan toalett, men hon bara skulle till denna toaletten, no matter what.

Vi går förbi baren, jag ser flicka från i förgår, hon ser vad jag har med mig. Och den blick jag får av henne, följt av att hon tittade ner i marken var fullständigt hjärtskärande!
In å kissa, snabbt ut därifrån. Men jag kännde mig otroligt elak just då.

Väl ute på bangla så ville hon ta en öl på någon pub, så det gjorde vi. Det kom förbi en äldre dam med krokig rygg som ville sälja blommor, men man har lärt sig "No thank you" och en handrörlse som skulle göra vilken kunglighet som helst avundssjuk.
Mitt sällskap däremot gav gumman en hundring, utan att ta emot några blommor. Varför gjorde hon detta?

Strax härefter fryser mitt blod till is. Hon frågar mig om jag gillar ladyboys.... jag svarar nej. Hon säger att hon är en ladyboy, och frågade om det var ok. Jag ville inte alls hem med en ladyboy, och svor åt mig själv och min dumhet. Så jag sa "sorry, not ok". Då går hon därifrån några meter, kommer tillbaka och säger med ett flin "JUST KIDDING".

PHEW!

Jag skrattade gott åt hur duktigt hon fick mig där. Vi drack upp vår öl, tog en hoj hem. Sedan började sänglekarna. Denna flicka/pojke/något var allt annat än blyg! Vi sexar fram och tillbaka, och när min trumpet hade sjungt sin sista vals så började jag fingra och pilla lite. Där inne känner jag nu att det finns något klumpaktigt, och vad hon sa innan fick mig att börja fundera.
Men oerfaren som jag är så tänkte jag att flickor helt enkelt kanske är lite annorlunda.
Hon börjar komma i en fontänorgasm, 1 gång, 2 gånger.... total count innan vi la oss var nu tio gånger för hans/hennes  del. Kul att pilla var det i alla fall :)

Hursomhelst så blir det morgon, mitt sällskap tar en dusch, får en tvåtusing (barfine 600). Och när hon klär på sig så förklarar hon att en del ladyboys inte har snopp, utan är opererade, och att hon är en ladyboy.

Så det är lite blandade känslor över denna natten. Hon var helt klart good times, vild, flirtig och rolig... sen finns den andra sidan som säger att jag då nu har haft min första gayupplevelse. And I liked it :´(

Måste komma över skammen innan jag vågar ta hem nån mer nu. Vad fan, en del ladyboys är ju solklara, men denna gick mig till bröstet, och delade inte alls kroppsform som andra ladyboys.

Med mina polare är nu diskussionen "Är det gay om det finns en fitta och bröst?"
« Senast ändrad: 19 augusti 2010, 09:01:55 av Ruben_ »

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #55 skrivet: 19 augusti 2010, 08:54:48 »
Gött o höra att du har du har kul där nere. Och tack som fan för "live" uppdateringen.

Skönt att grabbarna grus även kör på under lowseason.

Fan va en längtar nu alltså. LOS here I come. Btw Ruben, När drar du hem, kanske kunde klippa en bira där nere annars tillsammans.

Ha ett fint o ta de lugnt med alla buckets :hb

Vi drar hem nästa onsdag, när kommer du ner?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #56 skrivet: 19 augusti 2010, 09:46:39 »
Hursomhelst så blir det morgon, mitt sällskap tar en dusch, får en tvåtusing (barfine 600). Och när hon klär på sig så förklarar hon att en del ladyboys inte har snopp, utan är opererade, och att hon är en ladyboy.

Så det är lite blandade känslor över denna natten. Hon var helt klart good times, vild, flirtig och rolig... sen finns den andra sidan som säger att jag då nu har haft min första gayupplevelse. And I liked it :´(

Måste komma över skammen innan jag vågar ta hem nån mer nu. Vad fan, en del ladyboys är ju solklara, men denna gick mig till bröstet, och delade inte alls kroppsform som andra ladyboys.

Med mina polare är nu diskussionen "Är det gay om det finns en fitta och bröst?"

Jag är av den uppfattningen att om de är opererade så är de inte längre en "riktig" LB utan en tjej. Trots det så brukar det inte vara särskilt svårt att se skillnad på dem. Ibland är det inte någon större skillnad men den finns där.

Är du säker på att det var en LB? Har aldrig hört talas om någon man, opererad eller ej, som fått fontänorgasm som en del kvinnor kan få. Jag tror inte att det var en LB av den anledningen.

Har du något foto på henne som du kan posta, kanske när du kommit hem? Då ser man direkt om det är en LB eller inte. Tills dess får du fortsätta att fundera, eller så struntar du i det och går vidare. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #57 skrivet: 19 augusti 2010, 10:28:56 »
Jag är av den uppfattningen att om de är opererade så är de inte längre en "riktig" LB utan en tjej. Trots det så brukar det inte vara särskilt svårt att se skillnad på dem. Ibland är det inte någon större skillnad men den finns där.

Är du säker på att det var en LB? Har aldrig hört talas om någon man, opererad eller ej, som fått fontänorgasm som en del kvinnor kan få. Jag tror inte att det var en LB av den anledningen.

Har du något foto på henne som du kan posta, kanske när du kommit hem? Då ser man direkt om det är en LB eller inte. Tills dess får du fortsätta att fundera, eller så struntar du i det och går vidare. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort.

Inget foto, men kan fråga om jag får ta ett imorgon då jag lovade att komma tillbaka och ta en öl på pirat-go-go. LB eller inte, ett löfte är ett löfte!

Inte helt säker, först skojade hon om det ute på Bangla, sedan imorse så pratade hon om ladyboys, operationer och att folk går hem med LBs utan att veta det, samt hon sa hon var LB strax innan hon gick. Så det lutar åt det.
Men det är som du säger, det är bara att gå vidare, vi hade trevligt i vilket fall som helst :)
Bara bitter över att eventuellt ha gått i en LB fälla :D Spännande dock hur hon såg sig själv i så fall som en ladyboy och inte en tjej trots eventuell operation.

Wiki om det hela:
"Den genereras av två körtlar i innanför inre blygdläpparna benämnda Skenes körtlar. Vätskan innehåller bland annat fruktos och glukos vilket ger den en sötaktig doft och smak."

"Skenes körtlar eller den kvinnliga prostatan är det yttersta av flera parvis liggande körtlar som ligger i vävnaden kring kvinnans urinrör. Körtlarna mynnar i urinröret och är de körtlar som bidrar med vätskan vid kvinnlig ejakulation, kvinnlig utlösning, eftersom de tömmer sig vid sexuell upphetsning, ofta i samband med orgasm.

Körtlarna har sitt namn efter den skotske gynekologen Alexander Skene (1837–1900) som först beskrev dem. Den slovakiske patologen Zaviacic menar att prostata är en mer korrekt terminologi för att beskriva strukturen."

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #58 skrivet: 19 augusti 2010, 10:59:32 »
Wiki om det hela:
"Den genereras av två körtlar i innanför inre blygdläpparna benämnda Skenes körtlar. Vätskan innehåller bland annat fruktos och glukos vilket ger den en sötaktig doft och smak."

"Skenes körtlar eller den kvinnliga prostatan är det yttersta av flera parvis liggande körtlar som ligger i vävnaden kring kvinnans urinrör. Körtlarna mynnar i urinröret och är de körtlar som bidrar med vätskan vid kvinnlig ejakulation, kvinnlig utlösning, eftersom de tömmer sig vid sexuell upphetsning, ofta i samband med orgasm.
Det som beskrivs är ju den kvinnliga inre anatomin, något en opererad LB saknar. ;)

Citera
Bara bitter över att eventuellt ha gått i en Lady Boy fälla :D
Finns ingen anledning att vara bitter, det är bara att bita ihop och komma igen.
Du får se det som att du är en erfarenhet rikare. :thumbsup

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #59 skrivet: 19 augusti 2010, 12:20:21 »
Det som beskrivs är ju den kvinnliga inre anatomin, något en opererad LB saknar. ;)
Finns ingen anledning att vara bitter, det är bara att bita ihop och komma igen.
Du får se det som att du är en erfarenhet rikare. :thumbsup

Visa ord som vanligt. Kul fyllehistoria med närmsta polarna annars efter lite tid.
Kanske skulle ta med sig två flickor ikväll för att bejaka sin manlighet:D

Har segat och sovit mig igenom denna dagen, pigg å kry inför nattlivet sedan.

Kul anmärkning dock. Med så många prostituerade flickor så trodde jag att de skulle vara riktigt bra på att suga. Men denna sista visste verkligen inte hur man höll inne sina tänder. Nästan synd att hon inte var en riktigt riktig LB:
"get the fck off me, I Will show you how it's done!" Det är inte raketforskning liksom!

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #60 skrivet: 19 augusti 2010, 13:16:16 »
Prata nyss med en tjej som slutade jobba på Pirate Bar för någon vecka sen. Och hon sa att det inte finns någon ladyboy i den baren förutom en av ägarna som är tillsammans med en ladyboy som kan jobba där ibland...Det finns också katöjer som går upp och sätter sig där och dricker men inte jobbar där.

Fick hon "fontänorgasm" så är det en kvinna. En katöj kan nog inte äns bli "våt" efter operation.

Utloggad donbom

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 23
« Svar #61 skrivet: 20 augusti 2010, 01:44:56 »
Tror Han behöver träffa mig o lära sig lite!
 :hbdonbom

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #62 skrivet: 20 augusti 2010, 10:37:10 »
Trevlig kväll igår. Polarna är pigga å glada och vi bestämde oss för att fördricka på grabbarna grus. 
Jag öppnar själv med en öl(blev några på hotellet dessförinnan också). De andra två ville ha varsin bucket, och när den var slut så beställde de in en till...strax därefter gick de hem och kvar blev jag:)

Lite smårädd för LBs så "gick jag på toaletten" på soi lion. Jag har upptäckt att detta är ett utmärkt sätt att spana in vad som erbjuds i de olika barerna. Jag fastnar, tyvärr*, för en söt tjej i baren närmst bangla road. 
Mammasan som högg tag i mig på vägen in; blev överlycklig av att jag kom tillbaka till hennes bar. Gladast av dem alla blev dock tjejen som jag hade spanat in lite. 

Jag bjuder tjejen på en LD och mammasan som var en stabil kvinna fick en tequila. Själv vill jag inte bli för full utan håller mig till öl. 
Det tar inte mer än en klunk från ölen innan tjejen vill gå hem med mig. Jag säger att jag vill dricka upp min öl, och att hon inte ens rört sin drink. Varvid hon sveper den rakt upp och ner och ger mig ett leende när hon tittar upp igen.
Hon var verkligen jättepå och ville hem med mig, jag som inte har några invändningar egentligen säger ja.
Hon sa också 2000b först, men jag tycker 1500b är okej. Jag är helt övertygad om att jag hade kunnat få ner det till 1000b om inte ännu mindre, men pengarna är nog viktigare för henne än för mig.

När jag sa okej så blev hon överlycklig, rusade in bakom öldisken och hoppade upp och ner och pratade med några andra flickor glatt och uppspelt. Ifall detta beteende var ett spel, eller varför hon blev så överexhalterad vet jag inte. Har någon annan varit med om liknande? Hon betedde sig som om hon hade vunnit på lotto.

Väl hemma så blir det in i duschen först för mig, sedan duschar hon. 
Hon är en blandning av de förra två jag var med. Hon vill ha lampan släckt, men gör inga direkta försök att skyla sig. 
Av någon anledning blir jag paranoid när de vill ha det mörkt så jag vågar inte gå ner på henne. Att göra detta för min skull var dock inga problem för henne. And I can tell you this much; she really was a freaking rocket-scientist!

Jag frågade om jag fick ta en bild morgonen efter, och det fick jag. Ska se om jag kan ladda upp bilder sedan. 
Hon var dock ingen thailändska, utan kinesiska och har varit i Thailand i ett år.
Hon hade sämst engelska, och man får verkligen formulera om sig och säga enkla ord istället för meningar. Trots detta fattade jag tycke för henne. Hon ville att jag skulle träffa henne 0300 så jag slipper barfine. Allra helst ville hon spendera dagen med mig, och jag måste medge att jag var lite tempted.

Om man vill vara med en tjej en dag eller flera, ska man komma överens om ett pris innan eller tar man det när man skiljs åt? Hur mycket brukar ni betala i dessa lägen?

*Anledningen till tyvärret är att man stänger av soien lite. Vill man ta en flicka från en annan bar måste man alltid passera sin gamla mammasan och tjej. Har man ett blödigt hjärta som jag så känns detta jobbigt att möta deras blickar, och i värsta fall får du en girlfight istället som jag förstått det.

--------
@donbom
Är du här nere någonstans? Annars finns det massor av misstag man kan göra här på egen hand att lära sig av:)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #63 skrivet: 20 augusti 2010, 11:29:14 »
Trots detta fattade jag tycke för henne. Hon ville att jag skulle träffa henne 0300 så jag slipper barfine. Allra helst ville hon spendera dagen med mig, och jag måste medge att jag var lite tempted.

Om man vill vara med en tjej en dag eller flera, ska man komma överens om ett pris innan eller tar man det när man skiljs åt? Hur mycket brukar ni betala i dessa lägen?
Jag reser alltid ensam och tycker om att ha sällskap med någon dam under tiden jag är där. Men jag är ganska kräsen och man kan få prova några stycken innan man hittar någon som man känner att man vill vara med en längre tid.

Är det en bartjej så pratar jag/vi med bossen eller mamasan och talar om för hur länge hon kommer att bli borta om inget händer. Sedan går vi dit med jämna mellanrum för att betala barfine och hålla dem på gott humör. Jag tycker att det är viktigt att vara schysst mot baren, det har man igen vid senare besök.

Det har hänt att jag frågat hur mycket de vill ha för att stanna med mig en viss period och sedan har vi kommit fram till något vi båda är nöjda med. Men oftast så frågar jag inte alls för jag tycker att det känns olustigt att köpslå om det och ger dem en hyfsad slant senare och har aldrig möts av någon besvikelse över den summan. Hur mycket det är skiljer sig från gång till gång men det har aldrig varit mindre än 1000 baht per dag.

Några säger att de inte vill ha eller bryr sig om pengar, men det är ju inte riktigt sant. Även om de säger det så ska de ersättas. De har ju inte arbetat under tiden och inte tjänat några pengar så självklart ska de ersättas.

Jag är ganska generös av mig, men inte slösaktig. Under tiden så köper jag lite kläder till henne, klänningar, shorts, (hotpants :P) skor och lite annat. Jag handlar inte för handlandets skull men något blir det då och då. Aldrig guld!

Det finns de som vill att man köper guld till dem redan efter några dagar och anledningen till det är många, men det är ett trick för att få några baht extra. Blir de sura om man säger nej så får man säga tack och hej istället. Golddiggers gör sig icke besvär..

Några har en förmåga att fylla år några dagar efter att de träffat någon som tar med dem för några dagars LT och tycker att du därför borde köpa dem en extra fin (dyr) present. Ytterligare ett trick i de flesta fallen. Hur man gör är upp till var och en men jag har med tiden blivit mer restriktiv och väljer alltid bort tjejer som bara står med öppen hand och vill ha.

Trivs du med tjejen och vill spendera mer tid med henne så låt henne inte jobba till tre utan betala BF istället. Det är en liten utgift men hon uppskattar säkert att du gör det för hennes skull. Tar man hand om tjejen på ett bra sätt så gör hon detsamma för dig.

Citera
*Anledningen till tyvärret är att man stänger av soien lite. Vill man ta en flicka från en annan bar måste man alltid passera sin gamla mammasan och tjej. Har man ett blödigt hjärta som jag så känns detta jobbigt att möta deras blickar, och i värsta fall får du en girlfight istället som jag förstått det.
Är du bara ärlig mot henne så är det inga större problem. Låter du dem förstå att det bara är för en kväll så behöver det inte bli särskilt jobbigt. Nästa gång du är i närheten så kan du stanna för att säga hej och ta en drink tillsammans. Då kan du tala om att du ska gå vidare när du druckit upp. Säg att du är en "butterfly" så fattar de. Man ska inte behöva undvika något bara för att man känner sig obekväm.

Kul anmärkning dock. Med så många prostituerade flickor så trodde jag att de skulle vara riktigt bra på att suga.
Många av tjejerna är vanliga tjejer från mindre byar som av olika anledningar sökt sig till barsvängen. De saknar ofta erfarenhet och får lära sig under tiden.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Uturn

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
« Svar #64 skrivet: 20 augusti 2010, 11:40:28 »
När jag sa okej så blev hon överlycklig, rusade in bakom öldisken och hoppade upp och ner och pratade med några andra flickor glatt och uppspelt. Ifall detta beteende var ett spel, eller varför hon blev så överexhalterad vet jag inte. Har någon annan varit med om liknande? Hon betedde sig som om hon hade vunnit på lotto.

Jag skulle tippa på att hon tyckte du ser välldigt bra ut och verkligen ville gå med dig. Jag tror inte det varnåge spel. Eller så är hon kanske så som person. Vem vet??

Trots detta fattade jag tycke för henne. Hon ville att jag skulle träffa henne 0300 så jag slipper barfine. Allra helst ville hon spendera dagen med mig, och jag måste medge att jag var lite tempted.

Ännu ett tecken att hon verkligen gillar dig.
Att vara med en tjej en hel dag kan vara helt ok ibland. Om det är som i ditt fall så tror jag hon hade varit nöjd med dom pengarna du redan givit henne. Men alltid bra att kolla av först.

Du lär dig med tiden. Nästa gång du går in på soien så flörtar du lite med mammasan eller med den bruden så skojja lite och säg något som "I have many GF here". Dom kommer att förstå, du behöver inte oroa dig. Du kommer alltid vara välkommen tillbaka även fast du sätter dig i baren brevid några ggr först.

Utloggad glassen2

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
« Svar #65 skrivet: 20 augusti 2010, 12:00:34 »
skojja lite och säg något som "I have many GF here". Dom kommer att förstå

haha vilket sjukt land  :-) pa ett possitivt sätt då

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #66 skrivet: 24 augusti 2010, 11:58:09 »
Det har gått några dagar sedan mitt senaste inlägg. Någon kanske undrar vad som har hänt sen sen senast.

Dagarna har varit ganska lika, bada shoppa och ut på kvällen. Jag var med den kinesiska tjejen en gång till, funderade på att ta med henne på en beach day, men hon var alldeles för klängig. Samt hon kunde inte simma.
Hon ville vara med mig hela dagen och slutade aldrig tjata om detta och hur mycket hon älskade mig. Ganska avtändande faktiskt, och jag vågade inte låta henne gå ner på mig av rädsla att hon skulle bita av den! Hon blev sur när jag inte ville spendera dagarna med henne. Kallade mig för butterfly.

Därefter tog jag det lugnt på tjejfronten och drack mig mest berusad med kompisarna. 
Jag gick på en pingpong show till slut, och det måste varit bland det mest absurda jag har sett! Ut kommer en halvskabbig kvinna med en handduk. Jag undrade vad hon skulle ha den till, men uppenbarligen så tog hon emot fåglen hon hade i sig med den. 
Riktigt skumma grejer stoppade de upp! Fåglar, fiskar, rökte cigaretter etc. Kanske skulle ta och öppna en pingpong bar i Sverige. Det är ju val snart, så frågan är vilka man röstar på som legaliserar detta:)

Igår var det dags att hitta en ny sängkamrat, och det är ju inte det svåraste på detta stället. Satte mig i samma soi som kinesiskan jobbade i, fast en annan bar längre bort. Spelade 4 i rad med kvällens date, och vann 3/4 matcher mot henne. Då blev mamasan intresserad och ville spela mot mig om en drink. Paff hon blev när hon förlorade, och sjyst självförtroendeboost att vinna i denna sport som de annars behärskar skrämmande bra! Hon vann till slut och jag bjöd på en drink, vi fortsatte dock att spela flera rundor efter det, och vann nog 50% av gångerna när man fick börja.

Ett tips för den som ska åka ner och besöka liknande barer, träna 4 i rad innan du/ni åker, det kommer komma till nytta!

Det blir dags att åka hem med flickan. Väl ute på bangla kommer den kinesiska tjejen utrusande, jättearg och jätteledsen med rödsprängda ögon. Hon nyper och river mig i armen, så att jag idag har blåmärken och sår. Aj!:(

Jag måste ha gjort något fel när hon blev så arg och ledsen? Senaste natten med henne när hon förstod att det inte kommer bli hon och jag, så bad hon mig att inte gå hem med en annan flicka från hennes bar, och det kan man ju förstå. Just därför gick jag igår in lite längre på soien.

2 dagar kvar i Thailand nu, jag fattar inte hur det gick så snabbt! Lite skönt ska det bli att komma hem dock då min mage inte har varit helt hundra på sistone. Åt en pizza igår, så inatt och idag har min urin haft högre densitet än min avföring:) Om det är pizzan eller två veckors supande som gjort det låter jag vara osagt.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #67 skrivet: 24 augusti 2010, 12:52:19 »
Det har gått några dagar sedan mitt senaste inlägg. Någon kanske undrar vad som har hänt sen sen senast.
Jo lite har man väl funderat. Trodde att du hade fastnat hos någon dam som du inte kunde slita dig ifrån.

Citera
Hon ville vara med mig hela dagen och slutade aldrig tjata om detta och hur mycket hon älskade mig. Ganska avtändande faktiskt, och jag vågade inte låta henne gå ner på mig av rädsla att hon skulle bita av den! Hon blev sur när jag inte ville spendera dagarna med henne. Kallade mig för butterfly.
Säger de att de älskar dig efter en eller ett par dagar så är det faktiskt ganska avtändande.
Men inte tillräckligt för att säga nej till ett BJ :nono:
Ett BJ är ett BJ :yahoo

Citera
Riktigt skumma grejer stoppade de upp! Fåglar, fiskar, rökte cigaretter etc.
Då kan man snacka om något som är avtändande. Har aldrig förstått tjusningen med den typen av shower. :scratch

Citera
Det blir dags att åka hem med flickan. Väl ute på bangla kommer den kinesiska tjejen utrusande, jättearg och jätteledsen med rödsprängda ögon. Hon nyper och river mig i armen, så att jag idag har blåmärken och sår. Aj!:(

Jag måste ha gjort något fel när hon blev så arg och ledsen? Senaste natten med henne när hon förstod att det inte kommer bli hon och jag, så bad hon mig att inte gå hem med en annan flicka från hennes bar, och det kan man ju förstå. Just därför gick jag igår in lite längre på soien.
Det räckte tydligen med att hon såg dig med någon annan.
Nu har du sett hur det kan gå och är ytterligare en erfarenhet rikare. :thumbsup
Det kunde lika gärna ha varit ännu värre. Vad sa den andra tjejen om det?

Citera
2 dagar kvar i Thailand nu, jag fattar inte hur det gick så snabbt!
Nej när man nyss kommit dit så tycker man att man har hur mycket tid som helst på sig. Men två veckor går oerhört fort så minst tre veckor bör man vara där tycker jag även om två veckor är bättre än inga veckor alls.
De sista dagarna går man bara omkring och lider för att man snart ska åka hem. Helst vill man stanna kvar lika länge till.

Citera
Lite skönt ska det bli att komma hem dock då min mage inte har varit helt hundra på sistone. Åt en pizza igår, så inatt och idag har min urin haft högre densitet än min avföring:) Om det är pizzan eller två veckors supande som gjort det låter jag vara osagt.
Här känner jag att jag fick lite mer information än vad som var nödvändigt. :D lol lol

Hoppas ändå att du hinner återkomma någon mer gång innan du åker hem samt givetvis att du återkommer även efter att du kommit hem och fått lite distans till din resa.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Ruben_

• Junior
  • *
« Svar #68 skrivet: 24 augusti 2010, 13:50:47 »
Citera
Det kunde lika gärna ha varit ännu värre. Vad sa den andra tjejen om det?

Hon sa inget alls om det. Hon gick några steg fram när detta hände och när jag lyckades komma loss så log hon bara åt mig.
Hon var helt klart den bästa såhär långt. Sa inte så mycket, men aldrig sådär pinsamt tyst utan man kunde titta på varandra och le, ord känndes meningslösa med henne. Fast på ett bra sätt om ni förstår.

När hon gick "i morse"(kl1330) så log hon bara och sa "see you when I see you". Då jag inte alls mådde bra inatt blev det inte mycket till sexande med henne. Funderar på att ta en revansch med henne inatt. Tyvärr bor det dock en möderska några barer bort som jag inte vet hur jag ska göra i sådana situTioner!

Utloggad funai

• Nybörjare
« Svar #69 skrivet: 24 augusti 2010, 20:37:03 »
Gott du verkar har ruben :) Synd att vi inte kunde tagit ett par öl tillsammans. Kommer ner på torsdag o då har du ju tyvärr lämnat. Men jag ska försöka fortsätta uppdatera tråden , Har dock ingen dator med mig o min mobil funkar inte super o surfa med tyvärr. Men hoppas jag kan skriva något inlägg o fortsätta i rubens stil. Kör hårt nu de sista nätterna  :hb

Utloggad Golfnörden

• V.I.P
  • Antal inlägg: 141
« Svar #70 skrivet: 26 augusti 2010, 22:20:12 »
 Tack Ruben, för en intressant tråd.  Hoppas Funai kan hålla den vid liv nu när du tyvärr är tillbaka i Sverige igen. 

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #71 skrivet: 20 september 2010, 20:23:25 »
Är det någon som vet vad som hänt med Ruben_ eller funai? Det har varit märkligt tyst från dem.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 49
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8