0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur är det när man kommer fram till Angeles City?Är det lätt att få tag i ett boende, även om man inte har bokat något rum innan? Tack på förhand.
Ja det är lätt att få tag på plats....Jag tog en taxi från Manila när jag kom fram bad jag honom stanna när jag såg ett hotell sen gick jag in och frågade om pris och kollade om det såg ok ut. Om du inte vill boka i förväg så kolla upp olika hotell innan du åker, hotell med pool är ett krav från min sida om jag åker till Angeles igen. Råkade ta ett utan men bytte nästa dag.
Okej där ser man:D. Går det bra att betala med kontanter, eller vill dom att man ska betala med kort?
Har aldrig betalat ett hotell i Asien med kort, alltid kontant. En del finare hotell vill ibland ha en deposit men den brukar ligga på typ 1000pesos.
Du skall ALDRIG betala med kort i Asien . Över huvud taget.
Hur menar du nu? Testa att komma med cash pa Shangri-La eller Marriot sa garvar dom at dig! De flesta 5 stjarniga hotel kraver att du har kort.Men sjalvklart bor du pa typ Swagmans i angeles eller apex i Patttaya, kanske du tom kan projsa med pantburkar
Dom kräver kort för att ha en försäkring att de får pengar om rummet skulle sabbas eller saker skulle försvinna, plus att de då får en form av garanti att du betalar när du lämnar hotellet. Har inget att göra med att man INTE kan betala kontant. Det går alldels utmärkt om man är en normal person, men då får man säkert betala i förskott och så vill dom säkert ha en deposition.Suck!