Liten reseberättelse!
Det hände sej att vi trötnat på varandra jag och min fru. Efter 20 som gifta var det dags att gå vidare.
Tittat länge efter Svenskar på varuhusen med sina Thaibrudar...Dom såg så lyckliga ut, ensådan vill jag också ha. Har pengarna som behövs , tror jag.
Datingsighter erbjuder många möjligheter och snart hade jag kontakt med en skitsnygg 25 åring i Thailand. Har mobilt internet i bilen och det var perfekt o chatta efter arbete. Dom ligger 4-5 timmar före oss, Vid 5 tiden här är det läggedags där. Och efter en timmes chattande, hade köerna på E6:an släppt, så det gick att köra hem.
Så höll vi på i 3 månader.
Papprena på att skiljas var inlämnade , Biljett ala 7500kr till Bkk på fickan. Glad i hågen och iväg.
Lyckliga är vi rökare, för på perrongen på Kastrup var det rökedags och på bänken satt en Svensker som skulle med samma plan. Visade sej vara en fullfjädrad sexturist...Skulle till Bkk 1 vecka sedan Philippine 2 veckor och något mer.
Han berättade bla. att det där med pengar löste sej med VISA kort. Dom gick överallt och man behövde bara växla lite till taxipengar här hemma.
( Det visade sej vara en gräns på 15 000-20 000 Bhb / bank/vecka.
Och ca.5 st. banker att välja imellan = 80 000 Bhb /vecka sedan var där säkerhetsspärrar som stoppade kortet.
Rätt bra igentligen, men lite iriterande när man på slutet av resan skulle köpa Guld till föräldrarna o korten inte funkar.
Planet var felparkerat men där var bara ett st. Thai air plan.
Kärran verkade tung i röven o vi var iväg. Efter en halvtimma, uppe i trivselfart 900km/ och kurs österut, söder om Moskva och ner det hållet.
Det här var i förra sensommaren och inte så mycke folk. Tomma platser här o var.
Hade ett tomt säte sidan om och sedan en kille som bodde nere i Thailand vid fönstret.
Dom bofasta åkte nu på sommaren när det var billigt. Ibland kunde man ha 3 platser själv, ligga och sova på resan.
Vi pratade mycke kultur och beteende.
En sak, sa han.
Alltid morsan först, i alla lägen. presenter eller bara hällsa, så var det morsan först.
Det gick hem hos Thaibruden med.
Och till föräldrarna wai:ar man ända upp till näsan, andra oviktiga pesoner wai:ar man bara upp till hakan. Aha
En anna sak som var bra. Det var att spara alla biljetter, foto o sådant till kommande "Visa" ansökningar. Lättare o visa tjänstemannen svart på vitt hur det ligger till med den långvariga bekantskapen. Backa upp sin historia så att den inte ifrågasätts.
Fick en adress av killen till Ambasaden i Bkk.
Några våningar ner i huset finns där en "service" med att fylla i alla papper, försäkringar och se till att det gick smidigt till med visa till Sverige. (rekomenderas).
Vi landade 1/2 timma förtidigt i Bangkok ,Stort Pluss där, Thai air +++ tängkte jag, bra kört.
Lite folk och fort ut o röka. För nu var jag nervös.
Thaibruden såg ut som en fotomodell och vi hade pratat över internet i 3 månader. Nu skulle vi alltså träffas på riktigt.
3 ciggaretter på raken senare, nerverna under kontroll, börjar undra, hur kontakta min vän.
Kallar henne här för "Sue" för hon är fortfarande min vän.
Får ändra lite med instälningarna på telefonen. Sedan funkar det.
5 minuter senare står Hon där.
Vacker, ung och fräch. Har på sej något som liknar en skoluniform i disket snitt.
Kraaaaaaaaaaaaam och många hej , kram igen.
Hennes farsa kom lite senare med en gammal Fordpicup . Nervöst hällsande där, med men kände mej välkommen. Glada miner.
Fick en krans av Jasmin-blommor med toffsar på, som välkomst present.
Symboliserar tydligen skönheten i livet, och dess visnande, förgängligheten. Vårdade kransen väl under hela resan. Luktade gått av Jasmin i rummet den var i.
Luften var som i en tvätthall och 32 grader varmt. Undrade hur detta skulle gå.
Det handlade om 7 dagar i Thailand, i 32 graders värme.
Bilen hade Ac, den gick för fullt. Sue satt i baksätet och hade minst en arm runt om mej hela tiden. Hennes ögon tindrade, pratade om allt möjligt , pigg och glad tjej.
Yppeliga kurvor , lång lockigt mörkt hår, söt som en docka och förtjusande fylliga lökar som knoppade sej uppåt.
Sue var lika lång som jag lite europeiska drag i formen. Vältränad.
Nu kände jag mej riktigt välkommen vi var redan goa vänner. Scorpioner båda två. Tänkte lika dant i de flesta situationer. Det här bådar gott inför framtiden.
Vi åkte Sydöst mot Rayong provins. En timme senare stannade vi för att fika o sträcka på benen. Jag betalade såklart , alla nöjda.
Sue och hennes farsa verkade nöjda med vad dom såg. Jag med . Reko folk verkade som.
Vidare med bilen. Sue kramade mej ifrån baksätet , värme och kärlek. Äventyret är här nu.
Här och var hade polisen kontroller, dom liknade halvmilitära posteringar på båda sidan om vägen, i mitten med. Blir alltid lite nervös av sådant. Frågade Sue om vad dom höll på med. Letar efter dåliga bilar, sa hon kort.
Har läst om folk som fått hela taxibilen sönderplockad på gatan av poliser. för att sedan bli bestulen på kontanter. Dom ber tydligen om att få se i plånboken, legg och sådant, sedan fattas det pengar när man får tillbaka den. Men det hände inget här.
En halvtime senare svängde bilen in vid ett hotelliknande ställe. En vakt vid entren var allt.
Sue förklarade att hennes moster ägde en lägenhet här och att jag skulle bo där 2 nätter.
Dom visade mej rummet , sa att hon kommer och hämtar mej senare för att träffa familjen.
Aha. Äntligen . Ensam på ett hotellrum på Rayong beatch. Coolt.
Dusch o vila. Sue hade fyllt upp kylskåpet med vatten och bröd pålägg mm.
Råkar veta att inte ens Thailändarna dricker vatten ifrån kranen. Bara köpevatten som gäller här.
Sue kom lite senare på sin motorbike. En moppe på ca 2 hkr. Åkte med där bak o Sue kunde köra, det märktes. Vänstertraffik , bäst att inte blanda sej i det.
Blev pressenterad för alla. Det visade sej att mostrarna var ihop med några Tyskar som byggde hus i Thailand och sålde till västerlänningar. Sue hade sedan hand om skötsel av trädgårdarna och tillsyn när västerläningarna var bortresta.
Trevligt folk och middagen gick perfeckt.
Sue:s farsa körde mej till hotellet på sin motorbike. Sue ville inte vara ute efter det blivet mörkt. För farligt för henne sa hon. Låter klokt tänkte jag.
Farsan släpte av mej inne på gården, hällsade artig på vakten , den skal man hålla sej väl med.
Svårt att somna den kvällen. Varmt som i bastun, inga täcke, behövdes inte. Fick igång ac:n hittade några badlakan på toa virade dom om, o somnade.
Vaknade tidigt o frös. Stängde av ac:n öppnade balkongen. 28 grader direckt.
Rayong beatch, 2 mil stränder, lite folk. Några matställen av normadtyp lite utspridda.
Lågsässong.
Sue kom tidigt o knackade på.
Kramisar o glada leenden. Hångel hångel, vi var osäkra o blyga, kram o hångel.
På balkongen var det rökruta och Sue ställde sej bakom mej och masserade mitt ansikte bakifrån, hon viste verkeligen vad hon gjorde. Mycke avslappnande. Mera kram o hångel.
Hade sprutat av mej i den gamle frun 2 dagar tidigare, så hade kontroll på läget här. Det bästa är om man kan smyga sej på musen. Utan o skrämma den. Brukar leda till framgång.
Sa till mej själv att sköta det här snyggt. Inget schabbel nu. Ta det lugnt.
Vi var rent varma på varandra.
Tidigare hade Sue deklarerat att det var inte ok för föräldrarna o knulla innan vi var förlovade.
Så det skulle vi ordna fort.
Vi åkte på sue:s motorbike hem till dom. Nu fick jag träffa alla i dagsljus. Följde med Sue på hennes runda o vattna gräsmattor. 2 timmars jobb o hennes dag var räddad.
Vi trivdes bra ihop och hon visade mej runt överallt.
Senare vid den gemensamma kvällsmaten , talade vi om att vi tängkte gifta oss. Tysken agerade som tolk . Thailändarna kunde ingen Engelska någon av dom, men tysken fixade det Och hade lite utfrågning. Förslaget verkade falla i god jord. Nu var det offentligt. Jag tog det bara försiktigt, det gäller att inte prata förmycke. Avstod beer den kvällen o höll mej på mattan.
Farsan körde mej hem på natten. Artigt tack för skjutsen och för dagen. Hälsade på vakten som tittade nyfiket på oss.
Somnade nästan direckt den kvällen.
Sue kom tidigt nästa morgon.
Kraaaaaamisar o puss puss. hångel o kramis igen.
Hade varit uppe i en timme o ätit , duschat o rökat , i fin form nu.
Kläderna åkte av en efter en. Inne på bara skinnet och pussar, längre ner o runt omkring.
Vi kom till slick o sug.
Dom duschar 4-5 gånger om dagen pga. värmen . Renligheten är det inga problem med.
Hon doftade av blomdoft . våt så att jag fick hela handen full av hennes sav.
Rätt nöjd med mej själv där. Kom att tänka på att jag hadde dubbla packet kondomer i väskan.
Kanske det var läge o ta fram dom nu.
Han bara tänka det fören Sue svingade sej upp o gled ner över min styva stake.
Nästan ända ner till roten.
Aaaaaaaaaaaaarrrrrggghhhhhhhhhhh
Helt överumplad kunde jag bara konstatera att det där med kondomer kunde jag bara glömma nu.
Vi älskade försiktigt o det märktes att Sue gjorde allt för att göra det skönt för mej. Fantastisk tjej, snygg som en fotomodell, villt knullande, slick och sug, kramissar. Vaad vååt hoon vaar.
Efteråt låg vi och kramades, tittade länge på varandra. Vi gillade det vi gjorde med varandra, glada att det går bra med bekantskapen. Vi möttes i ett smile.
A BIG THAI SMILE
Gemensam dusch den här gången. Kära på riktigt nu.
I dag skulle vi ut till en ö. Ko Samet. Tyskarna kallar ön för paradisön. Vi får se hur det blir med det.
Vi åkte bil till piren där båtarna gick ifrån. Under resan undrade Sue hur det var med kontanter, för ute på ön fanns inga bankomater. Och eftersom det är ett turistställe så var allt dyrare där. Motvilligt värderade jag situationen. Det här var en fråga som jag hellst inte ville svara på. Men sa ändå att jag hade 25 000 Thb på fickan.
Sue var nöjd med svaret.
Vid piren skulle vi betala för hotell 2 nätter 3 000 Thb. Och
endags fisketur med mat, snorkel grejer och allt , båten för oss själva, 5 000 Tbt.
Lite dyrt tängte jag, men inget läge att argumentera nu. Det här är ju vad pengar är till för.
Och vilken brud jag har. På väg till paradisön.
Speedboat. 200 hästar där bak i blågrönt vatten gick perfekt. Ute vid ön gjorde han en rundpall o backade upp i den vita stranden imellan turisterna.
Ko Samet , en liten paradisö, 2 km lång, med gott om restauranger längs stranden.
Bebyggelsen liknade lite av Christiania. Thai style. Lite villt och spontant. Det byggdes till lite överallt, men det saknades folk som jobbade.
Hotellet var rent nytt , det byggdes fortfarande här o där.
Dusch o knull, välkommen till paradiset. Sue stortrivdes och fick ordning på rummet.
En 7-eleven affär strax utanför, säkrar kaffet o tilltugg dygnet runt.
Kvällen var skön på ön. Lite svalare här. Minst 6 större restauranger längs stranden men knappt något folk. Dom turister där var, hade samlats vid 2 av ställena resten var tomma på folk.
Vi åt gott gott och mycke , lät timmarna gå, svärmade längs med stranden, tog foto.
Vid ett tilfälle kom där en Thai-försäljare o ville sälja fyrverkeri.
Ville inte ha någon inblandning så jag avböjde.
Då bearbetade han Sue istället.
Efter en stund sa jag till han att försvinna därifrån. Ok
Det där med "Ok" förstod alla Thai folk, ett magiskt ord.
Säljaren svarade med ett Ok o gick iväg.
Sue förklarade att det var fråga om ("En Thai help's an another Thai") hon tyckte de där komentarerna var jobbiga.
Senare såg vi det sprakade vid stranden en bit bort. Säljaren hadde hittat sina turister.
Sval kväll , ingen vind, vi ritade våra namn i sanden, tog foto o hem till duschen.
Vi började lära känna varandra nu. Det funkade bra det här. Puss o kram.
Nästa dag Skulle vi låna båt hela dagen. Thaibruden skötte telefonen o det kom en splitterny speedboat med 200 hästar där bak. Helt ok.
Ett stort fat skivade meloner stod mitt i.
Full fart ut ifrån stranden. Fotodags.
And A Big Thai Smile.
Tog fram o rullade mej en siggarett, Skepparen och hans unge medhjälpare tittade lite konstigt på mej men sa inget.
Jag gratulerade skepparen till den fina båten. Sue översatte till Thai, Engelska förstod dom inte riktigt. Han hade plockat av plasten ifrån båten i morse. Rent ny. Och gled grant i 40 knop.
Ute på fiskeplatsen, ett sund vi skulle driva igenom o fiska av botten.
När vi stannade kom där en våg av bensin-os över oss.
Jag reargerar på sådant men det var väl motorn som var sådan.
Det kan bli så ibland med stora motorer att dom stinker när man stänger av dom.
Gott om huggvillig fisk. Dessutom min typ av fiske. en fisk var 10:de minut, en liten bläckfisk fick vi med.
Efter en timme började Sue bli sjösjuk, tid för bad istället. Runt udden var dykstället.
Sue kunde inte simma så hon fick på sej en färggran flytväst. Riktigt söt var hon nu.
I bikini och flytväst. Som att dyka i ett aqarie o mata fiskar med melon-bitar.
Vidare till en fiskodling där det var meningen att turisten skulle köpa en påse småfisk
för 20 Tbt till att mata fiskarna o skjöldpaddorna med.
Dom serverade middagen här med. Ris grönsaker o vatten. Hällsan själv här.
Kul ställe. Vissa av fiskarna såg när man slängde ut maten till dom. Hela stimmet försökte fång maten uppe i luften.
Olika sorters skjöldpaddor som Sue kallade för Too too (turtle)
Tid att åka vidare. Medhjälparen kollade bensintanken. Öppnade britsen där bak.
Men det var ju bara en 25 liters plastdunk med en plastpåse nerpregad med bensinslangen i hålet.
Nu vet jag varför det luktar bensin varge gång vi stannar.
Och varför Thailändarna tittar konstigt på mej varge gång jag tänder en siggarett.
Inget mer rökande nu.
Tur det fläcktar bra på havet.
Vi kom så småningom till en liten hamn på ön. Sue tyckte att 500 Thb var lagom dricks för perfeckt service hela dagen.
Motorbike-taxi till hotellet dusch kel o smek o puss o kram mm hela kvällen.
Nästa morgon, djup och givande sex.
Sue ville städa o göra sej i ordning, så jag gick till stranden och iväg en bit.
Badade i kallingarna. Inget folk alls på hela stranden. Mina brallor med id och lite kontanter låg en bit upp på stranden.
Då kom där en hund vilt nosande efter något ätbart. Fick syn på mina brallor. Och dit direckt.
En snabb tanke om att byrackarn skulle dra iväg med mina grejor, fick mej upp ur havet på några sekunder.
Sue kom strax efter, såg nöjd ut. Ställde sej för att skyla när jag bytte om. Restaurangen låg 30 meter upp.
Efter en dubbel frukost, dags att betala. Hade inte så mycke pengar med mej och Sue hade såklart inga. Nu var goda råd dyra. Sue fick gå till hotellet o hämta kulorna.
Det här blir ett bra prov för henne. Vi var ju på en ö, så hon kunde inte springa så långt.
Har för vana att lägga sedlar i ett tomt tobakspacket. Liknar en skräptuss om man vill det. samtidigt lätt och hålla reda på.
Till min glädje lämnade Sue över hela tobakpacketet till mej utan att öppna det o tafsa ibland pengarna. Good Girl I Have.
Senare ringde Sue till båten som skulle köra oss till fastlandet. Hon var bra att ha i sådana situationer. Dom var för dåliga på engelska i den här del av Thailand. Det går inte o komunicera någonting vettigt på egen hand här.
I land fick vi fatt i en civil taxi. Mr D taxi cervice. En kille som visade sej vara mycke pålitlig och som skulle köra oss många gånger i framtiden.
Hem till Sue o sedan vidare in till Bkk. Ca 2 timmar o lite till. För vi kommer bara halvvägs.
Sedan skulle alla äta. Lite sur blev jag. Vi skulle ju till Bkk. Bara o stå på gasen. Men nähä.
Det där med småätandet hela tiden förstod jag var väldigt viktigt för dom. Vad som än hände så skulle ätas den här blandningen av ris, räkor, bläckfisk, grönasker. 1 gång i timmen ungefär. Gick inte o ändra på.
Stannade vid ett större ställe. Samtidigt var där en större flock unga rekryter som också skulle äta där. Var vi än gick, tittades o dräglades det efter Sue som såg verkligen fräch ut.
Tilfredsställande och se hur Thailändarna själva glor på min kurviga brutta.
Iväg till Bkk lite kvikt nu så att det inte händer något här.
En timme senare klev vi av vid Kasam road i centrala Bangkok.
1 km gågata med överfull av säljare av kläder o krimskrams.
Prutstället nr1. Mycke trivsam o choppa runt i. (Rekomenderas)
Där var bla. flera bokhandlare som hade begagnade böcker dom handlade med.
Fick tag i 2 rekomenderade bra böcker. En bra resguid och En bok om seder och bruk i Thailand. Skriven för västerlänningar som behöver en snabbkurs i vanligt hyfs o beteenden med det Tailändska folket.
(DOs & DONTs IN THAILAND) av Kenny Yee & Cathrine Gordon, utgiven av
booknet@book.com eller Book Promotio & Service.
Rekomenderas starkt. Även Thaibruden läste den ifån pärm till pärm.
Tyckte hon var kul o veta vad dom tutade i Farang bah.
Eller hur hon skulle förhålla sej till det hela.
Lätt o hitta hotell i närheten, 700 Thb/natt var helt ok.
Duchade länge och knullade allt vad vi orkade.
De 2 sista nätterna skulle vi tillbringa i Bangkok.
Fortsättning följer.