* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Paolo Roberto om feminismen  (läst 1067 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3070
  • Kön: Man
    • Thai Sex . Se
Paolo Roberto om feminismen
« skrivet: 10 juli 2010, 00:12:34 »
Han summerar det ganska bra tycker jag...

Inloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1409
SV: Paolo Roberto om feminismen
« Svar #1 skrivet: 10 juli 2010, 05:07:02 »
All cred Paulo som vågar tycka som han vill och stå upp för det. Detta var fan det bästa jag hört!  :hb
Snart dags igen, feb-mar 2012! :D

Utloggad Rob84

• V.I.P
  • Antal inlägg: 182
« Svar #2 skrivet: 10 juli 2010, 08:10:39 »
Helt underbara argument, jävla feminister borde skjutas i huvudet. Rösta blått i höst

Utloggad Ken68

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 20
« Svar #3 skrivet: 10 juli 2010, 09:10:55 »
Håller f-n med han till 100%....klok den där boxarn ibland.. :thumbsup

Utloggad fraud419

• Surr medlem
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 377
« Svar #4 skrivet: 10 juli 2010, 11:02:10 »
Ligger mycket i det han säger,klart att det ska vara upp till varje par att bestämma hur dom vill ha det..
Snacka om att köra över reportern :thumbsup

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 92
« Svar #5 skrivet: 10 juli 2010, 12:01:51 »
Rösta blått i höst

Vad är det för kommentar? Finns det inga blå feminister eller vad menar du?

Utloggad Rob84

• V.I.P
  • Antal inlägg: 182
« Svar #6 skrivet: 10 juli 2010, 12:03:40 »
Nej det finns inga blå feminister, feminismen tillhör helt uteslutande till kommunisterna

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 92
« Svar #7 skrivet: 10 juli 2010, 12:33:51 »
Nej det finns inga blå feminister, feminismen tillhör helt uteslutande till kommunisterna

Å fan.. :coffee

Moderaterna ett nytt Feministiskt Initiativ
Idag rapporteras att moderaterna har presenterat en ny jämställdhetpolitisk plattform. Den innebär ett totalt omfamnande av feminismen. Moderaterna ställer sig bakom alla de viktiga ideologiska grundpelare som utgör den feministiska ideologin.

Partiet har accepterat den feministiska analysen, säger exempelvis jämställdhetsexperten Gertrud Åström i Svenska Dagbladet.

”Könsmaktsordningar består trots de ansträngningar som har gjorts för ökad jämställdhet mellan könen”, skriver moderaterna bland annat. De ställer sig också bakom tesen att könet är en social konstruktion. Vidare vill de införa genuscertifiering av skolor och företag. Skolverket ska certifiera dem som klarar kraven.

Företag ska dessutom jämföras i en rankinglista efter hur jämställda de är. Det kallas ”jämställdhetsrating”. Företag som inte följer reglerna kring det ska straffas på något sätt – exakt hur framgår inte. Moderaternas jämställhetspolitiska talesperson Hillevi Engström erkänner att jämställdhetsratingen kommer att innebära mera pappersexercis för företagen, men säger: ”Ur mitt perspektiv så är regelförenkling underordnat rätten till saklig lön”.

Jag säger bara: Suck. Jag trodde vi hade kommit längre. Det är häpnadsväckande att landets näst största parti gör en så ytlig och populistisk analys att man inte ser att feminismen och dess ideologi inte strävar mot jämställdhet. Begrepp som könsmaktsordning och social konstruktion, exempelvis, är rent dravel. Min egen sympati för moderaterna har med tiden blivit allt mindre. Efter det här känner jag bara förakt.

En liten tröst i sammanhanget är att moderaterna med synnerligen stor sannolikhet hamnar i opposition i höst. Men deras feministiska yra riskerar att smitta av sig på de andra partierna – som redan är mer eller mindre feministiska – så att de blir ännu mer feministiska.

Som en motvikt mot moderaternas åsikt att män systematiskt förtrycker kvinnor skulle jag vilja citera ett uttalande från nobelpristagaren i litteratur, Doris Lessing:

”Jag blir alltmer chockad över den tanklösa nedvärdering av män som i så hög utsträckning blivit en del av vår kultur att vi nästan inte uppfattar den längre [...] De dummaste, mest obildade och hemskaste kvinnor kan göra ned de hjärtligaste, vänligaste och mest intelligenta män utan att någon invänder. Männen verkar vara så nedtryckta att de inte försvarar sig.”

Detta inlägg postades den 25 januari 2010 kl 9:22 under Uncategorized.

Källa: Genusnytt

Det finns fanatiker på båda sidor och ingen är bättre än dom andra.
Synd att de får ta så stor plats i media bara.
Paolo för JämO. :thumbsup

Utloggad mrthailover

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #8 skrivet: 10 juli 2010, 21:57:29 »
Sverige har blivit så jävla kommunistiskt så till och med Moderaterna snart är på gränsen till kommunister.  Moderaterna är soocialdemokrater i själva verket.  Hela politiska kartan har tagit ett stort kliv åt vänster. 

Utloggad BacPac

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #9 skrivet: 11 juli 2010, 01:27:57 »
Det är det här som saknas i svenska politisk korrektheten...vanligt sunt förnuft..

Inloggad the dude

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1409
« Svar #10 skrivet: 12 juli 2010, 02:49:18 »
Å fan.. :coffee

Moderaterna ett nytt Feministiskt Initiativ
Idag rapporteras att moderaterna har presenterat en ny jämställdhetpolitisk plattform. Den innebär ett totalt omfamnande av feminismen. Moderaterna ställer sig bakom alla de viktiga ideologiska grundpelare som utgör den feministiska ideologin.

Partiet har accepterat den feministiska analysen, säger exempelvis jämställdhetsexperten Gertrud Åström i Svenska Dagbladet.

”Könsmaktsordningar består trots de ansträngningar som har gjorts för ökad jämställdhet mellan könen”, skriver moderaterna bland annat. De ställer sig också bakom tesen att könet är en social konstruktion. Vidare vill de införa genuscertifiering av skolor och företag. Skolverket ska certifiera dem som klarar kraven.

Företag ska dessutom jämföras i en rankinglista efter hur jämställda de är. Det kallas ”jämställdhetsrating”. Företag som inte följer reglerna kring det ska straffas på något sätt – exakt hur framgår inte. Moderaternas jämställhetspolitiska talesperson Hillevi Engström erkänner att jämställdhetsratingen kommer att innebära mera pappersexercis för företagen, men säger: ”Ur mitt perspektiv så är regelförenkling underordnat rätten till saklig lön”.

Jag säger bara: Suck. Jag trodde vi hade kommit längre. Det är häpnadsväckande att landets näst största parti gör en så ytlig och populistisk analys att man inte ser att feminismen och dess ideologi inte strävar mot jämställdhet. Begrepp som könsmaktsordning och social konstruktion, exempelvis, är rent dravel. Min egen sympati för moderaterna har med tiden blivit allt mindre. Efter det här känner jag bara förakt.

En liten tröst i sammanhanget är att moderaterna med synnerligen stor sannolikhet hamnar i opposition i höst. Men deras feministiska yra riskerar att smitta av sig på de andra partierna – som redan är mer eller mindre feministiska – så att de blir ännu mer feministiska.

Som en motvikt mot moderaternas åsikt att män systematiskt förtrycker kvinnor skulle jag vilja citera ett uttalande från nobelpristagaren i litteratur, Doris Lessing:

”Jag blir alltmer chockad över den tanklösa nedvärdering av män som i så hög utsträckning blivit en del av vår kultur att vi nästan inte uppfattar den längre [...] De dummaste, mest obildade och hemskaste kvinnor kan göra ned de hjärtligaste, vänligaste och mest intelligenta män utan att någon invänder. Männen verkar vara så nedtryckta att de inte försvarar sig.”

Detta inlägg postades den 25 januari 2010 kl 9:22 under Uncategorized.

Källa: Genusnytt

Det finns fanatiker på båda sidor och ingen är bättre än dom andra.
Synd att de får ta så stor plats i media bara.
Paolo för JämO. :thumbsup
Snacka om att bli ägd!
 :thumbsup till Argon!
Snart dags igen, feb-mar 2012! :D

Utloggad Storken80

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #11 skrivet: 27 juli 2010, 18:56:05 »

http://www.youtube.com/watch?v=eFop4ljBA9s#

Det var bra sagt av Paolo.

Feminismen i ett nötskal, som tror att dom kan prata för en hel nation.

Feminismen breder ut sig som en farsot, och Sverige är det landet som är värst drabbat av detta vänsterflumm.

Utloggad NGW

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 72
« Svar #12 skrivet: 31 juli 2010, 16:45:39 »
Och som vanlgt, när det går reportern emot, lämna ämnet. Bravo Pablo

Utloggad Nebraska

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 128
« Svar #13 skrivet: 03 augusti 2010, 17:55:26 »

Det är fullkomligt lysande! Jag har aldrig varit någon fan av Paolo, men nu är han tamejfan min hjälte.
Tack för att du la ut klippet.
« Senast ändrad: 03 augusti 2010, 19:06:53 av Kurios »
Finally found a place they could never reach
Sipping singha beer on pattaya beach
Singha beer don’t ask no questions
Singha beer don’t tell no lies

Utloggad noskar

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #14 skrivet: 03 augusti 2010, 19:04:17 »

Jag antar Paolo inte läser detta, men fan va bra sagt! Och lysande när reportern blir så överraskad av hans svar precis i början - priceless...

Utloggad Altec

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #15 skrivet: 05 augusti 2010, 11:23:57 »
Kan bara hålla med om att det är upp till var och en att bestämma vem som skall stanna hemma med barn, det ska inte myndigheter lägga sig i. Klart att den som tjänar mest pengar oftast stannar hemma ... är ju inte gratis att bo i detta land...synd att han inte gick på med kvoteringar också, då hade nog hon skrikit rakt ut :)

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3070
    • Thai Sex . Se
« Svar #16 skrivet: 06 augusti 2010, 23:37:53 »
Bland det skönaste är när han säger till henne att hon kanske borde byta pojkvän :thumbsup

Inloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #17 skrivet: 07 augusti 2010, 07:00:37 »
Det är fullkomligt lysande! Jag har aldrig varit någon fan av Paolo, men nu är han tamejfan min hjälte.
Tack för att du la ut klippet.

Du tog minna ord från min mun.. tycker exact så.. Jag är ingen fan av Paolo, men detta är det bästa han har sagt.

Visst har "jämnlikheten" gått för långt.. För 100 år sedan kunde man förstå, men idag??
Men grinade gott, när han nämde "kanske dags bytta pojkvän?"  :-)
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Altec

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #18 skrivet: 11 augusti 2010, 20:39:31 »
Det är väll dax för Paolo och sattsa på en kariär inom politiken, kan kanske sätt knorr i debatten på vissa frågor :)

Utloggad mackaman

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 688
« Svar #19 skrivet: 11 augusti 2010, 20:52:07 »
Paolo for president, starta ett parti med Alexander Bard, den enda politiker/underhållare, som anser att prostitution ska legaliseras, dock inte trafficing, starta upp och Ni får 50% direkt

* Info

• *Totala Poster: 106609
  • *Total Ämnen: 5132
  • *Online idag: 52
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 15
  • *Gäster: 23
  • *Totalt: 38