0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag och ett par kompisar planerar resa i mitten/slutet december till bkk och vi letar resebolag.I dag verkar de som finnair är billigast på ca 13k medans thaiair vill ha 16k. Finns det andra vettiga bolag som kan ta oss till thailand.Jag vill helst under 10k så man kan ha mer budget till flickorna.
Gjorde en sökning nu och fick det här priset.Absolut prisvärt i mina ögon.
HejJo jag känner till flyg-samlings sajter. Driftar ett par själv. Men de var inte vad jag var ute efter svar på. det jag var ute efter var o veta vilka flygbolag som egentligen flyger billigast under december månad.Sen e frågan om det lönar sig att boka i oktober eller om man ska vänta och boka sista minuten resa istället.
Observera att det kan vara en väsentlig skillnad mellan "Billigt" och "Lågt pris".Billigt = 60 årig tandlös dam som luktar illa för 800 bathLågt pris = 26 årig "star" som gör allt du vill och mer därtill för 1800 bath
Vad dina exempel har att göra i en resetråd är jag lite fundersam över.
Vi som läser inläggen i trådarna kommer ihåg din första resa med dem med skrattblandad förtjusning. Mest för att det drabbade någon annan kanske. Men om jag ska välja mellan att åka med Thai eller Aerosvit och det skiljer 10000 kronor så kan jag tänka mig att stå i kö 2 timmar.Tack vare dina erfarenheter så har vi också lärt oss att ta med en matsäck och lite extra tålamod.Men som sagt, 10000 kronor kan man ha mycket roligt för i .
Jo jag ju håller faktiskt med dig.Skiljer det 10 lappar på en biljett med Aerosvit så kanske jag står ut med dom iallafallMen jag minns fortfarande den eländiga kön, och hur jag lovade mig själv att aldrig meråka med Aerosvit...Och dessutom inte få en öl till maten, det var nog sämst på hela resan.. hehe