* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Resa vilket bolag billigast i december?  (läst 2675 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Kön: Man
  • Pussi - As good as it looks.
SV: Resa vilket bolag billigast i december?
« Svar #40 skrivet: 26 december 2010, 01:43:46 »
Ja bor du närmare 08-hållet är ju Thai ett starkt alternativ.
För oss som bor närmare 031-området där Thai inte flyger non-stop, kan man ibland fynda direktflyg från Landvetter via tex Tomas Cook och en annan firma jag ej minns namnet på. Kanske ytterligare fler.

En bekant fyndade 2 biljetter häromdagen med avresa 19 Feb för totalt 14600:- och det får väl anses vara billigt med så kort varsel och med tanke på att säsongen har börjat på allvar.

Det är bara att gratulera din bekanta, vi åker den 10:e januari och vi betalade 11000 per skalle med försäkring, avbeställningskydd etc. Jag har förmånen att bo 2 timmar med tåg från Kastrup (CPH) och Thai lyfter ju därifrån också. Jag har 3 minuter att gå till tågstationen, så om du hittar nåt och hör av dig i rimlig tid innan kan jag fixa sovplats/er - beroende på hur många ni är. Jag har 54 kvm lägenhet, men på nåt sätt ska vi nog ordna det.... Jag körde bara en snabbkoll och jag funderar ändå på att dra till LOS igen redan i Augusti. Så jag levererade ett svar då jag hade ett eget att ge.

MVH
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #41 skrivet: 26 december 2010, 02:02:32 »
Det är bara att gratulera din bekanta, vi åker den 10:e januari och vi betalade 11000 per skalle med försäkring, avbeställningskydd etc. Jag har förmånen att bo 2 timmar med tåg från Kastrup (CPH) och Thai lyfter ju därifrån också. Jag har 3 minuter att gå till tågstationen, så om du hittar nåt och hör av dig i rimlig tid innan kan jag fixa sovplats/er - beroende på hur många ni är. Jag har 54 kvm lägenhet, men på nåt sätt ska vi nog ordna det.... Jag körde bara en snabbkoll och jag funderar ändå på att dra till LOS igen redan i Augusti. Så jag levererade ett svar då jag hade ett eget att ge.

MVH

Ja, ber om ursäkt att jag utelämnade Thai direkt från vårt södra grannland. Man kan ju faktiskt bo närmare 040-området oxå.  :-)

Man tackar..om jag förstod innebörden korrekt.

Själv har jag ännu inte riktigt bestämt mig när jag ska åka men har en vision om slutet av Januari. Blir min första resa till just Asien i så fall och ja, måste erkänna att det hänger mycket på om man hittar någon reskamrat eftersom jag oroar mig för att anlända ensam till länder där engelskan kan vara knagglig. 
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #42 skrivet: 26 december 2010, 02:18:30 »
Hahaha, jag förstår dig. Jag bor i 0456 området för att vara ärlig, men tågen är snabba när de väl går :) Tror skånetrafiken är mer exakta än SJ - hur svårt det nu kan vara :)

Jag tror säkert du förstod korrekt. Jag tar gärna emot dig, du tar med dig ett tjog pilsner vi delar på - så blåser jag upp en uppblåsbar madrass på ett par sekunder - jag pekar var stationen ligger och visar hur köpterminalen funkar om du vill. Lätt som en plätt! Jag är stammis på skånetrafiken till CPH så det är lugnt. Tror säkert du hittar en plats att ställa bilen på med utan att riskera böter. Jag bor i en liten håla, finns inga lapplisor här!

Jag åker med en kille som inte är så haj på engelska heller, men det beror på vart man ska åka, tror de är sämre än dig på engelska många ggr. Jag hittade biljetter för runt 8000 när jag kollade på fritidsresor (tror jag det var) i Januari. Om jag inte minns fel var det från Malmö och direkt till Phuket - Vad har du i restid till Malmö från 031?

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #43 skrivet: 26 december 2010, 02:26:21 »
@cubase

2011-01-15   Thailand/Endast Flyg Phuket - Endast flyg 7 498:- 2 v. från Landvetter fritidsresor.se
16/1 8998:- samma
18/1 6998 samma
21/1 6998 samma

Bara ett tips www.fritidsresor.se/sista-minuten-resor/
Lycka till (sökte på landvetter)

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #44 skrivet: 26 december 2010, 02:31:39 »
2011-01-19   Thailand/Endast Flyg Phuket - Endast flyg 7 498:-

2011-01-21   Thailand/Endast Flyg Phuket - Endast flyg 7 498:-

2011-01-26   Thailand/Endast Flyg Phuket - Endast flyg  8 498:-

2011-01-31   Thailand/Endast Flyg Phuket - Endast flyg 8 998:-

Gjorde en ny sökning, blev helt annorlunda, men priserna är för 2 v. fattar inte skillnaden, men men......

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #45 skrivet: 26 december 2010, 03:05:54 »
Hahaha, jag förstår dig. Jag bor i 0456 området för att vara ärlig, men tågen är snabba när de väl går :) Tror skånetrafiken är mer exakta än SJ - hur svårt det nu kan vara :)

Jag tror säkert du förstod korrekt. Jag tar gärna emot dig, du tar med dig ett tjog pilsner vi delar på - så blåser jag upp en uppblåsbar madrass på ett par sekunder - jag pekar var stationen ligger och visar hur köpterminalen funkar om du vill. Lätt som en plätt! Jag är stammis på skånetrafiken till CPH så det är lugnt. Tror säkert du hittar en plats att ställa bilen på med utan att riskera böter. Jag bor i en liten håla, finns inga lapplisor här!

Jag åker med en kille som inte är så haj på engelska heller, men det beror på vart man ska åka, tror de är sämre än dig på engelska många ggr. Jag hittade biljetter för runt 8000 när jag kollade på fritidsresor (tror jag det var) i Januari. Om jag inte minns fel var det från Malmö och direkt till Phuket - Vad har du i restid till Malmö från 031?

Litar eg inte alls på tåg för fem öre i vanliga fall, och i synnerhet inte nu. Hade ja kunnat åkt bil till till Asien-land hade jag gjort det.

Nja, jag bor inte i 031 men det är närmaste internationella flygplats. Jag återfinns mellan vårt rikes två stora insjöpölar där numren börjar på 05XX.
MEN, eftersom ett ex till mig kommer från Malme-byggden så vet jag att det är 43 mil eller 4 timmar cirkus beroende på hinder längs vägbanan.
Vad gäller engelskan är jag inte orolig för min egen språkliga kompetens. Den duger hyfsat långt. Är däremot orolig för att jag kan ha svårt att uppfatta andras eventuellt knaggliga thai-engelska och då kan det vara till hjälp med fler öron än två.  :)
Därför jag helst håller mig till filippinskor som har engelskan med sig oftast från barnsben.

Ja, det kan variera ganska kraftigt på resultaten man får upp. Och än värre, när man väl bestämt sig för en resa, kan man finna att bara under den tiden man använt för att knappra in sina kort-uppgifter har priset gått upp med x antal hundringar. Ibland uppåt en tusing..

Några frågor:
Har du varit i Thailand förut?
Vilka mål har du?

För min del, är det Bkk och Pattaya som hägrar i första hand. Eventuellt resa uppåt lite oxå med inrikesflyg och hälsa på lite kontakter man skaffat sig via webben.
Men ja, överlag en ganska spontan resa utan några egentliga fasta riktlinjer på sisådär 2 veckor är vad som skulle passa mig.

Hur gammal e du förresten? Själv ofirar jag att va inne på 35:e solvarvet. Huuh va tiden snurrar fortare och fortare...  :scratch

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #46 skrivet: 26 december 2010, 03:32:11 »
vi åker den 10:e januari och vi betalade 11000 per skalle med försäkring, avbeställningskydd etc.

Dessa tillbehör ingår även om du betalar med kort så det är inget man behöver läga till, men resebyråerna tjänar ju bra på det ;)

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #47 skrivet: 26 december 2010, 03:40:21 »
Hmm..jag är kanske felinformerad, men det ingår väl även i den egna hemförsäkringen? Det var iaf svaret jag fick av mitt egna bolag.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #48 skrivet: 26 december 2010, 03:47:10 »
På A svarar jag att jag åker till asien för första gången, på B svarar jag 43  :crazy:

Som vi i 75:an kanske man kan skriva? :P

Jodå, kontakter är lätta att skaffa genom DiA t.ex. Och helt klart hade det varit trevligare att vara ännu fler när man åker, men vi tar 3 dar i BKK med förbokat sällskap, sen 8 dar i Phuket fritt. Akta dig för att lova för mycket med dom, de kallar dig gärna boyfriend och talar om att de träffat dig för hela släkten har jag förstått. Du bör ha en "escapeplan" om du ska dra vidare till nästa, tror inte du ska räkna med att de släpper dig rätt av. För egen del har jag förbokat lite thaimassage och "i want to lick your dick" i BKK, men jag tänker dra vidare som en "feree man" till Phuket och donna nummer 2 jag ska träffa där....

Vi hade säkert prioriterat annorlunda efter vad vi vet nu, men vi ska tillbaka till sommaren tänkte vi :)

@Johan Lat Jag vet nu, men jag tyckte det lät bra, det ger ett par spänn om vi inte kommer iväg direkt så vi har råd med hotell i Köpenhamn i bästa fall - var nån hundring extra om jag förstod rätt - redan vid 2 h försening :)

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #49 skrivet: 26 december 2010, 03:52:55 »
Hmm..jag är kanske felinformerad, men det ingår väl även i den egna hemförsäkringen? Det var iaf svaret jag fick av mitt egna bolag.
Det är sant och icke sant på samma gång. Nu kommer jag inte ihåg tider eller belopp.Men är du försenad själv pga tågförsening eller dylikt täcker inte din hemförsäkring nåt, har man resförsäkring täcker de en del (största delen) av dina omkostnader för ombokning oavsett orsak. Punka på taxi, tågförsening etc. Detsamma om ditt bagage hamnar fel/är försenat. Då får du ut mer ersättning o.s.v. enligt vad jag fattade

Nu kan det säkert hända jag är helt offline, men vet nån annan bättre så är jag tacksam att få veta :drunk

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #50 skrivet: 26 december 2010, 04:10:24 »
Det är sant och icke sant på samma gång.

Sånt där är ju bara sååå trist och tråkigt att sätta sig in i men förmodligen ytterst tacksamt att ha gjort det den dagen man står där med haklappen i hålslaget.

Akta dig för att lova för mycket med dom, de kallar dig gärna boyfriend och talar om att de träffat dig för hela släkten har jag förstått. Du bör ha en "escapeplan" om du ska dra vidare till nästa, tror inte du ska räkna med att de släpper dig rätt av. För egen del har jag förbokat lite thaimassage och "i want to lick your dick" i BKK, men jag tänker dra vidare som en "feree man" till Phuket och donna nummer 2 jag ska träffa där....

Joddå, har allt råkat ut för några stolpskott per telefon redan och knipsat de kontakterna.
Min taktik är att knyta upp lite "normala" kontakter för att sedan ev träffa på de lite mer "onormala" på plats.

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #51 skrivet: 26 december 2010, 04:22:04 »
Sånt där är ju bara sååå trist och tråkigt att sätta sig in i men förmodligen ytterst tacksamt att ha gjort det den dagen man står där med haklappen i hålslaget.

Joddå, har allt råkat ut för några stolpskott per telefon redan och knipsat de kontakterna.
Min taktik är att knyta upp lite "normala" kontakter för att sedan ev träffa på de lite mer "onormala" på plats.

Hahaha - med haklappen i hålslagaren. Jag hoppas jag slipper utnyttja försäkringen, för de har garanterat fler orsaker att inte betala ut än vad vi har för att vilja få ersättning oavsett :) Funkar allt som det ska är vi korkade, betalande tacksamma kunder som resterande minst 85% av deras kunder - självklart är det så de tjänar pengar....:)

Hur länge var du aktiv på dia innan du hann komma fram till att de var stolpskott? Inte lätt att inse innan man sitter i skiten, gissar jag :) Låter bra att du vet innan du åker, tycker jag :)

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #52 skrivet: 26 december 2010, 04:37:25 »
Hahaha - med haklappen i hålslagaren. Jag hoppas jag slipper utnyttja försäkringen, för de har garanterat fler orsaker att inte betala ut än vad vi har för att vilja få ersättning oavsett :) Funkar allt som det ska är vi korkade, betalande tacksamma kunder som resterande minst 85% av deras kunder - självklart är det så de tjänar pengar....:)

Hur länge var du aktiv på dia innan du hann komma fram till att de var stolpskott? Inte lätt att inse innan man sitter i skiten, gissar jag :) Låter bra att du vet innan du åker, tycker jag :)

Man måste ju nyansera sig med uttrycken..

Ojoj, eftersom jag har en böjelse att testa så många forum jag kan har det blivit en del. Just DIA är jag aktiv på fortfarande och det är inte där jag funnit de mest påfrestande individerna. Tvärtom, DIA står enligt min uppfattning i högre kurs än många betalsajter i den jämförelsen.
Näe, jag föröker allt undvika mig att sitta i otrevligt brunt. Omger mig bara med trevligt brunt i den mån jag kan. Och ja, med tanke på det finns det iofs en viss risk att ja placerar mig i dålig skit genom ett Thailand-besök, men orsaken till det är privat tills vidare.

Vad gäller försäkringar - Självklart så vill alla tjäna pengar. Skärskådar man samhället i stort som smått, handlar det om njutning och pengar i sista änden. Thats it!

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #53 skrivet: 26 december 2010, 05:02:53 »
Imponeras av dina svar.Har "pratat" med både Thailändskor och fillipinskor. Fillipinskor ser ofta bättre ut, men vill ofta ha mer - tänker på DiA nu. Men hittar du nån lite äldre, så möter du också en mer seriös människa... Nu har jag för mig att din ålder var 35, nästan helt säker på detta är jag. Är du ute efter att träffa en 18-24 åring kan jag skriva att du med 95% säkerhet blir besviken inom kort. De som är mogna är oftast bättre och kanske inte alltid lika desperata (?)

Jag brukar definitivt plocka bort dom om de vill ha presenter t.ex. Ett "bra" sätt är att skriva att du vill ge dem en sexig bikini och att du isåfall vill ha bild tillbaka när de har den på sig. Vill de bara ha - så får du inga bilder innan - eller efter (egen erfarenhet) Jodå, jag har munhuggits med 19-åringar och även en del som erkänt för mig på DiA att de inte är 18 ännu. Fast de stått som både 19 och äldre..... Sånt händer! Och vissa gör ALLT för att få komma hit!

Jag har enbart testat DiA och jag har hittat riktigt trevliga tjejer därigenom, men alla är inte bra, det gäller att kunna ställa rätt frågor också 

Njutning är väl ett underbart mål, eller hur? :)

Eddi

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 26 december 2010, 05:06:43 »
Den här sökmotorn verkar vara några hundringar billigare än dom andra. Varför vet jag inte...
http://sv.momondo.com/Default.aspx

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
« Svar #55 skrivet: 26 december 2010, 05:32:52 »
Imponeras av dina svar.Har "pratat" med både Thailändskor och fillipinskor. Fillipinskor ser ofta bättre ut, men vill ofta ha mer - tänker på DiA nu. Men hittar du nån lite äldre, så möter du också en mer seriös människa... Nu har jag för mig att din ålder var 35, nästan helt säker på detta är jag. Är du ute efter att träffa en 18-24 åring kan jag skriva att du med 95% säkerhet blir besviken inom kort. De som är mogna är oftast bättre och kanske inte alltid lika desperata (?)

Jag brukar definitivt plocka bort dom om de vill ha presenter t.ex. Ett "bra" sätt är att skriva att du vill ge dem en sexig bikini och att du isåfall vill ha bild tillbaka när de har den på sig. Vill de bara ha - så får du inga bilder innan - eller efter (egen erfarenhet) Jodå, jag har munhuggits med 19-åringar och även en del som erkänt för mig på DiA att de inte är 18 ännu. Fast de stått som både 19 och äldre..... Sånt händer! Och vissa gör ALLT för att få komma hit!

Jag har enbart testat DiA och jag har hittat riktigt trevliga tjejer därigenom, men alla är inte bra, det gäller att kunna ställa rätt frågor också 

Njutning är väl ett underbart mål, eller hur? :)

Tack så mycket och tack detsamma!
Onej, är inte fyllda 35 än men är på väg dit.
Och nej åter igen å det bestämdaste! 18-24 går nästan helt bort såvida det inte handlar om högst tillfällig njutning.
Men seriöst, satsar jag mina hästar hellre på någon med lite större erfarenhet och chansen blir större om de befinner sig mellan 30-40 och eftersom asiater ofta har förmågan att både se ut och låta yngre så är åldern i sig av ringa betydelse för mig.

Däremot ett tveklöst JA att jag ger mitt medhåll till att filippinas överlag tilltalar mig oftare än andra asiater. Men eftersom jag aldrig provat Thai-ladys så måste man ju få lov att berika sig med den vetskapen oxå, eller hur? :yahoo

Har noterat att det verkar förekomma en ganska ryslig fight emellan Ph-tjejer och Th-tjejer föresten där de gärna smutskastar varandra för att vara ofräscha och lukta illa osv, osv...
Något du oxå märkt av kanske?

Japp, njutning är det primära målet! Tveklöst...

Den här sökmotorn verkar vara några hundringar billigare än dom andra. Varför vet jag inte...
http://sv.momondo.com/Default.aspx

Har oxå provat den men hittade annan som var ännu billigare just för den dagen så det verkar som att det varierar hela tiden från stund till stund.

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 1
  • *Gäster: 28
  • *Totalt: 29