0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag och ett par kompisar planerar resa i mitten/slutet december till bkk och vi letar resebolag.I dag verkar de som finnair är billigast på ca 13k medans thaiair vill ha 16k. Finns det andra vettiga bolag som kan ta oss till thailand.Jag vill helst under 10k så man kan ha mer budget till flickorna.
Gjorde en sökning nu och fick det här priset.Absolut prisvärt i mina ögon.
HejJo jag känner till flyg-samlings sajter. Driftar ett par själv. Men de var inte vad jag var ute efter svar på. det jag var ute efter var o veta vilka flygbolag som egentligen flyger billigast under december månad.Sen e frågan om det lönar sig att boka i oktober eller om man ska vänta och boka sista minuten resa istället.
Observera att det kan vara en väsentlig skillnad mellan "Billigt" och "Lågt pris".Billigt = 60 årig tandlös dam som luktar illa för 800 bathLågt pris = 26 årig "star" som gör allt du vill och mer därtill för 1800 bath
Vad dina exempel har att göra i en resetråd är jag lite fundersam över.
Vi som läser inläggen i trådarna kommer ihåg din första resa med dem med skrattblandad förtjusning. Mest för att det drabbade någon annan kanske. Men om jag ska välja mellan att åka med Thai eller Aerosvit och det skiljer 10000 kronor så kan jag tänka mig att stå i kö 2 timmar.Tack vare dina erfarenheter så har vi också lärt oss att ta med en matsäck och lite extra tålamod.Men som sagt, 10000 kronor kan man ha mycket roligt för i .
Jo jag ju håller faktiskt med dig.Skiljer det 10 lappar på en biljett med Aerosvit så kanske jag står ut med dom iallafallMen jag minns fortfarande den eländiga kön, och hur jag lovade mig själv att aldrig meråka med Aerosvit...Och dessutom inte få en öl till maten, det var nog sämst på hela resan.. hehe
Om du vill åka billigt så kan jag fixa en 20-30% på SAS
Jag kan tydligen inte skicka 's. Det står "Du kan inte besöka vilken profil som helst" så prova skicka ett till mig så kanske det löser sig. Detta gäller även hotell, kommer slänga upp en tråd i köp/sälj sektionen
Jag lyckades i förra veckan boka thailandsresan. Blev faktiskt rätt okey pris.Bor ju i göteborg så jag kikade på -BKK o slutade med att vi reser med Quatar Airways via doha o slutnotan hamna på runt 7k.Faktiskt helt okey mellan 12dec-02jan Har bara hört bra saker om Quatar air oxo
Det var ju ett riktigt bra pris över jul & nyår och Qatar ska vara ruggigt bra.
Ungefär vad vi tyckte oxo. Flyger eftermiddag från köpenhamn o kommer fram på morgonen i Doha. Sen har vi 8h väntan till nästa flyg där vi också kommer fram kvällstid. Vilket e nice. Bara iväg checka in på hotellet och sen ut o ha kul.I Doha hamnar vi väl i laungen o pimplar öl eller något gott.Har inga problem att sova på flyget själv.
Ok... var bokade ni dem genom om man får fråga ?Dryg väntetid bara med 8tim på en liten tråkig flygplats...
HejVi bokade via travelpartner.se faktiskt och finns kanske platser kvar.Flyger 12e 1530 från cph och framme 2320 i doha och vidare därifrån 0830 mot bkk där jag landar 1830. Så inte helt fel ändå. Blir en natt i doha i laungen o pimpla bers.
Ok... kan ju vara bra att veta...Nu har jag platser på Thai den 21 dec mellan Cph och Bkk och tillbaka den 22 jan... Dock kostade de ju en hel del mer då vi bokade dem så pass sent som för en månad sen...
Du får skrika till om du är neråt Pattay 25-27 eller phuket 27-01 så får vi dra en utekväll. Lämnar bkk förmiddagen 25e. Så vi kanske hinner med en utekväll iaf.Vi kommer bo runt soi 20 och hänga runt på cowboy och en del på Q-Bar.(bar utan bargirls på den nivån )
Två polare åkte precis till Phuket via Bangkok för 14500 kr för båda! Sök hela tiden.!
Får svara själv.... Utan erfarenhet mer än sökningar på nätet... Det går att hitta direktflyg med t.ex. Thai Airways om man kan planera sin resa långt i förväg. Som ett exempel kan jag nämna att jag sökte på flygstolen.se för augusti månad (fattar t.o.m. jag att det inte är högsäsong, så inga kommentarer om det, tack) Men jag hittade en resa med Thai under 6000 spänn och det var åt båda hållen. Huruvida det är lika lukrativt att beställa för Januari 2012 eller ej får jag återkomma till runt Maj månad om det är okej. MEN vet ni att ni ska ner i Augusti och helst åker direkt - kan det vara värt att kolla in och boka redan nu!MVHTomtebloss
Ja bor du närmare 08-hållet är ju Thai ett starkt alternativ.För oss som bor närmare 031-området där Thai inte flyger non-stop, kan man ibland fynda direktflyg från Landvetter via tex Tomas Cook och en annan firma jag ej minns namnet på. Kanske ytterligare fler.En bekant fyndade 2 biljetter häromdagen med avresa 19 Feb för totalt 14600:- och det får väl anses vara billigt med så kort varsel och med tanke på att säsongen har börjat på allvar.
Det är bara att gratulera din bekanta, vi åker den 10:e januari och vi betalade 11000 per skalle med försäkring, avbeställningskydd etc. Jag har förmånen att bo 2 timmar med tåg från Kastrup () och Thai lyfter ju därifrån också. Jag har 3 minuter att gå till tågstationen, så om du hittar nåt och hör av dig i rimlig tid innan kan jag fixa sovplats/er - beroende på hur många ni är. Jag har 54 kvm lägenhet, men på nåt sätt ska vi nog ordna det.... Jag körde bara en snabbkoll och jag funderar ändå på att dra till igen redan i Augusti. Så jag levererade ett svar då jag hade ett eget att ge. MVH
Hahaha, jag förstår dig. Jag bor i 0456 området för att vara ärlig, men tågen är snabba när de väl går Tror skånetrafiken är mer exakta än SJ - hur svårt det nu kan vara Jag tror säkert du förstod korrekt. Jag tar gärna emot dig, du tar med dig ett tjog pilsner vi delar på - så blåser jag upp en uppblåsbar madrass på ett par sekunder - jag pekar var stationen ligger och visar hur köpterminalen funkar om du vill. Lätt som en plätt! Jag är stammis på skånetrafiken till så det är lugnt. Tror säkert du hittar en plats att ställa bilen på med utan att riskera böter. Jag bor i en liten håla, finns inga lapplisor här! Jag åker med en kille som inte är så haj på engelska heller, men det beror på vart man ska åka, tror de är sämre än dig på engelska många ggr. Jag hittade biljetter för runt 8000 när jag kollade på fritidsresor (tror jag det var) i Januari. Om jag inte minns fel var det från Malmö och direkt till Phuket - Vad har du i restid till Malmö från 031?
vi åker den 10:e januari och vi betalade 11000 per skalle med försäkring, avbeställningskydd etc.
Hmm..jag är kanske felinformerad, men det ingår väl även i den egna hemförsäkringen? Det var iaf svaret jag fick av mitt egna bolag.
Det är sant och icke sant på samma gång.
Akta dig för att lova för mycket med dom, de kallar dig gärna boyfriend och talar om att de träffat dig för hela släkten har jag förstått. Du bör ha en "escapeplan" om du ska dra vidare till nästa, tror inte du ska räkna med att de släpper dig rätt av. För egen del har jag förbokat lite thaimassage och "i want to lick your dick" i , men jag tänker dra vidare som en "feree man" till Phuket och donna nummer 2 jag ska träffa där....
Sånt där är ju bara sååå trist och tråkigt att sätta sig in i men förmodligen ytterst tacksamt att ha gjort det den dagen man står där med haklappen i hålslaget. Joddå, har allt råkat ut för några stolpskott per telefon redan och knipsat de kontakterna. Min taktik är att knyta upp lite "normala" kontakter för att sedan ev träffa på de lite mer "onormala" på plats.
Hahaha - med haklappen i hålslagaren. Jag hoppas jag slipper utnyttja försäkringen, för de har garanterat fler orsaker att inte betala ut än vad vi har för att vilja få ersättning oavsett Funkar allt som det ska är vi korkade, betalande tacksamma kunder som resterande minst 85% av deras kunder - självklart är det så de tjänar pengar....Hur länge var du aktiv på dia innan du hann komma fram till att de var stolpskott? Inte lätt att inse innan man sitter i skiten, gissar jag Låter bra att du vet innan du åker, tycker jag
Imponeras av dina svar.Har "pratat" med både Thailändskor och fillipinskor. Fillipinskor ser ofta bättre ut, men vill ofta ha mer - tänker på DiA nu. Men hittar du nån lite äldre, så möter du också en mer seriös människa... Nu har jag för mig att din ålder var 35, nästan helt säker på detta är jag. Är du ute efter att träffa en 18-24 åring kan jag skriva att du med 95% säkerhet blir besviken inom kort. De som är mogna är oftast bättre och kanske inte alltid lika desperata (?)Jag brukar definitivt plocka bort dom om de vill ha presenter t.ex. Ett "bra" sätt är att skriva att du vill ge dem en sexig bikini och att du isåfall vill ha bild tillbaka när de har den på sig. Vill de bara ha - så får du inga bilder innan - eller efter (egen erfarenhet) Jodå, jag har munhuggits med 19-åringar och även en del som erkänt för mig på DiA att de inte är 18 ännu. Fast de stått som både 19 och äldre..... Sånt händer! Och vissa gör ALLT för att få komma hit!Jag har enbart testat DiA och jag har hittat riktigt trevliga tjejer därigenom, men alla är inte bra, det gäller att kunna ställa rätt frågor också Njutning är väl ett underbart mål, eller hur?
Den här sökmotorn verkar vara några hundringar billigare än dom andra. Varför vet jag inte...http://sv.momondo.com/Default.aspx