0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Någon som har några resplaner till Thailand!Kunde vara kul att träffas över en öl.Jag kommer att åka till den 15:e Augusti/Bruno
Jag åker ner om 3 dagar till patong, har ni varit där under regn perioden tidigare? är vädret en riktig plåga lr?
Vid denna tiden förra året så va det inte så farligt med vädret, hoppas det blir samma i år. Jag åker ner på onsdag.
vilket plan åker du med? jag flyger från arlanda med tuifly kl 11:50 kanske vi hamnar på samma plan? hehe
Jag åkte ner till Patong i slutet av Augusti förra året, hade hört lite om regnperioden, men.... jag skulle väl inte sola så mycket ändå!Regnperiod betyder följande:Inget bad vid Patong beach (eller Karon/Kata). Man kan alltid åka ut med en båt!Korta intensiva regn, går ofta över på 2-10 minuter, följt av ångbastu.Bra priser på allt (Affärer, stånd, taxi och flickor)Inte så fullt med folk (skönt) Ha det skönt!
Varför inget bad på stränderna?
Det är farliga undervattenströmmar framförallt i Karon där det drunknar några varje år trots att det är rödflaggat.
Fan på biljetten står det att planet mellanlandar i köpenhamn men det står inte hur lång tid man ska vänta där och om man ska ska kliva av planet eller inte, lite dåligt tycker jag
Varför inget bad på stränderna?Är det samma sak i Pattaya, Koh Chang under regnperioden, nån som vet?
Pattaya och koh chang ligger på öst kusten och drabbas inte av sydväst monsunen, därför är det bättre väder där vid där här tiden på året, likadant med koh samui