* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Lite frågor ang Visum  (läst 552 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Disconnected

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Kön: Man
Lite frågor ang Visum
« skrivet: 07 juli 2010, 17:32:00 »
Jag åker antagligen till thailand för att stanna över 30 dagar tror det blir kring 45, jag bör då söka ett turist visa på 60dgr om jag förstått rätt?
Under resan har jag ev planer på att besöka något av de närliggande länderna inte säker på vilket som känns intressantast för tillfället för att sedan komma tillbaka till thailand för fortsatt vistelse i väntan på flyget hem. Bör jag då se till att jag har double entry?

Är det något problem för thailändskor att åka över gränserna där? behöver de visum o är det krångligt för dem? tänkte nog bara ta 3-5 dagar i nå annat land så om det kan leda till strul för flickan jag åker med eller för mig så kanske jag skippar iden att korsa nån gräns.

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
SV: Lite frågor ang Visum
« Svar #1 skrivet: 07 juli 2010, 18:43:44 »
Jag åker antagligen till thailand för att stanna över 30 dagar tror det blir kring 45, jag bör då söka ett turist visa på 60dgr om jag förstått rätt?
Under resan har jag ev planer på att besöka något av de närliggande länderna inte säker på vilket som känns intressantast för tillfället för att sedan komma tillbaka till thailand för fortsatt vistelse i väntan på flyget hem. Bör jag då se till att jag har double entry?

Är det något problem för thailändskor att åka över gränserna där? behöver de visum o är det krångligt för dem? tänkte nog bara ta 3-5 dagar i nå annat land så om det kan leda till strul för flickan jag åker med eller för mig så kanske jag skippar iden att korsa nån gräns.
Om du behöver visum beror på om du ska va längre än 30dagar i Thailand eller lämna landet efter 30 dagar och komma tillbaks. Thailändare kan åka till närliggande länder finns lite olika krav bara. Laos har dom lättare att resa in i än vad vi har, Malaysia Singapore måste Thailändare ha en utresebiljett för att få komma in i landet. Sen får dom 30dagar i stället för 90 dagar som du får med Svensk pass. Ett tips är att be din tjej ringa Airasia kundtjänst och fråga vilka regler som gäller för det landet.

Utloggad Disconnected

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Kön: Man
SV: Lite frågor ang Visum
« Svar #2 skrivet: 07 juli 2010, 19:15:00 »
får tacka för det. blir väll o söka nå turist visum eftersom jag ev ska lämna landet o komma tebax senare för hemresa. Och jag nu förstått det rätt måste jag uppsöka thai ambasaden i sthlm för att göra ansökan o då måste jag ha flygbiljetter tur och retur med mig + pass o kopia på passet.

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 51
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 42
  • *Totalt: 50