Jag känner en kille som bor i min lilla småstad som säger att turismen inte betyder så mycket. Han lever i
5-6 mån om året. Han har iofs alltid sina egna åsikter. Min åsikt är att varför devalverar inte Thailand, eller är dom tvingade att följa dollarkursen. Ni som kan detta bättre än mig får förklara 
Thai är inte tvungna att följa Dollarn, men dom ser den som en vägledning.
Dom rika i Thai stödköper Tbth för att hålla kursen uppe, annars förlorar deras pengar i värde. Detta har man gjort förut med gott resultat, men då har det varit kortvariga kriser.
Denna gång är krisen ofantligt mycket större och kommer att pågå en mycket längre tid, vilket innebär att stödköp inte kommer att gynna dom så länge till, och då kommer Tbh antagligen att rasa ganska djupt ner.
Så ni som skall flytta pengar till Thai TÄNK er för först innan ni överför stora summor.
Detta som pågår nu är bara början på en lång kris, vänta till det ger djupa effekter ut på landsbygden, tjejerna tjänar inga pengar för det finns inga Faranger, som kommer med pengar, och dom har inga intäkter och med detta inga pengar att skicka hem.