0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som läget är nu kommer jag inte att åka till Thailand alls. Det kanske blir en resa till Filippinerna istället. Eller Kambodja eller Laos eller kanske Burma. Vet inte hur det är i de länderna om man tänker på tjejer men det kanske någon annan vet? Filippinerna känner man till men inte de andra länderna.Men hur tänker ni andra? Skiter ni i att det nästan är inbördeskrig? Ävem om det är lugnare i Phuket och Pattis så är jag tveksam som fan.
Du ar hjartligt valkommen hit, skicka ett sa kommer jag och moter dig pa flygplatsen
Du är en riktig helyllekille. Det har jag alltid sagt. Har jag vägarna förbi så är det inte omöjligt att jag gör det.
Jag vet inte när du skall åka men den närmaste veckan får väl utvisa om man kan åka till Thailand eller inte. Som det är nu skulle jag inte tveka att åka till t.ex. Pattaya. Däremot skulle jag kanske inte åka in till Bkk utan att veta mer än vad jag vet just nu. Vill du ha tips om Phill så kan du bara fråga. Var där i mars.
Las mitt andra som jag andrade, jag blev sa ivrig
Då går Burma bort då. Hur är prisbilden i Laos och Vietnam eller Kambodja? Är det lika enkelt att hitta boende? Västerländsk mat skiter jag i för jag äter gärna inhemsk mat. Har en kompis som ska gifta sig nästa år och hans tjej bor vid Mekongfloden på den thailändska sidan men alla släktingar pratar Lao.
Det var over 10 ar sedan jag var i Vietnam, men har bara hort att det blivit battre. Ultimata vore ju att ta en bat fran Luang Prabang i Laos hela vagen pa Mekong ned till Saigon. Polarn gjorde dn resan och sa att det var grymmt. Men kolla Flashback Forum-Resor-Asien-Vietnam, dar ar det som bor i Vietnam som ger bra svar.Men Filippinerna knacker om du inte varit har forut sa ar det overlagset basta!
Filippinerna ar overlagset nr 2 i Asien. Gillar du natur och bad sa slar det nastan Thsilsnd pa fingrarna. Det ar 7100 oar har. Jag borjade aka hit mitten av 90 talet och har typ hunnit med 10 st.Att det skulle vara trakigt pa dagarna galler bara i horstaderna Angeles och Subic(for oss som tranar finns det bra gym och kampsport) Annars ar det i stort satt som Thailand bara att alla kan prata flytande Engelska. Det roliga med det ar att man kan gora sig forstadd med tjejens farmor och hela familj.Filippinerna ar ett mini USA(gammal koloni, visserligen kort men det tog) Sa det ar junkfood och egen basket liga PBA(San Miguell beer mens ar passande nog rgerande mastare) Nyhetern ar pa Engelska. Det finns inte en Flappe fran gatsopare till Senator som inte blandar minnst 2 lokala dilakter och Engelska i samma mening. Klurigt i borjan.Det rader extremt underskott pa turister sa du kommer upptacka att de feta utstotta fyllasen ar annu hetare an i Thailand. Det ar som for 20 ar sedan. Filippinerna ar "The land of miss-matches"Det ar det forsta man lagger marke till, det ar sa vanligt med gubbar i 60 ars aldern som ogenerat gar runt med 18 aringar.Sen finns det mycket gammla as som loser ut 3-4 brudar for nagot sa idiotiskt som "bar-hopping" i ett par timmar.Men tjejerna ar varre an i Thailand, man kan inte ga nagonstans utan att fa knullforslag, varuhus,gym restauranter overallt.Det knullas dubbelt sa mycket som i Thai. Finns nagot som heter matcho barer dit ludren alskar att ga for sina i hop gnodda pengar och kopa en chippendale-Flappe kopia och ha sex med!!!Skulle kunna skriva i timmar, men kolla you tube 7 wonders of the Philippines eller Atlantis bar angeles city
Tack inmate20 för bra svar. Är det svalare i januari.februari som det är i Thailand? Det är väl samma breddgrad? Men det är dollar som gäller? Finns det inga ATM eller är det mycket sämre kurs då? Jag ska läsa på mer när det börjar bli dags att boka resan. Har inte bestämt mig än. Om kompisen ska gifta sig blir det ett besök i norra Thailand men han har inte bestämt sig än. Hon vill och hennes släkt vill men det är ju en annan sak. Men antagligen så kommer han göra det. Jag har sagt åt honom att han inte får tag i något bättre med tanke på hur han ser ut. Han är äldre än hennes föräldrar men de gillar honom säger han. Vi får väl se vad det blir.