* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Andra resmål i Sydostasien.  (läst 1525 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 92
  • Kön: Man
Andra resmål i Sydostasien.
« skrivet: 20 maj 2010, 08:19:04 »
Som läget är nu kommer jag inte att åka till Thailand alls. Det kanske blir en resa till Filippinerna istället. Eller Kambodja eller Laos eller kanske Burma. Vet inte hur det är i de länderna om man tänker på tjejer men det kanske någon annan vet? Filippinerna känner man till men inte de andra länderna.
Men hur tänker ni andra? Skiter ni i att det nästan är inbördeskrig? Ävem om det är lugnare i Phuket och Pattis så är jag tveksam som fan.
« Senast ändrad: 20 maj 2010, 10:03:15 av Kurios »

Utloggad jan44a

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 81
SV: Andra resmål i Sydostasien.
« Svar #1 skrivet: 20 maj 2010, 08:23:33 »
Jag vet inte när du skall åka men den närmaste veckan får väl utvisa om man kan åka till Thailand eller inte. Som det är nu skulle jag inte tveka att åka till t.ex. Pattaya. Däremot skulle jag kanske inte åka in till Bkk utan att veta mer än vad jag vet just nu. Vill du ha tips om Phill så kan du bara fråga. Var där i mars.

Utloggad sexpacket

• V.I.P
  • Antal inlägg: 201
« Svar #2 skrivet: 20 maj 2010, 08:33:34 »
Som läget är nu kommer jag inte att åka till Thailand alls. Det kanske blir en resa till Filippinerna istället. Eller Kambodja eller Laos eller kanske Burma. Vet inte hur det är i de länderna om man tänker på tjejer men det kanske någon annan vet? Filippinerna känner man till men inte de andra länderna.
Men hur tänker ni andra? Skiter ni i att det nästan är inbördeskrig? Ävem om det är lugnare i Phuket och Pattis så är jag tveksam som fan.

Du ar hjartligt valkommen hit, skicka ett PM sa kommer jag och moter dig pa flygplatsen :D
Burma ar ett ritigt skit land, inget kul alls. Laos funkar(rekomenderar en tur pa Mekong floden) Kambodja ar helt ok mycket att se och frascha brudar.
Vietnam ar ett bra alternativ. Det ar ett par ar sedan jag var dar, men det ska ha blivit annu battre. Finns en bra trad pa Flashback om Vietnam
« Senast ändrad: 20 maj 2010, 08:41:56 av sexpacket »

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #3 skrivet: 20 maj 2010, 08:36:33 »
Hej !

Då Tahksin uttalade sig i tidningen om att detta som hänt kommer att leda till terrordåd och kanske inbördeskrig, så är det högst troligt att det kommer att smälla till både här och där. Kan bli även i Pattaya. Men visst chansen att dö i ett bombattentat är väl mindre än den att bli överkörd.

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #4 skrivet: 20 maj 2010, 08:40:01 »
Du ar hjartligt valkommen hit, skicka ett PM sa kommer jag och moter dig pa flygplatsen :D
Du är en riktig helyllekille. Det har jag alltid sagt. ;)

Har jag vägarna förbi så är det inte omöjligt att jag gör det. :thumbsup

Utloggad sexpacket

• V.I.P
« Svar #5 skrivet: 20 maj 2010, 08:44:20 »

Las mitt andra som jag andrade, jag blev sa ivrig ;)

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #6 skrivet: 20 maj 2010, 08:45:15 »
Jag vet inte när du skall åka men den närmaste veckan får väl utvisa om man kan åka till Thailand eller inte. Som det är nu skulle jag inte tveka att åka till t.ex. Pattaya. Däremot skulle jag kanske inte åka in till Bkk utan att veta mer än vad jag vet just nu. Vill du ha tips om Phill så kan du bara fråga. Var där i mars.
Som det ser ut nu så blir det inte förrän i jan eller feb nästa år. Vill vara ledig i två månader helst och då är det några timmar som man måsta jobba in. Men jag har inte bestämt mig än vart jag ska åka. Kanske en kombination och åka runt lite utan att planera för mycket. Anchor Wat har jag alltid viljat se. Men jag brukar ta en kortis på 10-14 dagar i september eller oktober till Thailand men det har jag lagt på is just nu. Men kanske ordnar det upp sig i Thailand tills dess? Det är ju det landet man känner till bäst så därför är det smidigast tycker jag.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #7 skrivet: 20 maj 2010, 08:47:15 »

Vad fint att ni blivit vänner...  :thumbsup  :D  lol lol  :hb :hb  :drunk  :burp   :coffee  off-topic off-topic

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #8 skrivet: 20 maj 2010, 08:51:19 »
Las mitt andra som jag andrade, jag blev sa ivrig ;)
Då går Burma bort då. Hur är prisbilden i Laos och Vietnam eller Kambodja? Är det lika enkelt att hitta boende? Västerländsk mat skiter jag i för jag äter gärna inhemsk mat. Har en kompis som ska gifta sig nästa år och hans tjej bor vid Mekongfloden på den thailändska sidan men alla släktingar pratar Lao.

Utloggad sexpacket

• V.I.P
« Svar #9 skrivet: 20 maj 2010, 09:45:18 »
Då går Burma bort då. Hur är prisbilden i Laos och Vietnam eller Kambodja? Är det lika enkelt att hitta boende? Västerländsk mat skiter jag i för jag äter gärna inhemsk mat. Har en kompis som ska gifta sig nästa år och hans tjej bor vid Mekongfloden på den thailändska sidan men alla släktingar pratar Lao.
Det var over 10 ar sedan jag var i Vietnam, men har bara hort att det blivit battre. Ultimata vore ju att ta en bat fran Luang Prabang i Laos hela vagen pa Mekong ned till Saigon. Polarn gjorde dn resan och sa att det var grymmt.
Men kolla Flashback Forum-Resor-Asien-Vietnam, dar ar det som bor i Vietnam som ger bra svar.
Men Filippinerna knacker om du inte varit har forut sa ar det overlagset basta!

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #10 skrivet: 20 maj 2010, 10:00:02 »
Det var over 10 ar sedan jag var i Vietnam, men har bara hort att det blivit battre. Ultimata vore ju att ta en bat fran Luang Prabang i Laos hela vagen pa Mekong ned till Saigon. Polarn gjorde dn resan och sa att det var grymmt.
Men kolla Flashback Forum-Resor-Asien-Vietnam, dar ar det som bor i Vietnam som ger bra svar.
Men Filippinerna knacker om du inte varit har forut sa ar det overlagset basta!
Ja en båttur låter inte fel. Då kan man säkert kliva av på olika ställen och fortsätta efter nån dag eller två? Ska kolla lite mer när det börjar dra ihop sig. Gillar inte att planera för mycket utan tar hellre tiden dag för dag. Men Filippinerna har jag redan läst lite om här och även om de flesta tycker att det är bra så verkar de tycka att det är tråkigt på dagarna och ganska osäkert med beväpnade vakter eller militärer lite överallt? Det verkar inte vara någon höjdare men det som verkar vara bra är att de flesta pratar engelska? Det är bra för mig som alltid reser för mig själv och vill se andra saker än bardiskar om jag satsar drygt hundra papp på en semester.

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #11 skrivet: 20 maj 2010, 10:25:42 »
Just nu är det ganska varmt och fuktigt i vietnam en del turister bruka tycka att de är ganska jobbigt i saigon vid den här tiden..
När det gäller det ekonomiska så är det dollar som gäller att ta med sig och växla där nere på guldaffärerna brukar ge bra tillbaka.

I juli börjar det regna i korta perioder och dom vanligast turist ställena att besöka är väl Chu chi samt phu quoc ,nha trang .
Tjejerna är billigare än era pizzor här men talar oftast inte mycket engelska och använd skydd.
Kan vara bra att ta med sig toapapper om du ska åka runt , en hyrbuss på en sträcka 40 - 50 mil går på 100 dollar ungefär sen tillkommer ju dricks.

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #12 skrivet: 20 maj 2010, 10:55:57 »
Tack inmate20 för bra svar. Är det svalare i januari.februari som det är i Thailand? Det är väl samma breddgrad? Men det är dollar som gäller? Finns det inga ATM eller är det mycket sämre kurs då?
Jag ska läsa på mer när det börjar bli dags att boka resan. Har inte bestämt mig än. Om kompisen ska gifta sig blir det ett besök i norra Thailand men han har inte bestämt sig än. Hon vill och hennes släkt vill men det är ju en annan sak.
Men antagligen så kommer han göra det. Jag har sagt åt honom att han inte får tag i något bättre med tanke på hur han ser ut. :D Han är äldre än hennes föräldrar men de gillar honom säger han. Vi får väl se vad det blir.

Utloggad Sham69

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 9
« Svar #13 skrivet: 20 maj 2010, 13:52:53 »
I Kambodia tar du ut USD i bankomaterna. Och betalar mycket i dollar (hotel, bar, biljetter och flickor).
Lokala valutan för små inköp och icke turist inriktade affärer.
Prisnivån är hälften av Thailand, öl 50 cent happy hour, cigg 50 cent, rum från $6, flicka $20.
Var runt en månad i vintras (Siem Reap, Phnom Penh, Sianoukville).

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #14 skrivet: 20 maj 2010, 15:49:29 »
Jag blir mer och mer övertygad om att åka till andra länder. det är inget som säger att det skulle vara sämre. Visst har Thailand sin charm men det finns ju kvar om man ångrar sig. Men vad är det som säger att det inte finns lika bra ställen i länderna runtomkring? Jag tror att det är för att man blivit bekväm och att man trivts bra där men det gör jag fortfarande. Nån backpacker vill jag inte bli direkt men det är inga fel att vidga vyerna lite till. Kanske hittar man något annat man trivs lika bra med?

Utloggad sexpacket

• V.I.P
« Svar #15 skrivet: 20 maj 2010, 16:23:36 »
Filippinerna ar overlagset nr 2 i Asien. Gillar du natur och bad sa slar det nastan Thsilsnd pa fingrarna. Det ar 7100 oar har. Jag borjade aka hit mitten av 90 talet och har typ hunnit med 10 st.
Att det skulle vara trakigt pa dagarna galler bara i horstaderna Angeles och Subic(for oss som tranar finns det bra gym och kampsport) Annars ar det i stort satt som Thailand bara att alla kan prata flytande Engelska. Det roliga med det ar att man kan gora sig forstadd med tjejens farmor och hela familj.
Filippinerna ar ett mini USA(gammal koloni, visserligen kort men det tog) Sa det ar junkfood och egen basket liga PBA(San Miguell beer mens ar passande nog rgerande mastare) Nyhetern ar pa Engelska. Det finns inte en Flappe fran gatsopare till Senator som inte blandar minnst 2 lokala dilakter och Engelska i samma mening. Klurigt i borjan.

Det rader extremt underskott pa turister sa du kommer upptacka att de feta utstotta fyllasen ar annu hetare an i Thailand. Det ar som for 20 ar sedan. Filippinerna ar "The land of miss-matches"
Det ar det forsta man lagger marke till, det ar sa vanligt med gubbar i 60 ars aldern som ogenerat gar runt med 18 aringar.
Sen finns det mycket gammla as som loser ut 3-4 brudar for nagot sa idiotiskt som "bar-hopping" i ett par timmar.
Men tjejerna ar varre an i Thailand, man kan inte ga nagonstans utan att fa knullforslag, varuhus,gym restauranter overallt.
Det knullas dubbelt sa mycket som i Thai. Finns nagot som heter matcho barer dit ludren alskar att ga for sina i hop gnodda pengar och kopa en chippendale-Flappe kopia och ha sex med!!!
Skulle kunna skriva i timmar, men kolla you tube 7 wonders of the Philippines eller Atlantis bar angeles city

Utloggad Argon

• Surr medlem
  • Hangaround
  • **
« Svar #16 skrivet: 20 maj 2010, 17:00:44 »
Kanobra tips :thumbsup Men det blr ju inte lättare att bstämma sig. Att de pratar engelska är en klar fördel men feta gubbar som på riktigt tror att de är läckra och fräna spyr jag nästan på när jag ser dem.
De fttar inte att de passerat bästföredatumet redan på 80-talet, några tom på 70talet.
Klarar man inte av att få med sig överviktiga och fyllekåta Bettan 42 år hem en lördagkväll så är sannolikheten att en tjugoårig snygging skulle välja just honom kanske inte så stor? Tragiskt på många sätt.
Jag missunnar ingen att ha lite skoj men man kan väl ändå uppföra sig på ett hyfsat sätt. Men de vet väl inte hur man beter sig med damer för de har aldrg testat på hemmaplan?
Vet inte om jag vågar kolla tuben än. Man blir väl inte mindre sugen då.

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 259
« Svar #17 skrivet: 20 maj 2010, 20:04:41 »
Jag tycker att Argon och sexpacket ska lägga upp en bild på sig själva så vi andra får se hur en riktig sexturist ska se ut. off-topic

Så här ser jag ut....

[bifogad fil raderad av administratör]
« Senast ändrad: 20 maj 2010, 20:22:01 av Skytten »

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #18 skrivet: 20 maj 2010, 21:34:23 »
Filippinerna ar overlagset nr 2 i Asien. Gillar du natur och bad sa slar det nastan Thsilsnd pa fingrarna. Det ar 7100 oar har. Jag borjade aka hit mitten av 90 talet och har typ hunnit med 10 st.
Att det skulle vara trakigt pa dagarna galler bara i horstaderna Angeles och Subic(for oss som tranar finns det bra gym och kampsport) Annars ar det i stort satt som Thailand bara att alla kan prata flytande Engelska. Det roliga med det ar att man kan gora sig forstadd med tjejens farmor och hela familj.
Filippinerna ar ett mini USA(gammal koloni, visserligen kort men det tog) Sa det ar junkfood och egen basket liga PBA(San Miguell beer mens ar passande nog rgerande mastare) Nyhetern ar pa Engelska. Det finns inte en Flappe fran gatsopare till Senator som inte blandar minnst 2 lokala dilakter och Engelska i samma mening. Klurigt i borjan.

Det rader extremt underskott pa turister sa du kommer upptacka att de feta utstotta fyllasen ar annu hetare an i Thailand. Det ar som for 20 ar sedan. Filippinerna ar "The land of miss-matches"
Det ar det forsta man lagger marke till, det ar sa vanligt med gubbar i 60 ars aldern som ogenerat gar runt med 18 aringar.
Sen finns det mycket gammla as som loser ut 3-4 brudar for nagot sa idiotiskt som "bar-hopping" i ett par timmar.
Men tjejerna ar varre an i Thailand, man kan inte ga nagonstans utan att fa knullforslag, varuhus,gym restauranter overallt.
Det knullas dubbelt sa mycket som i Thai. Finns nagot som heter matcho barer dit ludren alskar att ga for sina i hop gnodda pengar och kopa en chippendale-Flappe kopia och ha sex med!!!
Skulle kunna skriva i timmar, men kolla you tube 7 wonders of the Philippines eller Atlantis bar angeles city
:P
Man blir ju bara mer sugen nu hoppas min resa blir av

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #19 skrivet: 21 maj 2010, 19:52:56 »
Tack inmate20 för bra svar. Är det svalare i januari.februari som det är i Thailand? Det är väl samma breddgrad? Men det är dollar som gäller? Finns det inga ATM eller är det mycket sämre kurs då?
Jag ska läsa på mer när det börjar bli dags att boka resan. Har inte bestämt mig än. Om kompisen ska gifta sig blir det ett besök i norra Thailand men han har inte bestämt sig än. Hon vill och hennes släkt vill men det är ju en annan sak.
Men antagligen så kommer han göra det. Jag har sagt åt honom att han inte får tag i något bättre med tanke på hur han ser ut. :D Han är äldre än hennes föräldrar men de gillar honom säger han. Vi får väl se vad det blir.

Ja ungefär samma bredgrad men väldigt fuktigt och varmt vid januari mina svenska vänner gillar det inte.
De är dollar som gäller de finns i saigon hanoi nha trang bankomater men inte vanligtvis på landsbygden alltså städer med runt 200 000 boende och ja kommunister tar naturligtvis en hel del procent på dina uttag .Da dao cong san  :)
Mitt tips till dig och som några har sagt tidigare är en tur via mekong floden se några länder en kortare tid få känn på vad som passar dig/ni !

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 2
  • *Gäster: 29
  • *Totalt: 31