* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Svenska knivhöggs vid rån på Phuket.  (läst 1025 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
  • Kön: Man
Svenska knivhöggs vid rån på Phuket.
« skrivet: 07 maj 2010, 13:34:48 »
Swedish tourist slashed in Phuket robbery
KARON, PHUKET: Police are hunting a bandit who slashed a young Swedish tourist’s wrist after she resisted his efforts to steal her bag.

The victim, 22-year-old Emilia Therese Andersson, needed several stitches at Patong Hospital after the attack, which took place near the tsunami warning tower on the beach road.

Miss Andersson told Lt Chachawan Phoonareumit of Chalong Police she was walking along the road when a young Thai pulled up on a motorbike and pulled at her bag.

After she pulled back he took out a knife and slashed her on the right wrist before fleeing in the direction of Chalong Circle with the bag.

The bike had no license plate.

Police are confident they will have the suspect in custody soon.

Källa: www.phuketgazette.net

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad sexpacket

• V.I.P
  • Antal inlägg: 201
SV: Svenska knivhöggs vid rån på Phuket.
« Svar #1 skrivet: 08 maj 2010, 02:57:48 »
Det blir mer och mer av detta nu nar drogerna blivit dyrare. Forut fick du en Ya-Bah for 50-80 Bath nu ligger dom ibland pa 500 Bath. En Thaiare forsokte rycka min kedja mitt pa dagen pa second road i Pattis fast jag hade karring och unge pa moppen. Nu fortiden har jag bara Svenskt 18 carat pa mig(460gr) den kan dom aldrig rycka. Aker jag moppe pa kvallen far tjejen halla i den eller sa tar jag den i fickan. Har blivit stoppad av Thai snuten pa vag till Jomtien och dom sagt at mig att inte ha kedjan synlig.
Det varsta ar att hur stor och ball man an ar sa har man inte mycket man kan gora om man blir avprejad/sparkad i farten! Retar mig att man inte kan glida runt som en julgran langra som pa det glada 90-talet. Polarns tjej blev av sin 10 Bathare nu i November pa Soi Post office
Sist fick jag min nya Nokia N-95 ryckt vid rodlyset utanfor Pattaya Memorial. Det lilla Thai aset garvade och pekade finger nar jag forsokte kora i kapp honom.
Basta tipset ar att ha varde sakerna i fickorna. Rena "stick-ups" forekommer sallan. Det som sjals ar ofta fran moppe i fart. Har aven sett nar Thaiarna far tag i en tjyv, da blir det kompani stryk.

Utloggad calleb

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 49
« Svar #2 skrivet: 08 maj 2010, 05:41:22 »
Det blir mer och mer av detta nu nar drogerna blivit dyrare. Forut fick du en Ya-Bah for 50-80 Bath nu ligger dom ibland pa 500 Bath. En Thaiare forsokte rycka min kedja mitt pa dagen pa second road i Pattis fast jag hade karring och unge pa moppen. Nu fortiden har jag bara Svenskt 18 carat pa mig(460gr) den kan dom aldrig rycka. Aker jag moppe pa kvallen far tjejen halla i den eller sa tar jag den i fickan. Har blivit stoppad av Thai snuten pa vag till Jomtien och dom sagt at mig att inte ha kedjan synlig.
Det varsta ar att hur stor och ball man an ar sa har man inte mycket man kan gora om man blir avprejad/sparkad i farten! Retar mig att man inte kan glida runt som en julgran langra som pa det glada 90-talet. Polarns tjej blev av sin 10 Bathare nu i November pa Soi Post office
Sist fick jag min nya Nokia N-95 ryckt vid rodlyset utanfor Pattaya Memorial. Det lilla Thai aset garvade och pekade finger nar jag forsokte kora i kapp honom.
Basta tipset ar att ha varde sakerna i fickorna. Rena "stick-ups" forekommer sallan. Det som sjals ar ofta fran moppe i fart. Har aven sett nar Thaiarna far tag i en tjyv, da blir det kompani stryk.

Jäpp, man får verkligen se sig om och tänka sig för och kan tyvärr inte längre vara godtrogen och tro att alla runt omkring en vill ens väl. "Life in a big city" - det är tufft

Utloggad Tricky

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 336
« Svar #3 skrivet: 10 maj 2010, 13:46:36 »
Drömresan fick ett abrupt slut
De båda Kalmartjejerna landade i Thailand på torsdagsförmiddagen. På kvällen blev en av dem rånad och knivskuren. – Vi mår bra men är fortfarande chockade och har väl inte fattat riktigt vad som hänt.

Barometern når Kerstin Strömberg och Emilia Andersson på telefon på deras hotell i Phuket. De båda har sparat och planerat för sin Thailandsresa sedan i januari.
Efter en lång flygresa kom de äntligen fram till Phuket och checkade in på sitt hotell i torsdags. På kvällen tog de en promenad nere vid Karonbeach på en av de större gatorna.

– Plötsligt kom någon upp bakom Emilia och slet till sig hennes väska, berättar Kerstin Strömberg. Förmodligen skar han av väskans axelrem samtidigt som han skar Emilia i armen. Hon blödde jättemycket och det blev full kalabalik på gatan.
Hjälpsamma thailändare ringde efter taxi till sjukhuset och en av dem följde med som tolk.
Emilia Andersson hade fått ett långt och djupt sår på armen och fick sys med 18 stygn.

– Sedan fick vi stanna på sjukhuset i två dygn, berättar Emilia Andersson själv. Folk har varit alldeles underbara och hjälpsamma, alltifrån de som hjälpte oss på gatan när det precis hade hänt, till personalen här på sjukhuset.
Emilia Andersson blev av med både pass och pengar som hon förvarade i sin handväska. Under måndagen ska hon få ett nytt pass på svenska konsulatet så att flickorna kan ta sig hem till Sverige och Kalmar igen.

– Ja vi har bestämt oss för att åka hem, säger Emilia Andersson. Det här var inte den perfekta starten på semestern så nu vill vi bara hem.
SOS International i Köpenhamn hjälper dem att boka om resan hem.
– Om planerna går i lås åker vi hem på tisdag, men först ska jag tillbaka till sjukhuset för omläggning av såret, förklarar Emilia.

Ingen gärningsman har gripits för dådet. Enligt vittnen sprang gärningsmannen i från platsen och hoppade på en väntande motorcykel en bit därifrån.
Som det känns nu vill nog ingen av dem åka tillbaka till Thailand igen.
– Nej det vill vi inte. Vi får se om vi kanske kan ta en vecka i Grekland till sommaren i stället. 

Källa: www.barometern.se
« Senast ändrad: 10 maj 2010, 16:02:44 av Kurios »

Utloggad Rob84

• V.I.P
  • Antal inlägg: 182
« Svar #4 skrivet: 10 maj 2010, 17:56:34 »
Vilken dum jävel som förvarade passet i handväskan, när ska folk lära sig att förvara pass,biljett,och de mesta pengar i säkerhetsfacket i hotellreseptionen? och plånbok använder jag aldrig utan jag förvarar endast pengar i byxfickan som bara ska räcla för en dag/kväll

Utloggad jockee

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 86
« Svar #5 skrivet: 13 maj 2010, 15:14:14 »
håller med pass och pengar ska vara på rummet i säkerhets boxen till sammans med kamran/datan när man inte anväder dom förstås. bara ta med pengar som räcker för dagen o kvällen skulle de va så att de krisar sig så kan man ju alltid ta med extra och ha dom i en annan ficka som reserv.

Utloggad Kalle69

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #6 skrivet: 13 maj 2010, 21:04:44 »
Ja har man otur och är vid fel ställe vid fel tid punkt kan alt hända...

3st som jag känner blev misshandlade och knivhuggna i helgen...i Sverige.

Utloggad flashwebb

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 5
    • Welcome to Peter's homepage
« Svar #7 skrivet: 15 maj 2010, 03:34:03 »

Utloggad thaimax

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #8 skrivet: 10 juli 2010, 19:21:30 »
Även lite pengar för oss är kanske mycket pengar för en thai. Ta bara med pengar ut på dag/kväll som du inte blir besviken över att behöva mista. Det behövs ändå inte makalöst mycket pengar för att ha skoj en heldag/kväll i thailand som du kan undvara om du mot förmodan skulle bli rånad.

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 47
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 11
  • *Gäster: 33
  • *Totalt: 44