0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur löser man att man måste ha utresebilljet? Filippinerna har jag hört ska vara ganska stränga med gilltig utresebilljet.
Ett sätt är ju att ha en tur och returbiljett.
Kommer ju ha en tur o retur billjet men den kommer ju överstiga 21 dagar, flygbolagen har ju börjat neka Thailandsresenärersom har en billjet som är längre än 30 dagar att flyga om dom inte har visum.
Det behover du inte oroa dig for i Filippinerna.
När jag var där senast så sa killen i immigration till mig skall du bara vara här i två veckor? och när jag svara ja så sa han om du ångrar dig så är det bara att gå till immigration och förlänga ditt visum så du behöver inte oroa dig om att inte bli påsläppt på flyget.
Fast har man kommit så långt som till immigration så är det lugnt. Var "killerhej" kan få problem är vid incheckningen på Arlanda (Köpenhamn, Amsterdam eller var han nu checkar in) när dom kollar pass och biljett. Om returbiljetten och visumet inte stämmer överränns ska dom stoppa en (det är dock inte alltid det sker, men det är en del av deras arbetsuppgift).
Det som jag är rädd för att bli nekad i incheckningen.
Nödlösning är då att köpa en AVBOKNINGSBAR biljett när du checkar in. Då är det inga problem. Bara att lämna tillbaka den efteråt.