* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Varning för Exotica bar i Patong  (läst 2143 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad herrdrax

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 5
Varning för Exotica bar i Patong
« skrivet: 20 mars 2010, 10:54:46 »
Vill varna alla som går in på gogo barer i patong och Exotica i synnerhet. kolla priset på öl INNAN ni går in. 500 baht för en öl!!! och tjafs om man inte köper.Sånt här lurendrejeri råkade vi aldrig ut för i Pattaya.Ölen kostade mellan 60-90 baht där. F.ö är Patong ett skitställe som är vida överreklamerat.Duger möjligen som ett charterställe med farmor och farfar. Jobbiga säljare..knappt några tjejer ,högre priser och dåligt badvatten.Skall det partajas är det Pattaya som gäller. Spelar i en helt annan klass.Kommar aldrig mer att åka till patong.

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3070
  • Kön: Man
    • Thai Sex . Se
SV: Varning för Exotica bar i Patong
« Svar #1 skrivet: 20 mars 2010, 10:58:28 »
Ta ett foto av skylten och posta in.

Nu förstår jag dock de som driver Go-Go baren. Eftersom det är så mycket nyfikna charter turister som kliver in och bara vill titta i fem minuter så måste dom ta betalt. Brukar vara att första drinken kostar 500 och sedan är det mer humana priser. Ett sätt att undvika inträdes avgift.

Funderar på att införa en "Hall of Shame" och en "hall of Fame" när det gäller hotell/restauranger/barer.

Utloggad Burre

• V.I.P
  • Antal inlägg: 135
  • Bättre att leva en gång än ingen alls
« Svar #2 skrivet: 20 mars 2010, 12:01:11 »
Funderar på att införa en "Hall of Shame" och en "hall of Fame" när det gäller hotell/restauranger/barer.

låter väldigt bra!
Hoppas, Kanse, Snart.. Åka!

Utloggad pickaren

• V.I.P
  • Antal inlägg: 174
« Svar #3 skrivet: 20 mars 2010, 12:26:02 »
Mycket bra ide.. himla jobbigt att slösa tid på blindgångare

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1372
« Svar #4 skrivet: 20 mars 2010, 13:22:25 »
Jag har också varit med om att dom vill ha hutlösa priser för nått att dricka på dom så kallade go-go-barerna på Sea Dragon, var där med två thaitjejer som aldrig hade sett en sån show och då var det också typ 500 baht för en öl men jag var smidig och frågade innan, sa att jag inte var beredd att betala det då jag inte ens ville se den vidriga showen, fick ner priset till 200 baht per öl och satt med ryggen till hela tiden :thumbsup, det blev bara en öl däremot tjejerna gillade det visst inte heller lol

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 253
« Svar #5 skrivet: 20 mars 2010, 16:09:25 »
Silverstar 1, Soi 8, Silverbar 2, Soi 7 Pattaya. 65 bath för fatölen, inget snack om annat trots fräcka jaccusishower mm.

Vem i h-e pröjsar 100 spänn för en öl??? Finns det sådana loosers?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
« Svar #6 skrivet: 20 mars 2010, 16:13:36 »
Vill varna alla som går in på gogo barer i patong och Exotica i synnerhet. kolla priset på öl INNAN ni går in. 500 baht för en öl!!! och tjafs om man inte köper.Sånt här lurendrejeri råkade vi aldrig ut för i Pattaya.Ölen kostade mellan 60-90 baht där. F.ö är Patong ett skitställe som är vida överreklamerat.Duger möjligen som ett charterställe med farmor och farfar. Jobbiga säljare..knappt några tjejer ,högre priser och dåligt badvatten.Skall det partajas är det Pattaya som gäller. Spelar i en helt annan klass.Kommar aldrig mer att åka till patong.
Tråkigt att du blev lurad men det är smällar man får ta som  :newbie:
Det kunde ha hänt dig var som helst men det får man ta som lärpengar.
Hej alla. Skall snart ner till thailand för fösta gången.

Jag tycker nog att du är lite tidigt ute när du sågar hela Patong av den anledningen. Givetvis grumlas helhetsintrycket efter en sådan sak men hur länge var du där och vad baserar du din sågning på?

Badvattnet i Pattaya är väl inte bättre?

Nu har du ju ändå varit där och behöver inte återkomma men jag anser att sågningen av hela Patong p.g.a. en anledning är lite för mycket.

Visst finns det nackdelar med Patong också, inte minst prisnivåerna, men risken att bli lurad minskar med erfarenheten man skaffar sig med tiden. Därmed inte sagt att man inte blir det men man lär sig att undvika en del fällor som man som nybörjare oftare faller i.

Seadragon är ju ökänd för sina metoder och det finns säkert ställen i Pattaya som också försöker att blåsa folk. Men trivdes du bättre där så är det ju bara att fortsätta att åka dit.

Att varna andra så att de inte råkar ut för samma sak är bra och en bild skulle säkert också vara bra.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad herrdrax

• Nybörjare
« Svar #7 skrivet: 20 mars 2010, 19:33:37 »
Kanske andra upplever patong  bättre än jag..men jag har iaf inte sett nåt som är bättre. Möjligen sanden på beachen  är bättre än i pattaya.Maten och shoppingen var bättre..och är man ute efter  sex är det pattaya som gäller. Här i patong är det charter mest.  med lite småbus i gogobarer..för gubbar som smiter undan frugan en stund... Dessutom möttes man av mkt större artighet överallt.Här jagas man till föbannelse av säljare som försöker luras och inte ger sig.En sak till..hottellen i pattaya kollade tom om det var ok att tjejen gick hem om man inte själv följde med ut. Nej nästa gång är det östkusten med koh samet för relaxing och bra stränder och pattaya för party som gäller.

Utloggad herrdrax

• Nybörjare
« Svar #8 skrivet: 20 mars 2010, 19:43:44 »
Ta ett foto av skylten och posta in.

Nu förstår jag dock de som driver Go-Go baren. Eftersom det är så mycket nyfikna charter turister som kliver in och bara vill titta i fem minuter så måste dom ta betalt. Brukar vara att första drinken kostar 500 och sedan är det mer humana priser. Ett sätt att undvika inträdes avgift.

Varför förstår du dom ? Jag är rätt övertygad om att dom visserligen lurat mig men jag och mitt sällskap har sett till att minst 10 st aldrig kommer att gå in där..och framförallt så sätter man ju patongs rykte på spel.Internet är ju så effektivt att sprida information om sånt här så sånt sprider sig ju blixtsnabbt.
Frågan är hur mkt idioterna där egentligen tjänar i längden på att hålla på såhär. Och om pattayabarerna inte håller på såhär..varför gör man det i patong? Samma förhållande gäller ju där.Man tog in pengarna på barfees,pinpong shower och tjejerna.Nu är jag dessutom inte den enda som skrivit här om usla barer i patong? visst ..500 baht är inget jag dör av..men bahandlar man  turisterna illa så straffar det sig ilängden.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
« Svar #9 skrivet: 20 mars 2010, 20:01:28 »
Varför förstår du dom ? Jag är rätt övertygad om att dom visserligen lurat mig men jag och mitt sällskap har sett till att minst 10 st aldrig kommer att gå in där..och framförallt så sätter man ju patongs rykte på spel.Internet är ju så effektivt att sprida information om sånt här så sånt sprider sig ju blixtsnabbt.
Frågan är hur mkt idioterna där egentligen tjänar i längden på att hålla på såhär. Och om pattayabarerna inte håller på såhär..varför gör man det i patong? Samma förhållande gäller ju där.Man tog in pengarna på barfees,pinpong shower och tjejerna.Nu är jag dessutom inte den enda som skrivit här om usla barer i patong? visst ..500 baht är inget jag dör av..men bahandlar man  turisterna illa så straffar det sig ilängden.

Långsiktigt tänkande är kanske inte något som kännetecknar de flesta av dem jag träffat. De lever för stunden och bryr sig inte nämnvärt om vad som händer senare.

Håller med dig om att man klarar av att betala en femhundring utan problem utan det är principen man reagerar mot. Jag hade med mig en lokal guide vid mina besök på olika gogo-barer och hon sa ifrån om de försökte med något. De kom och ville ha extra betalt för showen av mig medan hon var på damernas. Men då spelade jag bara dum turist och bad dem tala om för henne vad de ville när hon kommit tillbaka. Då var det inte längre tal om några extra avgifter.

Än så länge tycker jag att fördelarna med Patong är fler än nackdelarna men fortsätter det att försämras och fördyras så är jag inte främmande för att söka mig till andra platser. Det finns en hel del som väljer att inte återkomma för att de fått en negativ bild av Patong / Phuket av olika anledningar, taxi, tuktuk dyrt osv.

Men så länge turisterna fortsätter att komma får de hållas. De tittar väl på olika förbättringar men jag är tveksam till att de förbättringarna är tillräckliga eller att det sker i tid.
De vaknar väl upp en dag och inser att festen är över och att folk åker till andra resmål.
För egen del hoppas jag ju inte det, för jag trivs utmärkt när jag är där.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #10 skrivet: 20 mars 2010, 20:07:25 »

Tror inte att du läste hela mitt inlägg.

De gör detta på grund av att så många charter turister går in och delar på ett glas vatten och inget mer. Dels skrämmer det de kunder som är interesserade av damerna dels säljer de ingen sprit.

Deras lösning är att istället för inträde ta bra betalt för FÖRSTA drinken. Detta är inget speciellt för Patong. Finns överallt i världen.

Var på en Flamenco bar i Spanien förra månaden. Samma sak där. Första drinken kostade ca 5ggr så mycket som följande drinkar. Hindrade dock inte ett sällskap från att gå in sitta och titta i 15 min (och tog upp plats) och när kyparen kom så vägrade de beställa. De blev ombedda att lämna stället.

Normalt så slipper man den högre första avgiften på Go-Go barerna om man beställer en Lady drink till en dam direkt. Då förstår dom att man inte är där för att bara titta och peka...

Utloggad herrdrax

• Nybörjare
« Svar #11 skrivet: 21 mars 2010, 03:40:14 »
Jo jag läste visst hela ditt inlägg men i pattaya hade dom tjejer som var trevliga och satte sig vid mig. Dom bad efter en stund att bli bjudna på något och jag brände säkert runt 500 även där. Desutom kunde jag ta med mig dom för barfee så jag är övertygad om att dom drog in mer pengar där än detta ställe i patong.Dessutom var jag inte främmande att gå dit fler gånger Så metoderrna i pattaya byggde på win-win och fick mig att trivas som kund till skillnad från ställena i patong.Det som förvånar mig att man inte tagit med sig den kunskapen..

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #12 skrivet: 21 mars 2010, 10:40:21 »
Jo jag läste visst hela ditt inlägg men i pattaya hade dom tjejer som var trevliga och satte sig vid mig. Dom bad efter en stund att bli bjudna på något och jag brände säkert runt 500 även där. Desutom kunde jag ta med mig dom för barfee så jag är övertygad om att dom drog in mer pengar där än detta ställe i patong.Dessutom var jag inte främmande att gå dit fler gånger Så metoderrna i pattaya byggde på win-win och fick mig att trivas som kund till skillnad från ställena i patong.Det som förvånar mig att man inte tagit med sig den kunskapen..

Precis som jag svarade dig

Normalt så slipper man den högre första avgiften på Go-Go barerna om man beställer en Lady drink till en dam direkt. Då förstår dom att man inte är där för att bara titta och peka...

Avgiften är nämligen inte riktad till dig utan till "Pappa och Mamma från Sunne" som ser hela grejjen som en attraktion och sevärdhet. Eftersom dom i 99 fall av hundra inte köper en andra drink eller bjuder tjejerna på nåt så förstår jag dom som driver rörelsen. Pattaya har inte samma problem, ännu.

Jag säger inte att det är bra, jag tycker i så fall att dom istället ska ta inträde, men det gäller ju att locka in folk...
« Senast ändrad: 21 mars 2010, 10:45:24 av ThaiSex Se »

Utloggad sexpacket

• V.I.P
  • Antal inlägg: 201
« Svar #13 skrivet: 24 mars 2010, 09:00:12 »
Som tur ar sa kommer Pattaya aldrig fa det problemet, man slipper garanterat gnalliga svenska barnfamiljer och helt sjuka overpriser!  :yahoo

Utloggad Smartson

• V.I.P
  • Antal inlägg: 107
« Svar #14 skrivet: 24 mars 2010, 12:15:45 »
Som tur ar sa kommer Pattaya aldrig fa det problemet, man slipper garanterat gnalliga svenska barnfamiljer och helt sjuka overpriser!  :yahoo

Säg inte det! Det kanske inte kommer svenska barnfamiljer dit, men väl japanska och kinesiska familjer kommer att översvämma hela sydostasien i framtiden...
mvh SmartSon
Filippinerna rockar!

Utloggad ralliart

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 27
« Svar #15 skrivet: 01 juni 2010, 20:47:40 »
bara inte den dära dåliga stilen sprider sig där nere :(

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56