Varför regler som skyddar pedofiler
?? Skippa dessa regler och bura in dom på mycket lång tid. Dom skulle i fängelset vara tvugna att ha en skylt med pedofil på sig så dom fick uppleva hur det är att vara utnyttjad. För det hade säkert resten av fångarna fixat galant.
Om man diskuterar på så sätt så borde alla som langar droger också ha en skylt då de skadar andra mäniskor också.
Dom som själv av andra gör samma sak.
Alla som begår brott skadar någon annan.
Jag tycker att det är för jävligt att dom utnyttjar barn som oftast har det svårt redan eller är i en beroendeställning. Så jag försvarar absolut ingen som har sex med mindreåriga.
Men samtidigt vet jag att det finns killar på som precis fyllt 15 och har haft sex med en 14 åring som blivit dömd för detta. Dom begår samma brott enligt lagen. Men jag tycker inte att det i alla fall är lätt att vara lika kategorisk som du är.
Att låta andra fångar döda någon i ett svenskt fängelse är jag verkligen emot.
Jag är mer för att vi ska försöka motverka framtida brott.
Jag vet att det är lätt att reagera hårt när det är barn som drabbas och jag regerar oftast lika som du gör. Men oftast finns det något bakom utnyttjandet som det är viktigt att komma åt och försöka få stopp på det som händer.
Men dödstraff hjälper inte att förhindra brott. För då skulle inge brott begås i vissa länder.
Jag tror att det bästa vore att minska fattigdomen i de länder där barn utnyttjas. Men samtidigt vet jag att många klagar över prisbilden när vi åker till Thailand.
Så länge det finns de med "mycket" pengar så kommer de som är fattigare att utnyttjas på olika sätt.
Nu börjar jag att låta som en annan på forumet

Men jag vill bara säga att det inte alltid finns en enkel lösning på ett problem.