* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Omröstning

Hur hittade ni hit?

Jag läste om TS på ett annat forum och blev nyfiken.
Jag blev tipsad av en kompis eller bekant.
Jag blev tipsad om den på Bangla Bar.
Jag hittade hit via en sökmotor, typ Google.
Jag såg adressen till sidan i någon tidning.
Annat

Författare Ämne: Hur hittade ni till forumet?  (läst 2802 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
  • Kön: Man
SV: Hur hittade ni till forumet?
« Svar #40 skrivet: 05 december 2010, 19:27:11 »
Oooops, det blev nog lite mer än lite fel....
Karon Beach hette det ju såklart *drar mig själv i örat*

Rätt ska vara rätt, vet inte vad jag fick Korat ifrån öht. Men nu ska det vara rätt  :crazy:

Karon Beach var det första stället jag åkte till och ska dit och hälsa på igen nästa gång jag kommer till Phuket. Om inte annat så för att se hur mycket det har förändrats sedan förra gången.

Vart ska ni bo någonstans?

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #41 skrivet: 05 december 2010, 19:55:01 »
Hehehe, det är det som är det lite komiska. Little Mermaid, märkte ju sen att det var ju runt där allt hände fattade jag när jag hittade till detta forumet. Nåja, det var ju billiga rum iaf.  :D

Tänkte kolla in Roberts pub  :hb (som jag också läst om här)och vi drar ut MINST en runda för att håva upp storvilt (i båt) Det var tydligen all inclusive (om vi fick matfisk) före lunch, annars var det bara för bete, om jag nu fattade rätt. 3000 THB lät också ganska rimligt och dricksvatten och läsk skulle ingå. Sen tror jag väl inte ens man får fightas med en Black Marlin, men kanske man kan få tampas lite med en haj eller nåt annat fräckt.

Har träffat några pinglor från DiA som verkar fina och vettiga. En som möter upp i BKK som ska hjälpa oss att handla kläder och lite sånt. Sen en tjej som hjälpte oss med att ordna fisketuren som jobbar i Kata på en slags turistbyrå, eller hur det nu funkar. Inga som varit på barer eller sånt (vad jag tror), vi får se hur allt utvecklas. Dom är väldigt hjälpsamma och de verkar jordnära och äkta... Så om inget annat så har jag fått bra hjälp av dom :)

Sen flyger vi från BKK 13/1 till Phuket/Karon med förbokad färdtjänst :D Nä, jag menar transfertaxi till Mermaid då. Och sen stannar vi bara 8 nätter - så det är inte så mycket tid vi har. Men som sagt var, det är första rundan för oss båda. Är det bra åker vi tillbaka senare i år. Verkade vara schyssta bonusar med Royal Orchid kort på Thai airways..... Så det lär väl bli silver om vi hinner ner en sväng till i år...

Nåja, det var en massa tilläggsinfo. Men har du fler tips på sevärdheter i Karon får du (eller nån annan) gärna höra av er!
Tack
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #42 skrivet: 05 december 2010, 20:26:59 »
Jag har bott på Little Mermaid i Karon och det funkade bra även om det inte var Hilton direkt.
Det finns lite barer och restauranger i närheten så man behöver inte vara utan vare sig mat eller annat.

Guns Bar ligger alldeles bredvid och dit bör ni gå. De har dusch om man råkar vara lite varm en dag.
Berätta gärna hur ni tyckte att det var där efteråt. :D

Till höger från hotellet mot templet, ligger det ett shoppingställe men skippa det och ta er till det som ligger efter beachen istället. Där är det mycket billigare.

Minigolf vid Dino alldeles vid Kata är ok om man vill ha det lite lugnare. En tur till Patong kan rekommenderas om man vill ha lite mer röj någon kväll.

Jag råkade få med mig en guide som sedan visade mig runt på ön. Utan denne guide hade jag inte sett hälften av de platserna vi besökte.

Du får det säkert bra där. :thumbsup

Utloggad Tomtebloss

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1460
  • Pussi - As good as it looks.
« Svar #43 skrivet: 05 december 2010, 20:58:40 »
Tack för dessa tipsen :)

Det är underbart med hjälpsamma människor.  :thumbsup och jag tror jag läste om Guns Bar här i forumet med blandad förtjusning. Jag lovar att lägga in nån slags bedömning om jag hamnar där, men det gör man väl antagligen :q

Och det är ju ovärderlig hjälp att veta var man ska handla, annars blir det väl lätt att man tar närmaste alternativet. Men vad gäller kläder o sånt tror jag vi har det mesta med från BKK redan, eftersom vi ska stanna där i 3 dagar/2 nätter innan vi drar mot Phuket. Kylda drycker får vi nog fylla på efter hand så man inte vaknar törstig
 :burp hemska tanke!

Ja, det är ju lite tanken med den där turistguiden, är hon lika snygg som hon ser ut så kanske jag ha fixat en som kan guida oss lite också. Förhoppningsvis!

Ja, Patong är kanske nåt man ska kolla in, ska se om vi kan boka om hemresan ett par dar så vi hinner kolla in Pattaya med, bara så man varit där om inget annat. Nåja, det är inte nåt som är klart ännu. Men polaren jobbar på sitt håll och jag drar på jobb imorrn - jag ska kolla hur det verkar med hemresan, jag har för mig den är ombokningsbar. Men men......

Ha det gött, nu packar jag för att flyga till vårt grannland imorrn. Jätteupphetsande  :hmm .... Inte!  :0
Jag drar juli/augusti 2012!

Utloggad alexalexander

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 55
« Svar #44 skrivet: 18 oktober 2011, 17:01:33 »
google var nog skyldig till att jag hamnade här!

Utloggad zinken

• V.I.P
  • Antal inlägg: 210
« Svar #45 skrivet: 12 januari 2012, 15:59:39 »
Google för mig och i desperat behhov av information :)
Och det var efter namnbytet btw.

Zinken

Utloggad AlexSwede

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 325
« Svar #46 skrivet: 12 januari 2012, 16:32:44 »

Själv halkade jag in på TS från FB.

Tycker verkligen att GF har en mycket trevligare "look" sedan namnbytet.
Till Thailand 2012/07/28

Utloggad PartialHookup

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 16
« Svar #47 skrivet: 12 januari 2012, 19:11:50 »
En kompis tipsade mig om sidan inför en kommande Thailandsresa.

Utloggad leffef2

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 48
« Svar #48 skrivet: 12 januari 2012, 21:20:14 »
Googlade efter Thailand och brudar, hittade till slut hit gf.Som är totalt överlägset och med trovärdighet som man inte kan hitta på andra håll.

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 20
  • *Totalt: 24