0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nja min fru har anammat mycket av den svenska maten. Prova med kräftor. Kalla dom för minilobster. Väldigt poppis. Surströmming också
Jag hade två thaidamer på middag hemma hos mej häromkvällen. Gjorde mej till och lagade en riktigt exklusiv thaiwok - "seafood".Vi vill ha pizza sa dom. I går gjorde jag en gräddig fläskgryta på picnic-bog, färska champignoner mm då en av damerna kom. Kokade potatis till mej och ris till henne. Jag fick äta riset. Jag som hatar ris.
men blir de inte tråkigt o laga 2saker om man äter middag? för de lagar väl ofta ris kan ja tänka mignästan varje dag
Däremot så har vi 2-3 olika thairätter varje dag
Det är ju knappt hälften mot vad de brukar ha på bordet. Bantar ni?
Alla thailändare jag känner säger att Sabai-Sabai har bästa thaikäket i Stockholm. Inget för svennar, men gillar man hard core-mat så är det rätt. Koh Phangan på Skånegatan är lite rolig, men en liten rip-off tycker jag, eftersom man inte kan boka bord i förväg (särskilt på helgerna kan det vara fullt). Skälet är att de vill att man ska bränna pengar i baren först.
Om man ska ta en brud på date i Krabi så ska man ta henne till Sunday Rose eller vad det heter. Ligger mitt emot Luna Bar i början på Nopparathara beach...Bord måste beställas och den bästa dagen är söndagar (har jag för mig) för att äta Lamm menyn Stora portioner och gott som fan...ingen kommer att bli besviken, det enda ni kommer att få se är thaidamens min när tallriken kommer in med den extrema portionen av god mat bestående av potatismos, lammkött, grönsaker mm mm mmRekommenderas varmt!!!