* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Angående Nyår i Thailand.  (läst 1100 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gromer

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 136
Angående Nyår i Thailand.
« skrivet: 04 januari 2010, 07:23:00 »
Var det mycket drag där nere??? är det även mycket mera Thailändare som festar då??

Hur är det med barerna där nere ? är priserna desamma precis vid nyår? dvs tjejerna, alkoholen...

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
  • Kön: Man
    • hgs.st
SV: Angående Nyår i Thailand.
« Svar #1 skrivet: 04 januari 2010, 09:19:29 »
Var det mycket drag där nere??? är det även mycket mera Thailändare som festar då??

Hur är det med barerna där nere ? är priserna desamma precis vid nyår? dvs tjejerna, alkoholen...
Ja det var mycket drag. Det var fullt överallt. På stranden, bangla eller vart man nu gick så var det folk överallt. Det var blandat mellan faranger och thai. Alla var med.
Priset på drickat var det samma.
När det gäller tjejerna vet jag inte vad dom tog den natten.
Hotellen är dyrare vid den här tiden.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #2 skrivet: 04 januari 2010, 11:09:50 »

Priserna är detsamma förutom på boendet då som oftast höjs under peaksäsongen vid jul och nyår. Men har man bokat upp sitt boende en längre tid så är det den överenskomna summan som gäller. Många större hotell har en obligatorisk jul och nyårs buffé som sällan är värt priset. Har man bokat charter så är det oftast inte med i priset utan kommer som en extra (onödig) utgift.

Thailändarna firar nyår med att äta och dela ut presenter. Smällare hör också till och i många av gränderna som mest befolkas av thaiare kan det gå riktigt livat till. De firar ju också det kinesiska nyåret lite senare på året. En del mindre butiker stänger både på det vanliga nyåret och det kinesiska nyåret för att kunna fira med sina familjer.

Personligen tycker jag att nyår är amatörernas afton och är oerhört trött på alla "snorungar" som springer omkring med sina sprayburkar och sprayar på allt och alla. Att klä upp sig är ju ingen idé eftersom man är nedsprayad innan man kommit fem meter in på Bangla. Men man kan ju inte sitta inne när det är nyår och en tur på stranden hör ju till. Hela luften är full av rislampor och fyrverkerier som aldrig verkar ta slut.

Smatterband i mängder smattrar av på Bangla och återigen är det dessa "snorungar" som har roligast. På väg hem ligger det ett lager av papper från smatterbanden och spray överallt. Nästa dag ligger det nästan inte någonting kvar och man kan knappt tro att de kunnat städa undan allt skräp så snabbt.

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #3 skrivet: 04 januari 2010, 11:22:17 »

Om det är drag ja?

Jag firade nyår i Bangkok för nått år sedan.
Man hade stängt av vägen (Thanon Ratchadamri) utanför Central World Plaza.
Vägen var avstängde ca 1km och i bägge riktningarna, tror det är en väg med 4 filer.
Där var det fullsmockat med folk, några miljoner kanske???
Flera stora scener hade byggts upp med kända artister som spelade.
Efter tolvslaget drog vi vidare till Hardrock Café.
Fullt med festglada människor som dansade med till ett riktigt bra thai rock band.
När dom stängde runt 3 eller 4 så drog vi vidare till Kohsan Road.
Där hade festen börjat stilla sig, men det festades fram till 6 på vissa ställen där.
Det var absolut en av mina bästa nyårs firande någonsin.

Fick rapporter från Koh Phangan. Där på stranden så hade det uppskattats till ca 30.000 pers.
Verkar ju helt otroligt.
Men det ska ha varit dubbels så mycket folk som till en vanlig "full moon party".

Utloggad Bonzai

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #4 skrivet: 24 januari 2010, 13:44:54 »
Kurios -> Har missat nyår (vanliga och det kinesiska) i Thailand alla gånger av någon anledning. Undrar bara vad det är för spray du talar om på t.e.x Bangla?

Låter helt galet med små vandlaer som sprayar ner stackars oskyldiga gentlemen.

Utloggad mOx

• SangSom Pow!
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 176
  • Sawadee Kap!!
« Svar #5 skrivet: 24 januari 2010, 15:17:57 »
Jag lyckades pricka in nyåret nere på koh phangan. Fanns inte ett rum ledigt på ön samt att det var den största festen de haft skulle jag tro. Tips.. vid 12 slaget. Gå bort från stranden då deras raketer inte är de bästa om man säger så. Såg folk med blod över allt etc. upp 50 meter och sen smäller de och ner med glöd på allt folk.

Nu kanske många här inne är lite äldre än mig men jädra vad kul man kan ha :)
Thailand :)

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #6 skrivet: 24 januari 2010, 16:53:29 »
Firade i Manila får många År sedan. Det brann överallt. Taxichaffisarna kastade smällare medan dom körde. Stod i tidningen dagen efter lung natt endast 43 döda. Lite skrämmande faktiskt.

Utloggad Johan Lat

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1454
« Svar #7 skrivet: 24 januari 2010, 17:34:57 »
Sprayerna som används är snö"bara skum" eller såna långa trådar som srutas ut eller om munstyckena är dåliga så blir det bara en väldigt finfördelad stråle som är som snö, mycket irriterande. Smällare var dock i år förbjudna på Bangla, dom kollade alla som gick inte på gatan så det var rätt skönt att slippa det.

Var i Angeles förra nyår och där gick dom ut med varningar i tv om farliga raketer och smällare, kan säga att det var dom vanligaste som användes, vissa lämnade knappt marken innan dom exploderade, livsfarligt. Vid tolvslaget så tömdes alla barer och varenda människa var ute på gatan.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #8 skrivet: 24 januari 2010, 18:53:13 »
På stranden i Patong sköts det raketer lite över allt även om det bara var tillåtet på vissa delar. Ibland vek dom av lite tidigt och folk fick kasta sig åt sidan.
Men jag såg ingen som vart skadad.
Men polisen försökte hålla ordning. Men det var lite svårt med så många församlade på samma ställe.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #9 skrivet: 24 januari 2010, 18:55:59 »
Kurios -> Har missat nyår (vanliga och det kinesiska) i Thailand alla gånger av någon anledning. Undrar bara vad det är för spray du talar om på t.e.x Bangla?

Låter helt galet med små vandlaer som sprayar ner stackars oskyldiga gentlemen.

Det är som Johan förklarar och är mycket riktigt väldigt irriterande. Det finns de som står och sprayar på folk för att provocera. De tycker att de är så jävla häftiga och fräna men jag kan inte se vad det roliga i det skulle vara. Kanske är det för att jag har nått skolåldern och därmed vuxit från det. Jag tror heller inte på tomten längre.

Att jag kallar dem snorungar har inte med åldern att göra utan mer med själva grejen att gå runt och spraya ner folk i allmänhet. Barnsligt, dumt och irriterande. Men det är mest på nyårsafton och inte så mycket under det kinesiska nyåret. Då är det mer smällare för att skrämma bort andar och för lycka och annat skrock.

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad dr_dajm

• V.I.P
  • Antal inlägg: 108
« Svar #10 skrivet: 24 januari 2010, 18:58:08 »
Själv tillbringade man nyårsafton på bangkok hospital phuket.... Såg en raket tror jag genom fönstret och somnade vid 21 tiden.. Roligare kan man ju ha  :)

Utloggad Bonzai

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #11 skrivet: 24 januari 2010, 18:58:29 »
Galet irriterande. Nästa gång slår man tillbaks och går glatt omkring och omkring och sprutar tårgas tillbaks och ler som inget hade hänt ;)

Det är som Johan förklarar och är mycket riktigt väldigt irriterande. Det finns de som står och sprayar på folk för att provocera. De tycker att de är så jävla häftiga och fräna men jag kan inte se vad det roliga i det skulle vara. Kanske är det för att jag har nått skolåldern och därmed vuxit från det. Jag tror heller inte på tomten längre.

Att jag kallar dem snorungar har inte med åldern att göra utan mer med själva grejen att gå runt och spraya ner folk i allmänhet. Barnsligt, dumt och irriterande. Men det är mest på nyårsafton och inte så mycket under det kinesiska nyåret. Då är det mer smällare för att skrämma bort andar och för lycka och annat skrock.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #12 skrivet: 24 januari 2010, 19:00:26 »
Va finns inte tomten  :(

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #13 skrivet: 24 januari 2010, 19:17:01 »
Va finns inte tomten  :(

Det sa jag inte. ;) :D

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 580
  • skenbart rälsbunden tills solkurvorna spårar ur
« Svar #14 skrivet: 25 januari 2010, 21:46:03 »
Tomten är snöklädd till nyår.
Där smällarna detonerar
de e´toner de
för en bergsprängare utan eget batteri.
Stå och lystra till batteri under natt
är i alla fall bombastiskt
här i norden
mellan polarerna é farligt nära raketer och
inverterade kometer.
Bom tjacka tjacka tjacka bom på butik och
skrämma slag på hundar.
Slåss med kniv och på
lyset studera blå lysen lysa över himmel och kvarter.  
Lite knivslagsmål här och knytnävsslag där.
Några vådaskott när
skotta snö hade
räckt livet längre längd.
Skumpa och bobbel sköljs ned
med grogg och bira.
Det är ett år som nordbor våldsamt firar varje år.
Hurras och klappas till
utryckningsrabatt ges av blå ljus.

Det är klart att vi är våldsamma när vi skrämma bort
stelfrusna spöken
med mer våld än nöden kräver.

Så farliga är vi inte
i alla fall.
« Senast ändrad: 26 januari 2010, 00:06:20 av HavingaGoodTime »
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #15 skrivet: 26 januari 2010, 21:05:40 »
Jag satt i en bar i karon under 12slaget, var väldigt lugnt i ca 30min sen tömdes hotellen på folk å det blev ett j%&/a drag i barerna...

Värsta är alla dessa raketer,bomber å gigantiska smatterband som ska skjutas av så nära en som möjligt. En barbrud köpte en 4tums bomb å tände på utanför baren jag satt i, tydligen så var hon totalt hjärndöd då hon ställde den uppåner  >:( 
Vart en del som brände sig å allas öron pep resten av den kvällen, mirakulöst nog så var det ingen som skadade sig allvarligt...

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 27