* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Thaitjejer - Myter och sanningar?  (läst 27308 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
SV: Thaitjejer - Myter och sanningar?
« Svar #340 skrivet: 19 september 2010, 14:51:55 »
Oj, oj, där kom en riktig rak höger och lyfte katten på bordet  :clap:

Ni som stör er på detta och också har Thaitjej som flickvän eller fru, vill troligen inte se verkligheten i vitögat för ni har säkert många gånger tänkt på vad hon kan ha gjort tidigare.

Kan man säga det bättre?  :thumbsup

4. Hon mötte dig i Thailand och var med dig en hel vecka
Så gjorde hon säkert varje vecka i flera år innan hon träffa dig, 54 falanger om året och en 100 blow jobbs för lite extra cash. Tills hon fångade dig.

Du är ganska försiktig med mängden. jag har berättat här med Plings ord att hon kunde ha 10 -20 short times per dag, när t.ex. amerikanska flottan kom på besök. 54 gick sönder redan dom första dagarna i veckan. Dessutom var dom tvungna på den tiden att dra in en viss mängd bar fines.

5. Hon har svårt med att du "gosar" med henne
Knulla är inga problem för dom, men att gosa som man gör när man är kär, klarar hon inte av. Det är för att man blir känslomässigt störd efter 100 snoppar eller så. Typiskt horsyndrom.

Gosa, vad är det, har glömt det redan. ;)
Har ett levande exempel här hemma. Det är bara, och då menar jag bara knulla, som gäller. Och, man skall själv resa stången, nån hjälp kan man inte räkna med. Efter akten stiger hon genast upp och klär på sig och går från rummet.
Ennen annan detalj är att om jag frågar henne, hur många män hon har haft, så får hon primitivreaktion och blir (=låtsas) väldigt sårad.

Summan av kardemumman är att era Thai fru/tjej är med er för ni är falanger, ni kan försörja henne, så hon kan skicka sina pengar till sin familj i Thailand. Om jag har fel, prova med att säga att ni fått sparken och inte kommer ha så mycket pengar fram över, stannar hon kvar med dig troligen inte hora, men det är högst troligt att hon drar vidare.

Detta testar jag just nu på Pling. Är utan pengar och behöver hennes hjälp ;) Får se stannar hon, eller byter.

Ingen normal funtad tjej flyttar till ett helt främmande land efter att hon träffat en kille på semester en vecka, sånt händer bara på film. Det var ingen slump att ni träffa henne på eran semester, det var planerat från hennes sida och hon hade lika väl kunnat varit gift med en fet tysk eller någon anna falang som varit i Thailand.

Beklagligt är att dessa tjejer har ingen annan framtid i Thailand, än att fortsätta med farangerna och med tiden blir dom skadade för livet. Den, som har bara jobbat en kort tid kanske går att rehabilitera, eftersom dom har haft bara ett fåtal kunder. Efter att ha jobbat sig varm i kläderna (även om det är utan kläder, man jobbar) så eskalerar mängden av kundkontakter och bara tiden sätter en gräns, hur många man klarar av. Här kommer yaba-yaba in i bilden av samma orsak, som den tyska armén använde det.

Men kärnfågan kvarstår. Betyder det att man alltid är h*ra, om man nångång har varit det, eller kan man sluta och ha ett borgerligt arbete och liv. Med detta menar jag att man inte förverkligar h*randet mer i praktiken, även om man till sinnet är det. Det hoppas jag att få svar på närmaste tiden med Pling och jag har en känsla av att det är fullt möjligt.

Edit: Läste en tråd på nåt utländskt forum där man undrade, kan man lita på en bar-tjej och när vet man att hon inte ljuger. Rådet han fick, var att tjejen talar sanning då hon har munnen stängd..

« Senast ändrad: 19 september 2010, 15:52:46 av Krokodilen »

Utloggad pelleL

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 324
  • Kön: Man
« Svar #341 skrivet: 19 september 2010, 15:17:12 »
Ojojojoj, stackars SockerConny och Krokodilen....

Ni har säkert rätt i en del ni säger, för det har alla...men oj säger jag bara, man har inte rätt i allt..
Krokodilen är nog mest nöjd med att någon håller med honom i hans konstiga försök att övertyga om att han lever i ett bra förhållande...

Peace brothers...o lycka till med livet.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #342 skrivet: 19 september 2010, 15:32:26 »
Ojojojoj, stackars SockerConny och Krokodilen....

Ni har säkert rätt i en del ni säger, för det har alla...men oj säger jag bara, man har inte rätt i allt..
Krokodilen är nog mest nöjd med att någon håller med honom i hans konstiga försök att övertyga om att han lever i ett bra förhållande...

Peace brothers...o lycka till med livet.

Peace, till dig själv  :thumbsup

Du har inte tänkt på den möjligheten, att jag kanske inte försöker övertyga er, utan mig själv   :hmm

Utloggad pelleL

• Brons V.I.P
« Svar #343 skrivet: 19 september 2010, 21:42:09 »
 :v touché broder!
Där har du en poäng faktiskt...som jag inte har tänkt på.

May the force be with you  :)

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #344 skrivet: 23 september 2010, 11:00:07 »
Med rubriken "Tips för att hitta en thai-kvinna", startar en skrivare en ny tråd på ett utländskt farangforum.
Jag tänkte dela med mig några av svaren han fick och har därför översatt en del av den.

Om den har nån nytt att ge eller att tänka på, bestämmer ni själva.
Det, som är skrivet kursivt är lånat och översatt, från ett annat forum.

Trådskaparen fortsätter med att skriva:
-Läste just i en annan tråd att "Thai-tjejen tusen gånger bättre än..." Det var intressant läsning och där gick meningarna för och emot.
Nu vill jag höra av er, som har en importerad thai-tjej, hur det egentligen är. Hur har ni klarat er ekonomiskt, om tjejen är hemma? Vad blev det att kosta? Hur var det med det att ni hade olika religion?

Efersom han skriver på ett "icke Thaiforum" så blir det genast en häftig pajkastning. NI vet det där triviala: "Skall du ta hit en betjänarinna eller sexslav?" eller hånande "Stackare, klarar du inte av att få en kvinna här i vårt land?"

Dock fick han , (i mitt tycke) några sakliga svar på sin fråga. Herr A skrev detta svar:

-I dagens läge är det jättesvårt att importera en thaikvinna till vårt land. En orsak är, att för några år sen, tog man hitt till min stad mängder med thai-tjejer för att "jobba". Myndigheterna känner till detta och därför är det svårt att få ett visum för en längre tid, endast korta turistvisum är möjliga.

Det är hur lätt som helst att få med sig en kvinna från turistorterna i Thailand. Nio av tio vill till något farangland och oftast med alla trick dom kan. Sanningen om förhållandets hållbarhet kommer fram, när hon väl är här och du får inte vara blåögd och du måste vara väldigt försiktig.

Pengar kommer att gå åt, så mycket som du har och du bör också ha pengar. Flygandet mellan din partners hemland och Funnyland är inte gratis och dit reser man också ofta. Om du inte klarar av att betala , är du ohjälpligt ut ur spelet, nån annan man har pengarna.

I min bekantskapskrets finns dryga tiotal thai-farangpar, med en växlande framgång. Låt mig säga att av tio par har åtta skilt sig. De lugnaste kvinnorna hittar du möjligen i Thailands norra delar.

En sak, som jag varnar för, är deras bakgrund, ett liv de oftast inte vill prata om. Det finns otaliga exempel på att de har ett eller flera barn och att senare få dessa barn hit är jobbigt och kräver igen ( dina ) pengar.

Utan tvivel är att thaikvinnorna är gladare än våra och gör god mat. Vår kultur med hårt arbetande är dock frammande för dom. Att lära sig vårt språk är också trögt, man pratar om samma sak med varandra, men ändå möts man inte.

Lite negativ blev min skrivelse, men det finns också bra förhållanden.

Herr eller fru B skriver:

-Bra förhållanden?
Har inte hört om ett bra förhållande, bara negativt. Största delen av dessa Funnyland männen, som tar hit en asiatisk kvinna är grovt problematiska. De har antingen alkoholproblem, eller så har skolan gått så dåligt att dom saknar yrkesutbildning. De männen, som har en bättre utbildning, har oftast socialaproblem och klarar inte av ett längre förhållande med en kvinna från vårt land. Farangmännens barn tillsammans med thaikvinnorna har mer efterblivenhet och kontaktsvårigheter än andra. Vems arvsanlag kan det sen bero på? De flesta av dessa äktenskap slutar i skilsmässa (tur nog)

Ett äktenskap är aldrig lätt. Ännu svårare blir det, om två människor med helt olika motiv och kulturer försöker desperat att hålla ihop det.

Nån tvivlar på B:s anklagelser och undrar om B har bevis och B väntar inte, med att svara:

Det är inga anklagelser! Det är fakta och kommer i deras vetskap, som arbetar i lämpliga yrken. Man kan skriva helt allmänt om detta, men enskilda fall är för känsliga för att tas upp här. På samma sätt tigde man om afrikanernas (männen) strora andel av hiv-smitta, för det skulle ha uppfattats, som rasistiskt. De, som jobbade med problemen kände till det riktiga läget. Nu vet alla via media att AIDS/HIV härjar i Afrika.

Om thai-kvinnornas och filippinkvinnornas situationer och öden, finns enstaka rapporter, men ändå påstår människorna, främst männen, att det är undantag och det finns inte sånt förtryck och männen är alldeles vanliga män. De vanliga männen tillhör i denna grupp en minoritet. Den största delen av män som eftertraktar kvinnor från Thailand är verkligen urusla, om man jämför dem med medelmännen i vårt land - hans utbildning och sociala förmågor. De, som drömmer on en thai-kvinna är klart under vanliga medelmannen. Som tillägg kommer ännu spritproblem och våld.

Varför söker du inte din fru på närmare håll?

Innan ni plockar upp stenar och börjar kasta, så råder jag er att vänta på det sista lånade inlägget, som är konstruktivt och innehållsrikt.

fortsätter alltså...
« Senast ändrad: 23 september 2010, 11:39:42 av Krokodilen »

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #345 skrivet: 23 september 2010, 13:44:16 »
fortsättning...

-Oj vilken tråd, börjar C sitt inlägg och fortsätter:

Jag vill framföra min egen åsikt till detta, eftersom min fru råkar vara från Asien, dock inte från Thailand. Hur som helst, så känner jag mig träffad.

Jag kan inte ta ställning till hurudana män det är, som ”importerar” fruar från Thailand, men själv är jag runt 40-år gammal farang och är måttligt utbildad, i arbetslivet har jag haft framgång och har bott utomlands redan i flera år.

Min hustru träffade jag i hennes eget företag och det tog några månader innan jag kunde ens bjuda henne ut på middag. I förmögna familjer vaktar föräldrarna sin döttrar noga och dom är barn i deras ögon tills dom har en egen familj. Föräldrarna har också formellt rätt att tala om för dottern om nån är lämplig som äkta man och detta påverkar också dotterns val. Det att hon är från Asien påverkade inte mig, jag bara föll för henne. Jag råkade bara vara i Asien och här är det mer sannolikt, att man träffar nån asiatisk, än nån, av en annan ras.

Innan jag träffade min hustru, så hade jag lite erfarenher av andra kvinnor runt Asien och kan säga att några tusen kilometer hit och dit har stor betydelse på kulturen och karaktären. Även i denna tråd har man stämplat thai-kvinnan, som en snäll och betjänande kvinna. Det finns en viss sanning i detta, men ingen orkar le och betjäna, om livet inte är i sin ordning. Inte ens en thai, som kommer från den värsta slummen.

Sördra-Asiens människor, om man generaliserar, är allmänt vänliga och gästfria, me de är också vidskepliga och svartsjuka. Knytnäven och kniven tas lätt i bruk, även i äktenskapet. För att inte glömma hur de unga männen tävlar sinsemellan om tjejernas uppmärksamhet. Människorna är också väldigt familjebundna och hela livet byggs runt familjen. Familj är ungefär hela släkten, bortsett från den ”jävla kusinflickan, som försökte få min man i bröllopet för 29-år sen” , man kan alltså också vara långsinta.

Sen finns det i populationen också några miljoner sådana, som har uppfattat att man kan göra pengar på godtrogenhet och av farangmannens godtrogenhet har många tjejer utvecklat en bra affärsrörelse, som ger en rejäl slant. De, som mjölkas är oftast fler, med samma story till alla och om hon nu t.ex har fem herrar i sin rörelse så kan hon dra in 10000 kronor i månaden. Med denna inkomst lever familjen och halva släkten väl.
Var försiktiga med dessa chokladögon.

Familjen står i centrum och för den förutsätter man, att båda skall dra in pengar. Det kan man förstå för dom har ingen pension osv, som vi har. Då familjen är helig och barnen en välsignelse, skaffar man barn som ackordsarbete och ofta har man tiotals barn. Hmm, nu gick ja vilse med ämnet...

Om familjen inte är rik och familjen inte har en bestående inkomstkälla, då svarar den äldsta dottern för försörjningen. Varför dottern? Det vet jag inte, men har funderat på det. I alla fall detta leder till att äldsta dottern styr sin näsa mot rikare landskap, dvs den stora stadens ljus och vilda liv. Hon tänker kanske på ett jobb som servitris eller städerska, men väl framme är världen kargare än den fantasin hon hade hemma och det är inte lätt att få jobb. Sista slantarna har gått till resan och hon måste få ihop nåt för att skaffa sig mat och senare kanske ännu för hemfärden.. Hon har hört att många har börjat i baren och förtjänar betydligt mer än en städerska.
Så öppnar sig karriären för den unga tjejen...

På turistställena och i deras närhet träffar man i mängder, på dessa kvinnor och flickor, som säljer sina tjänster. Denna grupp, som härstammar från landsbygden eller från slummen lär sig redan tidigt att i den vita mannens plånbok finns så mycket pengar att det går inte att rakna dem med bägge händernas fingrar och att det öppnar dörren för välfärden. Uttryckt i klarspråk, vitt ansikte och ett bra liv går hand i hand, oberoende varifrån vita mannen kommer eller hur mycket pengar han har i verkligheten. I vilket fall, som helst så finns det i plånboken en summa som motsvarar en städarns eller byggjobbarns årslön och ofta ännu mer. Där borde vara några hundratusen för att vara jämförbar här.

I slut ändan har jag känlsan av, att man bör mer vakta mannens intresse, än kvinnans som beger sig efter ett par dagars bekantskap till ett främmande land. Dessa flickebarn är kokta i så många grytor att de ramlar alltid på fötterna.

Vad beträffar mängden av horor i proportion till folkmängden, så är det säkert samma, som i vilket farangland. I turistens ögon ser det annorlunda ut. Det är bara så att säljarna oberoende vad dom säljer samlar sig dit där kunderna finns. Att köpa horor i Asien kanockså ses, som ett slags biståndstöd där olika organisationer inte tar det mesta av insamlingen och bara en liten summa kommer till de som behöver hjälp. Här får tjejen det mesta andå själv.

Mer är jag bekymrad för egen del, att på alla forum är synsättet att kvinna från Asien = hora. Har nångång tänkt om vi återvänder till mitt land, så gör jag en björntjänst till min fru? Förvandlas hon, från en godrycktad kvinna till en hora på den tio timmar långa flygfärden?

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #346 skrivet: 25 september 2010, 18:50:02 »
Hej till alla på Thaisex.se!

Pling har lagt sig redan klockan 19 på en lördagskväll och jag har ägnat min tid till att läsa, vad ni och jag har skrivit i denna tråd.

"Är detta mitt liv?" är frågan, som jag ställer mig. Och alla era inlägg och råd öppnade sig idag för mig i ett helt nytt ljus. Jag vill passa på att tacka er alla, som har tagit del av min historia och gett mig goda råd.

Till alla er, som tvivlar på min historia så ber jag att ni ställer er frågan, är det möjligt att hitta på en så detaljerad berättelse, som den jag har berättat om mitt liv. Varför skulle jag ha ödslat så mycket tid och energi på att knacka på tangentbordet? Varför?

Det har blivit allt svårare för mig att samla in material för nya berättelser, eftersom jag numera mer och mer upplever det tidigare konstiga, som helt normalt ( för att jag lever i det dagligen).

Säger farväl till er tillsvidare, för allt detta gör mig samtidigt mer och mer tvekande i mitt förhållande med Pling. Har säkert fått PelleSyndrom  :hmm

Samtidigt lovar jag att berätta om (=?) det händer nåt dramatiskt i vårt förhållande.

Med all vänlighet  :)

Krokodilen

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #347 skrivet: 25 september 2010, 20:26:37 »
Ha det bra och välkommen när om om du behöver det  :wai2
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad pelleL

• Brons V.I.P
« Svar #348 skrivet: 26 september 2010, 12:03:37 »
Oj, hoppas jag inte ställt till med nåt nu. Det där med Pellesyndrom lät inte bra.
Jag har bara varit lite sunt skeptisk och ifrågasättande, men i slutänden är det du och bara du som vet vad du känner för henne och ditt liv.

Jag önskar lycka till och hoppas att allt ordnar till sig för dig.

:wai2

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #349 skrivet: 26 september 2010, 14:00:53 »
"Är detta mitt liv?" är frågan, som jag ställer mig. Och alla era inlägg och råd öppnade sig idag för mig i ett helt nytt ljus. Jag vill passa på att tacka er alla, som har tagit del av min historia och gett mig goda råd.
Är man mitt inne i något så kan man bli fartblind, då kan det vara bra att lyssna på några utomståendes syn på saken.

Jag skulle vilja säga att det var på tiden att något öppnat sig för dig för av det du berättat så ter sig ert förhållande både destruktivt och något bisarrt.

Men kom ihåg att vi som läsare bara har hört din version av berättelsen så som du upplever den.
Vi vet inte hur det egentligen förhåller sig och skulle kanske ha en annan uppfattning om vi varit personligt närvarande under resans gång.

Jag passar på att tacka för en underhållande, om än något skrämmande tråd i vissa avseenden, och hoppas att det löser sig för både dig och Pling inom kort.

Dessutom behöver du inte tacka för dig här på forumet. Du är mer än välkommen att fortsätta skriva här även om du känner att du vill avvakta lite med just den här tråden.

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #350 skrivet: 26 september 2010, 14:50:50 »
Hej till alla på Thaisex.se!

Pling har lagt sig redan klockan 19 på en lördagskväll och jag har ägnat min tid till att läsa, vad ni och jag har skrivit i denna tråd.
massor med text
till er tillsvidare, för allt detta gör mig samtidigt mer och mer tvekande i mitt förhållande med Pling. Har säkert fått PelleSyndrom  :hmm

Samtidigt lovar jag att berätta om (=?) det händer nåt dramatiskt i vårt förhållande.

Med all vänlighet  :)

Krokodilen

Jag tycker denna tråd har varit jätteintressant att läsa och ta till sig. En underhållande tråd och bra skriven. Sedan om man kan tycker det är konstigt, så är det för man tycker det inte hör till den historier man van med. Svårt lägga i en box :)
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Hal9000

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #351 skrivet: 26 september 2010, 15:59:02 »
Jag tror inte bara på att de väljer för pengar. Så länge mannen har en trygg ekonomi accepterar familjerna kvinnans val av partner.

Det finn sju massor av män med enkla jobb i Thaland som har fru och söta barn.

Utloggad Altec

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #352 skrivet: 18 oktober 2010, 08:12:30 »
Det verkar som om mycket redan har hänt, hoppas ni kan finna ro till slut och luta er tillbaka och inte tänka på det som har skett utan bara få vara på nått sätt. Då får även jag passa på och tacka för bra text i detta drama om man får kalla det så.

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #353 skrivet: 19 oktober 2010, 00:49:13 »
Mycket intressant läsning må jag säga..
Som ny på detta forum och även som ny i gemenskapen att ha ett förhållande med en asiatisk kvinna måste jag erkänna att ibland kryper på små funderingar fram om allt detta som tas upp här.

Kommer man att fixa att hålla ihop trots de väsentliga skillnader som finns i kultur, tradition, familjeliv etc...etc...?
Jag har ingen aning men hoppas såklart för min egen del och naturligtvis för min partners del att vi kommer att greja detta.
Samtidigt kan man inte blunda för den ekonomiska frågeställningen. Är det verkligen mig hon vill ha eller är det pengar och det västerländska livet som lockar?
Nu bor iofs min tilltänkta redan i ett på sätt och vis västerländskt land och tjänar mångdubbelt mer än vad hon skulle ha gjort i sitt hemland Philippinerna men likt förbannat upptäcker man sig själv med att vara en aning misstänksam emellanåt.
Detta till trots att hon inte på något vis verkar vara intresserad av "mina pengar" utan tvärtom informerar om att hon visst kommer från en fattig familj men att hon inte kan ta emot pengar ens från sig pojkvän.
Och detta har jag faktiskt testat i ett praktiskt exempel då hennes ena förälder ligger för döden och eftersom det mesta hon tjänat in på senare tid gått till förälderns sjukhusvistelse och medicinering sa jag åt henne att hon kanske skulle åka hem och säga farväl istället, för i min tankevärld tror jag att man ångrar sig grymt om man inte gör så när man ännu hade chansen. Så eftersom hennes pengar gått till förälderns vård, erbjöd jag henne både att låna och/eller att jag skulle bistå med flygbiljetten men icke - Hon nekade den ekonomiska hjälpen totalt.
Detta kändes en smula kluvet. Å ena sidan blev man glad att hon faktiskt uppvisade detta kurage och detta inte bara vid ett tillfälle. Å andra sidan blev man lite besviken att man inte fick hjälpa till i ett gott syfte då jag trots allt vet att storyn är sann då detta baseras på flera informationskällor.

Min kontenta är alltså..att det är jäkligt pissigt att man ibland kommer på sig själv att ifrågasätta sin asiatiska flickvän "undercover"...samtidigt känns det pissigt att inte få hjälpa till när man faktiskt vill det. Hade man haft en svensk flickvän för närvarande hade förmodligen inget av detta pissiga kommit upp på tapeten. Och allt hade varit frid och fröjd..hmm..nja....

Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Utloggad äktakärlek

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 108
« Svar #354 skrivet: 19 oktober 2010, 14:06:50 »
Mycket intressant läsning må jag säga..
Som ny på detta forum och även som ny i gemenskapen att ha ett förhållande med en asiatisk kvinna måste jag erkänna att ibland kryper på små funderingar fram om allt detta som tas upp här.

Kommer man att fixa att hålla ihop trots de väsentliga skillnader som finns i kultur, tradition, familjeliv etc...etc...?
Jag har ingen aning men hoppas såklart för min egen del och naturligtvis för min partners del att vi kommer att greja detta.
Samtidigt kan man inte blunda för den ekonomiska frågeställningen. Är det verkligen mig hon vill ha eller är det pengar och det västerländska livet som lockar?
Nu bor iofs min tilltänkta redan i ett på sätt och vis västerländskt land och tjänar mångdubbelt mer än vad hon skulle ha gjort i sitt hemland Philippinerna men likt förbannat upptäcker man sig själv med att vara en aning misstänksam emellanåt.Detta till trots att hon inte på något vis verkar vara intresserad av "mina pengar" utan tvärtom informerar om att hon visst kommer från en fattig familj men att hon inte kan ta emot pengar ens från sig pojkvän.
Och detta har jag faktiskt testat i ett praktiskt exempel då hennes ena förälder ligger för döden och eftersom det mesta hon tjänat in på senare tid gått till förälderns sjukhusvistelse och medicinering sa jag åt henne att hon kanske skulle åka hem och säga farväl istället, för i min tankevärld tror jag att man ångrar sig grymt om man inte gör så när man ännu hade chansen. Så eftersom hennes pengar gått till förälderns vård, erbjöd jag henne både att låna och/eller att jag skulle bistå med flygbiljetten men icke - Hon nekade den ekonomiska hjälpen totalt.
Detta kändes en smula kluvet. Å ena sidan blev man glad att hon faktiskt uppvisade detta kurage och detta inte bara vid ett tillfälle. Å andra sidan blev man lite besviken att man inte fick hjälpa till i ett gott syfte då jag trots allt vet att storyn är sann då detta baseras på flera informationskällor.

Min kontenta är alltså..att det är jäkligt pissigt att man ibland kommer på sig själv att ifrågasätta sin asiatiska flickvän "undercover"...samtidigt känns det pissigt att inte få hjälpa till när man faktiskt vill det. Hade man haft en svensk flickvän för närvarande hade förmodligen inget av detta pissiga kommit upp på tapeten. Och allt hade varit frid och fröjd..hmm..nja....

känner igen mig i det du skriver. välkommen hit förresten !

Utloggad Qbase

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1091
« Svar #355 skrivet: 19 oktober 2010, 22:05:58 »
Jepp, visst är det klurigt att känna sig kluven... Man får väl helt enkelt bara bestämma sig för att tro d bästa eller misstro.
Självklart vill man tro d bästa, man är ju optimist!

Tack så mycket och tack för medhållet!  :thumbsup
Fyra nyanser av brunt är inte fel.. :downtown:

Dan81

• Gäst
« Svar #356 skrivet: 12 november 2010, 20:48:54 »
Aj då

Gäller det här bara äldre thaitjejer?
Jag har en thaitjej men hon är ingenting som någon av er har berättat om.
Hon är 24 år gammal , jobbar och pluggar samtidigt.
När jag kommer hem från jobbet står det mat färdigt på bordet. När hennes lön kommer så skickar hon över alla pengar till mig så att vi kan spara dem så att vi kan åka till thailand. Min lön går åt till mina och hennes räkningar. Dom enda pengarna hon använder är sin dricks från jobbet som är ca. 4000 kr i månaden och för dem pengarna köper hon mat och kläder till båda. Hon brukar överaska mig med presenter då och då. Jag är glad över att ha träffat henne och hon är en ängel jämfört med vad jag har läst om alla thaitjejer ni träffat.

Dan

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #357 skrivet: 13 november 2010, 05:35:16 »
Rama in henne och häng på väggen. Hon är undantaget som bekråftar regeln. Stort grattis. :hb

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #358 skrivet: 13 november 2010, 20:08:21 »
Aj då

Gäller det här bara äldre thaitjejer?
Jag har en thaitjej men hon är ingenting som någon av er har berättat om.
Hon är 24 år gammal , jobbar och pluggar samtidigt.
När jag kommer hem från jobbet står det mat färdigt på bordet. När hennes lön kommer så skickar hon över alla pengar till mig så att vi kan spara dem så att vi kan åka till thailand. Min lön går åt till mina och hennes räkningar. Dom enda pengarna hon använder är sin dricks från jobbet som är ca. 4000 kr i månaden och för dem pengarna köper hon mat och kläder till båda. Hon brukar överaska mig med presenter då och då. Jag är glad över att ha träffat henne och hon är en ängel jämfört med vad jag har läst om alla thaitjejer ni träffat.

Dan

Får jag hyra henne. Du får sätta på kyskhetsbälte bara hon städar tvättar o fixar käk :clap: :hb
Marching on together, LEEDS UTD

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 18
  • *Totalt: 26