0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ni som stör er på detta och också har Thaitjej som flickvän eller fru, vill troligen inte se verkligheten i vitögat för ni har säkert många gånger tänkt på vad hon kan ha gjort tidigare.
4. Hon mötte dig i Thailand och var med dig en hel veckaSå gjorde hon säkert varje vecka i flera år innan hon träffa dig, 54 falanger om året och en 100 blow jobbs för lite extra cash. Tills hon fångade dig.
5. Hon har svårt med att du "gosar" med henneKnulla är inga problem för dom, men att gosa som man gör när man är kär, klarar hon inte av. Det är för att man blir känslomässigt störd efter 100 snoppar eller så. Typiskt horsyndrom.
Summan av kardemumman är att era Thai fru/tjej är med er för ni är falanger, ni kan försörja henne, så hon kan skicka sina pengar till sin familj i Thailand. Om jag har fel, prova med att säga att ni fått sparken och inte kommer ha så mycket pengar fram över, stannar hon kvar med dig troligen inte hora, men det är högst troligt att hon drar vidare.
Ingen normal funtad tjej flyttar till ett helt främmande land efter att hon träffat en kille på semester en vecka, sånt händer bara på film. Det var ingen slump att ni träffa henne på eran semester, det var planerat från hennes sida och hon hade lika väl kunnat varit gift med en fet tysk eller någon anna falang som varit i Thailand.
Ojojojoj, stackars SockerConny och Krokodilen....Ni har säkert rätt i en del ni säger, för det har alla...men oj säger jag bara, man har inte rätt i allt..Krokodilen är nog mest nöjd med att någon håller med honom i hans konstiga försök att övertyga om att han lever i ett bra förhållande...Peace brothers...o lycka till med livet.
"Är detta mitt liv?" är frågan, som jag ställer mig. Och alla era inlägg och råd öppnade sig idag för mig i ett helt nytt ljus. Jag vill passa på att tacka er alla, som har tagit del av min historia och gett mig goda råd.
Hej till alla på Thaisex.se!Pling har lagt sig redan klockan 19 på en lördagskväll och jag har ägnat min tid till att läsa, vad ni och jag har skrivit i denna tråd. massor med texttill er tillsvidare, för allt detta gör mig samtidigt mer och mer tvekande i mitt förhållande med Pling. Har säkert fått PelleSyndrom Samtidigt lovar jag att berätta om (=?) det händer nåt dramatiskt i vårt förhållande.Med all vänlighet Krokodilen
Mycket intressant läsning må jag säga..Som ny på detta forum och även som ny i gemenskapen att ha ett förhållande med en asiatisk kvinna måste jag erkänna att ibland kryper på små funderingar fram om allt detta som tas upp här.Kommer man att fixa att hålla ihop trots de väsentliga skillnader som finns i kultur, tradition, familjeliv etc...etc...?Jag har ingen aning men hoppas såklart för min egen del och naturligtvis för min partners del att vi kommer att greja detta.Samtidigt kan man inte blunda för den ekonomiska frågeställningen. Är det verkligen mig hon vill ha eller är det pengar och det västerländska livet som lockar?Nu bor iofs min tilltänkta redan i ett på sätt och vis västerländskt land och tjänar mångdubbelt mer än vad hon skulle ha gjort i sitt hemland Philippinerna men likt förbannat upptäcker man sig själv med att vara en aning misstänksam emellanåt.Detta till trots att hon inte på något vis verkar vara intresserad av "mina pengar" utan tvärtom informerar om att hon visst kommer från en fattig familj men att hon inte kan ta emot pengar ens från sig pojkvän. Och detta har jag faktiskt testat i ett praktiskt exempel då hennes ena förälder ligger för döden och eftersom det mesta hon tjänat in på senare tid gått till förälderns sjukhusvistelse och medicinering sa jag åt henne att hon kanske skulle åka hem och säga farväl istället, för i min tankevärld tror jag att man ångrar sig grymt om man inte gör så när man ännu hade chansen. Så eftersom hennes pengar gått till förälderns vård, erbjöd jag henne både att låna och/eller att jag skulle bistå med flygbiljetten men icke - Hon nekade den ekonomiska hjälpen totalt. Detta kändes en smula kluvet. Å ena sidan blev man glad att hon faktiskt uppvisade detta kurage och detta inte bara vid ett tillfälle. Å andra sidan blev man lite besviken att man inte fick hjälpa till i ett gott syfte då jag trots allt vet att storyn är sann då detta baseras på flera informationskällor.Min kontenta är alltså..att det är jäkligt pissigt att man ibland kommer på sig själv att ifrågasätta sin asiatiska flickvän "undercover"...samtidigt känns det pissigt att inte få hjälpa till när man faktiskt vill det. Hade man haft en svensk flickvän för närvarande hade förmodligen inget av detta pissiga kommit upp på tapeten. Och allt hade varit frid och fröjd..hmm..nja....
Aj dåGäller det här bara äldre thaitjejer? Jag har en thaitjej men hon är ingenting som någon av er har berättat om. Hon är 24 år gammal , jobbar och pluggar samtidigt.När jag kommer hem från jobbet står det mat färdigt på bordet. När hennes lön kommer så skickar hon över alla pengar till mig så att vi kan spara dem så att vi kan åka till thailand. Min lön går åt till mina och hennes räkningar. Dom enda pengarna hon använder är sin dricks från jobbet som är ca. 4000 kr i månaden och för dem pengarna köper hon mat och kläder till båda. Hon brukar överaska mig med presenter då och då. Jag är glad över att ha träffat henne och hon är en ängel jämfört med vad jag har läst om alla thaitjejer ni träffat. Dan