* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Thaitjejer - Myter och sanningar?  (läst 27308 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
  • Kön: Man
Thaitjejer - Myter och sanningar?
« skrivet: 22 november 2009, 20:46:11 »

Redan efter att vi hade varit ihop i två veckor sa min sambo till mig att: no money, no honey, och log, som om det vore ett skämt. Men det är inte skämt, det är en grym sanning!

Men du tycker att det är ok att vara tillsammans med någon som är tillsammans med dig endast för dina pengars skull? Eller är just din tjej undantaget som bekräftar regeln?

Jag förstår att en ekonomisk trygghet är viktig för dem, viktigare än för oss som ändå har det relativt bra. Men nog finns det någon thaikvinna någonstans som faktiskt är tillsammans med någon för att hon faktiskt gillar killen i fråga?

Kanske missförstod jag ditt inlägg men jag tyckte att det lät lite väl cyniskt, romantiker som man är. ;)

*Edit; Det här är en fristående fortsättning på den här tråden: http://www.thaisex.se/index.php/topic,4278.0.html
« Senast ändrad: 24 november 2009, 19:51:12 av Kurios »

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #1 skrivet: 22 november 2009, 21:43:22 »
Men du tycker att det är ok att vara tillsammans med någon som är tillsammans med dig endast för dina pengars skull? Eller är just din tjej undantaget som bekräftar regeln?

Nej, det är inte enbart för pengars skull. Men det är en viktig del i helheten.
En thai tjej ser ett förhållande mer som praktisk sak.

Jag försöker att vara realistisk.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 72
« Svar #2 skrivet: 22 november 2009, 21:53:49 »

Att många thailändska förhållanden är av praktiska skäl tror jag du har helt rätt i. Men det handlar nog inte så mycket om att mjölka mannen på pengar utan om trygghet och ett problemfritt liv.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #3 skrivet: 22 november 2009, 22:21:53 »

Jag tror att jag förstår vad du menar och köper resonemanget i stort.

Det lät cyniskt men det är ju bara att inse att det enligt deras sätt att se på det, finns en viss logik i deras resonemang.
Hellre en man som på något sätt kan göra livet för henne och hennes närmsta lite drägligare än någon som inte kan det. Men det beror nog också till stor del på vilken samhällsklass hon själv kommer från skulle jag tro.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #4 skrivet: 23 november 2009, 10:45:06 »
Men det finns ett ordspråk: "Genom sig själv känner man andra".

Mechie, bra sagt! Min mor brukade säga: "En tjuv känner alltid igen en annan tjuv"

Min avsikt är inte att vara elak jag vill bara varna dig. Det finns alldeles för många faranger som säger: "men min tjej är inte likadan, som dom andra", när dom varnas för att umgås med en tjej.

Det var också snälla romantiker män, som skickade varje månad pengar till min tjej då hon levde i Thailand. Pengarna skickades för att hon inte skulle behöva jobba på baren, att hon skulle vara bara deras tjej. Det var män från de olika europeiska länderna och hon hade ett himla jobb att komma ihåg vem var vem. En av henne anställd kvinna skötte om brevväxlingen, medan hon själv fortsatte att jobba vidare. Observera att jag pekar inte på thai-kvinnorna, som bovar i dramat. Det är vi faranger, som oftast har ändrat dessa kvinnor till sådana som dom är.
http://www.sexwork.com/Thailand/noi%20stroy%20of%20thai%20bargirl.html

Enligt min uppfattning, så kan du inte hitta på barer eller massage ställen annat än kvinnor, som man kan dra över med samma kam. Ok, om dom har jobbat bara en kort stund inom industrin, så är dom inte ännu skadade. För skadade är dom, på ett eller annat sätt. Dom kan ha spelberoende, drogmissbruk, alkoholproblem, psykiska störningar och framför allt, deras hjärta har kanske hårdnat, så att dom kan inte mer älska nån. Efter att ha flyttat ihop med min tjej, märkte jag behovet av att äga ett ölbryggeri. Carlsberg har säkert redan expanderat sin produktion av öl.

En sak, som jag är glad över är, att jag träffade min tjej utanför industrin och hon har ett permanent anständigt jobb. Statistiken visar att nästan alla dessa, som hittar varandra som kund och tjänstproducerande slutar i en katastrof. Både ekonomiskt och känslomässigt. Så gick det även för min gumma i hennes första äktenskap med en farang. Det tog dom 7-år innan bägge var kunder hos kronofogden och mannen var svårt alkoholiserad. Det finns inte något sånt, som i filmen med Julia Roberts och Richard Gere, där kund och säljare blir tillsammans. Det är en saga.

Igår berättade gumman min att även hon blir ofta erbjuden att jobba på massage ställen, men hon kan inte. Varför det, undrade jag. Jo, för att hennes vuxna son, som har ett gott yrke här skulle förlora sitta ansikte. Man skulle se det som om han inte kunde trygga mammans ekonomi.
Hallooo, vad säger hon? Det är inte för min skull, utan för att sonen inte skall tappa ansiktet.
Men vänta nu, vad är det som hon egentligen säger? Egentligen menade hon, att det är jag som är skyldig att trygga hennes ekonomi. Eller hur?

Mechie, vill du att din tjej, som du är ev. ihop med skall knåda andra gubbar? Förmodligen inte, men då skall du vara beredd på att betala henne. Hon kan ju skaffa sig ett ordentligt jobb, hör jag dig säga. Jo, det stämmer, men om hon är lat (vilket dom flesta på massage ställena är) kommer hon snabbt att tröttna på att jobba med något slitjobb. Det är så mycket bekvämare att bara sköta gubbarna och få in stora slantar.

Kurios! Det där "No money, no honey", det var bara en introduktion till ett spel, som det visade sig att jag är tvungen att spela med i. Men, jag håller hårt i mina egna spelbrickor.

Och när vi nu pratar om pengar, så måste jag berätta om en rolig historia, som jag läste i nån thailändsk tidning.
Farangerna tror att när dom kommer hit (till Thailand), så kan dom göra här en liten egendom.
Men för att kunna göra en liten egendom här, så måste dom ha med sig en stor egendom.
Det här lyckas säkert också med den rätta thai tjejen.

Utloggad Spi

• V.I.P
  • Antal inlägg: 184
« Svar #5 skrivet: 23 november 2009, 20:08:44 »
grattis till trådskaparen!

i övrigt vill jag spy lite galla över hur denna tråd har urartat sig till en orgie i fördommar och fördömmande av asiatiska tjejer (jo, jag drar de över en tråd i detta fall då många inte ser skillnad på en thailändsk och en från annat asiatiskt land..)

Jag trodde i min bubbla att folket på denna tråd kände till asiatiska kulturer och folk så väl att inte tro det värsta om alla astiater här..

men det förklarar all den dolda (alternativt svensson)-rasism de asiater i sverige får utstå.

försök träffa asiater utanför horbarerna...

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #6 skrivet: 23 november 2009, 22:07:21 »

jag har försökt skriva ett inlägg här som skulle fungera för att nyansera mina åsikter från förra inlägget. Men jag håller det kort, för jag blir så förbannad.

Om man inte kan övertala en sverigedemokrat.. så kan man nog inte övertyga de som tror alla asiater är horor heller...

lite allmänn fakta:
Citera
det bor ca. 65 miljoner i Thailand. Antalet sexarbetare är allt från tiotusental till över en miljon.

3 285 tjejer (och 944 killar) från Thailand fick svenskt medborgarskap mellan 2004 och 2008.

Det går inte att underskatta hur stor svensson-rasismen är gentemot asiatiska tjejer är...

Jag har försökt och förklara mig, men hela tiden raderat mitt inlägg.

jag tror detta blir enklast.

1. om du ser en asiatisk tjej i thailand på gatan, vad tror du om henne:
A: prostituerad, B: vanligt arbetande person C: farang-snyltande tjej

2. om du ser en asiatisk tjej i sverige på gatan, vad tror du om henne:
A: prostituerad, B: vanlig arbetande person C: farang-snyltande tjej

3. om du ser en asiatisk tjej i london på gatan, vad tror du om henne:

4. om du ser en asiatisk tjej i vancouver på gatan, vad tror du om henne:

om ni svarar A på majoriteten: bör ni se över er kvinnosyn, alternativt pröva att snacka med lite tjejer

om ni svarar C på majoriteten: bör ni se över er kvinnosyn, alternativt pröva att bekanta er med lite tjejer

om ni svarar B på det mesta men svarar C på sverigefrågan: så är det bara att inse att ni bidrar till svensson-rasismen, och sverigedemokraternas styrka.

slutsats:
Ni som reser ofta till thailand är ambassadörer för hur vi svenskar ska bemöta och tänka om asiatiska personer, för ni känner personerna, och kulturen bäst.

PERSPEKTIV, tack.

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5367
    • hgs.st
« Svar #7 skrivet: 23 november 2009, 22:34:23 »
Bra svar SPI.
Det går inte att dömma alla efter det liv man lever själv eller efter dom man har runt sig.
Alla är vi olika och tycker olika i flera frågor. I Thailand bor det fler än i Sverige och vi tror inte att alla svenskar är lika så varför ska alla i Thailand vara på samma sätt.
Jag har vänner som är/har varit på botten av samhället (droger och alkohol) och dom som lever ett liv utan bekymmer (när det gäller ekonomin) Dom bor i södra och norra sverige (en del till och med i Stockholm  ;) ) och alla tycker och beter sig olika beroende på kunskap och arv.
Men det går inte att säga att alla som har haft problem är på ett visst sätt och beter sig på ett speciellt sätt på grund av deras problem eller att dom som har det bra beter sig på ett annat sätt bara på grund av att dom till hör en grupp som har det bra i livet.
Alla reagerar och beter sig olika beroende på vilka dom är.
Men en del av dom tror också att det går att dömma folk efter vilket arbete dom har eller efter vart dom bor. Men det finns dom som är bra (enligt min mening) och dum skallar i hela Sverige och oavsett ställning.
Så döm inte andra utifrån dina eller mina fördomar.
Varför måste ag vara i ett land där det fortfarande snöar i april?!

Utloggad Volvo

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 16
« Svar #8 skrivet: 24 november 2009, 10:01:17 »
Jag tror att anledningen till att vissa män söker sig till kvinnor (oavsett om det gäller prostituerade eller inte) från fattigare länder är för att få större valmöjligheter. Den större valmöjligheten beror på pengar, ett behov å ena sidan och tillgång å den andra. Att anta att majoriteten av dessa förhållanden bygger på detta handlar som jag ser det inte om rasism eller om att kvinnor av en viss etnicitet skulle fungera si och så, utan om enkel logik.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #9 skrivet: 24 november 2009, 10:56:17 »
grattis till trådskaparen!

försök träffa asiater utanför horbarerna...

Beklagar, men jag förstår inte ditt resonemang. Är det sarkasm?

Om jag har blivit informerad rätt, så är dessa Thai-massage ställen (där trådskaparen har träffat sin tjej) en svensk motsvarighet till dessa barer du nämner.

Men nu är vi "off-topic".

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #10 skrivet: 24 november 2009, 18:23:42 »
Beklagar, men jag förstår inte ditt resonemang. Är det sarkasm?

Om jag har blivit informerad rätt, så är dessa Thai-massage ställen (där trådskaparen har träffat sin tjej) en svensk motsvarighet till dessa barer du nämner.

Men nu är vi "off-topic".

nej, det är inte sarkasm.

jag fortsätter off-topic

jag kan varken verifiera eller förneka ditt påstående. men jag förlitar mig på att prostitution är ett av de mest prioriterade områden hos vår press-elit och polis. Då jag inte läser om dessa förtäckta "bordeller" i tidningen, likaså inte hör talas om några polis-raider, så är jag så godtrogen att tro att de flesta thai-massage-ställena i sverige är seriösa massage-salonger.

i ett abstrakt och väldigt generellt, fördömmande sätt har du rätt. Troligen arbetar en person från asien, troligen har den fattig bakgrund, troligen har den ett försörjande-ansvar till släktingar, troligen ser den ekonomiska möjligheter med att ha en partner...

Förutom "försörjande-ansvar till släktingar".. på vilket sätt skiljer sig denna person från andra människor? och hur kan vi dra slutsatsen att personen vill utnyttja andra till endast sin fördel..

Har ni inte hört någon av Anna Ankas kommentarer.. även i sverige finns dessa människor (om vi bortser från familje-försörjande-delen).. ska vi dra alla svenskar över en kam också med tanke på alla hollywood-fruar?

Krokodilen, du får gärna varna, gärna skriva ankedoter, men sättet tråden har urartat.. så luktar det hetsjakt, och fördommar. Problemet är att läsaren inte alltid är så open-minded i sitt läsande, och det är tack vare dunkla presentationer av problem, som vi har alla dessa svensson-rasister och sverigedemokrater, du måste klargöra problematiken OM du pekar på ett problem.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
SV: Thaitjejer - Myter och sanningar?
« Svar #11 skrivet: 24 november 2009, 20:04:52 »
så är jag så godtrogen att tro att de flesta thai-massage-ställena i sverige är seriösa massage-salonger.

Jag får tro dig Spi att de  flesta är seriösa thai-massage ställen.
Dock låter det (i mina öron) lite misstänksamt när en kille besöker en sådan för en oljemassage.
Men det finns väl också ensamma killar och gubbar, som åker till Pattis för dom fina stränderna.

Och förresten! Jag och min thai-sambo använder också olja (japansk) för att massera varandra och det gör vi ju naturligtvis för att vi har så ont i kroppen.

« Senast ändrad: 24 november 2009, 20:09:13 av Krokodilen »

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #12 skrivet: 24 november 2009, 22:04:08 »
Jag tror att anledningen till att vissa män söker sig till kvinnor (oavsett om det gäller prostituerade eller inte) från fattigare länder är för att få större valmöjligheter. Den större valmöjligheten beror på pengar, ett behov å ena sidan och tillgång å den andra. Att anta att majoriteten av dessa förhållanden bygger på detta handlar som jag ser det inte om rasism eller om att kvinnor av en viss etnicitet skulle fungera si och så, utan om enkel logik.

tycker du hade vettig och nyanserad synpunkt. vill med detta inlägg säga: bra inlägg!  (du hade inte behövt skriva något om fattiga länder etc. för att fått mig till att hålla med dig, jag tror många även i rika länder grundar sina förhållanden på "lätt matematik"). :D

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #13 skrivet: 25 november 2009, 03:20:55 »
Skönt att få läsa några genomtänkta inlägg här som inte kommer från Kurios. Jag har blivit trött på alla" knulla knulla fitta fitta hö hö". Självklart har alla sina egna erfarenheter av thaidamer,men att sätta EN stämpel på alla är lika dumt som att säga att alla som spelar golf ser ut som Tiger. Jag har träffat väldigt många thaidamer,betydligt fler än svenska och alla har varit helt olika. Den här rasideologin ger mig lite 1930-tals känsla. Sneögd=hora Ej sneögd=icke hora. Tyvärr tycker jag att vissa inlägg här bekräftar det. Jag tror det beror lite på ålder också.Äldre rutinerade sexköpare(vi är det) behandlar damerna bra,men jag har sett motsatsen på plats i LOS. Jag var så nära sist att ge mig i handgemäng med några brittiska 25 åringar pga deras svinerier mot damerna.
Lite nattankar från mig. Snart ska ni upp,men jag är ledig :thumbsup :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #14 skrivet: 25 november 2009, 10:25:25 »
Kärleken har inga gränser när tycke uppstår. Jag tro den skiter om det är nigerianska,asiatiska,engelska,danska med mera.

Jag tro att de tänker alla faranger är likadanna: kärlekstörstande kåtbockar. För de upplever säkert som "krokodil" skrev, dag ut dag in. Men inte alla faranger är sådan. Sedan när de väl träffa en kille som tar de lugnt, så upptäcker de att inte alla faranger är likadanna. Så varför skulle de inte falla för någon farang ?   Varför skulle tahiländskor vara likadanna alla ihopa?

Så därför tro jag inte alla tjejor har bara en sak i huvudet:PENGAR, även om många säkert har det. Asiater är bussinessfolk, det vet man.

Tro mycket det är en trygghet också, för sig och sin familj. Gillar hon killen som "älskar" henne, så klart hon kan tänka att flytta till ett tryggt land. Så slipper hon oroa sig och kunna skicka hjälp till sin familj hemma. Så uppfattade jag med min asiatiska. Hon sökte en trygghet för sig och var beredd lämna indonesien.
Hon älskade mig inte (tro jag) men tyckte om mig som person.

Sedan finns säkert kärleken där också utan tvekan.

Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #15 skrivet: 26 november 2009, 11:47:27 »
Det här är min berättelse och ni skall inte se den som att jag påstår att hela Thailands 63 miljoner är likadana. Försök att låta bli att tro att jag nedvärderar thaikvinnor, som bor här. Det gör jag inte! Vaknar varje morgon bredvid min lilla gumma och stiger upp ur sängen lycklig.
Det finns kanske ändå något gemensamt med dom andra, eller skulle min gumma vara unik?
Jag är ingen författare, men vill ändå dela mina erfarenheter.
Men här kommer berättelsen, varsågod:

Nästan allt det hon hade berättat till mig tidigare, visade sig senare vara sanningar med modifikationer.

Vi kallar henne för Pling, för pling blev det för mig redan från första stunden. Ni kanske vet att jag avvisade Pling och att vi träffades senare på nytt. Efter detta möte började hon besöka mitt jobb dagligen, men hon var hos mig bara korta stunder, för  hon hade ju ett jobb att sköta. Pling tog ledigt från sitt jobb i 3-veckor och kom till mitt jobb varje dag från morgon till kväll. Min tur(?) är att jag har ett helt självständigt arbete och kan i princip göra på dagarna vad jag vill.
Nu senare, vet jag att detta var en kalkylerad strategi av Pling. Att vi skulle vara nära varandra och jag skulle kära ner mig rejält (och det lyckades!).

Tell me lies, tell me sweet little lies...
Vi hade ingen fysisk kontakt, utan vi satt bara och pratade och åt lunch tillsammans under dessa 3-veckor. Jag visste ingenting om Thailand och tänkte då att det är en enda stor bordell (förlåt, idag vet jag bättre). Jag ville lära känna denna kvinna, vem är hon, hurdan är hon, hur tänker hon? Och Pling berättade att hennes familj har det gott ställt och dom har ett stort hus i Thailand. Hon berättade om sina syskon, som alla jobbade och försörjde sig väl i Thailand. Pling hade själv jobbat några år (innan hon kom hit) i en bar, som servitris. "Soli, inte valit med falanger", övertygade hon mig och tittade på mig oskyldigt med sina mörkbruna ögon. Varför skulle jag inte ha trott på en så söt och övertygande kvinna?
Vid det här laget hade jag redan börjat studera Thailand och kommit underfund med att det här kan handla om pengar.
-Nej, Pling har pengar. Alltid ha liten bunt sedlar i lådan, trygga framtiden, sa hon och log så att jag smälte.
-Pling jobba mycke, få mycke pengar, fortsatte hon.
(Thailänningar pratar så här i tredje person och ibland är dom lata att uttala "r".)
-Pling besöka släkten i Thailand och alltid bjuda ut minst 10 personer på restaurang. Alla äta och dricka, Pling betala allting, sa hon.
-Blir inte det dyrt för dig Pling?
Hon berättade att en restaurang kväll kostade si och så i vår valuta. Oj, oj, oj, tänkte jag och kom underfund med att hon kanske talar om pati.
-Är det pati, du menar.
Innan hon svarade tittade hon på mig först lite förvillande. Precis, som hon hade blivit fast för en lögn.
-Hoppsan!
-No money, no honey, tillade hon.
-No honey, no funny, svarade jag. Och vi skrattade gått och kramades, fan vad skönt det kändes.
-Du kan engelska också, undrade jag.
-Jo, Pling prata engelska. Min mamma var översättare av thailandska till engelska och tvärtom. Och mamma lära Pling engelska.

En mörk vinterkväll ringde Pling min mobil och snyftade sorgligt.
-Pling vala mycket sorglig. Pling sakna himmelen Thailand. Pling vala på balkongen och titta på himlen. Samma himmel i Thailand, och så grät Pling.
-Pling, vill du att jag skall komma hem till dig, frågade jag.
-Ja!
Medan jag körde till Pling, ställde jag mig frågan: Kan en vuxen människa vara så där sorglig för en sån sak? Svaret blev nej.
Pling öppnade dörren och vi satte oss på soffan, så att jag kunde trösta henne. Hon grät inte mer, men var alldeles likblek i ansiktet.
-Varför Pling så deppig, frågade jag och märkte att jag har ju börjat prata som hon.
-Tänka på himlen och Thailand, sa hon och hon fick tårana att rinna från hennes ögon.
-Pling, det där är krokodiltårar inte är dom äkta, sa jag till henne skrattande.
På ett vips bytte hon till de allra bredaste leendet och började slå mig med dom små knytnävarna. Hon hade blivit avslöjad!
-Nej, nu drar jag vidare. Jag körde tre mil hit bara för en teaterföreställning.
Fast Pling försökte få mig att stanna kvar hos henne, så åkte jag vidare. Ville bevisa för henne att jag håller mitt ord och att hon inte kan manipulera mig hur lätt som helst.

Vilken kvinna jag har hittat! Jag har hittat min livs kärlek och svävade i sjunde himlen av lycka. Samtidigt så läste jag mer och mer om sex-industrin i Thailand och om alla farorna att inleda ett förhållande med en fd bartjej. Men Pling är inte sån, min tjej är olika alla andra och hon har ju jobbat bara som servitris, sa jag till mig själv.

Idag vet jag bättre...
Jo, det finns ett hus i Thailand, som Pling äger. Det har visserligen bekostats av någon Fritz eller var det nu John. Pling kommer inte riktigt ihåg vem det var, men släkten bor i huset och...fortsättning följer!

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #16 skrivet: 26 november 2009, 11:55:33 »
Det här är min berättelse och ni skall inte se den som att jag påstår att hela Thailands 63 miljoner är likadana. Försök att låta bli att tro att jag nedvärderar thaikvinnor, som bor här. Det gör jag inte! Vaknar varje morgon bredvid min lilla gumma och stiger upp ur sängen lycklig.
Det finns kanske ändå något gemensamt med dom andra, eller skulle min gumma vara unik?
Jag är ingen författare, men vill ändå dela mina erfarenheter.
Men här kommer berättelsen, varsågod:

...fortsättning följer!

Möcke bra! :clap:
Ser fram mot fortsättningen. :thumbsup

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #17 skrivet: 26 november 2009, 11:56:40 »
Krokodilen är du fortfarande tillsammans med Pling ?
Bodde du i sverige med henne?
« Senast ändrad: 26 november 2009, 13:33:37 av inmate20 »

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 727
  • En grön mans uppgift
« Svar #18 skrivet: 26 november 2009, 16:19:21 »
Citera
Citat från: inmate20 skrivet idag kl. 11:56:40
MrCloud är du fortfarande tillsammans med Pling ?

Skrev du rätt här eller menade du "Krokodilen?

Nej tyvärr !Hade varit trevligt! om de var så väl , hon verka en härlig tjej  ;)

Men om du menar min tjej från indonesien? Så nej, men vi umgicks under några veckor. Vi träffades via en kompis i "bandung" där en kompis till mig bodde. Han frågade mig en dag om jag var intresserad av en tjej. Jag sade ja, utan tänka mig för.
Ett par dagar senare, hemma hos honom satt en helt underbar tjej, som vara beredd följa med mig som min fru.

Men jag var tvungen säga nej, för jag bodde hemma hos minna föräldrar fortfarande. Men vi snackade länge och hon guidade runt mig i indonesien under några veckor.

Under dessa veckor var nog minna bästa veckor i mitt liv. Jag var frälst, hade jag vetat vad jag vet idag, så hade jag nog tagit med mig henne :P.  Vi hade kontakt under en tid, men gled ifrån varandra. En dag fick jag redda på, hon hade flyttat till USA gift sig med en amerikan.

Tack vare henne är jag frälst i asien och dess invånare. Så mycket, så jag skulle kunna försöka hitta en frälsfrände därifrån som gillar mig som jag är. Litte därför jag joinade här. Att hitta en tjej att dela livet med. Här finns kunskap o erfarenhet. :)

Väldigt intressant historia Krokodilen. jag ser fram emot en fortsättning. Väldigt lärorikt erfarenhet som du kommer med.
Vad tro du ligger bakom hennes intresse?
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #19 skrivet: 26 november 2009, 17:25:02 »

Tack, för alla kommentarer!
Ja, jag vaknade med henne imorse och har tänkt att lägga mig ikväll igen med henne. Jag har jag bott ihop med henne redan ett år.

* Info

• *Totala Poster: 110157
  • *Total Ämnen: 5343
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 19
  • *Totalt: 27