* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Visum  (läst 810 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad platlik

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2208
  • Kön: Man
    • Bangla Bar - Probably the best bar in the world!
Visum
« skrivet: 11 februari 2007, 00:08:45 »
Nån som har en aning om dom ändrat reglerna än för de här med visum ? Ska ner där 5 veckor i april/maj och har för mig att sist jag var där sa dom att de skulle bli svårare med de här med att bara korsa gränsen för att få 30 nya dagar?

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Can´t get enugh
SV: Visum
« Svar #1 skrivet: 11 februari 2007, 00:20:48 »
Ansök om förlängt visum på thaiambassaden i stockholm så får du inga problem. Kan också förlänga det där nere 1v men det är dyrare. Själv så åkte jag över till Kambodja i jan och då får man atomatiskt 30dagar när man återvänder.
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad Chang

• Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3047
  • Skrumplever
« Svar #2 skrivet: 11 februari 2007, 01:52:10 »
Har förhört mig om det o e d bara en vecka ska det inte va några problem man kan väl ordna det hos turistbylingen kanske?
"Ser det ut som fitta och luktar fitta, så är det fitta......."

cockfaces ;)

Utloggad Kaopad

• V.I.P
  • Antal inlägg: 164
« Svar #3 skrivet: 11 februari 2007, 06:09:13 »
När jag var över i Kambodja i januari var det en tysk som blev stoppad på väg tillbaks, men han hade också pendlat på det sättet i två år. Bättre skicka psset till ambassaden i Sthlm så får du 60+30 dar och behöver inte tänka på förlängning. Blsnketterna finns på nettet bara att tanka ned.
m?nniskan l?gger ned mest energi p? att komma p? undanflykter

Utloggad Älgen

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #4 skrivet: 13 februari 2007, 07:29:21 »
Det går att köpa en xtra vecka här i patong för 1900 bath på immigration.

Utloggad Kedde

• Surr medlem
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 2971
  • Can´t get enugh
« Svar #5 skrivet: 13 februari 2007, 07:42:25 »
Går alltid att köpa en extra vecka, dock så brukar priserna varijera kan jag säg, kostar normalt 500baht per dag overstay nuförtiden. Därför rekommenderar jag starkt att fixa förlängt visa innan man drar ner så slipper man allt strul och spar tid.
Pattaya Pattaya Pattaya !!!!!!!!!!

Utloggad Chang

• Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3047
  • Skrumplever
« Svar #6 skrivet: 13 februari 2007, 11:13:19 »
Det e lite lustigt ändå man ska betala 1900 baht för at få stanna en vecka extra o betala ännu mera dvs göra av med mera pengar
"Ser det ut som fitta och luktar fitta, så är det fitta......."

cockfaces ;)

Utloggad oMega

• Prince OF Sweden
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 233
  • Guidade Bar Rundor Varje Helg i Pattaya ., PM:a
    • THB Kursen i Real Tid
« Svar #7 skrivet: 12 juli 2008, 12:20:05 »
Men nått som inte hade vart lustigt hade vart om snuten klipper änn om sitt visum har gått ur. . NÅTT som man hellst vill slippa. . ja har haft iofs max 3mån overstay men JA tog en advokat som löste de med immigration . en penga fråga bara.
Bosatt i Pattaya - Livet leker :)

-M.D.L-

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 88
« Svar #8 skrivet: 12 juli 2008, 12:59:59 »
Men nått som inte hade vart lustigt hade vart om snuten klipper änn om sitt visum har gått ur. . NÅTT som man hellst vill slippa. . ja har haft iofs max 3mån overstay men JA tog en advokat som löste de med immigration . en penga fråga bara.

Helt enligt lagen.

Om man har overstay och själv går till immigrations då har de visst ingen rätt att hålla kvar dig. Jag antar att man skall ha en utresebiljett inom rimlig tidpunkt.

Nu blir jag tjatig men allt det där finns säkert på thaivisa.com.

När det gäller visum och övergångar. Har man hela passet fullt med sammanhängande thaivisum då blir det svårare och svårare vid varje övergång. Därför kan det löna sig att skaffa ett nytt pass om man ofta och sammanhängande är i Thailand. Om man däremot är flitig resenär, dvs åker 2 gånger per år till Thailand då är det inga problem om passet är rent ifrån problemstämplar (overstay). 

Utloggad oMega

• Prince OF Sweden
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 233
  • Guidade Bar Rundor Varje Helg i Pattaya ., PM:a
    • THB Kursen i Real Tid
« Svar #9 skrivet: 13 juli 2008, 11:52:59 »
Kan ju nämna att mitt passa va maxat med asien stämplar och även efter en röd overstay stämpel i som iofs betalades va de inga problem sen heller. .när ja kom hem nu hade ja 1sida kvar så självfallet ansökte ja om nytt pass precis.
Bara de finns pengar tillgängligt så löser de alla problem. Man ser ju själv alla som kommer in på immigration i pattaya med 12pack med blacklabel . .man kan ju fundera fram deras avsikter.
Bosatt i Pattaya - Livet leker :)

-M.D.L-

Utloggad flback

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 88
« Svar #10 skrivet: 13 juli 2008, 13:38:07 »
Kan ju nämna att mitt passa va maxat med asien stämplar och även efter en röd overstay stämpel i som iofs betalades va de inga problem sen heller. .när ja kom hem nu hade ja 1sida kvar så självfallet ansökte ja om nytt pass precis.
Bara de finns pengar tillgängligt så löser de alla problem. Man ser ju själv alla som kommer in på immigration i pattaya med 12pack med blacklabel . .man kan ju fundera fram deras avsikter.

Ovan är vanligt, "det var inga problem för mig fast jag <sätt in vad ni vill>. Oftast är det inga problem men det lönar sig i längden att göra det lilla extra.

Ett bra exempel på, "det här är lugnt jag har gjort det många gånger så det är inga problem" hittar du i Thailands fängelser, oftast de sista dom sa innan de åkte fast.

* Info

• *Totala Poster: 110156
  • *Total Ämnen: 5342
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 11
  • *Gäster: 21
  • *Totalt: 32