* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Sverige mot VM eller?  (läst 2382 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 101
  • Kön: Man
Sverige mot VM eller?
« skrivet: 09 september 2009, 19:47:52 »
Många här som såg den bedrövliga matchen ikväll. Ser man till spelet så känns VM långt borta. Men det brukar se ut så här mot dom sämre lagen när man inte får hål på dom. Kommer säkert vara bättre tändning mot Danmark

Utloggad hsontheman

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
SV: Sverige mot VM eller?
« Svar #1 skrivet: 09 september 2009, 20:31:00 »
Bedrövligt var ordet, men en seger är alltid en seger. Det är också 3 poäng. Matchen mot Danmark blir avgörande, det är bara att bänka sig!

Utloggad andeers

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #2 skrivet: 09 september 2009, 20:43:57 »
Ja vi får hoppas att de spelar upp sig och visar lite vilja på plan.

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #3 skrivet: 11 september 2009, 11:12:06 »
Hoppas den gamla klyschan om att man blir bättre med bättre motståndare fortfarande gäller, för som det såg ut senast förtjänar vi inte VM... :banghead

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #4 skrivet: 13 september 2009, 00:46:15 »
Hoppas den gamla klyschan om att man blir bättre med bättre motståndare fortfarande gäller, för som det såg ut senast förtjänar vi inte VM... :banghead

Håller helt med. Såg tyvärr matchen och det enda positiva jag kan säga är att iaf var bättre än Zlatans förstamatch i Barca mot Manchester City. _den_ matchen sög rejält.

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #5 skrivet: 13 september 2009, 10:48:27 »
Jag tror att det behövs en rejäl storstädning i laget, är jävligt trött på t.ex. micke "träbenet" nilsson, förstår inte var hans kvaliteter sitter. Dags att låta de yngre få förtroende och rutin, seb larsson, rasmus lindgren, oscar wendt osv... vi har en riktig bra kull med killar som bankar på dörren. Kanske är bra om vi missar VM (men det vore sjukt tråkigt) så att en ny förbundskapten får in nytt blod.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #6 skrivet: 13 september 2009, 11:08:45 »
Tror det kommer kommer att bli en ny förbundskapten efter VM oavsett om Sverige går till VM eller inte.

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
« Svar #7 skrivet: 13 september 2009, 11:11:54 »
Det tror (och hoppas) jag med :yahoo.

/J

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
« Svar #8 skrivet: 13 september 2009, 11:28:57 »
Jag skulle faktiskt vilja se Hamrén som efterträdare.

Utloggad andeers

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #9 skrivet: 13 september 2009, 16:53:59 »
stod det inte i tidningen här om dagen att han ska avgå efter VM. Eller har jag bara drömt?

Utloggad Powderfinger

• Hangaround
  • **
« Svar #10 skrivet: 13 september 2009, 17:13:45 »
Vi deppade tills målet, då började vi skandera VM-Guld VM-Guld VM-Guld. Men seriöst så borde förbundet lösa Lagerbäcks kontrakt som sträcker sig till efter VM. In med Backe t.ex. Ingen större fan av honom, men jag tror att lite nytänk skulle vara behövligt i våra kära blågula "hjältar". Lr? :hmm
Skulle ge höger kula för ett ställe med HE här i Jakan =)
"Look out moma there's a white boat coming up the river..."

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #11 skrivet: 14 september 2009, 01:25:02 »
Som sagt tidigare så är matchen mot Danmark livsviktig! Matchen mot Malta var katastrof, men 3 poäng är alltid 3 poäng, oavsett hur det har gått till. Ser hellre att vi gör en katastrofmatch mot Malta än mot Danmark då siffrorna där kunnat bli riktigt pinsamma.  :'(

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #12 skrivet: 15 september 2009, 17:03:55 »
Danmark på hemma i parken blir inte lätt,senaste var ju en förlust och innan dess var de tack vare en lönnfett jävel som sverige vann .

Annars lär de bli en riktigt kämpar match som alltid när vi möter danmark

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
« Svar #13 skrivet: 15 september 2009, 19:06:27 »
tack vare en lönnfett jävel

Han är väl adlad och får apanage från kungariket Sverige nuförtiden... :q

/J

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #14 skrivet: 15 september 2009, 22:28:50 »
Danmark på hemma i parken blir inte lätt,senaste var ju en förlust och innan dess var de tack vare en lönnfett jävel som sverige vann .

Annars lär de bli en riktigt kämpar match som alltid när vi möter danmark

Nja, Sverige hade ju straff vid den situationen när lönnfete Preben sprang in. Men visst, en straff innebär inte mål, men oftast. :)

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #15 skrivet: 16 september 2009, 19:36:15 »
Nja, Sverige hade ju straff vid den situationen när lönnfete Preben sprang in. Men visst, en straff innebär inte mål, men oftast. :)

Jupp, så var det. I efterhand har det verkat som om danskarna skulle vunnit om det inte varit för killen som sprang in på planen. Sanningen är ju att han sprang in just _för_ att Danmark höll på att förlora. Han har fått ta mycket skit för att danskarna inte tålde att de förlorat.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #16 skrivet: 16 september 2009, 20:16:44 »
Jupp, så var det. I efterhand har det verkat som om danskarna skulle vunnit om det inte varit för killen som sprang in på planen. Sanningen är ju att han sprang in just _för_ att Danmark höll på att förlora. Han har fått ta mycket skit för att danskarna inte tålde att de förlorat.
När det här hände så jobbade jag i en dansk firma och vi hade triggat varandra inför matchen såklart.
Men på måndagen så var det ett gäng riktigt förbannade danskar som kom till jobbet.
Inte för att det blev 0-3 utan för att "Idioten", som han kallades för i dansk press och i stort sett varje dansk, rusat in på planen och förstört en fin fotbollsmatch.

De skämdes å hans sida och tyckte själva att de skulle uteslutas från resten av kvalet.

De tycker att det är roligt att slå oss i vilken sport som helst men särskilt i fotboll. Men de vill göra det på ett schysst sätt för annars är det ju inte lika roligt.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #17 skrivet: 17 september 2009, 15:58:03 »
Jag tycker att det roligaste med den här idioten var att han är dansk men bodde i Sverige. Närmare bestämt i gbg. Jag själv bor kanske tio minuters gångväg ifrån hans gata. hade jag vetat exakta adressen så hade jag skickat en blomma till honom dagarna efter det hände. :-)

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #18 skrivet: 17 september 2009, 18:31:06 »
Jag tycker att det roligaste med den här idioten var att han är dansk men bodde i Sverige. Närmare bestämt i gbg. Jag själv bor kanske tio minuters gångväg ifrån hans gata. hade jag vetat exakta adressen så hade jag skickat en blomma till honom dagarna efter det hände. :-)

Varför skicka blommor till en idiot som förstör för så många.
Det finns tyvärr alldeles för många idioter till "fans" som förstör.
Oavsett om det är motståndarlaget eller sitt eget lag.
Senast var det idioterna från Djurgårdens "fans" som hoppade ut på planen mot Malmö och gjorde fet bort sig.
Är själv Hammarbyare men fan man har fått skämmas att man är bajare ibland då idioterna i klacken kastar in skit på plan och börjar slåss hej vilt.
Det är fan så mycket ärligare och roligare att få vinna en match på ett schyst sätt än att några muppar hoppar ut på plan och sabbar allt...

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #19 skrivet: 17 september 2009, 19:32:17 »
Interview with Danish hooligan (Denmark-Sweden)

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #20 skrivet: 17 september 2009, 19:53:21 »
Nu känner jag att jag måste ta fram pekfingret :nono: och hänvisa till vad tråden från början handlade om.

Den korkade dansken hoppade in på planen i en EM-kvalmatch den 2/6 2007.

Lite väl gamla nyheter att ta upp i en tråd som gäller det pågående kvalet till VM tycker jag. :hmm

Utloggad AndOne

• Hangaround
  • **
« Svar #21 skrivet: 17 september 2009, 22:10:17 »
Om vi skall försöka gå On Topic så tror jag att det blir ytterst svårt att vinna mot Danmark borta. Vi behöver vinna alla kvarvarande matcher för att ha en chans att gå vidare.

Tyvärr tror jag inte vi fixar det. Kryss mot Albanien förut i kvalet har man inte råd med.

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #22 skrivet: 18 september 2009, 01:58:35 »
Om vi skall försöka gå On Topic så tror jag att det blir ytterst svårt att vinna mot Danmark borta. Vi behöver vinna alla kvarvarande matcher för att ha en chans att gå vidare.

Tyvärr tror jag inte vi fixar det. Kryss mot Albanien förut i kvalet har man inte råd med.

Det fetstilta stämmer inte helt.
Beroende på hur de övriga lagen i gruppen spelar, i synnerhet Ungern och Portugal, så behöver vi inte vinna alla resterande matcher.
Det som känns "bra" är ju att vi har allt i våra egna händer. Vi behöver inte förlita oss på hur andra spelar för att gå vidare.

För övrigt känns det som att vi spelar mycket bättre mot bättre lag. Spanien, Frankrike, Danmark t.ex.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #23 skrivet: 18 september 2009, 06:03:08 »
För övrigt känns det som att vi spelar mycket bättre mot bättre lag. Spanien, Frankrike, Danmark t.ex.
Ja kanske är det så men mot just de här lagen så har vi bara en seger mot Spanien under 2000-talet och tre mot Danmark varav två träningslandskamper och så den beryktade matchen i Parken där vi tilldömdes en 3-0 seger av UEFA. Frankrike har vi nog inte slagit sedan 60 eller 70-talet.
Då spelar det mindre roll om de spelat bra fotboll.

Men visst går det lättare att spela mot lag som också vill spela och inte bara försvara sig. Iofs var inte Malta helt ofarliga när de anföll. Som tur var anföll de med för lite folk annars så hade det kanske blivit ett annat resultat. :hmm

Utloggad AndOne

• Hangaround
  • **
« Svar #24 skrivet: 18 september 2009, 08:25:27 »
Det fetstilta stämmer inte helt.
Beroende på hur de övriga lagen i gruppen spelar, i synnerhet Ungern och Portugal, så behöver vi inte vinna alla resterande matcher.
Det som känns "bra" är ju att vi har allt i våra egna händer. Vi behöver inte förlita oss på hur andra spelar för att gå vidare.

Inte i teorin nej, jag talade dock i praktiken. Ser inte hur Portugal skall kunna misslyckas att ta full pott i deras sista matcher. Samt att Danmark skall totalmissa i deras matcher förutom den mot oss.

I övrigt håller jag med. Svensk fotbolls stora problem senaste 30-40 åren har varit att vi är skitusla på att föra matcher mot sämre lag. När vi möter bättre är våran trygga defensiva organisation extremt jobbig att möta. Funkade fö lika bra för Inter mot Barca nu senast i veckan.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #25 skrivet: 23 september 2009, 14:56:04 »
Höll på att sätta hjärtat i halsgropen igår när Zlatan vricka foten. Hade inte blivit kul mot Danmark utan honom

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #26 skrivet: 23 september 2009, 15:30:07 »
Höll på att sätta hjärtat i halsgropen igår när Zlatan vricka foten. Hade inte blivit kul mot Danmark utan honom

Samma här! Det hade varit just typiskt om det varit värre. Såg illa ut först, men han var uppe och sprang efter en liten stund utan några besvär.

Utloggad Phom rakhun

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 131
« Svar #27 skrivet: 23 september 2009, 22:27:30 »
Inte i teorin nej, jag talade dock i praktiken. Ser inte hur Portugal skall kunna misslyckas att ta full pott i deras sista matcher. Samt att Danmark skall totalmissa i deras matcher förutom den mot oss.

Håller med. Portugal är ett klasslag, Danmark har medgång och det svenska laget är i baklås. Det blir torsk mot dansken och Lasse blir ungdomsutveclare...
Finally found a place they could never reach
Sipping singha beer on pattaya beach

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #28 skrivet: 23 september 2009, 23:21:49 »
Håller med. Portugal är ett klasslag, Danmark har medgång och det svenska laget är i baklås. Det blir torsk mot dansken och Lasse blir ungdomsutveclare...

Jag håller på Thailand :D :D :D :D :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #29 skrivet: 24 september 2009, 00:16:29 »

Man måste vara optimistisk, Sverige kör över Danmark med 0-4. Portual torskar mot Ungern och sen är resten historia.  :q

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #30 skrivet: 24 september 2009, 05:07:25 »

Ja, han börjar bli bra i landslaget också. Jag tycker att han varit blek tidigare år, förutom spektakulära mål som mot Ungern eller Italien.

Utloggad Spi

• V.I.P
  • Antal inlägg: 184
« Svar #31 skrivet: 24 september 2009, 18:52:20 »
Ja, han börjar bli bra i landslaget också. Jag tycker att han varit blek tidigare år, förutom spektakulära mål som mot Ungern eller Italien.

[ironi] Och det är ju hans fel eftersom Lagerbäck hela tiden gett honom de bästa spelplanerna samt medspelarna att arbeta med.. [/ironi]

;)

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #32 skrivet: 25 september 2009, 03:13:10 »
mmm... jag funderade på det när jag skrev mitt meddelande. Mellbergs långbollar och hela den diskussionen, liksom. Och det finns sanning i det, samtidigt som jag tycker att han hänger mer med huvudet i landslaget än i klubblaget. Jag menar, en bra attityd kan man ju fortfarande ha kvar, även om bollarna inte serveras av Messi eller andra stjärnor.

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #33 skrivet: 25 september 2009, 16:45:37 »
mmm... jag funderade på det när jag skrev mitt meddelande. Mellbergs långbollar och hela den diskussionen, liksom. Och det finns sanning i det, samtidigt som jag tycker att han hänger mer med huvudet i landslaget än i klubblaget. Jag menar, en bra attityd kan man ju fortfarande ha kvar, även om bollarna inte serveras av Messi eller andra stjärnor.

där har du då en poäng som jag inte tänkte över när jag skrev mitt inlägg!

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #34 skrivet: 26 september 2009, 19:01:27 »
Zlatan börjar på bänken ikväll mot Malaga. Blir säkert ett inhopp i andra halvlek. Foten verkar vara intakt, annars hade han inte suttit på bänken.
Elmander fick ingen speltid idag mot Birmingham. Mål i cupen senast, men annars riktig måltorka i klubblaget.
Berg nyss inbytt när Hamburg möter Bayern München.

Läste att Henke är beredd på att spela i landslaget igen. Visst, han betyder allt i sitt Hif och han har gjort mycket för landslaget. Men jag tror det är viktigare att vi spelar in Berg/Elmander/(Toivonen) i den positionen. Henke måste ju trots allt sätta skorna på hyllan snart. :)

EDIT: Sådärja! Zlatan inbytt i 30e minuten, 9 minuter senare gör han 1-0 till Barca. :) Innan dess hade han ett riktigt bra läge och var inblandad i en straffsituation. Foten verkar inte bekymra honom. Ser bra ut inför Danmarksmatchen.  :hb
« Senast ändrad: 26 september 2009, 19:57:39 av DVD »

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #35 skrivet: 29 september 2009, 14:38:10 »
Landslagstruppen uttagen idag.
Jahaja, Elmander skadad och Henke gör comeback. Någon som är överraskad?
Dusan Djuric uttagen i truppen, lite oväntat tycker jag. Trodde Toivonen var given där.

Nu är det bara att vänta till 10 oktober och hoppas att Zlatan inte går och vrickar foten. :)

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #36 skrivet: 29 september 2009, 14:47:13 »
Zlatan skadar sig ikväll, tror jag, i jakten på att äntligen lyckas i CL.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #37 skrivet: 29 september 2009, 15:17:57 »
Synd att Tobbe är skadad. Han gjorde pigga inhopp både mot Ungern och Malta

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #38 skrivet: 29 september 2009, 15:40:20 »
Henkes tredje comback tror jag !?
Synd att dom inte löst det med tv rättigheterna vill gärna se match mot danmark.

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #39 skrivet: 29 september 2009, 23:14:01 »
Henkes tredje comback tror jag !?
Synd att dom inte löst det med tv rättigheterna vill gärna se match mot danmark.

Visas på kanal 5 tror jag, eller den har du kanske ej?

Hysén har gjort ett par pigga inhopp. Zlatan + Henke börjar sen kan Hysén eller Berg hoppa in i andra halvlek istället för Henke.

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #40 skrivet: 30 september 2009, 08:24:11 »
Jag tror Zlatan får en kick av Barcelonaspelet och gör ett mål mot Danmark. Jäkligt snygg passning han gjorde igår, för övrigt. Hoppas mer på den här förutsägelsen än att han ska bli skadad :)

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #41 skrivet: 30 september 2009, 10:59:16 »
Visas på kanal 5 tror jag, eller den har du kanske ej?

Hysén har gjort ett par pigga inhopp. Zlatan + Henke börjar sen kan Hysén eller Berg hoppa in i andra halvlek istället för Henke.
Nej ingen som köpt in matchen ännu, hysen är inte uttagen ens (Skada)

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #42 skrivet: 30 september 2009, 13:04:45 »
Nej ingen som köpt in matchen ännu, hysen är inte uttagen ens (Skada)

Jo, kanal 5 visar matchen. www.kanal5.se  ;)
Glömde att Hysén skadat sig. Då blir Dusan eller Berg som kan hoppa in och röra om förhoppningsvis.

Utloggad inmate20

• Brons V.I.P
« Svar #43 skrivet: 10 oktober 2009, 18:17:20 »
Knappt en timme kvar innan det smäller på parken och redan har en dansk uppsökt sjukhus jag tror på 2-1 i svensk vinst ser ut att bli jämt spelombuden tror på lika verkar det som  Heja Sverige iaf ! :thumbsup

Utloggad frans

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 44
« Svar #44 skrivet: 10 oktober 2009, 18:27:07 »
Troligen inget VM för Sverige den här gången.

Utloggad thailimpan

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 693
« Svar #45 skrivet: 11 oktober 2009, 05:19:14 »
satan ! nu är det ju helkört ! o jag vägrar ju hålla på dansken, får bli england som substitut !

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #46 skrivet: 12 oktober 2009, 00:14:04 »
Ja, nu är det så gott som kört.
Det är lite synd, men när man tänker efter borde vi fixat detta långt tidigare i kvalet. 9 mål på 9 matcher, där 2 av matcherna är mot Malta, är inte godkänt.

Lagerbäck-eran är över och landslaget står inför ett generationsskifte.
Ska bli intressant att se vem som tar över och hur det "nya" landslaget tar form.

Utloggad barrufet

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #47 skrivet: 12 oktober 2009, 07:33:55 »
ärligt så ska det bli sååå skönt att få en ny förbundskapten

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
« Svar #48 skrivet: 12 oktober 2009, 12:32:49 »

Det tycker jag också på ett sätt.
Många säger precis som du, men de glömmer också bort att Lagerbäck är den bästa förbundskapten vi har haft i landslaget, statistiskt sett.

Utloggad lorimer

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 826
« Svar #49 skrivet: 13 oktober 2009, 05:55:22 »
Många säger precis som du, men de glömmer också bort att Lagerbäck är den bästa förbundskapten vi har haft i landslaget, statistiskt sett.

Helt rätt. Jag har svurit och gapat i tv-soffan,men vad jag vet har aldrig LL spelat själv. Tror ni verkligen att ex Hasse Backe har gjort underverk med detta material. Starta om nu :hb
Marching on together, LEEDS UTD

Utloggad barrufet

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #50 skrivet: 13 oktober 2009, 09:01:18 »

LAgerbäck har varit fantastisk, men dags för något nytt som kan ta svensk fotboll in i framtiden. lite mera fart och anfall. Vad tror ni om Roy Hodgson?

Utloggad frans

• Junior
  • *
« Svar #51 skrivet: 13 oktober 2009, 10:14:58 »
Hodgson är bra men för dyr.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #52 skrivet: 13 oktober 2009, 10:39:59 »
LAgerbäck har varit fantastisk, men dags för något nytt som kan ta svensk fotboll in i framtiden. lite mera fart och anfall. Vad tror ni om Roy Hodgson?
Hodgson har väl inte varit ny sedan sjuttiotalet? Hiddink kanske kan införa ett nytt sätt att tänka fotboll och kan ge oss ett nytt perspektiv. Men det blir nog så att de lyfter upp ledarna från U-21. Konservativt som vanligt när det gäller pamparna inom förbundet.

Utloggad frans

• Junior
  • *
« Svar #53 skrivet: 13 oktober 2009, 10:47:52 »
Dom kommer att rätta mun efter matsäcken och ta det billigaste alternativet.

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1100
« Svar #54 skrivet: 13 oktober 2009, 17:44:20 »

Ja vi får hoppas på det bästa vad det gäller förbundskapten  :thumbsup
Skall själv in och kolla imorgon i kylan men man fär ju var med LL sista match för sverige :D

Vad tror ni om Henke som FK.vet ej om han är rutad för det nu men kanske så småningom.

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

Utloggad noskar

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 59
« Svar #55 skrivet: 13 oktober 2009, 19:20:00 »
Dom kommer att rätta mun efter matsäcken och ta det billigaste alternativet.

Det är klart att Sverige inte kan ta in Capello. Men i det läge som är nu finns en chans till drastiska grepp, vilket är mycket intressant.

En ny förbundskapten kan ge en vitamininjektion. Min åsikt är att LL ska firas nu i lugn och ro för de många mästerskap han tagit Sverige till, även om det inte räckte ända fram den här gången. Sedan kan ny förbundskapten väljas med sikte mot nästa EM-kval samt VM-kval. Varför skynda? Låt allt lugna ner sig så nyvalet blir en nystart.

I övrigt borde LL ha avgått efter förra VM. Listan med argument där kan göras milslång.

Utloggad frans

• Junior
  • *
« Svar #56 skrivet: 13 oktober 2009, 23:03:05 »
En inte allt för vågad gissning Hasse Backe.

Utloggad thailimpan

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 693
« Svar #57 skrivet: 13 oktober 2009, 23:30:42 »
Tord "ynglingen" Grip och som assisterande, hans dragspel  :crazy:

Utloggad frans

• Junior
  • *
« Svar #58 skrivet: 13 oktober 2009, 23:35:30 »
Sen är vi redo för dom stora turneringarna.

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #59 skrivet: 14 oktober 2009, 21:50:31 »
Det är klart att Sverige inte kan ta in Capello. Men i det läge som är nu finns en chans till drastiska grepp, vilket är mycket intressant.

En ny förbundskapten kan ge en vitamininjektion. Min åsikt är att LL ska firas nu i lugn och ro för de många mästerskap han tagit Sverige till, även om det inte räckte ända fram den här gången. Sedan kan ny förbundskapten väljas med sikte mot nästa EM-kval samt VM-kval. Varför skynda? Låt allt lugna ner sig så nyvalet blir en nystart.

I övrigt borde LL ha avgått efter förra VM. Listan med argument där kan göras milslång.

Frågan som bör ställas, hade vi kunnat prestera bättre med en annan förbundskapten? Ifall ja, så har hans bedrift att ta oss till en massa mästerskap varit en underprestation.

Mest troliga är ju sorgligt nog nej då han verkligen har lyckats göra Sverige till ett mästarlag på att kvala. Men vad jag inte fattar med honom, och det är det som gör att han liksom du säger, borde blivit utbytt tidigare. Han vågar inte satsa när det är utslagning. Vi ligger under med 1-0 i avgörande match mot Tyskland i Tyskland och vi har en man utvisad. Hans första byte är en back mot en back...! För att förstå honom, måste jag verkligen vända och vrida på alternativen. Jag förstår hans tanke, men kan inte acceptera att han förlitar sig på att vi genom spelets slump ska lyckas göra ett mål mot Tyskland för att sen försvara lika och slumpa in ett mål till.

Min slutsats, du ligger under med 1-0 mot Tyskland på deras hemmaplan, det är en helt avgörande match och du har en man utvisad. Det enda möjliga alternativet är SATSA OFFENSIVT. Det är helt omöjligt att göra mål mot Tyskland på deras hemmaplan även om du är ett extremt skickligt lag, och nu snackar vi sverige minus en spelare.. du är körd.

Satsa allt framåt fram tills du lyckas göra ett mål eller får ett till mål i baken, oavsett om det är 60 minuter kvar, eller om det är 10 minuter kvar. Du har inga alternativ där... du måste försöka forcera tillbaka till lika, för att sen satsa på slumpen alternativt straffar... Vi är inte bättre.

Utloggad frans

• Junior
  • *
« Svar #60 skrivet: 15 oktober 2009, 09:16:45 »
Lagerbäck hade till uppgift av förbundet att ta Sverige till dom stora turneringarna och det gjorde han.

Eddi

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 15 oktober 2009, 14:25:56 »
Lagerbäck såg helt klart lättad ut när matchen var över. Han hade ett sånt där nöjt flin när han vinkade mot publiken. Man kunde nästan tro att han hade två veckors semester i pattaya att se fram imot..  :D

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #62 skrivet: 17 oktober 2009, 14:51:03 »
Ska bli skönt med en ny förbundskapten. Det spelar nog ingen roll vilken dom tar. Han lär få svårt att lyckas med det spelarmateialet. Vi får nog vänta på ett mästerskap ett par år nu tror jag tyvärr. Tills u21 spelarna utvecklas ännu mer. Sen får vi mycket sämre seedning i nästa kvallottning

* Info

• *Totala Poster: 110155
  • *Total Ämnen: 5341
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 12
  • *Gäster: 26
  • *Totalt: 38