0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hoppas den gamla klyschan om att man blir bättre med bättre motståndare fortfarande gäller, för som det såg ut senast förtjänar vi inte VM...
tack vare en lönnfett jävel
Danmark på hemma i parken blir inte lätt,senaste var ju en förlust och innan dess var de tack vare en lönnfett jävel som sverige vann .Annars lär de bli en riktigt kämpar match som alltid när vi möter danmark
Nja, Sverige hade ju straff vid den situationen när lönnfete Preben sprang in. Men visst, en straff innebär inte mål, men oftast.
Jupp, så var det. I efterhand har det verkat som om danskarna skulle vunnit om det inte varit för killen som sprang in på planen. Sanningen är ju att han sprang in just _för_ att Danmark höll på att förlora. Han har fått ta mycket skit för att danskarna inte tålde att de förlorat.
Jag tycker att det roligaste med den här idioten var att han är dansk men bodde i Sverige. Närmare bestämt i gbg. Jag själv bor kanske tio minuters gångväg ifrån hans gata. hade jag vetat exakta adressen så hade jag skickat en blomma till honom dagarna efter det hände.
Om vi skall försöka gå On Topic så tror jag att det blir ytterst svårt att vinna mot Danmark borta. Vi behöver vinna alla kvarvarande matcher för att ha en chans att gå vidare. Tyvärr tror jag inte vi fixar det. Kryss mot Albanien förut i kvalet har man inte råd med.
För övrigt känns det som att vi spelar mycket bättre mot bättre lag. Spanien, Frankrike, Danmark t.ex.
Det fetstilta stämmer inte helt.Beroende på hur de övriga lagen i gruppen spelar, i synnerhet Ungern och Portugal, så behöver vi inte vinna alla resterande matcher.Det som känns "bra" är ju att vi har allt i våra egna händer. Vi behöver inte förlita oss på hur andra spelar för att gå vidare.För övrigt känns det som att vi spelar mycket bättre mot bättre lag. Spanien, Frankrike, Danmark t.ex.
Höll på att sätta hjärtat i halsgropen igår när Zlatan vricka foten. Hade inte blivit kul mot Danmark utan honom
Inte i teorin nej, jag talade dock i praktiken. Ser inte hur Portugal skall kunna misslyckas att ta full pott i deras sista matcher. Samt att Danmark skall totalmissa i deras matcher förutom den mot oss.
Håller med. Portugal är ett klasslag, Danmark har medgång och det svenska laget är i baklås. Det blir torsk mot dansken och Lasse blir ungdomsutveclare...
Ja, han börjar bli bra i landslaget också. Jag tycker att han varit blek tidigare år, förutom spektakulära mål som mot Ungern eller Italien.
mmm... jag funderade på det när jag skrev mitt meddelande. Mellbergs långbollar och hela den diskussionen, liksom. Och det finns sanning i det, samtidigt som jag tycker att han hänger mer med huvudet i landslaget än i klubblaget. Jag menar, en bra attityd kan man ju fortfarande ha kvar, även om bollarna inte serveras av Messi eller andra stjärnor.
Henkes tredje comback tror jag !?Synd att dom inte löst det med tv rättigheterna vill gärna se match mot danmark.
Visas på kanal 5 tror jag, eller den har du kanske ej?Hysén har gjort ett par pigga inhopp. Zlatan + Henke börjar sen kan Hysén eller Berg hoppa in i andra halvlek istället för Henke.
Nej ingen som köpt in matchen ännu, hysen är inte uttagen ens (Skada)
ärligt så ska det bli sååå skönt att få en ny förbundskapten
Det tycker jag också på ett sätt.Många säger precis som du, men de glömmer också bort att Lagerbäck är den bästa förbundskapten vi har haft i landslaget, statistiskt sett.
LAgerbäck har varit fantastisk, men dags för något nytt som kan ta svensk fotboll in i framtiden. lite mera fart och anfall. Vad tror ni om Roy Hodgson?
Dom kommer att rätta mun efter matsäcken och ta det billigaste alternativet.
Det är klart att Sverige inte kan ta in Capello. Men i det läge som är nu finns en chans till drastiska grepp, vilket är mycket intressant.En ny förbundskapten kan ge en vitamininjektion. Min åsikt är att LL ska firas nu i lugn och ro för de många mästerskap han tagit Sverige till, även om det inte räckte ända fram den här gången. Sedan kan ny förbundskapten väljas med sikte mot nästa EM-kval samt VM-kval. Varför skynda? Låt allt lugna ner sig så nyvalet blir en nystart.I övrigt borde LL ha avgått efter förra VM. Listan med argument där kan göras milslång.