* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Sverige mot VM eller?  (läst 2382 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 101
  • Kön: Man
Sverige mot VM eller?
« skrivet: 09 september 2009, 19:47:52 »
Många här som såg den bedrövliga matchen ikväll. Ser man till spelet så känns VM långt borta. Men det brukar se ut så här mot dom sämre lagen när man inte får hål på dom. Kommer säkert vara bättre tändning mot Danmark

Utloggad hsontheman

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
SV: Sverige mot VM eller?
« Svar #1 skrivet: 09 september 2009, 20:31:00 »
Bedrövligt var ordet, men en seger är alltid en seger. Det är också 3 poäng. Matchen mot Danmark blir avgörande, det är bara att bänka sig!

Utloggad andeers

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #2 skrivet: 09 september 2009, 20:43:57 »
Ja vi får hoppas att de spelar upp sig och visar lite vilja på plan.

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #3 skrivet: 11 september 2009, 11:12:06 »
Hoppas den gamla klyschan om att man blir bättre med bättre motståndare fortfarande gäller, för som det såg ut senast förtjänar vi inte VM... :banghead

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #4 skrivet: 13 september 2009, 00:46:15 »
Hoppas den gamla klyschan om att man blir bättre med bättre motståndare fortfarande gäller, för som det såg ut senast förtjänar vi inte VM... :banghead

Håller helt med. Såg tyvärr matchen och det enda positiva jag kan säga är att iaf var bättre än Zlatans förstamatch i Barca mot Manchester City. _den_ matchen sög rejält.

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #5 skrivet: 13 september 2009, 10:48:27 »
Jag tror att det behövs en rejäl storstädning i laget, är jävligt trött på t.ex. micke "träbenet" nilsson, förstår inte var hans kvaliteter sitter. Dags att låta de yngre få förtroende och rutin, seb larsson, rasmus lindgren, oscar wendt osv... vi har en riktig bra kull med killar som bankar på dörren. Kanske är bra om vi missar VM (men det vore sjukt tråkigt) så att en ny förbundskapten får in nytt blod.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #6 skrivet: 13 september 2009, 11:08:45 »
Tror det kommer kommer att bli en ny förbundskapten efter VM oavsett om Sverige går till VM eller inte.

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
« Svar #7 skrivet: 13 september 2009, 11:11:54 »
Det tror (och hoppas) jag med :yahoo.

/J

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
« Svar #8 skrivet: 13 september 2009, 11:28:57 »
Jag skulle faktiskt vilja se Hamrén som efterträdare.

Utloggad andeers

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 57
« Svar #9 skrivet: 13 september 2009, 16:53:59 »
stod det inte i tidningen här om dagen att han ska avgå efter VM. Eller har jag bara drömt?

Utloggad Powderfinger

• Hangaround
  • **
« Svar #10 skrivet: 13 september 2009, 17:13:45 »
Vi deppade tills målet, då började vi skandera VM-Guld VM-Guld VM-Guld. Men seriöst så borde förbundet lösa Lagerbäcks kontrakt som sträcker sig till efter VM. In med Backe t.ex. Ingen större fan av honom, men jag tror att lite nytänk skulle vara behövligt i våra kära blågula "hjältar". Lr? :hmm
Skulle ge höger kula för ett ställe med HE här i Jakan =)
"Look out moma there's a white boat coming up the river..."

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #11 skrivet: 14 september 2009, 01:25:02 »
Som sagt tidigare så är matchen mot Danmark livsviktig! Matchen mot Malta var katastrof, men 3 poäng är alltid 3 poäng, oavsett hur det har gått till. Ser hellre att vi gör en katastrofmatch mot Malta än mot Danmark då siffrorna där kunnat bli riktigt pinsamma.  :'(

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #12 skrivet: 15 september 2009, 17:03:55 »
Danmark på hemma i parken blir inte lätt,senaste var ju en förlust och innan dess var de tack vare en lönnfett jävel som sverige vann .

Annars lär de bli en riktigt kämpar match som alltid när vi möter danmark

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
« Svar #13 skrivet: 15 september 2009, 19:06:27 »
tack vare en lönnfett jävel

Han är väl adlad och får apanage från kungariket Sverige nuförtiden... :q

/J

Utloggad DVD

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #14 skrivet: 15 september 2009, 22:28:50 »
Danmark på hemma i parken blir inte lätt,senaste var ju en förlust och innan dess var de tack vare en lönnfett jävel som sverige vann .

Annars lär de bli en riktigt kämpar match som alltid när vi möter danmark

Nja, Sverige hade ju straff vid den situationen när lönnfete Preben sprang in. Men visst, en straff innebär inte mål, men oftast. :)

Utloggad jonsssson

• Hangaround
  • **
« Svar #15 skrivet: 16 september 2009, 19:36:15 »
Nja, Sverige hade ju straff vid den situationen när lönnfete Preben sprang in. Men visst, en straff innebär inte mål, men oftast. :)

Jupp, så var det. I efterhand har det verkat som om danskarna skulle vunnit om det inte varit för killen som sprang in på planen. Sanningen är ju att han sprang in just _för_ att Danmark höll på att förlora. Han har fått ta mycket skit för att danskarna inte tålde att de förlorat.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6294
« Svar #16 skrivet: 16 september 2009, 20:16:44 »
Jupp, så var det. I efterhand har det verkat som om danskarna skulle vunnit om det inte varit för killen som sprang in på planen. Sanningen är ju att han sprang in just _för_ att Danmark höll på att förlora. Han har fått ta mycket skit för att danskarna inte tålde att de förlorat.
När det här hände så jobbade jag i en dansk firma och vi hade triggat varandra inför matchen såklart.
Men på måndagen så var det ett gäng riktigt förbannade danskar som kom till jobbet.
Inte för att det blev 0-3 utan för att "Idioten", som han kallades för i dansk press och i stort sett varje dansk, rusat in på planen och förstört en fin fotbollsmatch.

De skämdes å hans sida och tyckte själva att de skulle uteslutas från resten av kvalet.

De tycker att det är roligt att slå oss i vilken sport som helst men särskilt i fotboll. Men de vill göra det på ett schysst sätt för annars är det ju inte lika roligt.

Utloggad angelnifk17

• Pattayaängeln
  • V.I.P
« Svar #17 skrivet: 17 september 2009, 15:58:03 »
Jag tycker att det roligaste med den här idioten var att han är dansk men bodde i Sverige. Närmare bestämt i gbg. Jag själv bor kanske tio minuters gångväg ifrån hans gata. hade jag vetat exakta adressen så hade jag skickat en blomma till honom dagarna efter det hände. :-)

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5109
« Svar #18 skrivet: 17 september 2009, 18:31:06 »
Jag tycker att det roligaste med den här idioten var att han är dansk men bodde i Sverige. Närmare bestämt i gbg. Jag själv bor kanske tio minuters gångväg ifrån hans gata. hade jag vetat exakta adressen så hade jag skickat en blomma till honom dagarna efter det hände. :-)

Varför skicka blommor till en idiot som förstör för så många.
Det finns tyvärr alldeles för många idioter till "fans" som förstör.
Oavsett om det är motståndarlaget eller sitt eget lag.
Senast var det idioterna från Djurgårdens "fans" som hoppade ut på planen mot Malmö och gjorde fet bort sig.
Är själv Hammarbyare men fan man har fått skämmas att man är bajare ibland då idioterna i klacken kastar in skit på plan och börjar slåss hej vilt.
Det är fan så mycket ärligare och roligare att få vinna en match på ett schyst sätt än att några muppar hoppar ut på plan och sabbar allt...

Utloggad inmate20

• Chuc mung nam moi 2010 Tigerns år!
  • Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 310
  • Co ai muon di cau ca hon?
    • http://www.phim88.com/
« Svar #19 skrivet: 17 september 2009, 19:32:17 »
Interview with Danish hooligan (Denmark-Sweden)

* Info

• *Totala Poster: 110155
  • *Total Ämnen: 5341
  • *Online idag: 45
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 14
  • *Gäster: 25
  • *Totalt: 39