* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?  (läst 11709 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad frewan

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
SV: Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?
« Svar #120 skrivet: 28 mars 2010, 19:49:02 »
HÖ nu ska vara snälla mot varandra

Utloggad janne1971

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
  • Kön: Man
« Svar #121 skrivet: 29 mars 2010, 19:26:52 »
MECHIE!

Har följt denna tråden en tid(egna liknande erfarenheter) men inte tänkt och svara,kunde inte låta bli till slut. Har lite visdomsord ang. sk experter, du liksom jag är hantverkare!  för att ta ett exempel: när man ska renovera ett badrum och man är osäker så frågar man ju runt efter råd och får en jävla massa expertutlåtanden eller hur! vet du vad jag brukar göra då? lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...

dvs: du är bara bäst!

mvh en som tycker att du är ett föredöme!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 72
« Svar #122 skrivet: 29 mars 2010, 20:28:41 »
MECHIE!

Har följt denna tråden en tid(egna liknande erfarenheter) men inte tänkt och svara,kunde inte låta bli till slut. Har lite visdomsord ang. sk experter, du liksom jag är hantverkare!  för att ta ett exempel: när man ska renovera ett badrum och man är osäker så frågar man ju runt efter råd och får en jävla massa expertutlåtanden eller hur! vet du vad jag brukar göra då? lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...

dvs: du är bara bäst!

mvh en som tycker att du är ett föredöme!

Oj, man tackar för dom vänliga orden  :wai2  Jag förstår precis vad du menar med sunt förnuft...

Just nu väntar vi på svar från Migrationsverket angående hennes uppehållstillstånd. Jag har skickat in mina papper för ett tag sedan så nu är det bara vänta. Jag saknar henne väldigt mycket....

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #123 skrivet: 03 april 2010, 20:09:50 »
lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...

Instämmer helt  :thumbsup

För Mechie gäller det bara att tuta och köra. Det kommer säkert att gå bra, lycka till!

Utloggad perik

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #124 skrivet: 04 april 2010, 20:12:32 »
Nån som har en dam från Chayaphum ?
Min kommer därifrån, kanske dom känner varandra.?

Utloggad Bamse

• V.I.P
  • Antal inlägg: 129
« Svar #125 skrivet: 04 april 2010, 21:05:45 »
Tjena min morbrors :hb

Utloggad Bamse

• V.I.P
  • Antal inlägg: 129
« Svar #126 skrivet: 04 april 2010, 21:06:55 »
Dom bor i Falköping ungefär som Chayapum fast annorlunda :hb

Utloggad josj

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #127 skrivet: 16 april 2010, 23:00:25 »
Trevlig läsning, hoppas allt blir bra för er

Utloggad janne1971

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #128 skrivet: 08 maj 2010, 18:41:31 »
mechie, hur går det? det var länge sedan du skrev något...

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #129 skrivet: 09 maj 2010, 21:21:56 »
mechie, hur går det? det var länge sedan du skrev något...

Som sagt, vi väntar på migrationsverkets beslut. Under tiden kan man väl inte göra så mycket annat än att vänta. Jag ringer ibland till mig.verket för att kolla läget men får bara till svar att dom inte börjat behandla ärendet ännu. Deras standardsvar för väntetiden är sex månader men sanningen är att det skiljer väldigt mycket, dels beroende på var i landet man bor, vilket kanske inte är så konstigt, men även inom dom olika avdelningarna verkar det som. Och det gör mig lite irriterad faktiskt. Jag menar, Stockholm och Göteborg behandlar flest ärenden och har följdaktligen längst väntetider. Inget konstigt med det. Men jag blir lite sur och min tjej blir ledsen när vi hör att väldigt många som lämnat in sina ansökningar samtidigt eller efter min tjej redan har fått uppehållstillstånd. Och dom har inte begärt förtur eller nåt sånt. Tex en tjej som lämnade in ansökan samma dag i Bangkok som min tjej, hon ringde efter sex veckor och hade redan fått UT. Det var visserligen i Göteborg och jag har ärendet i Stockholm, så jag tänkte att det var en engångsgrej. men sen dess har jag både hört och läst om flera stycken som fått UT efter ca 2 månader både i Sthlm och Göteborg. När jag påtalar detta för migrationsverket säger dom att jag har helt fel och hävdar att i stort sett alla sökande får vänta sex månader. Mig. verket säger att dom behandlar ärendena i den ordning som ansökningarna är gjorda, men jag menar att det inte kan stämma. Vi har väntat i ca 3,5 månader nu.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #130 skrivet: 13 maj 2010, 18:35:25 »
Vi har väntat i ca 3,5 månader nu.

Känns säkert segt att vänta på julafton. Men, med den pytte lilla erfarenhet jag har, så är thai tjejer sega, dom orkar vänta bara du också orkar. Sen är det väl så också, att om någon orkar vänta, så är det äkta vara.
Såg på tv en gång ett dokument om en svensk gumma, som vänta i 30-år på sin man tillbaka från sjön och sen fortsatte dom samlevnaden.

Utloggad krille99

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 32
« Svar #131 skrivet: 21 maj 2010, 00:05:54 »
Fick du upprätss tillstånd men tjej fick precis det. tog ca 2 månader i hanläggnings tid
Älskar att slicka fitta

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #132 skrivet: 18 augusti 2010, 19:09:13 »
Hej igen, det var rätt länge sen jag skrev nåt i den här tråden och anledningen är helt enkelt att det inte funnits så mycket att skriva om. Inte för att jag vet om nån bryr sig, men nu äntligen så har min sötnos fått uppehållstillstånd  :yahoo Av olika orsaker blev det inte av att jag besökte henne i Thailand vilket betyder att vi varit ifrån varandra över 6 månader. Men trots detta känns det som att förhållandet är starkare nu än innan hon åkte hem. Att vi pratat varje dag på telefon har naturligtvis bidragit till det. Hur som helst så kommer hon till Sverige till helgen :yahoo Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet, men jag känner att det är dags att prova nåt nytt... Så nu vet ni om det är nån som undrat.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6024
« Svar #133 skrivet: 18 augusti 2010, 19:16:29 »
Hej igen, det var rätt länge sen jag skrev nåt i den här tråden och anledningen är helt enkelt att det inte funnits så mycket att skriva om. Inte för att jag vet om nån bryr sig, men nu äntligen så har min sötnos fått uppehållstillstånd  :yahoo Av olika orsaker blev det inte av att jag besökte henne i Thailand vilket betyder att vi varit ifrån varandra över 6 månader. Men trots detta känns det som att förhållandet är starkare nu än innan hon åkte hem. Att vi pratat varje dag på telefon har naturligtvis bidragit till det. Hur som helst så kommer hon till Sverige till helgen :yahoo Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet, men jag känner att det är dags att prova nåt nytt... Så nu vet ni om det är nån som undrat.

Grattis till det. :thumbsup

Citera
Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet

Det finns för och nackdelar med det mesta. Fördelarna med att ha en bra tjej hos sig hela tiden är oftast större än fördelarna med att vara ungkarl.

Lycka till.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #134 skrivet: 18 augusti 2010, 19:21:38 »
Grattis och det var jättekul för dig.
Hoppas att allt går bra. Glöm inte bort oss för att hon kommer hit. Jag vill veta hur det går!!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #135 skrivet: 18 augusti 2010, 19:37:44 »

Det finns för och nackdelar med det mesta. Fördelarna med att ha en bra tjej hos sig hela tiden är oftast större än fördelarna med att vara ungkarl.

Kloka ord Kurios, som alltid.

Hoppas att allt går bra. Glöm inte bort oss för att hon kommer hit. Jag vill veta hur det går!!

Vi får väl se hur det blir med den saken. Ska försöka skriva om det händer nåt av intresse. Kan tänka mig att det kommer bli en del kulturkrockar och missförstånd som kanske jag vill dryfta i forumet. Jag läste igenom hela tråden nyligen och det var roligt att läsa vad jag skrivit och att i minnet återuppleva träffarna med min tjej. En del hade jag redan glömt faktiskt. Jag förstår nu varför folk skriver dagbok, så det skulle kunna vara en anledning till att fortsätta skriva här. Annars så har jag lite dåligt samvete för att jag skriver här utan hennes vetskap.

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 4354
« Svar #136 skrivet: 18 augusti 2010, 20:37:29 »
Jag ber att få  :hb själv är jag oerhört glad varje dag då jag vaknar upp med min kära fru och önskar dig det samma.
LOS 090828-090920 woohooo

Utloggad Altec

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #137 skrivet: 20 augusti 2010, 07:35:21 »
Lycka till å glöm inte att ta ut henne till skogen och plocka bär och svamp. Det brukar göra dem riktigt glada.

Utloggad äktakärlek

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 105
« Svar #138 skrivet: 31 augusti 2010, 22:35:27 »
Grattis och lycka till......
vi är många som önskar höra fortsättning. all respekt för din donna.

* Info

• *Antal Medlemmar: 10824
  • *Senast: Terruk

• *Totala Poster: 106644
  • *Total Ämnen: 5133
  • *Online idag: 31
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 4
  • *Gäster: 27
  • *Totalt: 31