0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ansökningshandlingarna för uppehållstillstånd är redan inlämnade på ambassaden i . Hon ska tillbaka dit på intervju snart och sen är det väl bara vänta på att myndighetens kvarnar ska mala.
Spännande! Har ni fått något estimat på hur lång tid det skall ta? Har läst att det skiljer sig ganska mycket beroende på var i Sverige man bor. Har du någon resa planerad?
Hade hon inte uppehållstillstånd redan?Det trodde jag eftersom hon jobbade?För inte var hon en svartjobbare.
Ha ha, funderade just på när jag skrev inlägget om nån skulle uppmärksamma det. Tyvärr är det så att hon bara har haft turistvisum förut.
Det är alltid någon liten detalj där verkligheten spräcker polityren för den skroderade skrönan. Men det finns gott om personer som njuter av att kunna känna sig på topp och slå blå dunster i ögonen på folk. Men med tiden så trampar de alltid i klaveret.
Nästa steg att att raskt byta ämne för att förhindra eftertankens kranka blekhet; ungefär som vaccinmånglarna gjort under hösten när de på sina klövar hjortade iväg till nya marker.Det är emellertid ett problem i textade forum. Helheten ligger kvar som ett tecken på insatsens värde.För att drömmare och skrönare fritt få fabulera - borde forumet ha en tråd som heter mina fantasier. Troll välkomna även där.
Jag förstår att du är avundsjuk. Jag har i alla fall min egen uppfattning om vem som är det största trollet på det här forumet!
Var är Hannes nu, frågar sig vän av ordning? Det har jag svårt att uppröras över, hon är säkert inte den enda som extraknäcker lite.Hoppas att det går bra med det andra så att hon snart är tillbaka.
En liten fråga bara vem stod som garant för hennes visa eller hade hon bra ekonomi