* Status

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Författare Ämne: Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?  (läst 11698 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 72
  • Kön: Man
Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?
« skrivet: 18 augusti 2009, 14:24:04 »
Okej, jag har varit med om en sak där jag känner att jag måste rådfråga dom här på forumet som har stor erfarenhet av hur dom thailändska tjejerna fungerar. Det började såhär,

Jag är en svensk kille en bit över 30 år och rätt normal. Har ett bra jobb och egen lägenhet, men är ingen festprisse utan mer lagt åt det nördiga hållet. Hur som helst har jag inte lyckats få till nåt förhållande med en svensk tjej. Mest beroende på att jag inte rör mig i miljöer med mycket kvinnor. Då jag under en längre tid känt mig svältfödd på kvinnlig beröring tänkte jag att jag skulle prova på en oljemassage på någon av Stockholms thaimassagesalonger, men det är inte massagen som inlägget handlar om. Åkte förbi en salong som jag tyckte verkade bra och frågade om dom hade tid. Visst, inga problem och jag blev visad till ett bås där jag lade mig tillrätta. Efter en kort stund kommer en jättesöt thaitjej in. Vi hälsar och hon sätter igång med massagen. Jag tänkte att jag skulle försöka småprata lite men det gick inte så bra. Hon var jättedålig på både engelska och svenska (trots att det visade sig hon varit i Sverige två år). Men hon frågade ibland om det "is good?" och jag svarade "yes, feels very good". När det var dags att vända på sig gick det lite lättare att prata. Jag frågade vad hon hette och hon frågade mig samma. Hon frågade hur gammal jag var och det visade sig att vi var nästan lika gamla fast jag trodde absolut att hon var tio år yngre och när jag sade det till henne skrattade hon mycket. Hon frågade var jag bodde och om jag var singel. Hon var också singel sade hon. Och sen småpratade vi lite så gott det nu gick om jobb och sånt men fick ändå rätt fin kontakt tyckte jag. När massagen var klar skulle jag ta en dusch men den var upptagen så det blev lite dödtid i båset där vi båda satt upp och kunde prata lite mer avslappnat. Hon var svettig det lilla livet efter att hon arbetat hårt en timme och hon sa det kändes varmt som i Thailand. Jag bad henne att lära mig lite thaiord och vi gick igenom dom vanligaste fraserna. Hon hade lätt till skratt och jag började tycka att hon var rätt underbar. Jag sa att jag skulle fråga efter henne nästa gång jag kom in. När jag klätt på mig fick jag lite vatten och satte mig att slappna av i en soffa. Jag berömde tjerna för att dom hade en trevlig salong och det tyckte dom om förstås. När det var dags att gå så önskade dom mig välkommen åter dom hoppades jag haft det bra o.s.v. . Jag gav "min" tjej en kram och sade hejdå speciellt till henne. Dom andra tjerna började tjoa och skratta och sade menande att deras väninna var singel - "hallå hördu hon har ingen kille" Och så började dom fråga mig om jag var singel också. Och nu först märkte jag att "min" tjej fortfarande höll mig i handen efter kramen hon fått. Men jag var halvvägs ut genom dörren och lämnade stället med en väldigt speciell känsla inombords. Var svårt att somna på kvällen när jag funderade på alla signaler jag fått.

Ja, ni fattar säkert vad jag tänker fråga. Är det bara ren Thailändsk vänlighet? Är det bara ett beteende för att jag ska må bra och komma tilllbaka till salongen? Eller vill dom värva mig som sugardaddy? Eller tror ni att hon/dom ser mig som en eventuell pojkvän? Det konstiga är att om hon har varit i Sverige i två år och aktivt sökt en pojkvän så borde hon ju ha hittat en vid det här laget. Dom måste ju möta mänger av intresserade killar som är snyggare än vad jag är. Jag kommer i vilket fall att fixa en ny tid med henne för att kunna lära känna henne lite mer och se om det finns några känslor inblandade. Kanske bjuda ut henne om det känns bra, men vad hittar man på med en thaitjej i Sverige som inte kan nåt språk? Vill ju att hon också ska tycka det är kul. Bio är väl uteslutet då. Kanske picknick men nu börjar vädret bli dåligt. Restaurang skulle bara kännas konstigt när man får tala med teckenspråk. Gå på museum känns lite mossigt va?

Det skulle vara jättekul att höra era åsikter...

Utloggad jockee

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 86
SV: Thaitjej i Sverige, gillar hon mig?
« Svar #1 skrivet: 18 augusti 2009, 14:36:47 »
tjena mechie 
ja kan inte hjälpa dig så mycke angånde thai damer är själv rätt nybörjare men dom är väldigt trevliga dom små liven  :)
hur som helst så hoppas ja att någon av dom mer äldre erfarna killarna har några synpunkter o jag lovar att ja kommer följa denna tråden med förhoppningar om att de kommer bli ett lyckligt slut, håller tummarna för dig :thumbsup

Utloggad maffig

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 298
« Svar #2 skrivet: 18 augusti 2009, 14:43:41 »
Som Kungen sa när han träffade Silvia. Det sa bara klick. Gå för det. Klart hon söker kille, Nördig är inget ont i Thailand, hon har kanske blivit sårad innan och letar efter någon snäll kille. 2 År så har hon antagligen varit hemma mellan för visat. Fråga henne. Lycka till :clap:

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #3 skrivet: 18 augusti 2009, 15:12:53 »
Tack för uppmuntran jockee och maffig. Jo du har rätt, hon sa att hon hälsat på släkten Thailand några månader nyligen. Innan det här hände hade jag föreställt mig att träffa en svensk tjej och bilda familj nångång. Inte för att jag haft nåt emot utländska flickor men det har inte funnits i tanken helt enkelt. Men jag märker ju tydligt nu efter att jag fått en dos av det thailändska kynnet att gula febern börjar drabba mig. Fast när jag tänker tillbaka kan jag faktiskt komma ihåg när det såddes ett frö i min hjärna. Det var för två månader sedan när min granne kom hem efter en kinaresa gift med en jättecharmig kinesiska. Han har också haft problem att hitta kärleken pga jobb med många utlandsresor. Har inte hört nåt skitsnack från omgivningen om postorderfru eller nåt sånt utan bara att folk säger att det är så kul att dom är lyckliga ihop.

Men det skulle inte vara så kul om en tjej blir tillsammans med mig "enbart" för att dom ser mig som ett vandrande dollartecken och vill att jag ska skicka en betydande del av min inkomst till släkten därhemma.
« Senast ändrad: 18 augusti 2009, 15:16:10 av mechie »

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #4 skrivet: 18 augusti 2009, 15:19:59 »
Att dejta thailänskor i sverige är nått riktigt annorlunda, hur man än planerar så vet man att när kvällen är slut så blev allt annorlunda mot vad man tänkt sig (Positivt menat)

Mat verkar va en stor passion för dom så nån bra restaurang gör garanterat att du hamnar på plus, ev språkproblem får man ta med en klackspark...

Å andra sidan så kan det ju va lite torrt med en tradiotionell "dejt", att ta varsin korg å plocka lite svamp kan kanske va nått som intresserar damen :thumbsup

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 6018
« Svar #5 skrivet: 18 augusti 2009, 15:51:43 »
Jag tycker att det verkar som om du tänker alldeles för mycket.
En fråga om självförtroende kanske? :hmm

Gillar du tjejen så är det väl bara att tuta och köra och se vart det tar vägen.

Plocka svamp kan vara en jättebra sak om någon av er känner till något om svampar. Sedan kan ni ju gå hem och göra iordning svampen tillsammans. Museum kan väl också vara en bra idé. Glöm inte att det som kan kännas lite töntigt och löjligt kan upplevas som väldigt exotiskt för någon från en annan kultur. Skansen kanske? Grönan? Som stockholmare har man väl massor av alternativ?

Sluta att tänka för mycket och behåll båda fötterna på jorden är mitt råd.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad krille thai

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5066
« Svar #6 skrivet: 18 augusti 2009, 16:21:38 »
Jag tycker att det verkar som om du tänker alldeles för mycket.
En fråga om självförtroende kanske? :hmm

Gillar du tjejen så är det väl bara att tuta och köra och se vart det tar vägen.

Plocka svamp kan vara en jättebra sak om någon av er känner till något om svampar. Sedan kan ni ju gå hem och göra iordning svampen tillsammans. Museum kan väl också vara en bra idé. Glöm inte att det som kan kännas lite töntigt och löjligt kan upplevas som väldigt exotiskt för någon från en annan kultur. Skansen kanske? Grönan? Som stockholmare har man väl massor av alternativ?

Sluta att tänka för mycket och behåll båda fötterna på jorden är mitt råd.

Kanske lite sent på säsongen, men Jordgubbar!! Det gillar dom att plocka.  :thumbsup

En ganska kul och udda date att ta med dom på sånt, och uppskattat...
UT PRELLI 27 FEB 2011

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 5343
    • hgs.st
« Svar #7 skrivet: 18 augusti 2009, 20:21:26 »
Jag vet inte om hon gillar dig efter att ha träffat dig en timme.
Hur mycket kan man lära känna en person efter en sådan kort tid.
Men du kan gå tillbaks fler gånger och se vad som händer. Du kan kanske bjuda ut henna på något kul och ser då om hon vill det eller inte. Hon kanske säger nej första gången du frågar efter som du är en helt främmande person för henne. Men det enda du kan göra är att fråga. Men du märker säkert av hur stämmningen är när du träffar henne.
Lycka till.

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 858
  • --o-O-o--
« Svar #8 skrivet: 18 augusti 2009, 21:56:38 »
Varför inte ta med henne och tvätta bilen? Förena nytta med nöje.  :D
:)

Utloggad hemlig

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #9 skrivet: 18 augusti 2009, 22:03:46 »
Gör exakt likadant du gjort med dina svenska tjejer du varit ihop, kär i, dejtat osv Bara för att hon är Thai betyder det inet att hon är utomjording. Gissar att hon också blir glad av en bukett med rosor?

Lycka till!
« Senast ändrad: 18 augusti 2009, 23:21:37 av hemlig »

Utloggad Ozz

• Global Moderator
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1511
« Svar #10 skrivet: 18 augusti 2009, 22:53:56 »
Precis som Kurios skriver, tänk inte så mycket!

Ge det en chans, du har ju adressen till salongen och hennes namn (antar jag), buda en bukett rosor och skoja till det lite med texten "Tid för en fika efter massagen på onsdag?"

Gå "in i det" utan några förväntningar och se det som en kul dejt om det inte blir mer.
Blir det mer än en dejt så kör hårt, lyssna på dina intuitioner.

Trösta dig med att hon är förmodligen bättre på svenska och engelska än vad du är på thai.
Med teckenspråk kommer man långt.

Lycka till och delge oss dina kommande dejter.

Ozz on tour 2012
Maldiverna 23/2 - 2/3
Singapore 2/3 - 6/3
Kambodja 6/3 - 13/3
Bangkok/Pty 13/3 - 20/3
Phuket 20/3 - 25/4

Utloggad soapy

• V.I.P
  • Antal inlägg: 120
« Svar #11 skrivet: 19 augusti 2009, 07:42:33 »
Kör på!
Massage tejerna blir överlyckliga när det kommer in ett bra ""pöjkvänn ämne" genom dörren. Beter du dig som en gentleman så är det värsta som kan hända att du alltid kommer bli väl omhändertagen på det stället.

Aktiviteter på date
Mat och nöjesparker.
vissa gillar fiske, svamp och bärplockning.

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 52
« Svar #12 skrivet: 19 augusti 2009, 08:38:59 »
Om du drabbas av gula febern första gången du besöker en thaimassagesalong åk för guds skull inte till Thailand,
du skulle inte komma hem helskinnad. Det finns inga piller mot gula febern, när man väl fått den sitter den kvar.

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 580
  • skenbart rälsbunden tills solkurvorna spårar ur
« Svar #13 skrivet: 19 augusti 2009, 08:50:21 »
Tvärtom - en resa kanske är det enda som öppnar ögonen på mannen och frigör hans tankar till det bättre.

Om han överlever resan är han bara starkare och gladare än innan han åkte. Det är klart att en resa är det bästa vaccinet.
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad jaruwan

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 11
  • Kön: Kvinna
« Svar #14 skrivet: 19 augusti 2009, 10:38:22 »
Hon vill kanske prova dig men du inte arg hon provar anan man kanske samma tid
Svårt hitta snäll man sverige många man lura ochkså om hon bra kvinna hon vill stanna du om dålig kvinna kanske leka och prova pengar bara kan inte veta

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #15 skrivet: 19 augusti 2009, 12:51:38 »
Tack för alla synpunkter, dom uppskattas :)  Som några skriver så kan det vara så att jag tänker lite för mycket. Jag vet att jag inte är så spontan av mig utan mera laidback och vill gärna tänka igenom saker innan jag tar ett beslut. Däremot vill jag påstå att jag har en bra magkänsla, och den sa mig att tjejerna faktiskt menade nånting mer än att vara bara trevliga. Jag förstår ju att man inte kan börja älska någon på så kort tid som en timme, och det gäller ju åt båda håll, jag menar jag är ju inte säker på mina känslor för tjejen heller. Och som ni skriver så finns det ju inget annat sätt att gå vidare än att "köra på utan att tänka så mycket" vilket jag också kommer att göra. Att träffas igen och se vad man tycker om varann helt enkelt. Jag kanske framstår som mesig här i tråden men faktum är att jag har aldrig varit rädd för att bjuda ut en tjej eller säga att jag är kär i henne. Det som fick mig att bli lite paff på salongen och som fick mig att starta tråden var att jag för första gången i mitt liv faktiskt kände mig lite eftertraktad. Hur kan en så söt tjej vara intresserad av mig tänkte jag. När hon fick veta att jag var singel sa hon tydligt - "men det är ju jag också!" (fast på knackig engelska). Kanske jag är ett bättre kap än jag trott, såå jäkla ful är jag faktiskt inte.

Måste bara tillägga att om man läser thaimassagetrådarna på andra forum typ FB är inläggen betydligt mer cyniska. Folk som har varit intresserade av en thaitjej får svaret hur kan du tro hon gillar dig, hon vill bara ha dina pengar, hon vill bara ha uppehållstillstånd, massagetjejerna är så trötta på alla idioter som blir kära i dom osv osv. Nu är ju inte FB så seriöst iofs. Så jag kommer gå på min magkänsla i alla fall, för om man inte vill att en kund ska bli kär i en, så håller man väl honom inte ömt i handen, right?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #16 skrivet: 19 augusti 2009, 13:34:59 »
Ja gå på din magkänsla men läs inte in för mycket bara för att hon höll dig i handen.
Ta med henne ut och se hur hon verkar vara. Det enda sättet att lära känna någon är ju att umgås.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1089
« Svar #17 skrivet: 19 augusti 2009, 17:15:49 »
Tja! Kan bara instämma med dom andra.Kör på för man lever bara en gång  :D
Vad har du att förlora Mechie :hmm

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #18 skrivet: 19 augusti 2009, 18:14:11 »
Ja gå på din magkänsla men läs inte in för mycket bara för att hon höll dig i handen.

Nej det gör jag inte, så naiv är jag inte att jag t.ex. för ett ögonblick tror att hon är kär i mig. Fattar ju att dom för det mesta bara är vänliga mot kunderna för att dom ska besöka stället igen. Jag är helt nöjd om hon bara vill lära känna mig lite mer. Väninnornas rop till mig om att - "nej gå inte, kom tillbaka, ser du inte för bövelen att hon behöver en pojkvän, är du intresserad?" skulle ju tyda på att dom i alla fall tyckte att jag borde kollas in närmare. Fast riktigt så uttryckte dom sig ju inte, men nästan :-) Nästa gång jag träffar henne har jag lite mer kött på benen och då ska jag prata mer med henne. Det kommer visa sig rätt fort tror jag om det finns nåt intresse från hennes sida. Och finns det inte det så kommer jag vara nöjd och glad ändå, hon fick mig att må bra och det är inte så illa det heller :-)

Utloggad smagg1

• Surr medlem
  • Guld V.I.P
  • Antal inlägg: 1089
« Svar #19 skrivet: 19 augusti 2009, 18:17:42 »
Ok Mechie! Önskar dig lycka till med vad än som kommer att hända med er  :thumbsup

Smagg
Nu drar jag Tjo ho

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #20 skrivet: 19 augusti 2009, 18:32:25 »
Nej det gör jag inte, så naiv är jag inte att jag t.ex. för ett ögonblick tror att hon är kär i mig. Fattar ju att dom för det mesta bara är vänliga mot kunderna för att dom ska besöka stället igen. Jag är helt nöjd om hon bara vill lära känna mig lite mer. Väninnornas rop till mig om att - "nej gå inte, kom tillbaka, ser du inte för bövelen att hon behöver en pojkvän, är du intresserad?" skulle ju tyda på att dom i alla fall tyckte att jag borde kollas in närmare. Fast riktigt så uttryckte dom sig ju inte, men nästan :-) Nästa gång jag träffar henne har jag lite mer kött på benen och då ska jag prata mer med henne. Det kommer visa sig rätt fort tror jag om det finns nåt intresse från hennes sida. Och finns det inte det så kommer jag vara nöjd och glad ändå, hon fick mig att må bra och det är inte så illa det heller :-)
Varför vänta?
Det är väl bara att gå dit och fråga henne.
Jag är säker på att hon mer än gärna går ut och äter.

Men väntar du för länge kan hon ju tro att du inte var så intresserad.
Ser hon sedan bra ut så är det möjligt att någon annan hinner före dig.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Mrcloud

• En flygande semesterfågel
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • Antal inlägg: 632
  • En grön mans uppgift
« Svar #21 skrivet: 19 augusti 2009, 18:44:36 »
  Gör som kurios säger. Kör hårt, varför vänta när du kan göra det idag?? I morgon kanske är det jag som bjuder ut henne. Vem vet?  ;)  ..

så stick snabbt till en affär, köp en litten fika korg. Typ med litte ost, kex, vindruvor,oliver,snacks med mera och en "champis" bjud ut henne någonstanns och fika.

Allt som kan hända är ett "Nej!" . Men det är inget hänga läpp för, prova några dagar senare. Då tro jag det går.
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #22 skrivet: 19 augusti 2009, 18:57:47 »
Varför vänta?
Det är väl bara att gå dit och fråga henne.
Jag är säker på att hon mer än gärna går ut och äter.

Men väntar du för länge kan hon ju tro att du inte var så intresserad.
Ser hon sedan bra ut så är det möjligt att någon annan hinner före dig.

Ni har helt rätt grabbar, ibland behöver man en spark i arslet för att sätta fart, men jag har redan planerat att springa förbi salongen i morgon om inte nåt med jobbet kommer emellan. Hoppas hon har tid då.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #23 skrivet: 19 augusti 2009, 19:21:42 »
Ni har helt rätt grabbar, ibland behöver man en spark i arslet för att sätta fart, men jag har redan planerat att springa förbi salongen i morgon om inte nåt med jobbet kommer emellan. Hoppas hon har tid då.
Visst har vi det ;)

Även om hon inte har tid just då så kan ni ju göra upp om en tid som passar.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #24 skrivet: 19 augusti 2009, 20:17:01 »
Det är bara att köra på. Glöm bara inte att rapportera hur det går och det du skriver om att du är nöjd även om det blir ett nej eftersom hon gjort dig glad är en bra inställning.
Lycka till i morgon  :wai2

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
  • Antal inlägg: 4354
« Svar #25 skrivet: 19 augusti 2009, 20:47:02 »
Vad spännande ! vill redan läsa mer så uppdatera oss i ämnet
LOS 090828-090920 woohooo

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #26 skrivet: 19 augusti 2009, 21:50:35 »
Vad spännande ! vill redan läsa mer så uppdatera oss i ämnet

Kul att tråden engagerar så många :-) Det kommer inte bli nån händelserapport förrän tidigast sent torsdag kväll. Vill förtydliga att jag inte har kärat ner mig i henne (ännu :q) Men om hon ser nåt i mig så är det ett tillfälle som borde tas tillvara. Kommer inte slå på stora trumman med middag och grejer redan imorrn utan tänker ta en massage och försöka få reda på lite mer om henne. Och fråga om hon vill hitta på nåt kul med mig nån dag framöver.

Nu sitter jag och hårdpluggar thai för att kunna impa lite. Eller få henne att skratta, det funkar också....

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #27 skrivet: 19 augusti 2009, 21:54:17 »
plugga lite isaan i stället i fall hon är mörkhyad det ger 100 + och glada miner direkt http://www.geocities.com/siamsmile365/isaan/isaan.htm

klart du skall kolla läget och vänta inte för länge det finns många där ute som letar söta singel kvinnor så nämn helst att du vill träffa henne och göra något skoj inom snar framtid.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #28 skrivet: 19 augusti 2009, 21:59:20 »
Här är en svensk sida med lite thai och några fraser på Isaan

http://www.landofsmiles.org/thai.html

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #29 skrivet: 19 augusti 2009, 22:03:59 »
Åh den var bra! kan vi inte starta en spåk sektion samt en mat sektion det vore trevligt tycker jag. Helst skulle man ju ta bort alla halvnakna flickor i banner format också :)

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #30 skrivet: 19 augusti 2009, 22:17:21 »
Puh, märker att mitt stackars huvud inte tar emot fler thaifraser nu :scratch. Dom fastnar inte längre. Måste nöta på dom jag lärt mig nu så att dom sitter. Upprepa och åter upprepa fraserna för mig själv....

Utloggad barrufet

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #31 skrivet: 20 augusti 2009, 15:02:33 »
hur går det?

Utloggad Landofsmiles

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
    • Land of Smiles
« Svar #32 skrivet: 21 augusti 2009, 03:20:33 »
Här är en svensk sida med lite thai och några fraser på Isaan

http://www.landofsmiles.org/thai.html

Får nog också ge mig en spark där bak, och fortsätta uppdatera sidan lite, har varit på sparlåga ett tag nu
สยามเมืองยิ้ม

audis2

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 21 augusti 2009, 08:41:36 »
Tror fabben jag läer mig filipinska istället! :D

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
  • Antal inlägg: 3070
    • Thai Sex . Se
« Svar #34 skrivet: 21 augusti 2009, 11:25:54 »
Klart att det handlar om uppehållstillstånd eller boende, men det behöver inte vara nåt ont. Varför skulle den anledningen att träffas vara sämre än att man möts dyngraka på krogen?

Mitt tips om aktiviteter på en thai-dejt. Mat, mat och mat. Bjud hem henne och tala om att du gärna vill testa thaimat. Bestäm träff på nån lokal thaisupermarket och låt henne handla mat (det kommer bli enorma mängder, så ett tips är att ha ett par matlådor tomma hemma för frysen efteråt), du betalar givetvis.

Sedan lagar ni maten tillsammans hemma hos någon av er.

Vin (thaitjejer gillar normalt lätta röda viner) ska självklart intagas till detta.

Med andra ord, krångla inte till det.

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #35 skrivet: 21 augusti 2009, 11:38:33 »
Helt rätt, mat med rött och trevliga samtal är ju pricken över i

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #36 skrivet: 21 augusti 2009, 11:44:37 »
Mitt tips om aktiviteter på en thai-dejt. Mat, mat och mat.
lol lol

Ja den thaitjej som inte gillar att äta är ännu inte född :D

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #37 skrivet: 21 augusti 2009, 11:54:48 »
haha precis mat är ju 99% av deras vakna tid

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #38 skrivet: 21 augusti 2009, 11:56:02 »
Helt rätt, mat med rött och trevliga samtal är ju pricken över i

Behöver ju inte prata om så mycket annat än om maten. Då har man samtalsämnena klara också ;)
« Senast ändrad: 21 augusti 2009, 12:07:57 av ThaiSex Se »

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #39 skrivet: 21 augusti 2009, 12:00:15 »
precis varför göra det svårt för sig :) men nu vill jag ju höra hur det har gått och vad som är på gång !! ut med språket!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #40 skrivet: 21 augusti 2009, 13:53:11 »
Hej igen, hann inte skriva nåt igår men bättre sent än aldrig. Så, då har jag träffat tjejen igen och kan väl konstatera att det nog inte kommer bli några romantiska äventyr mellan oss, i alla fall inte den närmaste tiden. Så här gick det till:

Jag var inne på salongen först på eftermiddagen för att kolla om hon var där och om hon hade tid för en massage senare på kvällen. Hon lyste upp när jag kom in ungefär som "oj är du redan tillbaka". Vi gjorde upp om en senare tid och jag kom tillbaka då. Körde mina thailändska hälsningsfraser som jag lärt mig och det var nog uppskattat tror jag. Syftet med besöket förutom att få en härlig massage var ju att kunna få veta lite mer om henne. Hon började massera och jag frågade var hon kom ifrån och sånt. Så länge det var väldigt basic frågor så gick det hyfsat, men frågor om hur länge hon ska vara i Sverige och sånt visade sig var för krångligt. Alltså hon gjorde sitt bästa för att svara men språket var för dåligt helt enkelt. Hon var gladlynt men såg ofta ut som ett stort frågetecken. Jag märkte att det helt förstörde massagen när hon måste avbryta för att lyssna noga och fråga en gång till och sånt. Dessutom, första gången jag var där var det tomt på folk, nu kom det in folk efter ca 5 min och lade sig på britsarna bredvid. Det verkade som att hon inte var lika bekväm att prata så mycket då som när vi var ensamma, och detsamma gällde mig faktiskt. Tyckte inte det var så kul att s.a.s ragga på henne när det ligger en gubbe bredvid och tjuvlyssnar. Fick ändå fram att hon var från Bangkok, hade barn i Thailand. Jag frågade om hon haft svensk kille, "No, never falang". Jag frågade om hon ville ha svensk kille, samma svar "No, never falang". Jag nämnde att hennes kompisar verkade tycka att hon behövde en falang. Yes sa hon och skrattade men jag vet inte om hon fattade vad jag sa. Hehe hur ska man tolka detta, tänk på att all kommunikation var på jätteknackig svengelska så det var riktigt upplagt för missförstånd till max. Det tog tex. några gånger innan jag fattade att sah-wall-ije betydde Sverige. Men jag tänkte att det nog blir tid att prata lite efter massagen istället. Så jag slutade prata och bara njöt istället.

När oljemassagen var klar fick jag sitta upp och hon masserade skuldror och nacke, det verkade som att hon tyckte jag var spänd där och mycket riktigt så har jag haft ont där. Jag fick vad jag misstänker är thaimassage. Det gjorde hon inte förra gången. Shit alltså, tjejen har starka nypor! Här tog hon i ordentligt när hon knådade. När hon var klar med detta hade dom andra kunderna lämnat rummet så vi kunde prata lite fritt igen. Jag började göra mig i ordning för att duscha. Jag hade tagit med mig kameran i hopp om att få en bild av henne. Jag frågade lite försiktigt om jag fick ta en bild. Hon skrattade och sa "nej inte fin" och pekade på ansiktet. "JO, du fin" sa jag. "Va? Du tycka detta fin?" sa hon samtidigt som hon skrattade och höll händerna för ansiktet och skakade på huvudet. "Nej jag inte tycka fin" sa hon igen. Och så fortsatte hon med "Och titta här på stora mage (hennes alltså) , blivit så dricka mycket öl äta mycket thaimat" skrattade hon. Jag klappade henne på magen och försäkrade att den inte var så farligt stor men hon höll inte med. Saken är den att hon är ju inte tjock, mullig eller överviktig på nåt sätt. Men visst hade hon en liten kula där på gång. Kanske det är hon som har dåligt självförtroende?

Sen frågade jag om hon kände till Stockholm nånting. "Nej inte kunna Stockholm, Bara jobba,sova,jobba,sova varje dag, bara åka mellan salong och hemma hela tiden" Och det visade sig också att hon reste mellan Sverige och Thailand hela tiden och hade gjort så i många år. Hon jobbade 7 dagar i veckan och det är inte konstigt att jag tyckte lite synd om henne. Jag försökte föreslå att "om hon vill så kan jag visa henne Stockholm nån dag. Stockholm är fint". Men fick samma svar "nej inte kunna Stockholm, bara jobba sova" Jag försökte flera gånger att omformulera frågan men fick aldrig något klart nej utan bara skratt och oförstående. Det är verkligen svårt att veta om dom väljer att spela oförstående när det dyker upp en fråga som dom inte vill svara på. Men jag fick ju den känslan lite.

När det var dags att gå så blev det lite vanligt artighetssnack, typ see you again. Och jag fick en kram av henne och så viskade hon "sakna dig" innan jag gick, men det var faktiskt första gången hon sa nåt som inte kändes riktigt äkta.

Slutsatsen är att jag inte tror hon är nån golddigger, hon verkar inte falsk eller beräknande alls. Det verkar helt enkelt som att hon är inställd på att jobba järnet den korta tid hon är i Sverige och hon verkar inte så intresserad av att lära känna miljön eller personer här. Och eftersom hon har barn i Thailand är det nog inte lika lätt att bosätta sig permanent här i Sverige så det kanske hon inte är intresserad av. Jag kommer fortsätta att besöka henne för den utmärkta massagen och då kommer jag naturligtvis luska lite mer. Kan hända hon tycker vi inte känner varann tillräckligt ännu och det är klart hon är lite tillbakadragen då. Jag är ju för övrigt inte kär i henne utan tycker mest att hon är söt och gullig och väldigt charmig. Framtiden får utvisa hur det går.

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #41 skrivet: 21 augusti 2009, 14:11:44 »
Lysande! kul att du kom dit och som sagt utan att kunna föra en dialog är det ju inte helt lätt med något. Många kommer ju hit som sagt enbart för att jobba, sova och äta 6-7 dagar i veckan.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #42 skrivet: 21 augusti 2009, 14:32:13 »
Är du fortfarande intresserad kan du ju gå dit enbart för att bjuda ut henne. Ni kan alltid be någon av de andra översätta vad det är du vill. När ni är själva så löser det sig med språket.

Att hon såg ut som ett frågetecken beror på att hon inte förstod. Kanske kom det lite för mycket frågor i fel miljö. Hon jobbade ju faktiskt. Ensam så slappnar hon nog av efter ett tag om hon får tid att svara och förklara.

Håll oss gärna uppdaterade :thumbsup

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #43 skrivet: 21 augusti 2009, 14:53:13 »
Är du fortfarande intresserad kan du ju gå dit enbart för att bjuda ut henne. Ni kan alltid be någon av de andra översätta vad det är du vill. När ni är själva så löser det sig med språket.

Att hon såg ut som ett frågetecken beror på att hon inte förstod. Kanske kom det lite för mycket frågor i fel miljö. Hon jobbade ju faktiskt. Ensam så slappnar hon nog av efter ett tag om hon får tid att svara och förklara.

Håll oss gärna uppdaterade :thumbsup

Jo jag märkte ju rätt fort att det inte var nån hit att prata under massagen. Jag har själv ett hantverksyrke och det vet man ju hur det är att ha kunder som babblar om ditten och datten medan man jobbar  :nono: Men även fast besöket inte ledde till nåt mer så var det väldigt lärorikt ändå på sätt och vis. Nu när jag vet mer om vilka problem som finns så kan jag bete mig annorlunda nästa gång. Tjejen som verkar driva stället pratar mycket bättre svenska och jag hade faktiskt redan tänkt på att låta henne översätta lite åt mig, men när det var dags för mig att gå såg jag inte till henne nånstans.

Mrtall

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 21 augusti 2009, 19:13:53 »
Håhå jaja. Jag säger då det.

Såklart hon gillar just dej och ingen annan av sina kunder. Precis som dom andra 350 massöserna kommer att göra om du besöker dom. Så har dom sagt till mej i alla fall. lol

Utloggad ogster

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 47
« Svar #45 skrivet: 21 augusti 2009, 21:00:38 »

Såklart hon gillar just dej och ingen annan av sina kunder. Precis som dom andra 350 massöserna kommer att göra om du besöker dom. Så har dom sagt till mej i alla fall. lol

Tänkte på samma grej faktiskt eftersom tjejen är här för att jobba så mycket som möjligt å ju mer kunder hon har som frågar efter henne desto mer tjänar hon.
Dom är inte så dumma som dom kan verka ibland...

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #46 skrivet: 22 augusti 2009, 01:19:17 »

Nu tycker jag du är orättvis. Jag trodde aldrig att hon var intresserad av mig, jag FUNDERADE på om det kunde vara så. Det är klart jag fattar att man får en kram och lite hålla handen för att dom vill att man ska komma tillbaka till salongen. Inget konstigt eller oärligt med detta. Men det som fick mig att börja fundera var när dom andra tjejerna försökte para ihop mig med henne. Det var den händelsen som jag inte kunde tolka. Jag trodde inte att dom gjorde så med varje kund och det var det jag undrade vad det betydde. Och vi VET ju inte vad tjejen tycker, men det är klart, jag böjer mig för expertisen i det här fallet. Få har väl besökt massagesalong så ofta som Mrtall...

Ska jag tolka dig som att tjejerna som jobbar på massagesalong är ointresserade av att träffa svenska killar privat?

När jag frågade henne om jag fick visa henne runt i Stockholm var det för att jag tyckte synd om henne att hon jobbade så mycket och att hon inte hade sett nåt av stan fast hon varit här så mycket. Är väl inte så konstigt att jag är intresserad av att få veta mer om en person från en annan kultur och samtidigt få visa min värld för henne. Har inget att göra med att jag tror hon är kär i mig. Men att undersöka möjligheterna för närmare kontakt om en tjej visar sitt intresse är väl inget konstigt. Jag undersökte och kom fram till att det inte fanns nåt intresse att tala om. När den snygga tjejen på ICA ler lite extra åt just dig tar det 0.5 sek innan man inser att hon nog inte vill träffa dig privat. Men om en tjej ger dig en kram och en puss och säger jag saknar dig, så är det samma sak, det tar lite längre tid att komma på bara.

Mrtall

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 22 augusti 2009, 09:23:39 »

Ska jag tolka dig som att tjejerna som jobbar på massagesalong är ointresserade av att träffa svenska killar privat?

Nej.

Utloggad datorexpert

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 6
« Svar #48 skrivet: 29 augusti 2009, 09:38:16 »
Nyfiken på vilken massagesalong det var? Kan Du PM:a mig, tack?

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #49 skrivet: 29 augusti 2009, 09:48:22 »

Så att du kan sno "min" tjej? Ta inte illa upp men du får leta själv som vi andra.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #50 skrivet: 29 augusti 2009, 09:53:38 »
Det är bättre att sköta den här typen av kommunikation via PM.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #51 skrivet: 29 augusti 2009, 09:55:29 »
Så att du kan sno "min" tjej? Ta inte illa upp men du får leta själv som vi andra.

Nu ska du inte vara sån. ;)

:D  :D  :D

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #52 skrivet: 29 augusti 2009, 10:23:00 »
Nu ska du inte vara sån. ;)

:D  :D  :D

Hon skall inga andra kunder hava jämte mig :D  Skämt åsido, en stor anledning till att jag inte vill lämna ut stället är att jag inte vill att det ska komma nån och babbla på salongen om det jag skrivit här på forumet.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #53 skrivet: 29 augusti 2009, 12:04:06 »

Hon skall inga andra kunder hava jämte mig :D  Skämt åsido, en stor anledning till att jag inte vill lämna ut stället är att jag inte vill att det ska komma nån och babbla på salongen om det jag skrivit här på forumet.
Helt rätt gjort :thumbsup

Jag hade heller inte sagt något om jag varit i din situation. Men helt säkert hade jag svarat på ett lite mer "bitskt" sätt. ;)

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 394
« Svar #54 skrivet: 10 september 2009, 22:26:23 »
Mechie: Jag önskar lycka till! *håller tummarna*

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #55 skrivet: 12 september 2009, 22:38:19 »
Tänkte komma med en liten uppdatering i ämnet om nån händelsevis är intresserad. Har väl inte skett något större framsteg egentligen, men jag har fått lite mer kött på benen i alla fall. Som ni kanske minns så var jag lite nyfiken på en av tjejerna som jobbar på en massagesalong, och jag funderade på om hennes kompisars försök att para ihop oss två var äkta. Så här har det gått: Jag har besökt tjejen nu några gånger, alltid för massage. Men språkförbistringen är påtaglig och våra samtal är inte så väldigt givande ur informationssynpunkt alltså. Men jag får reda på nånting extra om henne varje gång i alla fall. Hur som helst, förra gången jag var där så hade tjejen inte tid med mig direkt utan jag fick sitta en stund och vänta, det var bra för då fick jag en chans att prata med den kvinnliga chefen lite i lugn och ro. När jag förde ämnet på tal så bekräftade hon att dom mycket riktigt letade efter en pojkvän till tjejen och att dom tyckte att jag skulle passa. Kan ju säga att varje gång jag varit på besök så har chefen sett finurlig ut och gett mig hintar om att jag borde ragga på tjejen, vilket jag ju också gjort så gott det gått.

Efter en stund var det dags för mig och jag fick min massage, men när jag var klar var klockan över deras stängningstid och alla andra hade gått hem, det var bara vi två kvar. Perfekt upplägg för att erbjuda henne skjuts hem, eller hur? Jag visste redan var hon bodde och hade tagit reda på bästa vägen dit ifall situationen skulle dyka upp. Tjejen börjar plocka ihop och stänga butiken, innan jag hinner fråga om skjuts säger hon till mig: "Vänta inte gå än". Jag sitter ner och dricker lite vatten. Hon byter om och donar lite, sminkar sig lite och sånt. När jag reser mig upp bara för att hämta nåt säger hon igen "Vänta inte gå". Hon sätter sig ned bredvid mig i soffan och tar fram sin telefon. Hon visar mig bilder från Thailand, sin familj och var hon bor och sånt. När det är dags att gå så frågar jag om jag får köra henne hem, jag är ju nästan hundra att hon ska tacka ja. Men hon skrattar och säger nej,nej det är så långt bort, du ska ju upp tidigt och jobba imorgon det behöver du inte göra. Jag insisterar men hon avböjer med förklaringen att det är så långt och hon tar gärna tunnelbanan.

Ok, det var alltså vad som hände förra gången. Nu till det som hände idag. Efter massagen sitter jag i soffan med en kopp te. Det är stängningsdags och alla gör sig i ordning för att gå hem. Chefen säger till mig med sin finurliga blick: "Ska du inte ta och köra tjejen hem"? Jo absolut säger jag men jag tror inte att hon vill det. Jodå det vill hon säger chefen. Jag säger att jag frågade förra gången men då ville hon inte. Jodå, hon vill det gärna säger chefen, det är bara att hon är nervös för att träffa killar för hon har inte gjort det i Sverige förut. Och så hör man hur tjejen och chefen pratar med varann och fnittrar där bakom nånstans. Alla andra går hem och återigen är det bara hon och jag kvar. Ok, tänker jag nu ska det väl ändå bli av. Hon ropar på mig att jag ska vänta och inte gå. Hon fixar med lite saker och sätter på sig ytterkläderna och vi går ut. Jag frågar om jag ska köra henne hem. Hon säger nej tack och att hon tar tunnelbanan om det är ok. Ok säger jag. Jag vill ju inte tvinga henne att göra nåt hon inte vill men jag blev lite paff. Trodde ju att chefen så att säga redan hade clearat det om ni fattar hur jag menar.

Egentligen spelar det mig inte så stor roll, jag är inte förälskad i henne, men jag tycker hon är himla söt och charmig och skulle gärna ta ut henne på en träff nån dag i lugn och ro. Så, alla ni amatörpsykologer här på TS, vad ska jag tro om det här? Jag är ju jäkla nyfiken på vad dom säger om mig när jag inte är där. Det känns ju inte som att dom skulle köra så hårt med att para ihop oss om tjejen sagt till dom att hon inte är så förtjust i mig, eller?

Utloggad Jan1970

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #56 skrivet: 12 september 2009, 23:31:06 »
Hej

Jag tycker nog att du bör vara lite mer påstridig i ditt erbjudande om hemkörning. Om hon nu är försynt och blyg får du väl lägga till en orsak till att du ändå ska åka åt det hållet.

Lycka till

/J

Utloggad Gulafebern SE

• Webmaster
  • Administrator
  • Platinum V.I.P
    • Thai Sex . Se
« Svar #57 skrivet: 13 september 2009, 00:17:42 »
Det luktar missförstånd lång väg.

Någonstans så tror jag att hon och du menar helt olika saker.

Tex. hon kanske tror att du frågor om du får följa med henne hem eller liknande.

Du ska nog fråga chefen igen varför hon tackade nej. Du kanske får reda på vad tjejen trodde att du menade...

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #58 skrivet: 13 september 2009, 06:57:01 »
Tack för den intressanta läsningen. Jag tro också som admin. Att det har blivit missförstånd. Du menar en sak, men hon tro du menar en annan sak. De lätt hännt även för oss, när vi kommer dit.

Hennes chef som hoppas kan bätttre svenska kankse skulle vara med när du fråga och ha chefen som tolk. Så det ej blir missförstånd.

Lycka till !  :thumbsup Vill gärna höra hur det går  :P
Dyselxi har många här inklusive jag , men det hindrar mig inte att skriva ändå så gott jag kan...

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
« Svar #59 skrivet: 13 september 2009, 07:06:54 »
Hej Mechie!

Det är förmodligen så att hon missförstår dig.Jag vill inte förstöra för dig eller låta negativ men det kan vara så
att hennes chef och tjejerna på salongen vill att hon ska BYTA pojkvän, hon kanske bor med nåt fyllo som garanterar hennes visa. Det är ju inte direkt ovanligt att våra massöser har "pojkvän" som de bor hos men det
behöver inte vara så att din tjej har en pojkvän.

Jag brukade träffa en tjej från en väldigt populär salong här i stockholm, vi träffades ett par gånger och varje gång jag skulle köra henne hem fick jag släppa av henne vid tågstationen i förorten där hon bodde.

En dag åkte jag till hennes salong för lite massage, men "min tjej" jobbade inte så jag fick massage av chefen istället och hon berättade då för mig att "min tjej" var hemma för hon hade problem med sin kille. Chefen berättade också att "min tjej" hade varit i sverige i snart 2 år och hon behövde bara stanna ett år till för att få permanent uppehållstillstånd, så det var inte bra för henne att hon hade en "bad man" pojkvän.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #60 skrivet: 13 september 2009, 08:26:07 »
Hej

Jag tycker nog att du bör vara lite mer påstridig i ditt erbjudande om hemkörning. Om hon nu är försynt och blyg får du väl lägga till en orsak till att du ändå ska åka åt det hållet.

Lycka till

/J

Jag var ganska påstridig första gången, men eftersom jag ogillar tjatiga personer själv så har jag svårt att vara ännu mer påstridig.

Det luktar missförstånd lång väg.

Någonstans så tror jag att hon och du menar helt olika saker.

Tex. hon kanske tror att du frågor om du får följa med henne hem eller liknande.

Du ska nog fråga chefen igen varför hon tackade nej. Du kanske får reda på vad tjejen trodde att du menade...

Njaa, fan vet alltså. Jag fick nog känslan att hon fattade vad det rörde sig om, men visst, jag kan ha fel. Ska naturligtvis kolla med chefen nästa gång hur läget är.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #61 skrivet: 13 september 2009, 09:21:27 »
Hej Mechie!

Det är förmodligen så att hon missförstår dig.Jag vill inte förstöra för dig eller låta negativ men det kan vara så
att hennes chef och tjejerna på salongen vill att hon ska BYTA pojkvän, hon kanske bor med nåt fyllo som garanterar hennes visa. Det är ju inte direkt ovanligt att våra massöser har "pojkvän" som de bor hos men det
behöver inte vara så att din tjej har en pojkvän.

Jag brukade träffa en tjej från en väldigt populär salong här i stockholm, vi träffades ett par gånger och varje gång jag skulle köra henne hem fick jag släppa av henne vid tågstationen i förorten där hon bodde.

En dag åkte jag till hennes salong för lite massage, men "min tjej" jobbade inte så jag fick massage av chefen istället och hon berättade då för mig att "min tjej" var hemma för hon hade problem med sin kille. Chefen berättade också att "min tjej" hade varit i sverige i snart 2 år och hon behövde bara stanna ett år till för att få permanent uppehållstillstånd, så det var inte bra för henne att hon hade en "bad man" pojkvän.

Intressant att läsa. Är ju inte omöjligt att det är nånting liknande med min tjej även fast jag är rätt säker på att hon inte har pojkvän. Det jag kan säga är att när jag pratar med chefen verkar hon väldigt ärlig. Hon svarar på frågor rakt av utan att sväva på svaret, och dessutom berättade hon en del saker om tjejens bostadssituation som inte var så smickrande, så det känns inte som att hon undanhåller saker för mig. Vill inte gå in på exakt vad det är, men har funderat på om det kan vara så att tjejen skäms för det och därför inte låter mig köra henne hem. Och att det också är därför chefen vill att hon ska hitta en pojkvän att bo hos istället. Kanske är så att chefen menar att hon borde flytta in hos första bästa kille som visar lite intresse, men att tjejen själv är såpass ärlig att hon inte vill utnyttja en kille hon inte har känslor för. Vi får se, det kommer visa sig :hmm

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
« Svar #62 skrivet: 13 september 2009, 09:46:40 »
Om du tycker om henne, kör så det rycker. Inte meningen att måla fan på väggen. Thaitjejer är underbara.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #63 skrivet: 13 september 2009, 09:56:03 »
Om du tycker om henne, kör så det rycker. Inte meningen att måla fan på väggen. Thaitjejer är underbara.

Men om jag kör så det rycker, tror du inte att hon kommer tycka jag är en dålig bilförare och tappa respekt för mig då? :D :D :D

Utloggad Tardsson

• Hangaround
  • **
« Svar #64 skrivet: 13 september 2009, 10:21:15 »
Hon är från Thailand, hon är van med dåliga bilförare. ;)

Utloggad Bompabom

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 3
« Svar #65 skrivet: 12 oktober 2009, 20:15:15 »

Men om jag kör så det rycker, tror du inte att hon kommer tycka jag är en dålig bilförare och tappa respekt för mig då? :D :D :D

Så, nu får du berätta, hur har det gått? :)

Utloggad Spi

• V.I.P
  • Antal inlägg: 184
« Svar #66 skrivet: 12 oktober 2009, 21:21:10 »
grymt intressant läsning. en av de bättre trådarna! jag hoppas fortsättningen är lika intressant!

hur som helst, mina fem ören. Varför följer du inte henne hem i tunnelbanan???

nu är det skillnad på folk och fä. Men väldigt kortfattat.

En katolsk Filippinska som i Filippinerna träffar en trevlig kille skulle säkert kunna umgås och prata med den personen i sin säkra miljö. Men om den tjejen skulle tacka ja till att ställa sig under den killens beskyd (hem till killen, åka i killens bil, gå på skogspromenad med killen) och något hända tjejen (våldtäkt), så hade polisen och hela släkten lagt skulden på henne. Hon satte sig i situationen, va förväntade hon sig egentligen...

Som sagt, för att göra min förklaring så kort som möjligt drog jag det till sin spets, men liknande saker är helt normalt i Filippinerna.

Så jag tror du inte skulle göra fel om du erbjöd dig att följa henne i tunnelbanan. Trots allt, tunnelbanan är ju farlig som ensam tjej!

Jag tror hon skulle ha väldigt svårt att tacka nej till dig som följeslagare på tunnelbanan.

LYCKA TILL!!!!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #67 skrivet: 13 oktober 2009, 22:27:51 »
Så, nu får du berätta, hur har det gått? :)

Anledningen till att jag inte skrivit nåt mer är helt enkelt för att det inte har skett några framsteg. Har bara haft tid att gå dit på kvällarna. Först tyckte jag att det var en bra idé eftersom det föll sig naturligt att erbjuda skjuts hem vid dagens slut. Men det har visat sig att det inte finns tid då för tjejerna att prata så mycket eftersom dom gör sig i ordning för att gå hem. Och bossen som är den enda som pratar bra svenska har åkt hem lite innan. Jag ska se till att jag har tid att gå dit på eftermiddagarna istället så att bossen kan tolka åt mig.

grymt intressant läsning. en av de bättre trådarna! jag hoppas fortsättningen är lika intressant!

hur som helst, mina fem ören. Varför följer du inte henne hem i tunnelbanan???

Jo du sa nåt, kanske inte är så dum idé.

Utloggad kolkat

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 7
« Svar #68 skrivet: 26 oktober 2009, 21:47:45 »
hände det inget mer? synd för det var ju intressant och uppriktigt skrivet...

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
« Svar #69 skrivet: 27 oktober 2009, 21:14:08 »
mechie:

Jag tycker att du ska gå rakt på sak... fråga ut henne: "vill du gå ut med mig och äta på restaurang"?

ta modet!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #70 skrivet: 28 oktober 2009, 00:47:00 »
hände det inget mer? synd för det var ju intressant och uppriktigt skrivet...

Tack, det tar jag som en komplimang :wai2

mechie:

Jag tycker att du ska gå rakt på sak... fråga ut henne: "vill du gå ut med mig och äta på restaurang"?

ta modet!

Det frågade jag redan andra gången jag var där tror jag. Men problemet är ju att hon bara skrattar bort det hela. Hennes väninnor säger att hon vill. Har ju tänkt att prata med hennes chef om det hela men tror du inte på fan att när jag äntligen hade fixat så att jag kunde komma dit på eftermiddagen i stället för på kvällen så var chefen ute på stan för att handla mat :banghead  Hur som helst, jag har ingen större brådska utan tar det lugnt. Blir det nåt mer är det kul, om inte så gråter jag inte över det. Har väl tappat intresset lite grann också när det inte blev så stort gensvar från hennes sida. Därför besökte jag några andra salonger för att kolla in läget där. Det var varierande kvalitet på massagen och det visade sig att den första tjejen som tråden handlar om alltså är den som har gett klart bäst massage. Det märks att hon är utbildad. Men på flera av dom andra salongerna hände något liknande som på den första, nämligen att dom ville para ihop en med någon släkting eller väninna. Och en tjej skulle precis resa hem till Thailand om några dagar men sa att hon gärna ville träffas när hon kommer tillbaka i början av nästa år. Så ni förstår att det numera finns några alternativ till den första tjejen. Jag förstår att ni är nyfikna men jag har inte tid eller råd att besöka 5 salonger i veckan (tyvärr  :D ) så det är klart det tar lite tid men jag lovar att skriva om det händer nåt intressant.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #71 skrivet: 14 november 2009, 16:23:19 »
Tänkte jag skulle skriva lite om vad som hänt senaste tiden. Inget stort steg har tagits men små steg varje gång vi träffas. För ett par veckor sedan när jag besökte salongen där hon jobbar så var jag sista kunden för dagen. Hon ger mig alltid längre massage än en timme och klockan var nog halv nio innan jag var klar och hon bjöd på en kopp te. Alla andra hade gått hem och vi var ensamma. Vi satt i soffan och pratade. Jag frågade om det var ok att jag satt där och tog det lugnt, hon kanske ville gå hem, men hon sa att det var bra att jag var där för hon kände sig ensam. Jag frågade om jag fick köra henne hem men hon sa att hon skulle övernatta i salongen för det var sent och kallt ute. Jag trodde väl inte riktigt på det då, utan tänkte att det var en nödlögn hon tog till för att slippa åka med mig hem. Vi hade dock trevligt, hon visade bilder hon tagit från en resa. Efter en stund åkte jag hem, ville inte att det skulle bli alltför sent om det var så att hon faktiskt tänkte ta tunnelbanan hem.

Nu till det som hände senast jag var där. Samma scenario, klockan är 20.30, vi sitter i soffan och dricker te. Jag tänker att jag ska pusha lite hårdare den här gången, hon verkar inte det minsta besvärad av att jag sitter där och tar god tid på mig. Tvärtom säger hon flera gånger att hon tycker det är skönt att hon har nån kompis där som håller henne sällskap. Återigen erbjuder jag mig att gärna köra henne hem. Hon ser lite tveksam ut, nästan som hon ska säga ja, men hon säger till slut att hon ska sova i salongen, men hon tillägger "next time, ok?" .

Vi sitter och pratar om allt möjligt, hon ger mig lite fotmassage och handmassage. Vi håller varandras händer. Jag hittar en ordbok vilket gör att konversationen går lite lättare. Hon är dock misstänksam. Hon frågar ofta om jag är gift. Jag svarar nej. Hon frågar varför inte? Jag säger att jag inte har hittat nån än. Hon har svårt att tro på mig. Studerar mina händer noga efter märken av ringar. Jag försäkrar att jag är singel men hon ser tveksam ut. Hon säger att jag som är både snygg och trevlig inte kan vara singel. Att jag får ett samtal från min bror på mobilen som jag är tvungen att avsluta med en vit lögn gör ju bara att hon blir ännu säkrare på att det var min fru som ringde.

Hur som helst, tiden går, plötsligt är klockan långt över tio, jag förstår inte var tiden har tagit vägen. Jag frågar om hon vill att jag gå, hon kanske vill sova. Nej, stanna säger hon.  Vi pratar om intimare och intimare saker. Hon berättar att hon tycker det är tråkigt att hon inte har nån kille, men att hon inte vill ha farangpojkvän. Hon berättar att hon tycker illa om när kunderna tjatar och erbjuder henne pengar för att knulla. Något hon aldrig skulle kunna tänka sig att göra. Särskilt när det kommer gifta kunder som gör så tycker hon inte om. Hon hatar otrohet. Hon säger att hon inte vill umgås med kunderna utan när massagen är klar så är det tack och hejdå. Hon säger att det är första gången på alla år hon jobbat i Sverige som hon pratar så här med en kund. Jag är den första som fått stanna ensam med henne efter stängningsdags. Jag tänker att det får jag ju ta som en komplimang.

Jag berättar vad jag känner för henne, att jag tycker hon är söt och att jag vill träffa henne utanför salongen nångång. Hon kan inte förstå varför, hon tycker inte att hon är fin. Jag säger att hon faktiskt är fin och att jag tycker om hennes kropp jättemycket. Hon blir glad förstås. Hon säger att jag har jättefin kropp också. Hon säger att hon saknar en man i sitt liv, att hon saknar "bom-bom". Jag säger att jag gärna skulle "bom-bom" henne. Hon ser skeptisk ut. Tittar länge på mig utan att säga något och sedan säger hon nästan lite argt samtidigt som hon petar fingret mot mitt bröst, "why you want to bom-bom me??" Jag förklarar vad det är med henne som jag attraheras av.

Vi sitter i soffan och kramas lite, tittar djupt in i varandras ögon, panna mot panna. Jag gnuggar min näsa mot hennes, jag ger henne en mycket lätt kyss på läpparna. Men hon besvarar den inte. Det märks att hon blir förvirrad och inte vet hur hon ska bete sig.  Hon gömmer ansiktet delvis bakom en kudde som om det var pisamt. Hon frågar om jag varit på andra massageställen och om jag har pussat på dom flickorna också. Jag är ärlig och berättar att jag av nyfikenhet besökt några andra ställen men att hon är bäst, vilket är sant. Jag vet ju att den thailändska underrättelsetjänsten ändå får reda på sånt i efterhand. Trots fadäsen med kyssen så har vi det rätt trevligt, tiden går fort och jag säger flera gånger att det nog är dags för mig att sova, det är vardag i morgon. Ok säger hon men sen lyckas vi ändå prata om nåt så att jag glömmer bort mig. Inte förrän klockan är en kvart över midnatt sätter jag mig i bilen hem.

Jag tänker inte analysera så mycket, det kan ni som läser få göra själva. Men klart är att hon gillar Sverige jättemycket men inte gillar faranger särskilt mycket. Vi får se vad som händer nästa gång vi träffas. Har tänkt att om inte jag kan ta ut henne på en restaurang kanske jag får ta maten till salongen istället. Ska se om jag kan hitta nån bra thai take away i trakten.

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
« Svar #72 skrivet: 14 november 2009, 16:32:02 »
Nu längtar jag lika mycket som dig till nästa gång ni ses och du avlägger en rapport här inne!   :burp
« Senast ändrad: 14 november 2009, 23:57:12 av nutkurt »

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #73 skrivet: 14 november 2009, 21:05:46 »

Det låter ju som att ni funnit varandra rätt bra. Det är bara att jobba vidare. Lycka till!!!

:hb

Utloggad opel

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 96
« Svar #74 skrivet: 15 november 2009, 12:45:04 »
 :thumbsup Det är bara att jobba vidare. Lycka till!!!
väntar med på att höra fortsättningen

ha de gott.... :)
mvh från söder..

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #75 skrivet: 15 november 2009, 14:29:08 »
mechie ! Måste erkänna det var intressant fortsättning. Hoppas det slår väl ut. Skönnt höra du tar det lugnt med henne, du bevisar att du gillar henne. Hon vill ej visa hon är "dålig" flicka, värt mycket i minna ögon. Men att hon tar modet att du får stanna så länge, är ju ett bevis att hon,itar på dig, utan någon som är där? Var rädd om denna tjej! :) lycka till, vill höra fortsättningen :)

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
  • Antal inlägg: 212
« Svar #76 skrivet: 19 november 2009, 10:20:56 »
Efter att ha läst denna tråd, så måste även jag sätta min sked i denna thai soppa.

Ok, måste medge att jag har aldrig besökt varken Thailand eller massage ställen. Trots detta har jag nu bott över ett år ihop med en thailändska. Hon kom till mitt jobb en dag, för att hon behövde ett intyg och när hon gick, så önskade jag henne välkommen igen om hon ännu behövde hjälp. Det var nog pling för mig genast på första mötet och jag hoppades att få se henne igen. Fast jag visste att hon jobbar precis nära i en restaurang, så gick jag aldrig dit. Satt bara och väntade, att hon skulle dyka upp och det gjorde hon efter två månader. Sen började hon springa hos mig dagligen och jag körde bokstavligen ut henne, för att kunna jobba i lugn och ro. Hon höll sig borta och sen igen av en slump träffades vi på gatan och då blev det packat och klart.

Hon frågade också, om jag hade nånsin köpt sex eller besökt thai massage ställen?
Men icke sa nicke, vill dom försäkra sig om att inte få en "butterfly"?
Ibland efter några öl, så brukar hon berätta att hon föll för mig, för att jag aldrig försökte "sälja" mig till henne.

Men nu till saken, som sagt så jobbar hon på restaurang. Hon är söt slank och ser betydligt yngre ut än vad hon är. Och det är en aldrig sinande kö av män i åldern 20 - 65, som vill köra hem henne, bjuda ut henne eller vad som helst. Dom mest desperata erkänner sin kärlek genast och har bestämt sig att hon är den rätta. Förra julen så haglade det in blommor och choklad och vissa av dessa herrar visste var hon bor och kom för att lämna sina presenter till hemdörren (och jag satt i vardagsrummet, men dom såg aldrig mig.
Jag har frågat henne, varför hon inte säger att hon är upptagen. Det vill hon inte för annars skulle dessa beundrare bli generade och tappa masken. Hon vill inte göra nån illa utan hon bara skrattar och ger tvetydiga svar och kramar dom ömt och kärleksfullt. Enligt henne så missförstår farang mannen hennes beteende och (mannen) tror genast att hon är intresserad. Hon vill bara leka lite.

På restaurangen jobbar bara asiater och dom är alla invigda i spelet. Din pojkvän har kommit (igen) för att äta, får hon höra  av sina arbetskompisar och säkert så hör även "pojkvännnen" detta.
Ibland händer det att nån av beundrarna ser oss tillsammans och efter det så har dom ingen aptit mer.

Jag ber om ursäkt om jag verkar spydig, men enligt min uppfattning så är en thailändska en evigt flirtande och spelande individ och hon kan konsten att manipulera.

Studera ämnet thai-kultur och hur en thai man fungerar i ett förhållande. När du tror att du är full lärd, så börja om på nytt.

Jag hoppas verkligen att det skall lyckas, men kom ihåg att resan kommer att innehålla många överraskningar.

Lycka till!

Utloggad beerman

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 55
  • Beer bars here we come!
« Svar #77 skrivet: 19 november 2009, 14:26:22 »
Hej Krokodilen! Tack för en intressant och tänkvärd berättelse, som du delar med dig från dina erfarenheter!   :)

Utloggad guldgossen

• Junior
  • *
« Svar #78 skrivet: 20 november 2009, 21:59:02 »
Ett tips bara om du skall dejta henne. Gör som jag gjorde med min nuvarande thaifru. Ta med henne till skansen, fjärilshuset på haga, eller visa henne runt i stan. Eftersom hon bara verkat jobba hela dagarna har hon säkert inte sett något av vår vackra stad. Då kan du samtidigt hålla igång en schyst konversation, även om hon bara kan knagglig svenska/engelska. Restaurant och bio är så himla traditionell farang dejt.

Utloggad Skytten

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 253
« Svar #79 skrivet: 20 november 2009, 22:27:56 »
Jag förstår ärligt talat inte vad Krokodilen vill med sitt inlägg. Dissa thai-tjejer? På detta forum?

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • --o-O-o--
« Svar #80 skrivet: 20 november 2009, 22:40:46 »
Nja Krokodilen avfärdar väl inte thaitjejer.
Han skriver ju att han bor ihop med en. Det där om att de flörtar hela tiden, det är ju sant. Thaitjejer gör det. Verkar inte vara något man kan göra något åt det heller. Som han skriver brukar thaitjejer spela något slags spel hela tiden också. Det där med sanningen är lite si och så ibland det med. Ljuga/undanhålla sanningen/välja vilken fakta de talar om är ganska vanligt det också. Krokodilen skriver mycket fakta i sitt inlägg.

Utloggad Nebraska

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 128
« Svar #81 skrivet: 21 november 2009, 06:29:29 »
Håller med Ganglere. Krokodilens inlägg har mycket fakta, ett av de bästa jag läst om thaitjejer i Sverige, faktiskt. Thaitjejer är väl som svenska tjejer på de flesta punkter, men krokodilen visar också på de delar där de skiljer sig från västerländska kvinnor. För mig är nyckeln till att förstå dem just det här med att inte tappa ansiktet...

Om jag skulle vara i trådskaparens sits så skulle jag satsa på att förmedla förutsägbarhet och trygghet. Ta till exempel några bilder på din bostad med mobilkameran och några bilder på dina släktingar och föräldrar. Ge henne den konkreta bilden av dig och din situation, tror att det är minst lika viktigt som ömhetsbetygelser.
För en fattig thaitjej är ekonomisk och känslomässig trygghet mycket viktigare än många tror.
Finally found a place they could never reach
Sipping singha beer on pattaya beach
Singha beer don’t ask no questions
Singha beer don’t tell no lies

Utloggad jk2r

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #82 skrivet: 21 november 2009, 12:35:03 »
Krokodilen,
Jag har besökt både Thailand och massage ställen (inte i Sverige ännu men jag ska så fort som möjligt hoppas jag)
Det du talar om är kvinnor, de är alltid slumpmässiga vare sig de är från Thailand eller Västvärlden. Men du har väldigt rätt i att tjejerna från Asien är väldigt "openminded" tills de har hitta den rätta. De är också väldigt svartsjuka enligt min erfarenhet. Har du " comittat" dig till en så gud bevare dig ifall du trampar snett. De letar efter en svärmorsdröm i dig.
Lycka till

Efter att ha läst denna tråd, så måste även jag sätta min sked i denna thai soppa.

Ok, måste medge att jag har aldrig besökt varken Thailand eller massage ställen. Trots detta har jag nu bott över ett år ihop med en thailändska. Hon kom till mitt jobb en dag, för att hon behövde ett intyg och när hon gick, så önskade jag henne välkommen igen om hon ännu behövde hjälp. Det var nog pling för mig genast på första mötet och jag hoppades att få se henne igen. Fast jag visste att hon jobbar precis nära i en restaurang, så gick jag aldrig dit. Satt bara och väntade, att hon skulle dyka upp och det gjorde hon efter två månader. Sen började hon springa hos mig dagligen och jag körde bokstavligen ut henne, för att kunna jobba i lugn och ro. Hon höll sig borta och sen igen av en slump träffades vi på gatan och då blev det packat och klart.

Hon frågade också, om jag hade nånsin köpt sex eller besökt thai massage ställen?
Men icke sa nicke, vill dom försäkra sig om att inte få en "butterfly"?
Ibland efter några öl, så brukar hon berätta att hon föll för mig, för att jag aldrig försökte "sälja" mig till henne.

Men nu till saken, som sagt så jobbar hon på restaurang. Hon är söt slank och ser betydligt yngre ut än vad hon är. Och det är en aldrig sinande kö av män i åldern 20 - 65, som vill köra hem henne, bjuda ut henne eller vad som helst. Dom mest desperata erkänner sin kärlek genast och har bestämt sig att hon är den rätta. Förra julen så haglade det in blommor och choklad och vissa av dessa herrar visste var hon bor och kom för att lämna sina presenter till hemdörren (och jag satt i vardagsrummet, men dom såg aldrig mig.
Jag har frågat henne, varför hon inte säger att hon är upptagen. Det vill hon inte för annars skulle dessa beundrare bli generade och tappa masken. Hon vill inte göra nån illa utan hon bara skrattar och ger tvetydiga svar och kramar dom ömt och kärleksfullt. Enligt henne så missförstår farang mannen hennes beteende och (mannen) tror genast att hon är intresserad. Hon vill bara leka lite.

På restaurangen jobbar bara asiater och dom är alla invigda i spelet. Din pojkvän har kommit (igen) för att äta, får hon höra  av sina arbetskompisar och säkert så hör även "pojkvännnen" detta.
Ibland händer det att nån av beundrarna ser oss tillsammans och efter det så har dom ingen aptit mer.

Jag ber om ursäkt om jag verkar spydig, men enligt min uppfattning så är en thailändska en evigt flirtande och spelande individ och hon kan konsten att manipulera.

Studera ämnet thai-kultur och hur en thai man fungerar i ett förhållande. När du tror att du är full lärd, så börja om på nytt.

Jag hoppas verkligen att det skall lyckas, men kom ihåg att resan kommer att innehålla många överraskningar.

Lycka till!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #83 skrivet: 22 november 2009, 12:35:33 »
Tack för alla råd och synpunkter. Tror att mycket av det som skrivs inte bara är till nytta för mig utan även för andra som funderar på att träffa thaitjejer.

Men nu till den senaste tidens utveckling. Jag kan själv besvara trådens rubrik med orden : Ja, hon gillar mig! Och hur kan jag veta det? Jo:

Som tidigare så sitter vi i soffan efter stängningsdags och pratar lite. Jag dricker te och hon pratar i telefon samtidigt som hon masserar mina händer. När hon avslutat samtalet ber hon mig att massera hennes axlar. Hon har lite ont efter att ha jobbat mycket. Naturligtvis står jag gärna till tjänst. Jag masserar hennes axlar, armar, ryggen osv. Hon säger att det känns bra. Jag tar det lugnt och fint, tiden går. Hon vänder sig om, vill att jag ska massera benen också. Det märks att hon gillar det. Jag stryker ovansidan på låren och sedan ner på sidorna och baksidan i rytmiska rörelser. Frågar om hon vill ha massage på baksidan av låren också. Hon nickar och lägger sig på mage. Mmmm jag har hennes rumpa mitt framför mig. Masserar låren och skinkorna precis som i rumpmassagefilmen som ligger här på forumet, med skillnaden att hon har ett par tajta byxor på sig. Att hon njuter av det märks med all tydlighet, hon gnyr och stönar lätt och säger sabai dee, sabai dee, very good hela tiden. Jag blir upphetsad själv också, det är riktigt mysigt att ge massagen, särskilt när man får direkt feedback på att det man gör uppskattas.

Hon vänder sig om på sidan först och sedan efter en stund på rygg, på hennes ansikte ser det ut som hon är i himmelriket. Jag börjar bli trött och varm och tar ett avbrott i arbetet. Lägger mig över henne och tittar in i hennes ögon. Det syns att hon vill kyssas. Jag ger henne en puss men hon svarar inte på den. Jag säger att hon kan säga nej om det inte är ok. Hon funderar men jag får inget svar, hon får en puss till och sen ska jag resa mig upp för att dricka lite vatten, men i samma ögonblick har hon tydligen funderat klart för hon tar mitt huvud i sina händer och drar mig till henne. Och nu är det ingen tvekan om att hon vill kyssas. Vi hånglar och smekar varandra i vad som känns en evighet. Och dom närmaste timmarna gör vi allt man kan göra med kläderna på. Jag får inte ta av hennes byxor, men hon älskar när jag "slickar" henne utanpå byxorna.

Efteråt föreslår jag att vi ska ta en dusch tillsammans men hon säger att bossen har sagt att det inte får förekomma sånt på jobbet och det var därför hon var tveksam till att kyssas också. Men hon säger att hon tycker mycket om mig och att vi kan dusha nästa gång hemma hos henne. :yahoo  Klockan är 02.30 när jag åker hem...

Utloggad Bamse

• V.I.P
  • Antal inlägg: 129
« Svar #84 skrivet: 22 november 2009, 14:45:33 »
Det stundar ljuvliga tider :hb

Utloggad jk2r

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 65
« Svar #85 skrivet: 22 november 2009, 14:54:43 »
Good on ya mate. Men var försiktig innan du kärar ner dig totalt. Dessa ljuva varelser från Asien kan ibland var lite för kärleksfulla tills den dag du fattar vad hon är ute efter. Lycka till med din, det finns både seriösa och mindre seriösa.

Utloggad Thaia

• V.I.P
  • Antal inlägg: 105
« Svar #86 skrivet: 22 november 2009, 15:25:03 »
Roligt för dej  :thumbsup
lycka till
Murphy´s golden rule:
Whoever has the gold makes the rules.

Utloggad opel

• Hangaround
  • **
« Svar #87 skrivet: 22 november 2009, 16:04:30 »
låter ju fint att de går på rätt håll så att säga :thumbsup
mvh från söder..

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #88 skrivet: 22 november 2009, 18:58:34 »
Men nu till den senaste tidens utveckling. Jag kan själv besvara trådens rubrik med orden : Ja, hon gillar mig! Och hur kan jag veta det? Jo:

Jag känner som min plikt att dra dig tillbaka till jorden.

Min thai-sambo är en av de klokaste kvinnorna jag har träffat. Vi kan sitta i soffan hela natten och hon föreläser för mig om hennes liv i Thailand (i industrin) eller talar om för mig hur jag skall agera. Har faktiskt funderat att skriva i min panna: Du har rätt älskling, igen. För rätt har hon nästan alltid.

Redan efter att vi hade varit ihop i två veckor sa min sambo till mig att: no money, no honey, och log, som om det vore ett skämt. Men det är inte skämt, det är en grym sanning!

Ikväll pratade jag med min tjej och om trådstartarens erfarenheter och känslor. Berättade också naturligtvis hur kvinnan agerar.
Så här var vår diskussion och det är jag som ställer frågorna.

-Hur kommer det sig att en kvinna från ditt land kommer hit för att jobba på ett massage ställe?
-Dom har någon släkting som dom kommer och besöker, som turister. Deras avsikt är dock att tjäna så mycket som möjligt här genom att sälja sin dosa (=hennes ordval, på svenska heter det att h*ra), Tjejen bor också hos denna släkting, som också får en andel av henner förtjänster.

-Vad har dom för arbete i sitt hemland, som dom avbryter för att komma hit?
-Dom jobbar alla i nån bar och livnär sig på att sälja sin dosa.

-Men den här tjejen verkar ju ge killen intrycket att hon är intresserad
-Hon är inte dum, den här tjejen. Hon vill spela spelet för att se om det finns pengar att hämta. Det enda hon tänker på är pengar, pengar och pengar.

-Men tror du inte att  det kan vara hennes dröm att komma hit och hon har blivit kär?
-Ha, Ha, Haaaaa (långt skratt), varför skulle hon vilja hit, till ett helt främmande land och en helt annan kultur. Utan att kunna språket! Hon tjänar ju bra pengar med det hon håller på med.
Men ok, om det finns pengar, så behöver man inte älska.

-Vart försvinner denna tjej efter att ha varit här?
-Återgår till baren och fortsätter som vanligt.

-Men hur kom du själv hit?
-Det var ett tekniskt misstag, inte kärlek.
« Senast ändrad: 22 november 2009, 19:09:46 av Krokodilen »

Utloggad pelleL

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 324
« Svar #89 skrivet: 22 november 2009, 20:02:31 »
hehe, det var bra skrivet, ett tekniskt misstag..
Ja kanske det går att leva ihop och trivas utan att det måste vara gamla svenska traditionella kärleken.
Jag är iallafall tacksam för alla som tålmodigt bankat in i min skalle hur det kan vara, hur det troligen är och att jag ska vara beredd på allt.
Det har till slut...tjockskallig som jag är...hjälpt mig att coola ner jättemycket....och det känns som att tjejen jag ska besöka tycker det är rätt skönt också.
Det känns mer avspänt, det får bli det det blir helt enkelt...om inte annat så får hon vara min kompis, för hon är cool och klok.
Skitsamma om hon blåser mig...jag är inte speciellt rik iallafall..hehe..och det vet hon om.

Så jag tycker att du också ska spela med, se vad som händer och ni kanske kommer att trivas hur bra som helst ihop...men var beredd på att hon en dag måste åka tillbaka till thailand.
Men ni kan väl fortfarande vara vänner för det...om hon nu inte väljer att helt försvinna....

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #90 skrivet: 22 november 2009, 20:50:16 »

Min thai-sambo är en av de klokaste kvinnorna jag har träffat. Vi kan sitta i soffan hela natten och hon föreläser för mig om hennes liv i Thailand (i industrin) eller talar om för mig hur jag skall agera. Har faktiskt funderat att skriva i min panna: Du har rätt älskling, igen. För rätt har hon nästan alltid.

Redan efter att vi hade varit ihop i två veckor sa min sambo till mig att: no money, no honey, och log, som om det vore ett skämt. Men det är inte skämt, det är en grym sanning!

Ikväll pratade jag med min tjej och om trådstartarens erfarenheter och känslor. Berättade också naturligtvis hur kvinnan agerar.
Så här var vår diskussion och det är jag som ställer frågorna.

-Hur kommer det sig att en kvinna från ditt land kommer hit för att jobba på ett massage ställe?
-Dom har någon släkting som dom kommer och besöker, som turister. Deras avsikt är dock att tjäna så mycket som möjligt här genom att sälja sin dosa (=hennes ordval, på svenska heter det att h*ra), Tjejen bor också hos denna släkting, som också får en andel av henner förtjänster.

-Vad har dom för arbete i sitt hemland, som dom avbryter för att komma hit?
-Dom jobbar alla i nån bar och livnär sig på att sälja sin dosa.

-Men den här tjejen verkar ju ge killen intrycket att hon är intresserad
-Hon är inte dum, den här tjejen. Hon vill spela spelet för att se om det finns pengar att hämta. Det enda hon tänker på är pengar, pengar och pengar.

-Men tror du inte att  det kan vara hennes dröm att komma hit och hon har blivit kär?
-Ha, Ha, Haaaaa (långt skratt), varför skulle hon vilja hit, till ett helt främmande land och en helt annan kultur. Utan att kunna språket! Hon tjänar ju bra pengar med det hon håller på med.
Men ok, om det finns pengar, så behöver man inte älska.

-Vart försvinner denna tjej efter att ha varit här?
-Återgår till baren och fortsätter som vanligt.

-Men hur kom du själv hit?
-Det var ett tekniskt misstag, inte kärlek.

Jag uppskattar dina åsikter i frågan, faktiskt. Men jag tror att du i det här fallet har fel när det gäller den här tjejen. Jag tycker du är lite väl cynisk när du/din sambo drar alla thaitjejer över en kam. Visst erbjuder väldigt många massageställen happy ending, men det är ju inte samma sak som att "sälja sin dosa". Och jag stör mig lite på att din sambo förutsätter att tjejen är hora. Men det finns ett ordspråk: "Genom sig själv känner man andra".

Jag kan dock förstå varför du tänker som du gör. Men det är ju så här också att ni har inte fått all info som finns. Jag har hållit många saker hemliga av hänsyn till salongens och tjejens identitet. Men om ni fick veta dom så skulle ni troligtvis inte vara lika säkra på er sak längre. Det handlar t.ex. om varför hon är här. Det har visat sig att min magkänsla har stämt väldigt bra hela tiden och jag kommer fortsätta lita på den. Jag är 95% säker att tjejen är ärlig i det hon säger.

Sen måste jag förtydliga en sak. Jag har inte kärat ner mig i tjejen. Jag har inte planerat att leva med henne resten av livet. Jag har sagt att jag tycker om henne men att jag inte vill gifta mig med henne. Hon är söt och trevlig och ensam. Jag är också ensam så vad bättre än att vi två hittar på nåt kul tillsammans. Sen om det handlar om att dricka te och hålla handen eller gå på restaurang eller ha sex spelar mindre roll, men det är klart, sex är ju alltid trevligt det ska jag inte förneka. Men jag vet när hon ska åka hem till Thailand igen och att det inte är säkert att hon kommer tillbaka mer till Sverige. Hon har frågat om jag vill följa med henne till Thailand men jag har avböjt i nuläget.

Utloggad pelleL

• Brons V.I.P
  • Antal inlägg: 324
« Svar #91 skrivet: 22 november 2009, 21:21:50 »
Många gånger tycker jag också att magkänslan är bra att ha.
Jag själv har ju funderat alldeles för mycket fram och tillbaka..och nu säger min magkänsla att den tjejen jag känner är bra....eftersom jag trivs med henne.
Sen har vi alla våra hemligheter och sånt som egentligen inte spelar så jäkla stor roll i det stora hela.

Ibland kan man faktiskt känna sig riktigt nöjd och lycklig bara efter att ha haft ett trevligt samtal med någon man gillar...det betyder en hel del det också.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #92 skrivet: 24 november 2009, 19:47:15 »
Jag delade upp den här tråden så att övrigt prat fick en egen tråd.
Du hittar den här: http://www.thaisex.se/index.php/topic,4949.0.html

I den här tråden får vi förhoppningsvis läsa mer om "mechies" öden och äventyr. :thumbsup

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad playboy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 93
  • He´s crazy your friend.. I like..
« Svar #93 skrivet: 24 november 2009, 19:59:35 »
Jag delade upp den här tråden så att övrigt prat fick en egen tråd.
Du hittar den här: http://www.thaisex.se/index.php/topic,4949.0.html

I den här tråden får vi förhoppningsvis läsa mer om "mechies" öden och äventyr. :thumbsup

Bra gjort,, har börjat få läsa, hurvida alla thailadys är prostituerade eller lyckosökare i många trådar nu..   :0
Spi har tatt upp en liten kamp,, jag har ej orkat.. Många har säkert rätt i sina åsikter, men det går ju som sagt inte dra en hel befolkning över en kam.
Finns väl andra trådar för detta Kurios? jaja,, jag söker :P

Skulle bara villja säga till mechie.. Ta chansen å åk..  :hb du har ju hittat en guide du gillar ;) dessutom träffar du många genom henne, om du vill förstås.. Barerna finns ju kvar.. osv..  :wai2

Go for it,, du har säkert kul och ser mer av thailand eller nått nytt iallafall.. nya människor of the strip..  :thumbsup

Utloggad nutkurt

• Brons V.I.P
« Svar #94 skrivet: 24 november 2009, 23:43:31 »
Träffade just polarens thaitjej ikväll. 3 timmar. Ja hon slår alla svenska tjejer med hästlängder. OCH nej, alla thailändskor är inte lycksökerskor. Han har det så jävla bra, och dom är så jävla fina tillsammans :D Ska ta med dom hem till min morsa och visa upp praktexemplaret  så hon blir av med asiatskräcken. off-topic

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #95 skrivet: 25 november 2009, 10:11:34 »
mechie! som vanligt intressant läsning. Det är lärorikt läsa och intressant. Fast jag tro många är "lyckosökare". Ingen tvekan om det , fast knappast alla.

Kärleken har inga gränser om tycke uppstår, så tro jag den skiter om det är en asiatiska ,nigerianska,danska,engelska med mera.   :)

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #96 skrivet: 13 februari 2010, 14:33:52 »
Så, då har jag äntligen tagit mig tid att skriva en fortsättning på mina äventyr. det var ju ett tag sen sist nu. Tänkte jag måste skriva som en motvikt till all negativ publicitet som varit senaste tiden om thaitjejer. För saken är den att vi sedan ca 2 månader tillbaka bor tillsammans som ett par.  :-)

För er som inte orkar läsa tråden från början igen så kan jag sammanfatta det hela med att jag träffade en thaitjej på en massagesalong i Sverige. Hon verkade tycka om mig väldigt mycket men jag var osäker på henes egentliga avsikter. Min magkänsla sa mig att hon var ärlig och så här i efterhand kan jag konstatera att jag hade rätt. Om jag fortsätter att skriva från där jag slutade sist så har följande hänt:

Efter att vi hånglat för första gången en sen kväll på salongen började jag träffa henne oftare och oftare. Men nu utan att ta någon massage utan helt enkelt träffades vi i hemlighet på salongen efter stängningsdags. Om jag var hungrig bjöd hon på mat, sen sov vi tillsammans, men inget bombom på salongen. Nåväl det dröjde inte så länge innan hon en kväll följde med mig hem. Vi hade bestämt att ta ett bad ihop. På vägen hem stannade vi till och handlade lite mat och frukt. Väl hemma fixade jag till badrummet med lite levande ljus, kall dryck och små melonbitar. Mycket, mycket trevligt hade vi det och när badet var slut fortsatte vi i soffan i vardagsrummet. Utan att gå in på alla smaskiga detaljer kan jag säga att det hände "trevliga saker" :D Och från den dagen är vi "ihop".

Jag vet att jag skrivit tidigare att jag inte varit så kär i henne och att jag bara vill hitta på nåt kul med henne. Och så kände jag också förut, men mina känslor för henne har fördjupats ju mer vi träffats och ju mer jag förstått hur mycket hon tycker om mig. Även om hon inte är precis allt jag hoppats på i en blivande partner så är det utan tvivel det bästa förhållande jag haft hittills. Jag vet att många av er är cyniska och tror att hon manipulerar mig men jag kan bara säga att jag inte är så naiv och blåögd som en del av er tror. T.ex. så har det aldrig varit prat om att jag ska ge henne pengar. Tvärtom så säger hon att hon inte vill ha pengar av mig och att jag ska veta att alla thaitjejer inte är lika. Hon berättar historier om tjejer hon känner som mjölkar svenska killar på pengar. Men min tjej har egna pengar och när vi är tillsammans är det hon som betalar allting. När går på ICA och handlar eller tar en pizza på vägen hem är det alltid hon som tar fram plånboken. Jag säger att det är min tur att betala men hon bara säger "ingen fara, jag betala" Jag säger att hon inte behöver betala allt hela tiden men hon vill så gärna och ni som har thaitjej vet hur bestämda dom kan vara när det gäller vissa saker. Hon vet att en del thaitjejer har dåligt rykte och hon gör allt för att jag ska fatta att hon inte är sån själv.

Nu är vi som sagt ett par och det är inte längre någon hemlighet att hon är min flickvän och hon har även berättat för släkt och vänner att jag är hennes kille. Vi har pratat lite om hur vi tyckte och tänkte om varann i början då vi träffades. Hon säger att hon ganska tidigt fattade tycke för mig men hon sa inget för hon ville kolla lite vad jag för en kille först. Det bekräftas av att jag har sett att hon har sparat små saker, lappar och sånt som jag lämnat efter mig på salongen långt innan vi träffades på riktigt.

Nu har hon åkt hem till Thailand och jag saknar henne mycket. Vi pratar ofta i telefon och skickar sms till varann. Hon vill gärna att jag kommer och hälsar på henne. Om det tar lång tid innan hon får komma till Sverige igen kanske jag nappar på det till sommaren.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #97 skrivet: 13 februari 2010, 15:03:21 »
Jag vet att många av er är cyniska

Skulle det finnas cyniker här? ??? :hmm

Nej det tror jag inte på. :D :D

Kul att det funkade men vart det skulle sluta förstod vi nog allesammans som följt tråden. :thumbsup

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad playboy

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 93
  • He´s crazy your friend.. I like..
« Svar #98 skrivet: 13 februari 2010, 22:40:18 »

Kul Mechie,, och all lycka i framtiden.. Berätta gärna mer om hur det går för er/dig  :thumbsup  :wai2

Utloggad Mrcloud

• Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • En grön mans uppgift
« Svar #99 skrivet: 14 februari 2010, 08:13:14 »
*snyft* snyft* man börja nästan lipa här...  :)  vilken slut på en historia. Nej skämt åsido kul det sluta så bra. Jag hoppas ni får se varandra snart igen ... :)

Utloggad opel

• Hangaround
  • **
« Svar #100 skrivet: 14 februari 2010, 09:04:29 »
se där de gick ju bra    lycka till med allt..... :thumbsup
mvh från söder..

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #101 skrivet: 14 februari 2010, 10:27:26 »
Kul att det funkade för dig och henne.
Då ser jag fram emot rapporten från när du hälsar på henne eller bjuder hit henne.
Lycka till!!

Utloggad bkkmatt

• Hangaround
  • **
« Svar #102 skrivet: 14 februari 2010, 11:03:55 »
Bra jobbat! Håll oss underrättade vad som händer!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #103 skrivet: 14 februari 2010, 11:45:16 »
Ansökningshandlingarna för uppehållstillstånd är redan inlämnade på ambassaden i BKK. Hon ska tillbaka dit på intervju snart och sen är det väl bara vänta på att myndighetens kvarnar ska mala. :coffee

Utloggad bkkmatt

• Hangaround
  • **
« Svar #104 skrivet: 14 februari 2010, 11:47:38 »
Ansökningshandlingarna för uppehållstillstånd är redan inlämnade på ambassaden i BKK. Hon ska tillbaka dit på intervju snart och sen är det väl bara vänta på att myndighetens kvarnar ska mala. :coffee

Spännande! Har ni fått något estimat på hur lång tid det skall ta? Har läst att det skiljer sig ganska mycket beroende på var i Sverige man bor.

Har du någon resa planerad?

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #105 skrivet: 14 februari 2010, 11:48:40 »
Hade hon inte uppehållstillstånd redan?
Det trodde jag eftersom hon jobbade?

För inte var hon en svartjobbare. ;)

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #106 skrivet: 14 februari 2010, 11:59:22 »
Spännande! Har ni fått något estimat på hur lång tid det skall ta? Har läst att det skiljer sig ganska mycket beroende på var i Sverige man bor.

Har du någon resa planerad?

Har inte frågat efter hur lång tid det kan ta. Ambassaden  i BKK har ju säkert ändå ingen aning så man får nog bara ett standardsvar.

Jag har inte planerat in nån resa. Skulle gärna åka om jag bara hade tid. När jag har semester till sommaren har hon kanske redan fått uppehållstillstånd med lite tur så då kan hon komma hit istället. Jag är egentligen inte så sugen på att åka till Thailand mitt i sommaren när det är så varmt. Men om hon inte får komma till Sverige så åker jag till henne förstås.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #107 skrivet: 14 februari 2010, 12:09:48 »

Ha ha, funderade just på när jag skrev inlägget om nån skulle uppmärksamma det. :q Tyvärr är det så att hon bara har haft turistvisum förut.

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
« Svar #108 skrivet: 14 februari 2010, 12:11:52 »

Det är alltid någon liten detalj där verkligheten spräcker polityren för den skroderade skrönan. Men det finns gott om personer som njuter av att kunna känna sig på topp och slå blå dunster i ögonen på folk. Men med tiden så trampar de alltid i klaveret. :yahoo
När jag går långt nog ditåt kommer jag tebax hit igen. Om jag ändå ska gå så långt kan jag lika gärna stanna kvar. Jag förblir här och ser allt. När jag sett allt behöver jag inte gå ditåt utan kan gå hitåt tills jag kommer dit - jag vill, alltså kan jag gå så långt jag vill utan att gå över gränsen

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
« Svar #109 skrivet: 14 februari 2010, 12:14:47 »
Ha ha, funderade just på när jag skrev inlägget om nån skulle uppmärksamma det. :q Tyvärr är det så att hon bara har haft turistvisum förut.

Nästa steg att att raskt byta ämne för att förhindra eftertankens kranka blekhet; ungefär som vaccinmånglarna gjort under hösten när de på sina klövar hjortade iväg till nya marker.

Det är emellertid ett problem i textade forum. Helheten ligger kvar som ett tecken på insatsens värde.

För att drömmare och skrönare fritt få fabulera - borde forumet ha en tråd som heter mina fantasier. Troll välkomna även där.

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #110 skrivet: 14 februari 2010, 12:22:52 »
Det är alltid någon liten detalj där verkligheten spräcker polityren för den skroderade skrönan. Men det finns gott om personer som njuter av att kunna känna sig på topp och slå blå dunster i ögonen på folk. Men med tiden så trampar de alltid i klaveret. :yahoo

Ehh, men nu är du väl orättvis ändå? Vad menar du med skröna och att slå blå dunster i ögonen på folk. Inget av det jag skrivit är påhittat. Det har väl aldrig kommit upp i tråden tidigare vilket visum hon varit i Sverige på. Nu ställde Kurios frågan och jag svarade ärligt på den. På vilket sätt har jag trampat i klaveret? Jag har väl inte blivit påkommen med att ljuga, eller hur!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #111 skrivet: 14 februari 2010, 12:30:57 »
Nästa steg att att raskt byta ämne för att förhindra eftertankens kranka blekhet; ungefär som vaccinmånglarna gjort under hösten när de på sina klövar hjortade iväg till nya marker.

Det är emellertid ett problem i textade forum. Helheten ligger kvar som ett tecken på insatsens värde.

För att drömmare och skrönare fritt få fabulera - borde forumet ha en tråd som heter mina fantasier. Troll välkomna även där.

Jag förstår att du är avundsjuk. Jag har i alla fall min egen uppfattning om vem som är det största trollet på det här forumet!  lol

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #112 skrivet: 14 februari 2010, 12:36:39 »
Jag förstår att du är avundsjuk. Jag har i alla fall min egen uppfattning om vem som är det största trollet på det här forumet!  lol
Såja lugna och fina nu ;)

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #113 skrivet: 14 februari 2010, 12:39:51 »

Var är Hannes nu, frågar sig vän av ordning? :D lol lol

Det har jag svårt att uppröras över, hon är säkert inte den enda som extraknäcker lite.
Hoppas att det går bra med det andra så att hon snart är tillbaka. :thumbsup

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad HavingaGoodTime

• Silver V.I.P
« Svar #114 skrivet: 14 februari 2010, 12:46:33 »
Var är Hannes nu, frågar sig vän av ordning? :D lol lol

Det har jag svårt att uppröras över, hon är säkert inte den enda som extraknäcker lite.
Hoppas att det går bra med det andra så att hon snart är tillbaka. :thumbsup

Hannes är hes efter de bortförklaringar hannes producerat.

Tänk nu efter Kurios. Det sitter säkert skattmasar och masar sig fram dag för dag och måste bedriva spaning mot svartjobb på nätet. De kan låsa sina rum och läsa allt.

Utloggad Spi

• V.I.P
« Svar #115 skrivet: 15 februari 2010, 20:21:33 »
Mechie  :thumbsup

Grattis, låter som du hittat en riktigt bra tjej.

Bli nu inte arg när hon kommer tillbaka och vi killar kommer avundsjukt titta efter er när ni går längst gatan  :v

Utloggad ganglere

• Troll.
  • Surr medlem
  • Silver V.I.P
  • --o-O-o--
« Svar #116 skrivet: 15 februari 2010, 20:28:52 »

En del här är ibland lite väl snabba med att kalla folk troll. Jag själv också kanske. Det är ju dessutom trolltider nu med reportrar och andra troll som stör forumet. Risk att oskyldiga blir uitsatta för trollanklagelser.

Utloggad Byscha

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 2
« Svar #117 skrivet: 23 februari 2010, 18:20:41 »
Det var en kul tråd att läsa och ett lyckligt slut.

En liten fråga bara vem stod som garant för hennes visa :hmm eller hade hon bra ekonomi  :hmm

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #118 skrivet: 23 februari 2010, 19:38:31 »

En liten fråga bara vem stod som garant för hennes visa :hmm eller hade hon bra ekonomi  :hmm

Hon har en släkting i Sverige + att hon har bra ekonomi också

Utloggad bettan

• Nybörjare
  • Antal inlägg: 1
« Svar #119 skrivet: 28 mars 2010, 09:36:23 »
Hon fixade sig en "släkting" i Sverige och extraknäckte nere på hörnet?

Utloggad frewan

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 50
« Svar #120 skrivet: 28 mars 2010, 19:49:02 »
HÖ nu ska vara snälla mot varandra

Utloggad janne1971

• Nybörjare
« Svar #121 skrivet: 29 mars 2010, 19:26:52 »
MECHIE!

Har följt denna tråden en tid(egna liknande erfarenheter) men inte tänkt och svara,kunde inte låta bli till slut. Har lite visdomsord ang. sk experter, du liksom jag är hantverkare!  för att ta ett exempel: när man ska renovera ett badrum och man är osäker så frågar man ju runt efter råd och får en jävla massa expertutlåtanden eller hur! vet du vad jag brukar göra då? lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...

dvs: du är bara bäst!

mvh en som tycker att du är ett föredöme!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #122 skrivet: 29 mars 2010, 20:28:41 »
MECHIE!

Har följt denna tråden en tid(egna liknande erfarenheter) men inte tänkt och svara,kunde inte låta bli till slut. Har lite visdomsord ang. sk experter, du liksom jag är hantverkare!  för att ta ett exempel: när man ska renovera ett badrum och man är osäker så frågar man ju runt efter råd och får en jävla massa expertutlåtanden eller hur! vet du vad jag brukar göra då? lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...

dvs: du är bara bäst!

mvh en som tycker att du är ett föredöme!

Oj, man tackar för dom vänliga orden  :wai2  Jag förstår precis vad du menar med sunt förnuft...

Just nu väntar vi på svar från Migrationsverket angående hennes uppehållstillstånd. Jag har skickat in mina papper för ett tag sedan så nu är det bara vänta. Jag saknar henne väldigt mycket....

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #123 skrivet: 03 april 2010, 20:09:50 »
lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...

Instämmer helt  :thumbsup

För Mechie gäller det bara att tuta och köra. Det kommer säkert att gå bra, lycka till!

Utloggad perik

• Junior
  • *
« Svar #124 skrivet: 04 april 2010, 20:12:32 »
Nån som har en dam från Chayaphum ?
Min kommer därifrån, kanske dom känner varandra.?

Utloggad Bamse

• V.I.P
« Svar #125 skrivet: 04 april 2010, 21:05:45 »
Tjena min morbrors :hb

Utloggad Bamse

• V.I.P
« Svar #126 skrivet: 04 april 2010, 21:06:55 »
Dom bor i Falköping ungefär som Chayapum fast annorlunda :hb

Utloggad josj

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 73
« Svar #127 skrivet: 16 april 2010, 23:00:25 »
Trevlig läsning, hoppas allt blir bra för er

Utloggad janne1971

• Nybörjare
« Svar #128 skrivet: 08 maj 2010, 18:41:31 »
mechie, hur går det? det var länge sedan du skrev något...

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #129 skrivet: 09 maj 2010, 21:21:56 »
mechie, hur går det? det var länge sedan du skrev något...

Som sagt, vi väntar på migrationsverkets beslut. Under tiden kan man väl inte göra så mycket annat än att vänta. Jag ringer ibland till mig.verket för att kolla läget men får bara till svar att dom inte börjat behandla ärendet ännu. Deras standardsvar för väntetiden är sex månader men sanningen är att det skiljer väldigt mycket, dels beroende på var i landet man bor, vilket kanske inte är så konstigt, men även inom dom olika avdelningarna verkar det som. Och det gör mig lite irriterad faktiskt. Jag menar, Stockholm och Göteborg behandlar flest ärenden och har följdaktligen längst väntetider. Inget konstigt med det. Men jag blir lite sur och min tjej blir ledsen när vi hör att väldigt många som lämnat in sina ansökningar samtidigt eller efter min tjej redan har fått uppehållstillstånd. Och dom har inte begärt förtur eller nåt sånt. Tex en tjej som lämnade in ansökan samma dag i Bangkok som min tjej, hon ringde efter sex veckor och hade redan fått UT. Det var visserligen i Göteborg och jag har ärendet i Stockholm, så jag tänkte att det var en engångsgrej. men sen dess har jag både hört och läst om flera stycken som fått UT efter ca 2 månader både i Sthlm och Göteborg. När jag påtalar detta för migrationsverket säger dom att jag har helt fel och hävdar att i stort sett alla sökande får vänta sex månader. Mig. verket säger att dom behandlar ärendena i den ordning som ansökningarna är gjorda, men jag menar att det inte kan stämma. Vi har väntat i ca 3,5 månader nu.

Utloggad Krokodilen

• V.I.P
« Svar #130 skrivet: 13 maj 2010, 18:35:25 »
Vi har väntat i ca 3,5 månader nu.

Känns säkert segt att vänta på julafton. Men, med den pytte lilla erfarenhet jag har, så är thai tjejer sega, dom orkar vänta bara du också orkar. Sen är det väl så också, att om någon orkar vänta, så är det äkta vara.
Såg på tv en gång ett dokument om en svensk gumma, som vänta i 30-år på sin man tillbaka från sjön och sen fortsatte dom samlevnaden.

Utloggad krille99

• Junior
  • *
  • Antal inlägg: 32
« Svar #131 skrivet: 21 maj 2010, 00:05:54 »
Fick du upprätss tillstånd men tjej fick precis det. tog ca 2 månader i hanläggnings tid
Älskar att slicka fitta

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #132 skrivet: 18 augusti 2010, 19:09:13 »
Hej igen, det var rätt länge sen jag skrev nåt i den här tråden och anledningen är helt enkelt att det inte funnits så mycket att skriva om. Inte för att jag vet om nån bryr sig, men nu äntligen så har min sötnos fått uppehållstillstånd  :yahoo Av olika orsaker blev det inte av att jag besökte henne i Thailand vilket betyder att vi varit ifrån varandra över 6 månader. Men trots detta känns det som att förhållandet är starkare nu än innan hon åkte hem. Att vi pratat varje dag på telefon har naturligtvis bidragit till det. Hur som helst så kommer hon till Sverige till helgen :yahoo Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet, men jag känner att det är dags att prova nåt nytt... Så nu vet ni om det är nån som undrat.

Utloggad Kurios

• Global Moderator
  • Diamant VIP
« Svar #133 skrivet: 18 augusti 2010, 19:16:29 »
Hej igen, det var rätt länge sen jag skrev nåt i den här tråden och anledningen är helt enkelt att det inte funnits så mycket att skriva om. Inte för att jag vet om nån bryr sig, men nu äntligen så har min sötnos fått uppehållstillstånd  :yahoo Av olika orsaker blev det inte av att jag besökte henne i Thailand vilket betyder att vi varit ifrån varandra över 6 månader. Men trots detta känns det som att förhållandet är starkare nu än innan hon åkte hem. Att vi pratat varje dag på telefon har naturligtvis bidragit till det. Hur som helst så kommer hon till Sverige till helgen :yahoo Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet, men jag känner att det är dags att prova nåt nytt... Så nu vet ni om det är nån som undrat.

Grattis till det. :thumbsup

Citera
Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet

Det finns för och nackdelar med det mesta. Fördelarna med att ha en bra tjej hos sig hela tiden är oftast större än fördelarna med att vara ungkarl.

Lycka till.

Kurios on tour 2012
Kambodja 15/1 - 4/2
Thailand 4/2 - 17/3

Utloggad Hud

• Global Moderator
  • Diamant VIP
    • hgs.st
« Svar #134 skrivet: 18 augusti 2010, 19:21:38 »
Grattis och det var jättekul för dig.
Hoppas att allt går bra. Glöm inte bort oss för att hon kommer hit. Jag vill veta hur det går!!

Utloggad mechie

• Hangaround
  • **
« Svar #135 skrivet: 18 augusti 2010, 19:37:44 »

Det finns för och nackdelar med det mesta. Fördelarna med att ha en bra tjej hos sig hela tiden är oftast större än fördelarna med att vara ungkarl.

Kloka ord Kurios, som alltid.

Hoppas att allt går bra. Glöm inte bort oss för att hon kommer hit. Jag vill veta hur det går!!

Vi får väl se hur det blir med den saken. Ska försöka skriva om det händer nåt av intresse. Kan tänka mig att det kommer bli en del kulturkrockar och missförstånd som kanske jag vill dryfta i forumet. Jag läste igenom hela tråden nyligen och det var roligt att läsa vad jag skrivit och att i minnet återuppleva träffarna med min tjej. En del hade jag redan glömt faktiskt. Jag förstår nu varför folk skriver dagbok, så det skulle kunna vara en anledning till att fortsätta skriva här. Annars så har jag lite dåligt samvete för att jag skriver här utan hennes vetskap.

Utloggad Musse

• Surr medlem
  • Diamant VIP
« Svar #136 skrivet: 18 augusti 2010, 20:37:29 »
Jag ber att få  :hb själv är jag oerhört glad varje dag då jag vaknar upp med min kära fru och önskar dig det samma.

Utloggad Altec

• Hangaround
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #137 skrivet: 20 augusti 2010, 07:35:21 »
Lycka till å glöm inte att ta ut henne till skogen och plocka bär och svamp. Det brukar göra dem riktigt glada.

Utloggad äktakärlek

• Surr medlem
  • V.I.P
  • Antal inlägg: 105
« Svar #138 skrivet: 31 augusti 2010, 22:35:27 »
Grattis och lycka till......
vi är många som önskar höra fortsättning. all respekt för din donna.

* Info

• *Antal Medlemmar: 10821
  • *Senast: Ricky56

• *Totala Poster: 106535
  • *Total Ämnen: 5129
  • *Online idag: 49
  • *Mest Online: 256
(28 april 2011, 12:48:13)
  • *Medlemmar: 8
  • *Gäster: 41
  • *Totalt: 49