0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag tycker att det verkar som om du tänker alldeles för mycket.En fråga om självförtroende kanske? Gillar du tjejen så är det väl bara att tuta och köra och se vart det tar vägen.Plocka svamp kan vara en jättebra sak om någon av er känner till något om svampar. Sedan kan ni ju gå hem och göra iordning svampen tillsammans. Museum kan väl också vara en bra idé. Glöm inte att det som kan kännas lite töntigt och löjligt kan upplevas som väldigt exotiskt för någon från en annan kultur. Skansen kanske? Grönan? Som stockholmare har man väl massor av alternativ?Sluta att tänka för mycket och behåll båda fötterna på jorden är mitt råd.
Ja gå på din magkänsla men läs inte in för mycket bara för att hon höll dig i handen.
Nej det gör jag inte, så naiv är jag inte att jag t.ex. för ett ögonblick tror att hon är kär i mig. Fattar ju att dom för det mesta bara är vänliga mot kunderna för att dom ska besöka stället igen. Jag är helt nöjd om hon bara vill lära känna mig lite mer. Väninnornas rop till mig om att - "nej gå inte, kom tillbaka, ser du inte för bövelen att hon behöver en pojkvän, är du intresserad?" skulle ju tyda på att dom i alla fall tyckte att jag borde kollas in närmare. Fast riktigt så uttryckte dom sig ju inte, men nästan Nästa gång jag träffar henne har jag lite mer kött på benen och då ska jag prata mer med henne. Det kommer visa sig rätt fort tror jag om det finns nåt intresse från hennes sida. Och finns det inte det så kommer jag vara nöjd och glad ändå, hon fick mig att må bra och det är inte så illa det heller
Varför vänta?Det är väl bara att gå dit och fråga henne.Jag är säker på att hon mer än gärna går ut och äter.Men väntar du för länge kan hon ju tro att du inte var så intresserad.Ser hon sedan bra ut så är det möjligt att någon annan hinner före dig.
Ni har helt rätt grabbar, ibland behöver man en spark i arslet för att sätta fart, men jag har redan planerat att springa förbi salongen i morgon om inte nåt med jobbet kommer emellan. Hoppas hon har tid då.
Vad spännande ! vill redan läsa mer så uppdatera oss i ämnet
Här är en svensk sida med lite thai och några fraser på Isaanhttp://www.landofsmiles.org/thai.html
Mitt tips om aktiviteter på en thai-dejt. Mat, mat och mat.
Helt rätt, mat med rött och trevliga samtal är ju pricken över i
Är du fortfarande intresserad kan du ju gå dit enbart för att bjuda ut henne. Ni kan alltid be någon av de andra översätta vad det är du vill. När ni är själva så löser det sig med språket.Att hon såg ut som ett frågetecken beror på att hon inte förstod. Kanske kom det lite för mycket frågor i fel miljö. Hon jobbade ju faktiskt. Ensam så slappnar hon nog av efter ett tag om hon får tid att svara och förklara.Håll oss gärna uppdaterade
Håhå jaja. Jag säger då det.Såklart hon gillar just dej och ingen annan av sina kunder. Precis som dom andra 350 massöserna kommer att göra om du besöker dom. Så har dom sagt till mej i alla fall.
Ska jag tolka dig som att tjejerna som jobbar på massagesalong är ointresserade av att träffa svenska killar privat?
Nyfiken på vilken massagesalong det var? Kan Du :a mig, tack?
Så att du kan sno "min" tjej? Ta inte illa upp men du får leta själv som vi andra.
Nu ska du inte vara sån.
Hon skall inga andra kunder hava jämte mig Skämt åsido, en stor anledning till att jag inte vill lämna ut stället är att jag inte vill att det ska komma nån och babbla på salongen om det jag skrivit här på forumet.
Hej Jag tycker nog att du bör vara lite mer påstridig i ditt erbjudande om hemkörning. Om hon nu är försynt och blyg får du väl lägga till en orsak till att du ändå ska åka åt det hållet.Lycka till/J
Det luktar missförstånd lång väg.Någonstans så tror jag att hon och du menar helt olika saker. Tex. hon kanske tror att du frågor om du får följa med henne hem eller liknande.Du ska nog fråga chefen igen varför hon tackade nej. Du kanske får reda på vad tjejen trodde att du menade...
Hej Mechie!Det är förmodligen så att hon missförstår dig.Jag vill inte förstöra för dig eller låta negativ men det kan vara såatt hennes chef och tjejerna på salongen vill att hon ska BYTA pojkvän, hon kanske bor med nåt fyllo som garanterar hennes visa. Det är ju inte direkt ovanligt att våra massöser har "pojkvän" som de bor hos men detbehöver inte vara så att din tjej har en pojkvän.Jag brukade träffa en tjej från en väldigt populär salong här i stockholm, vi träffades ett par gånger och varje gång jag skulle köra henne hem fick jag släppa av henne vid tågstationen i förorten där hon bodde.En dag åkte jag till hennes salong för lite massage, men "min tjej" jobbade inte så jag fick massage av chefen istället och hon berättade då för mig att "min tjej" var hemma för hon hade problem med sin kille. Chefen berättade också att "min tjej" hade varit i sverige i snart 2 år och hon behövde bara stanna ett år till för att få permanent uppehållstillstånd, så det var inte bra för henne att hon hade en "bad man" pojkvän.
Om du tycker om henne, kör så det rycker. Inte meningen att måla fan på väggen. Thaitjejer är underbara.
Men om jag kör så det rycker, tror du inte att hon kommer tycka jag är en dålig bilförare och tappa respekt för mig då?
Så, nu får du berätta, hur har det gått?
grymt intressant läsning. en av de bättre trådarna! jag hoppas fortsättningen är lika intressant!hur som helst, mina fem ören. Varför följer du inte henne hem i tunnelbanan???
hände det inget mer? synd för det var ju intressant och uppriktigt skrivet...
mechie:Jag tycker att du ska gå rakt på sak... fråga ut henne: "vill du gå ut med mig och äta på restaurang"?ta modet!
Efter att ha läst denna tråd, så måste även jag sätta min sked i denna thai soppa.Ok, måste medge att jag har aldrig besökt varken Thailand eller massage ställen. Trots detta har jag nu bott över ett år ihop med en thailändska. Hon kom till mitt jobb en dag, för att hon behövde ett intyg och när hon gick, så önskade jag henne välkommen igen om hon ännu behövde hjälp. Det var nog pling för mig genast på första mötet och jag hoppades att få se henne igen. Fast jag visste att hon jobbar precis nära i en restaurang, så gick jag aldrig dit. Satt bara och väntade, att hon skulle dyka upp och det gjorde hon efter två månader. Sen började hon springa hos mig dagligen och jag körde bokstavligen ut henne, för att kunna jobba i lugn och ro. Hon höll sig borta och sen igen av en slump träffades vi på gatan och då blev det packat och klart.Hon frågade också, om jag hade nånsin köpt sex eller besökt thai massage ställen?Men icke sa nicke, vill dom försäkra sig om att inte få en "butterfly"? Ibland efter några öl, så brukar hon berätta att hon föll för mig, för att jag aldrig försökte "sälja" mig till henne.Men nu till saken, som sagt så jobbar hon på restaurang. Hon är söt slank och ser betydligt yngre ut än vad hon är. Och det är en aldrig sinande kö av män i åldern 20 - 65, som vill köra hem henne, bjuda ut henne eller vad som helst. Dom mest desperata erkänner sin kärlek genast och har bestämt sig att hon är den rätta. Förra julen så haglade det in blommor och choklad och vissa av dessa herrar visste var hon bor och kom för att lämna sina presenter till hemdörren (och jag satt i vardagsrummet, men dom såg aldrig mig.Jag har frågat henne, varför hon inte säger att hon är upptagen. Det vill hon inte för annars skulle dessa beundrare bli generade och tappa masken. Hon vill inte göra nån illa utan hon bara skrattar och ger tvetydiga svar och kramar dom ömt och kärleksfullt. Enligt henne så missförstår farang mannen hennes beteende och (mannen) tror genast att hon är intresserad. Hon vill bara leka lite.På restaurangen jobbar bara asiater och dom är alla invigda i spelet. Din pojkvän har kommit (igen) för att äta, får hon höra av sina arbetskompisar och säkert så hör även "pojkvännnen" detta.Ibland händer det att nån av beundrarna ser oss tillsammans och efter det så har dom ingen aptit mer.Jag ber om ursäkt om jag verkar spydig, men enligt min uppfattning så är en thailändska en evigt flirtande och spelande individ och hon kan konsten att manipulera.Studera ämnet thai-kultur och hur en thai man fungerar i ett förhållande. När du tror att du är full lärd, så börja om på nytt.Jag hoppas verkligen att det skall lyckas, men kom ihåg att resan kommer att innehålla många överraskningar.Lycka till!
Men nu till den senaste tidens utveckling. Jag kan själv besvara trådens rubrik med orden : Ja, hon gillar mig! Och hur kan jag veta det? Jo:
Min thai-sambo är en av de klokaste kvinnorna jag har träffat. Vi kan sitta i soffan hela natten och hon föreläser för mig om hennes liv i Thailand (i industrin) eller talar om för mig hur jag skall agera. Har faktiskt funderat att skriva i min panna: Du har rätt älskling, igen. För rätt har hon nästan alltid.Redan efter att vi hade varit ihop i två veckor sa min sambo till mig att: no money, no honey, och log, som om det vore ett skämt. Men det är inte skämt, det är en grym sanning!Ikväll pratade jag med min tjej och om trådstartarens erfarenheter och känslor. Berättade också naturligtvis hur kvinnan agerar.Så här var vår diskussion och det är jag som ställer frågorna.-Hur kommer det sig att en kvinna från ditt land kommer hit för att jobba på ett massage ställe?-Dom har någon släkting som dom kommer och besöker, som turister. Deras avsikt är dock att tjäna så mycket som möjligt här genom att sälja sin dosa (=hennes ordval, på svenska heter det att h*ra), Tjejen bor också hos denna släkting, som också får en andel av henner förtjänster.-Vad har dom för arbete i sitt hemland, som dom avbryter för att komma hit?-Dom jobbar alla i nån bar och livnär sig på att sälja sin dosa.-Men den här tjejen verkar ju ge killen intrycket att hon är intresserad-Hon är inte dum, den här tjejen. Hon vill spela spelet för att se om det finns pengar att hämta. Det enda hon tänker på är pengar, pengar och pengar.-Men tror du inte att det kan vara hennes dröm att komma hit och hon har blivit kär?-Ha, Ha, Haaaaa (långt skratt), varför skulle hon vilja hit, till ett helt främmande land och en helt annan kultur. Utan att kunna språket! Hon tjänar ju bra pengar med det hon håller på med.Men ok, om det finns pengar, så behöver man inte älska.-Vart försvinner denna tjej efter att ha varit här?-Återgår till baren och fortsätter som vanligt.-Men hur kom du själv hit?-Det var ett tekniskt misstag, inte kärlek.
Jag delade upp den här tråden så att övrigt prat fick en egen tråd.Du hittar den här: http://www.thaisex.se/index.php/topic,4949.0.htmlI den här tråden får vi förhoppningsvis läsa mer om "mechies" öden och äventyr.
Jag vet att många av er är cyniska
Ansökningshandlingarna för uppehållstillstånd är redan inlämnade på ambassaden i . Hon ska tillbaka dit på intervju snart och sen är det väl bara vänta på att myndighetens kvarnar ska mala.
Spännande! Har ni fått något estimat på hur lång tid det skall ta? Har läst att det skiljer sig ganska mycket beroende på var i Sverige man bor. Har du någon resa planerad?
Hade hon inte uppehållstillstånd redan?Det trodde jag eftersom hon jobbade?För inte var hon en svartjobbare.
Ha ha, funderade just på när jag skrev inlägget om nån skulle uppmärksamma det. Tyvärr är det så att hon bara har haft turistvisum förut.
Det är alltid någon liten detalj där verkligheten spräcker polityren för den skroderade skrönan. Men det finns gott om personer som njuter av att kunna känna sig på topp och slå blå dunster i ögonen på folk. Men med tiden så trampar de alltid i klaveret.
Nästa steg att att raskt byta ämne för att förhindra eftertankens kranka blekhet; ungefär som vaccinmånglarna gjort under hösten när de på sina klövar hjortade iväg till nya marker.Det är emellertid ett problem i textade forum. Helheten ligger kvar som ett tecken på insatsens värde.För att drömmare och skrönare fritt få fabulera - borde forumet ha en tråd som heter mina fantasier. Troll välkomna även där.
Jag förstår att du är avundsjuk. Jag har i alla fall min egen uppfattning om vem som är det största trollet på det här forumet!
Var är Hannes nu, frågar sig vän av ordning? Det har jag svårt att uppröras över, hon är säkert inte den enda som extraknäcker lite.Hoppas att det går bra med det andra så att hon snart är tillbaka.
En liten fråga bara vem stod som garant för hennes visa eller hade hon bra ekonomi
MECHIE! Har följt denna tråden en tid(egna liknande erfarenheter) men inte tänkt och svara,kunde inte låta bli till slut. Har lite visdomsord ang. sk experter, du liksom jag är hantverkare! för att ta ett exempel: när man ska renovera ett badrum och man är osäker så frågar man ju runt efter råd och får en jävla massa expertutlåtanden eller hur! vet du vad jag brukar göra då? lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...dvs: du är bara bäst!mvh en som tycker att du är ett föredöme!
lyssna på allihopa och sedan använda mitt sunda förnuft...
mechie, hur går det? det var länge sedan du skrev något...
Vi har väntat i ca 3,5 månader nu.
Hej igen, det var rätt länge sen jag skrev nåt i den här tråden och anledningen är helt enkelt att det inte funnits så mycket att skriva om. Inte för att jag vet om nån bryr sig, men nu äntligen så har min sötnos fått uppehållstillstånd Av olika orsaker blev det inte av att jag besökte henne i Thailand vilket betyder att vi varit ifrån varandra över 6 månader. Men trots detta känns det som att förhållandet är starkare nu än innan hon åkte hem. Att vi pratat varje dag på telefon har naturligtvis bidragit till det. Hur som helst så kommer hon till Sverige till helgen Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet, men jag känner att det är dags att prova nåt nytt... Så nu vet ni om det är nån som undrat.
Samtidigt som jag förstås är superglad att hon kommer så är det lite vemodigt att säga adjö till ungkarlslivet
Det finns för och nackdelar med det mesta. Fördelarna med att ha en bra tjej hos sig hela tiden är oftast större än fördelarna med att vara ungkarl.
Hoppas att allt går bra. Glöm inte bort oss för att hon kommer hit. Jag vill veta hur det går!!